La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés IV María del Rosario Nolasquez Trejo Julio-diciembre.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés IV María del Rosario Nolasquez Trejo Julio-diciembre."— Transcripción de la presentación:

1 UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés IV María del Rosario Nolasquez Trejo Julio-diciembre 2015

2 Resumen (abstract) Los alumnos aprenderán el uso de adjectives. Palabras claves en idioma (keywords) ed and ing adjectives

3 Objetivo general: El alumno podrá expresar y fundamentar acuerdos y desacuerdos, realizar invitaciones así como aceptar o rechazar las realizadas por terceros. Asimismo, podrá expresar preferencias, obligaciones y nevesidades.

4 Nombre de la unidad: Expresar sentimientos personales. Objetivo de la unidad: Expresar opiniones sobre temas diversos, enfatizando si se está de acuerdo o no y que sentimientos provoca tal situación.

5 Tema: Expresar sentimientos personales. Introducción: surprised frightening You may be surprised how much televisión we watch. The average American family watches TV for 7 hours and 40 minutes every day and British men watch 27 hours a week British women watch only 24 hours. This means we spend over ten years of our life watching TV –what a frightening thought! worried worrying Many people are worried about how much TV children watch. Every American child sees 16,000 murders on TV before he or she is 18, and 20,000 adverts every year. “Children in the USA spend more time watching TV tan in school and that’s very worrying.”

6 sometimes TV can sometimes be fun and exciting. worried Many people are worried about how much TV children watch. worrying This is a worrying article.  We use –ed/ing adjectives to describe how people feel.  We use –ed/-ing adjectives to describe the thing, situation, place or person that causes the feeling.

7 –ed adjectives We use –ed adjectives to describe how people feel: Many people are worried about how much TV children watch. –ing adjectives We use –ing adjectives to describe the thing, situation, place or person that causes the feeling: TV can sometimes be fun and exciting.

8 Conclusión o cierre: She’s excited He’s worried She’s surprised He’s frightened She’s tired -ed adjective describe how people feel.

9  This is exciting news!  TV is amazing.  I can watch interesting programmes in my first language –Chinese.  They think TV is boring -ing adjectives describe the thing, situation, place or person that causes the feeling

10 Bibliografía sugerida para el tema: infográficas y/o cibergráficas. Redston, C., & Cunningham, G. (2005). face2face Pre-intermediate Student's Book. Cambridge: CAMBRIDGE. Redston, C., & Cunningham, G. (2005). Face2face Pre-intermediate Workbook


Descargar ppt "UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés IV María del Rosario Nolasquez Trejo Julio-diciembre."

Presentaciones similares


Anuncios Google