Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porJoaquín de la Cruz Blanco Modificado hace 10 años
1
ALC 116
2
Objetivo Yo puedo usar el pasado para decir lo que compré, que color era, y cuanto costó.
3
ALC Translate I buy the green shirt. What color is the dress? How much does it cost?
4
ALC Translate I buy the green shirt. – Yo compro la camisa verde. What color is the dress? – ¿De qué color es el vestido? How much does it cost? – ¿Cuánto cuesta?
5
Notas Make two verb trees on your notes
6
Past tense verb endings. Ar verb past tense verb endings Er/ir past tense verb endings éamosíimos asteasteisisteisteis óaronióieron
7
Accents Yo form Usted, él and ella form
8
Frases útiles. ¿Qué compraste….? ¿De qué color era(n)…? ¿Cuánto costó? ¿Cuánto costaron? Compré… Era/eran… Costó… Costaron…
9
Objetivo Yo puedo usar el pasado para decir lo que compré, que color era, y cuanto costó.
10
Materiales para la asignación Dry erase marker Flash cards. Notas – las frases útiles.
11
Draw 8 columns, 1 st column you will have words. Draw 4 rows. In columns 2-8 write the days of the week.
12
lunesmartesmiércolesjuevesviernessábadodomingo comprar color costar
13
Objetivo Yo puedo usar el pasado para decir lo que compré, que color era, y cuanto costó.
14
Place chairs back to back. Rock, paper, scissors to see who puts their flash cards down.
15
The winner will – Put clothing in the first row of the chart. – Put colors in the second row of the chart. – Write a price for each item in the third row of the chart. The other student will – Ask what was purchased each day. Place the item on the day. – Ask what color the item was. Place the color beneath the item. – Ask how much the item was. Write the cost in the space.
16
Lectura Read the hand out and answer the questions.
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.