La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Canción México D.F., México Guatemala, Guatemala Tegucigalpa, Honduras San Salvador, El Salvador Managua, Nicaragua San José, Costa Rica Panamá, Panamá.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Canción México D.F., México Guatemala, Guatemala Tegucigalpa, Honduras San Salvador, El Salvador Managua, Nicaragua San José, Costa Rica Panamá, Panamá."— Transcripción de la presentación:

1 Canción México D.F., México Guatemala, Guatemala Tegucigalpa, Honduras San Salvador, El Salvador Managua, Nicaragua San José, Costa Rica Panamá, Panamá La Habana, Cuba Santo Domingo, República Dominicana San Juan, Puerto Rico http://www.youtube.com/w atch?v=fAupLjNTae0

2 Canción Caracas, Venezuela Bogotá, Colombia Quito, Ecuador Lima, Perú La Paz, Bolivia Asunción, Paraguay Santiago, Chile Buenos Aires, Argentina Montevideo, Uruguay http://www.youtube.com/w atch?v=Nw1H8aIhKNk

3 Plan  1) Repaso y práctica: Geografía  2) Números aztecas  3) Lección: Números en español  4) Práctica en grupos  5) Juego: “El precio es correcto”  6) Estaciones  7) ¿Juego: Contar?  8) Billete de salir

4 GEOGRAFÍA 15 minutos

5 Mini-prueba

6 Objetivo  I will be able to interpret and begin to produce numbers (0- 100) in Spanish.  I can tell someone the day, date, and time.  I can tell someone when my birthday is.  I can describe current weather conditions.  I can describe at least one holiday celebrated in a Spanish-speaking country.  I can compare numbers in English and Spanish. When can you use numbers in the real world? Why might is be important to know Spanish numbers? Based on the Spanish alphabet, greetings, colors, and shapes, what can you predict about Spanish numbers in relation to English ones? Tic-Tac-Toe

7 Plan  1) Repaso y práctica: Geografía  2) Números aztecas  3) Lección: Números en español  4) Práctica en grupos  5) Juego: “El precio es correcto”  6) Estaciones  7) ¿Juego: Contar?  8) Billete de salir

8 NÚMEROS EN MÉXICO ANCIANO Los aztecas Imagine that you are developing your own numerical system… What symbols/text/words would use for the numbers?

9 Objetivo  I will be able to interpret and begin to produce numbers (0- 100) in Spanish.  I can tell someone the day, date, and time.  I can tell someone when my birthday is.  I can describe current weather conditions.  I can describe at least one holiday celebrated in a Spanish-speaking country.  I can compare numbers in English and Spanish. When can you use numbers in the real world? Why might is be important to know Spanish numbers? Based on the Spanish alphabet, greetings, colors, and shapes, what can you predict about Spanish numbers in relation to English ones? Tic-Tac-Toe

10 How does one report on current conditions such as the date, time, and weather? Pregunta esencial

11 Estándares  1. Communicate in a language other than English.  2. Gain knowledge & understanding of other cultures.  3. Connect with other disciplines & acquire information.  4. Develop insight into the nature of language & culture (comparing).  5. Participate in multicultural communities & global societies.

12 Plan  1) Repaso y práctica: Geografía  2) Números aztecas  3) Lección: Números en español  4) Práctica en grupos  5) Juego: “El precio es correcto”  6) Estaciones  7) ¿Juego: Contar?  8) Billete de salir

13 LOS NÚMEROS EN ESPAÑOL

14 Vamos a contar 0- cero 1 – uno6 - seis 2 - dos7 - siete 3 - tres8 - ocho 4 - cuatro9 - nueve 5 - cinco10 - diez What do you already know about pronunciation…Think about it before trying it.

15 Vamos a contar 11 - once16 - dieciséis 12 - doce17 - diecisiete 13 - trece18 - dieciocho 14 - catorce19 - diecinueve 15 - quince20 - veinte

16 Vamos a contar 21-veintiuno o veinte y uno 22-veintidós o veinte y dos 23-veintitrés o veinte y tres 24 -veinticuatro o veinte y cuatro 25-veinticinco o veinte y cinco

17 Vamos a contar 26 -veintiséis o veinte y seis 27-veintisiete o veinte y siete 28 -veintiocho o veinte y ocho 29 -veintinueve o veinte y nueve 30 -treinta

18 Vamos a contar 31- treinta y uno 32- treinta y dos 33- treinta y tres 34- treinta y cuatro 35- treinta y cinco 36- treinta y seis 37- treinta y siete 38- treinta y ocho 39- treinta y nueve 40-cuarenta What pattern do you notice? 10s + y + 1s # + y + #

19 Vamos a contar  30 - treinta  40 - cuarenta  50 - cincuenta  60 – sesenta  70 – setenta  80 – ochenta  90 - noventa  100 - cien

20 Can you predict how we will say…?  76

21 ¿CÓMO COMPARAN LOS NÚMEROS EN INGLÉS Y ESPAÑOL?

22 Objetivo  I will be able to interpret and begin to produce numbers (0- 100) in Spanish.  I can tell someone the day, date, and time.  I can tell someone when my birthday is.  I can describe current weather conditions.  I can describe at least one holiday celebrated in a Spanish-speaking country.  I can compare numbers in English and Spanish.

23 Estandares  1. Communicate in a language other than English.  2. Gain knowledge & understanding of other cultures.  3. Connect with other disciplines & acquire information.  4. Develop insight into the nature of language & culture (comparing).  5. Participate in multicultural communities & global societies.

24 Plan  1) Repaso y práctica: Geografía  2) Números aztecas  3) Lección: Números en español  4) Práctica en grupos   5) Juego: “El precio es correcto”  6) Estaciones  7) ¿Juego: Contar?  8) Billete de salir

25 VAMOS A PRACTICAR Escriban las respuestas -Captain: Keep everyone on task -Supplies getters: Get supplies and Spell Checker -Scribe: Write for the group -Awsom-o-tror: Form/Pattern-checker

26 TRES 3

27 DIEZ 10

28 QUINCE 15

29 VEINTE Y SEIS 26

30 TREINTA Y CUATRO 34

31 CINCUENTA Y NUEVE 59

32 45 cuarenta y cinco

33 33 treinta y tres

34 78 setenta y ocho

35 100 cien

36 RESUMEN

37 Objetivo  I will be able to interpret and begin to produce numbers (0- 100) in Spanish.  I can tell someone the day, date, and time.  I can tell someone when my birthday is.  I can describe current weather conditions.  I can describe at least one holiday celebrated in a Spanish-speaking country.  I can compare numbers in English and Spanish.

38 Estandares  1. Communicate in a language other than English.  2. Gain knowledge & understanding of other cultures.  3. Connect with other disciplines & acquire information.  4. Develop insight into the nature of language & culture (comparing).  5. Participate in multicultural communities & global societies.

39 JUEGO: EL PRECIO ES CORRECTO “Hot Holiday Toys 2012”

40 ¿Cuánto cuesta?

41  Cuesta $12,99. What generalization can you make about commas and periods in numerals in Spanish?

42 ¿Cuánto cuesta?

43 Cuesta $54,00.

44 ¿Cuánto cuesta?

45 Cuesta $74,99.

46 ¿Cuánto cuesta?

47 Cuesta $39,97.

48 ¿Cuánto cuesta?

49 Cuesta $99,00.

50 ¿PREGUNTAS? ¿DUDAS?

51 Estaciones  1) Tic-Tac-Toe  Grupos de dos  Di (say) el número antes de (before) escribir X o O  2) Las matemáticas  Individual  Lean y escriban las palabras enteras (entire words)  3) Hacer un flipchart  Individual  Usen papel colorado para hacer una manualidad para estudiar

52 RESUMEN

53 Objetivo  I will be able to interpret and begin to produce numbers (0- 100) in Spanish.  I can tell someone the day, date, and time.  I can tell someone when my birthday is.  I can describe current weather conditions.  I can describe at least one holiday celebrated in a Spanish-speaking country.  I can compare numbers in English and Spanish.

54 Estándares  1. Communicate in a language other than English.  2. Gain knowledge & understanding of other cultures.  3. Connect with other disciplines & acquire information.  4. Develop insight into the nature of language & culture (comparing).  5. Participate in multicultural communities & global societies.

55 Plan  1) Repaso y práctica: Geografía  2) Números aztecas  3) Lección: Números en español  4) Práctica en grupos  5) Juego: “El precio es correcto”  6) Estaciones   7) ¿Juego: Contar?  8) Billete de salir

56 VAMOS A CONTAR 2 grupos- sillas rojas vs. sillas azules

57 Walk Around the Room  How do you think we might ask for someone’s phone number in Spanish?  ¿Cúal es tu número telefónico?  Mi número telefónico es…

58 BILLETE DE SALIR


Descargar ppt "Canción México D.F., México Guatemala, Guatemala Tegucigalpa, Honduras San Salvador, El Salvador Managua, Nicaragua San José, Costa Rica Panamá, Panamá."

Presentaciones similares


Anuncios Google