La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

What is this meant to teach? Everyman: O Jesus, help! All have forsaken me. Good Deeds: Nay, Everyman, I will be with you. I will not forsake thee in.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "What is this meant to teach? Everyman: O Jesus, help! All have forsaken me. Good Deeds: Nay, Everyman, I will be with you. I will not forsake thee in."— Transcripción de la presentación:

1

2 What is this meant to teach? Everyman: O Jesus, help! All have forsaken me. Good Deeds: Nay, Everyman, I will be with you. I will not forsake thee in death; You shall find me a good friend at need. Everyman: Great mercy, Good Deeds! Now may I true friends see. Hombre común: O Jesús, ¡socorro ! Todos me han abandonado. Buenas acciones: No, Hombre común, estaré con usted. No abandonaré el en muerto; Usted me encontrará un amigo bueno en la necesidad. Hombre común: ¡Gran piedad, Buenas Acciones! Ahora puedo yo amigos verdaderos ver.

3 Middle Ages Edad media The Middle Ages or Medieval Times were seen as a backward period with out art or science. They were called the dark ages. This was wrong. La Edad Media o los Tiempos Medievales fueron vistos como un período atrasado con arte o ciencia. Los llamaron la Alta Edad Media. Este se equivocó.

4 Bubonic Plague Peste bubónica 25 million people died in just under five years between 1347 and 1352. Estimated population of Europe from 1000 to 1352. Las 25 millones de personas murieron en sólo menos de cinco años entre 1347 y 1352. Población estimada de Europa de 1000 a 1352..

5 The spread of the Plague in Europe. La extensión de la Plaga en Europa.

6 The plague starts hysteria and a breakdown of social order that led to the idea that the Middle Ages were barbaric. La plaga comienza la histeria y una avería de la orden social que condujo a la idea que la Edad Media era barbárica.

7 When the Roman Empire fell during the 5th century, the Medieval Age started. With the fall of Rome, there ceased to be a strong governmental influence on society across Europe. Cuando el Imperio romano se cayó durante el 5o siglo, la Edad Medieval comenzada. Con la caída de Roma, dejó de haber una influencia gubernamental fuerte en la sociedad a través de Europa.

8 The Catholic Church became the powerful influence that was left vacant by the Roman government. La Iglesia Católica se hizo la influencia poderosa que fue dejada vacante por el gobierno romano.

9 The Roman Catholic Church was the single, largest unifying structure in medieval Europe. It touched everyone's life, no matter what their rank or class or where they lived. With the exception of a small number of Jews, everyone in Europe was a Christian during the Middle Ages from the richest king down to the lowest serf. La Iglesia Católica era la estructura de unificación sola, más grande en Europa medieval. Esto tocó la vida de todo el mundo, pase lo que pase su fila o clase o donde ellos vivieron. A excepción de un pequeño número de Judíos, cada uno en Europa estaba Christian durante la Edad Media del rey richest abajo al siervo más bajo.

10 The parish church was the center of every town. It was generally the largest building in town and had stained glass windows and statues that told stories from the Bible to the villagers who, for the most part, could not read. La iglesia de parroquia era el centro de cada ciudad. Esto era generalmente el edificio más grande en la ciudad y tenía vidrieras de colores y estatuas que contaron historias de la Biblia a los aldeanos que, en su mayor parte, no podían leer.

11 The lack of central government and the rise of the church decreased the opportunity and need for drama. There was no government to help fund drama, and the church did not like its pagan origins. La carencia del gobierno central y la subida de la iglesia disminuyó la oportunidad y la necesidad del drama. No había ningún gobierno para ayudar a financiar el drama, y a la iglesia no le gustaron sus orígenes paganos.

12 When we think about the Middle Ages we think of... Cuando pensamos en la Edad Media pensamos...

13 3 Basic Social Classes 3 Clases Sociales Básicas Nobles Nobleza Clergy Clero Serfs Siervos

14 Serfs worked the land for their lord. They worked 4 days on the lords fields and the rest of the week on their own crops to feed their family and prepare for winter. Los siervos trabajaron la tierra para su señor. Ellos trabajaron 4 días en los campos del señor y el resto de la semana en sus propias cosechas para alimentar su familia y prepararse para el invierno

15 Most members of the Nobles and Clergy classes were literate. The lack of literacy with the Serfs caused the church to rethink how they were presenting biblical stories and La mayor parte de La mayor parte de miembros de la Nobleza y clases de Clero eran alfabetizados. La carencia de alfabetismo con los Siervos hizo que la iglesia repensara como ellos presentaban historias bíblicas y.

16 The church used drama to explain the Easter story to the illiterate serfs. La iglesia usó el drama para explicar la historia de Pascua a los siervos analfabetos.

17 Cuando la historia fue cantada o recitada en el latín cuando la acción fue realizada en un nicho que podría ser fácilmente visto. As the story was sung or recited in Latin as the action was performed in an alcove that could easily be seen.

18 The serfs soon understood the bible stories and the Church leaders started dramatizing other Biblical stories like the Nativity, Creation, and Fall of Adam. Los siervos pronto entendieron las historias de Biblia y los líderes de Iglesia comenzaron a dramatizar otras historias Bíblicas como la Natividad, Creación, y Caída de Adán.

19 As the congregation began to understand the service, and it became more popular, the performances depicted other religious observances. The popularity of the drama made the crowds too large for the church. Cuando los fieles comenzaron a entender el servicio, y se hizo más popular, las interpretaciones representaron otras observancias religiosas. La popularidad del drama hizo las muchedumbres demasiado grandes para la iglesia.

20 Architecture Arquitectura The plays were moved outside of the church on to the steps where they added secular humor to the plays. Los juegos fueron movidos fuera de la iglesia en los pasos donde ellos añadieron el humor secular a los juegos.

21 The Guilds became involved and moved the plays onto pageant wagons. Los Gremios se hicieron implicados y movieron los juegos en carros de desfile.

22 Pageant Wagon Carro de Desfile

23 The guilds took different parts of a larger cycle play and produced their sections. The guilds competed with each other for status and audience approval. Los gremios tomaron partes diferentes de un juego de ciclo más grande y produjeron sus secciones. Los gremios compitieron el uno con el otro por aprobación de auditorio y estado.

24 Types of Plays Cycle Plays Mystery Plays Morality Plays Tipos de Juegos Juegos de Ciclo Juegos de Misterio Juegos de Moralidad

25 Cycle plays: A series of plays that are performed together. Mystery Plays: plays written to show the power and glory of God. Morality Plays: plays written to teach a lesson about how to live a good Christian life. Juegos de ciclo: una serie de juegos que son realizados juntos. Juegos de Misterio: juegos escritos para mostrar el poder y gloria de Dios. Juegos de Moralidad: juegos escritos para enseñar una lección sobre como vivir una vida cristiana buena.

26


Descargar ppt "What is this meant to teach? Everyman: O Jesus, help! All have forsaken me. Good Deeds: Nay, Everyman, I will be with you. I will not forsake thee in."

Presentaciones similares


Anuncios Google