La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Block 6 Objective  Today you will be able to spell names, countries, and learned words in Spanish.  You will learn the alphabet and the phonetics in.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Block 6 Objective  Today you will be able to spell names, countries, and learned words in Spanish.  You will learn the alphabet and the phonetics in."— Transcripción de la presentación:

1 Block 6 Objective  Today you will be able to spell names, countries, and learned words in Spanish.  You will learn the alphabet and the phonetics in Spanish.  You will be able to read basic and simple words in Spanish. AGENDA Calentamiento Song/Video Group discussion Power point: vowels/alphabet Practice-Pertner writing activity: deletreando Reading activity Exit ticket

2 CALENTAMIENTO HTTPS://YOUTU.BE/WGWING3UTN8 WRITE AT LEAST 5 ALPHABET LETTERS WITH THEIR APPROPRIATE SPANISH SOUND. EX: A-/A/ E-/E/ I-/I/ O-/O/ U-/U/

3 Learning to read in Spanish is the easiest thing ever.  WE ONLY HAVE ONE SOUND PER EACH VOWEL.  There are only a few consonants that have more than one sound. However, if you know the vowels' sounds, you will be able to read an 85% correctly in Spanish.

4 CALENTAMIENTO LAS VOCALES A - /a/E - /e/ I - /i/O - /o/ U - /u/

5 EL ABECEDARIO Power point

6 Writing/Speaking Activity Find a person who has the same color of shoes than you. Student A : spell your name to your partner in Spanish Switch roles

7 Spelling be one-to-one at the board.

8 CALENTAMIENTO With your partner practice the alphabet Spanish sounds. 2 minutos

9 BASTA  Write 1-5  I am going to spell a word in Spanish, you have to write it. As soon as you finish you have to say “BASTA”  The students who gets more points earn 2 extra point for the next quiz.

10 Simple syllable  One consonant + one vowel  EXAMPLE ba, be, bi, bo, bu balón Bebé bici Bola Buzo

11 Las sílabas en español  B  C  Ch  D  F  G  H  J  k aeiouaeiou

12 aeiouaeiou L Ll M N Ñ P Q R

13 STVWXYZSTVWXYZ aeiouaeiou

14 Silabas trabadas Two consonant + one vowel EXAMPLE : bla, ble, bli, blo, blu Bra, bre, bri, bro, bru

15 Las sílabas enredadas  Bl  Dr  Fr  Gr  Pr  Tr aeiouaeiou

16 Por ejemplo:  Blanco  Biblioteca  Pablo  Blusa  Bravo  Nombre  Sombrero  Brinco Pupitre triste Grabadora Grillo Producto Soplo Prural

17 La Pelota ¿Cómo se dice? Sílabas simples:  Ma-má  Pa-pá  Be-bé  De-do  Ga-to  Ho-la Sílabas trabadas: Blu-sa Som-bre-ro Pu-pi-tre Blan-co Gri-to Pru-ral Nom-bre

18 Reading a loud-con la pelota 1. Mi mamá es Hermosa. 2. Mis amigos son divertidos. 3. Mi maestra de español es muy estricta. 4. ¿Cómo te llamas? 5. ¿De dónde eres? 6. ¿Dónde vives? 7. ¿Cómo estás?

19 Independent reading Activity  Read the phrase that you got - in Spanish - for yourself.  Use your resources to find its meaning. 7 minutos

20 One-to-One Find a person who has the same color of shoes than you. Read your phrase to your partner in Spanish and explain him/her what it means.

21 Circle Activity  Make a circle, share your phrase aloud.

22 EXIT TICKET Write the word that I say.  1.  2.

23 BLOCK 9  LA INDEPENDENCIA DE MEXICO

24 CALENTAMIENTO Tell me what lunes and sábado mean in English. https://youtu.be/C4fREj60Crk Oral/Writing QUIZ on Friday 6 weeks TEST ON MONDAY/TUESDAY 28-29

25 BLOCK 10  You will be able to say important dates of your life in Spanish using the days of the week, months of the year, and the four seasons of the year.  Take out your VOCABULARY handout

26 The days of the week Rules In Spanish the days of the week are written in lower case letters.

27 lunes/Monday  El lunes es el primer día de la semana.  Monday first day of the week.

28 Martes/Tuesday En Latinoamérica siempre hay un día en el que la gente compra su mandado In Latin America there is a day in which people buy their groceries. In my town, Mexico is on Tuesday

29 miércoles/Wednesday El miércoles es el ombligo de la semana. Wednesday is the belly button of the week.

30 jueves/Thursday El jueves ya casi es fin de semana. Thursday, almost weekend.

31 viernes/Friday El Viernes es de fiesta y salida con los amigos. Friday is time to celebrate with friends.

32 FIN DE SEMANA Weekend El sábado/saturday El domingo/sunday

33 Encuentra una pareja/Find a partner un voluntario Student A: lunes Student B: martes Student A : miércoles Student B: jueves Student A: viernes Student B: sábado Student A: domingo

34 Los días de la semana son siete (7)  Los dias de la semana son siete  Lunes/monday, martes/tuesday, miercoles/wednesday, jueves/thursday, Viernes/friday, sabado/saturday y domingo/sunday….

35 To find out and give the day of the week, you say: 1. ¿Qué día es hoy? What day is today? Hoy es __________. 2. ¿Qué día fue ayer? What day was yesterday? Ayer fue _______. 3. ¿Qué día será mañana? What day will be tomorrow? Mañana será ________.

36 ¿Que día es hoy ? what day is today? 1.Hoy es ______.  Today is _____.

37 ¿Que día fue ayer? What day was yesterday? 3. Ayer fue ___________.  Yesterday was _____________________.

38 ¿Que día será mañana? What day will be tomorrow? 2. Mañana será____________.  Tomorrow will be_______.

39 ¿Cuáles son los días del fin de semana? What are the weekend days? 4. 1. 2.

40 Expresa tus días importantes important days for you! 1. ¿En que día naciste? In which day of the week you were born? Yo nací el ______________. I was born on a…. 2. ¿Cuál es tu día favorito? What is your favorite day? Mi día favorito es el ___________. My favorite day of the week is… 3. ¿Qué día no te gusta? What day you do not like? A mi no me gusta el dia ____________________. I do not like…. Mondays

41 ¿En que día naciste? In which day of the week you were born? 1. Yo nací el…. (day)  I was born on a….

42 ¿Cuál es tu día favorito ? What is your favorite day? 2. Mi día favorito es el ___________.  My favorite day of the week is….

43 LOS MESES DEL AÑO video https://youtu.be/CzuhT8qNQF8 1.January 2.February 3.March 4.April 5.May 6.June 7.July 8.August 9.September 10.October 11.November 12.December

44 Los meses del año/Months of the year españolEnglish eneroJanuary febreroFebruary marzoMarch abrilApril mayoMay junioJune julioJuly agostoAugust septiembreSeptember octubreOctober noviembreNovember diciembreDecember

45 LOS MESES DEL AÑO months of the year gramar rules Son doce (12) meses/12 months In Spanish, the months of the year are NOT capitalized. What you should know about months of the year

46 Months of the year song in Spanish  Los meses del año son doce (12)… los meses del año son doce (12)  Enero, febrero, marzo, abril..  Mayo, junio, julio  Agosto, septiembre, octubre, noviembre  Y DICIEMBRE

47 Practice the months of the year with your partner Students A: enero Student B: febrero Student A: marzo  Dos (2) minutos

48 ¿En qué mes nació tu novio (a) o major amigo(a)? In which month your boyfriend (girlfriend or best friend was born? Mi novio nació en ________________.

49 ¿En qué mes comienza la escuela? In which month you go back to school? En ________________.

50 ¿En qué mes nació tu mamá? In which month your mom was born? Mi mamá nació en ________________.

51 LAS ESTACIONES DEL AÑO https://youtu.be/LiI0lWmgmEE What are the four seasons of the year? In Spanish…. Spring Summer Fall Winter

52 LA PRIMAVERA (UNA)/ Spring marzo, abril y mayo

53 ¿Qué se celebra en la primavera?

54 El Verano/Summer junio, julio, agosto

55 ¿Qué se celebra en el verano?

56 EL OTOÑO/Fall septiembre, octubre y noviembre

57 ¿Qué se celebra en el otoño?

58 EL INVIERNO/Winter diciembre, enero y febrero

59 Caricaturas  Days of the week in order/Los dias de la semana en orden  Months of the week in order  Four seasons of the year in order

60 Exit ticket  Write in Spanish

61 CALENTAMIENTO ¿En qué mes y estación del año celebramos Navidad? In which month&season of the year we celebrate Christmas? In Christmas, children receive presents from… who?

62 ANUNCIOS QUIZ on jueves/Viernes TEST on lunes/martes

63 BLOCK 11 OBJECTIVE  You will be able to express important numbers and dates of your life using the days of the week, months, seasons of the year, and numbers from 1-30 in Spanish.  You will be able to identify important celebrations of USA and Latin America.

64 LOS NÚMEROS/NUMBERS 1. Uno 2. Dos 3. Tres 4. Cuatro 5. Cinco 6. Seis 7. Siete 8. Ocho 9. Nueve 10. diez 10. Diez 20. Veinte 30. Treinta 40. Cuarenta 50. Cincuenta Tens/decimos Ones/unos

65 Phone numbers  Exchange phone numbers with your partner, in Spanish.

66 Uno, dos, tres/one, two, three Piedra, papel, o tijera/rock, paper, scissors.  Dance  find a partner  Get in groups of three  Practica los numeros/practice the numbers

67 Writing activity in groups  Draw a Vann Diagram EE.UU. YO LATINOAMERICA

68 ¿En qué fecha se celebra el día de la independencia de los EE. UU.?

69 ¿En qué mes y estación del año es el día de los muertos ?

70 ¿En qué estación del año se celebra el día del niño?

71 En que fecha y estación se celebra el dia de Holloween y Thanksgiving?

72 ¿En qué fecha y estación del año celebramos Navidad? In which month&season of the year we celebrate Christmas?

73 ¿Cuándo es el día de la independencia Mexicana?

74 ¿Cuándo es tu cumpleaños ?

75 ¿Cuál es tu mes, día y número favorito?

76 Los colores https://youtu.be/b1Z20h6OKvQ  Red  Green  Yellow  Blue  Black  White  Gray  Brown  Light Blue  Dark Blue  Purple  Pink  Orange

77 LOS COLORES Enseññar los palillos de colores https://youtu.be/WgkOBerfkGg

78 To express colors you say:  Mi color favorite es….  Quiero que mi primer coche sea de color……  Mi cuarto es de color….  Mi camisa favorite es de color …..  Mis zapatos son de color …..

79 Conejas y conejeros instructions/instrucciones  Baila o camina/dance or walk around  Contesta cada pregunta/answer each question.  Share it with your group.  You are going to answer the questions that we learned last class.

80 Caricaturas  Days of the week in order/Los dias de la semana en orden  Months of the week in order  Four seasons of the year in order

81 HOMEWORK  Textbook handout pg. 8 y 10


Descargar ppt "Block 6 Objective  Today you will be able to spell names, countries, and learned words in Spanish.  You will learn the alphabet and the phonetics in."

Presentaciones similares


Anuncios Google