Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porSalvador Ramos Montero Modificado hace 9 años
1
Anuncio You will be working with smart pads next time. Please purchase a dry erase marker from the mustang market if you don’t have one already.
2
ALC 30 Hoy es martes el 19 de noviembre. Complete the phrases. 1.Me encanta…( I love to….) 2.Me gusta… (I like to…) 3.No me gusta… (I don’t like to…) 4.No me gusta…. para nada. (I don’t like to … at all)
3
Hoy es martes el 19 de noviembre. Content objective What I will do. I can review time, tell what I like to do and don’t like to do. El objetivo del contenido. Yo puedo repasar la hora, decir lo que me gusta hacer y lo que no me gusta hacer.
4
Lee el objetivo del lenguaje.
5
Language objective How I will do it. Hoy es martes el 19 de noviembre. I can review time, with partner speed talk, review the verbs with pictionary and tell what I like to do and don’t like to do in an interview.
6
La bienvenida Hoy es martes el 19 de noviembre. Pasen con su compañero de leer. Usen las tarjetas de memoria para la bienvenida. ¿Cómo se dice leer en inglés? Escribe el tiempo en el cuadro to read y márcalo con un marcador.
7
Presentación de la Bienvenida Francisco/Mayra Hoy es martes el 19 de noviembre. Audience expectations: Watch presenters. Do not talk. Do not fidget. Applaud after presentation to show appreciation and a job well done. Presenter expectations. Speak loudly. Answer the questions in a full sentence. Speak clearly. ¿Cómo se dice to read en español?
8
Cornell notes continued EQ How do I express my opinion about things I like or don’t like to do?
9
Chunk 1 1 st person like Me gusta… I like… No me gusta… I don’t like… A mí me gusta… I like … A mí no me gusta… I don’t like… Me encanta… I love….
10
Chunk 2 2 nd person like Te gusta – you like No te gusta- you don’t like Te encanta – you love
11
Chunk 3 3 rd person Le gusta… he/she likes… No le gusta… he/she doesn’t like… A ella le gusta …She likes A él le gusta …He likes Le encanta… he/she love….
12
Pasen con su compañero -Cantar Necesitan una hoja de papel.
13
Saquen una hoja de papel y escribe la información abajo. # nombre/apellido martes el 19 de noviembre español pd. Me gusta…
14
Sección 1 Speed review. Please label this section on your paper “la hora” Say the time in Spanish before your partner, put a tally mark. Tie both put a tally mark. Answer must match what is shown on the following slide.
16
Es la una y quince/cuarto.
18
Es la una.
20
Es la una y media/treinta.
22
Son las doce menos cinco.
24
Son las dos menos once.
26
Es la una menos quince.
28
Son las dos y veinticinco.
30
Son las ocho y media.
32
Son las tres.
34
Son las seis y veinticinco.
36
Son las diez y cinco.
38
Son las dos y quince/cuarto.
40
Medianoche.
42
Mediodía.
43
Total de puntos para la sección 1 = 5 puntos. Pasen con su compañero - cantar
44
Sección 2 Label this section “pictionary” Place your desks so that you sit face to face. One person must be facing the screen the other is facing away. The person facing the screen draws the words shown on the screen. The person facing away tries to guess the drawing. When the drawing is guessed, write the answer on your paper.
45
Compañero 1
46
1.Jugar al béisbol -to play baseball 2.Ver la tele – to watch TV 3.Jugar al básquetbol – to play basketball 4.Usar la computadora – to use the computer 5.Nadar – to swim 6.Leer revistas – to read magazines 7.Cantar – to sing
47
Compañero 2
48
1.Jugar al tenis – to play tennis 2.Comer – to eat 3.Jugar al fútbol – to play soccer 4.Tocar la guitarra – to play the guitar 5.Pasar tiempo con amigos – to spend time with friends 6.Montar en bicicleta – to ride a bike 7.Escuchar música – to listen to music 8.Bailar – to dance
49
Compañero 1
50
1.Textear - to text 2.Jugar al fútbol americano – to play football 3.Jugar al golf – to play golf 4.Practicar deportes – to play/practice sports 5.Patinar – to skate 6.Montar en monopatín – to skateboard 7.Escribir cuentos – to write stories 8.Cocinar – to cook
51
Compañero 2
52
1.Ir al cine - to go to the movies 2.Ir al centro comercial - to go to the mall 3.Jugar videojuegos – to play video games. 4.Esquiar – to ski 5.Hablar por teléfono – to talk on the phone 6.Ir a la escuela – to go to school 7.Dibujar – to draw
53
Total para la sección 2 = 28 puntos 1 punto cada dibujo y uno para cada adivinaza correcta y escrita. Dejen los pupitres como están. Pasen con su compañero – jugar Siéntanse codo a codo.
54
Sección 3 Label this section “Me gusta”
55
Make 3 columns on your paper that you will be able to record if your partner likes something or not. Le gusta No le gusta Le encanta
56
Directions Rock paper scissors. Winner will say if they really like, like or dislike the activity. The other person will write under the correct heading what their partner likes to do, doesn’t like to do or loves to do.
57
Example Escuchar música Me encanta escuchar música.
58
Listen as your partner tells whether he/she likes, dislikes or loves to do something.
59
Escuchar música
60
Escribir cuentos
61
Bailar
62
Dibujar – to draw
63
Cantar
64
Comer
65
Cocinar
66
Esquiar
67
Hablar por teléfono
68
Ir a la escuela
69
Ir al cine
70
Ir al centro comercial
71
Jugar videojuegos
72
Leer (una revista)
73
Montar en monopatín
74
Patinar
75
Montar en bicicleta
76
Nadar
77
Pasar tiempo con amigos
78
Practicar deportes
79
Tocar la guitarra
80
Usar la computadora
81
Ver la tele
82
Jagar al golf
83
Jugar al básquetbol
84
Jugar al fútbol
85
Jugar al fútbol americano
86
Jugar al tenis
87
Jugar al béisbol
88
textear
89
Le toca al otro compañero.
90
Total para la sección 3 = 30 puntos..
91
Por favor, suma los puntos. Escribe el total de puntos arriba del título.. Entrega el papel, en orden, al número que corresponde en la mesa.
92
Clean, caring and cooperative. Clean up any paper off the floor and throw it away. Use the spray bottle and rags on the table to clean the desks. Carefully organize the desks. One block/square between each desk. Thank you for cooperating.
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.