La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Capítulo 3: Nuevas clases, nuevos amigos

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Capítulo 3: Nuevas clases, nuevos amigos"— Transcripción de la presentación:

1 Capítulo 3: Nuevas clases, nuevos amigos
¡Ven Conmigo! Spanish 1 Capítulo 3: Nuevas clases, nuevos amigos

2 Vocabulario ¿Qué materias estudias? What subjects are you studying?
1. el arte 3. las ciencias sociales 4. la computación 2. las ciencias 5. la educación física

3 Vocabulario 6. el francés 9. el alemán German 7. la geografía
10. el coro choir 8. las matemáticas 11. la informática computer science

4 Vocabulario 12. Internet 15. el almuerzo 13. la química
16. el descanso 14. el Web, la Telaraña Mundial

5 Talking about classes and sequencing events
To find out what classes a friend has, ask: ¿Qué clases tienes este semestre? …this semester? ¿Qué clases tienes hoy? …today? ¿ Y cuándo tienes un día libre? And when do you have a free day?

6 Talking about classes and sequencing events
To answer: Bueno, tengo matemáticas, inglés, español y ciencias sociales. Well, I have … Primero tengo geografía, después computación y luego francés. First I have… afterward… then… ¡Mañana por fin tengo un día libre! Tomorrow at last I have a free day!

7 Telling time ¿Qué hora es? What time is it?
To find out what time it is, ask: To answer, say: Son las ocho. It’s eight o’clock. Son las once y media. It’s 11:30. Es la una y cuarto. It’s 1:15. (It’s a quarter after one.) ¿Qué hora es? What time is it? Sí, hombre, es tarde. ¡Vamos! Yes, man, it’s late. Let’s go! ¡Ay! ¿Ya son las tres? It’s three?

8 Gramática With nouns referring to more than one thing, like
libros or clases, use los or las. Both words mean the. Tengo los libros. Tienes las gomas de borrar. Also use los when referring to a group of people that includes both males and females. Los profesores son buenos.

9 Gramática Telling time
To tell the hour (except for times around one o’clock), use Son las… plus the hour. Son las ocho. For times after the hour, follow this pattern: Son las siete y cuarto. It’s a quarter after 7. Son las ocho y veinticinco. It’s 8:25. Son las once y media. It’s 11:30. 3. For times before the hour, say: Es la una menos veinte. It’s 20 minutes to 1. Son las doce menos cuarto. It’s a quarter to 12. Son las ocho menos diez. It’s 10 minutes to 8. 4. For times including 1:00, use Es la una… Es la una y veinte. It’s 1:20.

10 Nota cultural Mexican high-school students planning to go to a university attend three years (primer, segundo, tercer año) of preparatoria, known as prepa, after the secundaria. There are public and private preparatorias, and students must pass rigorous exams to enter, to graduate, and to be accepted for university studies. A degree from a preparatoria is called a bachillerato. In the third year, preparatoria students are required to choose their subject area for university study. Students not planning to enter a university may do vocational or technical training during their high school years at an escuela vocacional. Mexican schools use a scale of 1 to 10; 6 is passing. Peruvian schools use a scale of 1 to 20, with 11 the lowest passing score.

11 Panorama cultural: Listening Comprehension
¿De dónde es Natalie? ¿Lucía? ¿Mario? ¿Quién tiene dos horarios? ¿A qué hora va Mario al colegio por la tarde? ¿Quiénes tienen clase a las siete de la mañana? ¿A Lucía le gusta el colegio?

12 Vocabulario de la mañana de la tarde in the morning (A.M.)
in the afternoon (P.M.) de la noche in the evening (P.M.)

13 Telling at what time something happens
To find out at what time something happens, ask: ¿A qué hora es la clase? At what time is … ? To answer, say: (Es) a las tres de la tarde. (It’s) at three in the afternoon. ¡Es ahora! Son las doce en punto. It’s now! … on the dot. (o’clock) ¿A qué hora es el almuerzo?

14 Talking about being late or in a hurry
To tell someone you are late, say: Estoy atrasada. (if you’re female) Estoy atrasado. (if you’re male) To say that someone else is late, say: Está atrasada. (if the person is female) Está atrasado. (if the person is male) To tell someone you are in a hurry, say: Tengo prisa. To tell a friend to hurry up, say: ¡Date prisa!

15 Gramática In Spanish, to show that something belongs to
someone, use de. This is the equivalent to ’s (apostrophe s) in English. los zapatos de David David’s shoes las clases de Eva Eva’s classes De combines with el to form the contraction del. el perro del profesor the teacher’s dog la directora del colegio the school’s director

16 Nota cultural Students in Spanish-speaking countries may take as many as nine different courses. They can take more courses because their schedules vary from day to day. Most of these are required courses. Hora latina (Latin time) In Mexico, as in other Spanish-speaking countries, people are expected to arrive a little late for a party –a half-hour to an hour later than they are told to come. But at school or on the job, people are expected to be on time.

17 Vocabulario: Describing people and things
1. antipático/a disagreeable 2. bajo/a short 3. bonito/a pretty 4. bueno/a good 5. cómico/a funny 6. difícil difficult 7. divertido fun, amusing 8. fácil easy 9. feo/a ugly 10. grande big

18 Vocabulario: Describing people and things
11. guapo/a good-looking 12. inteligente intelligent 13. interesante interesting 14. malo/a bad 15. moreno/a dark-haired, dark-skinned 16. nuevo/a new 17. pequeño/a small 18. rubio/a blond 19. simpático/a nice

19 Describing people and things
To tell what someone or something is like, say: Él es alto. He’s tall. Ella es alta. She’s tall. Es aburrida. It’s boring. No te preocupes. Ellos no son muy estrictos. Don’t worry. They aren’t very strict. To find out what people and things are like, ask: ¿Cómo es tu compañero/a nuevo/a? What’s your new friend like? ¿Cómo es la clase? ¿Cómo son los profesores? What are the teachers like?

20 Talking about things you like and explaining why
To find out if a friend likes more than one thing, ask: ¿Te gustan las clases? ¿Cuál es tu clase favorita? Which is…? ¿A Claudia le gustan las ciencias? Does Claudia like…? ¿Por qué? Why? Your friend might answer: Sí, me gustan. Son fáciles. Mi clase favorita es inglés. Sí. Le gustan mucho y también le gusta la geografía. Porque son muy interesantes. Because…

21 Vocabulario: Things you like
1. el baile 3. el concierto 2. la fiesta 4. los deportes

22 Vocabulario: Things you like
5. el partido de… the game of… …game 7. la novela novel 6. el videojuego videogame 8. el examen

23 Gramática Here are all the forms of the verb ser (to be).
Soy alto/a. I am… Eres bajo/a. You are… Es cómico/a. S/he is… Nosotros somos altos/as. We are… Son cómicos/as. They are…

24 Gramática: Adjective Agreement
1. To describe one person or thing, use es + a singular adjective. El libro es divertido. La clase es divertida. 2. To describe more than one person or thing, use son + a plural adjective. Los libros son buenos. Las clases son buenas. 3. If you’re describing a group of males and females, use a masculine plural adjective. Mis compañeros son simpáticos. 4. Making adjectives plural, add –s or –es. El libro es interesante. Los libros son interesantes. La clase es difícil. Las clases son difíciles.

25 Nota gramatical Tag questions
These are added at the end of a sentence, and can be translated several different ways (depending on the context). La clase es difícil, ¿no? isn’t it? right? Te gustan los bailes, ¿verdad? don’t you? right? Words used to get someone’s attention: ¡Mira! Look! ¡Oye! Listen!

26 Nota cultural Students in Spain often receive comments instead of grades: sobresaliente, bien, suficiente, or deficiente. In many Spanish-speaking countries students may be exempt from exams if they have a good grade in the course.


Descargar ppt "Capítulo 3: Nuevas clases, nuevos amigos"

Presentaciones similares


Anuncios Google