La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

EL PRETÉRITO Y EL IMPERFECTO Dos maneras de ver el pasado Two Ways of Looking at the Past Judy Getty.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "EL PRETÉRITO Y EL IMPERFECTO Dos maneras de ver el pasado Two Ways of Looking at the Past Judy Getty."— Transcripción de la presentación:

1 EL PRETÉRITO Y EL IMPERFECTO Dos maneras de ver el pasado Two Ways of Looking at the Past Judy Getty

2 Usos del pretérito The preterite is used to narrate a completed action or a series of completed actions in the past: The preterite is used to narrate a completed action or a series of completed actions in the past: Anoche fuimos al cine. Vimos una película cómica y nos reímos mucho. Después cenamos en un buen restaurante. Last night we went to the movies. We saw a funny movie and laughed a lot. Afterwards we ate dinner in a nice restaurant.

3 Usos del pretérito The preterite is often an interruption to another event in progress in the past: The preterite is often an interruption to another event in progress in the past: Marcos estaba leyendo el periódico cuando oyó el anuncio. Marcos was reading the newspaper when he heard the announcement.

4 Usos del pretérito The preterite is used for actions that occurred at a specific moment in the past: The preterite is used for actions that occurred at a specific moment in the past: Me levanté a las siete esta mañana. I got up at seven this morning Me levanté a las siete esta mañana. I got up at seven this morning Carlos y Elena bailaron anoche. Carlos and Elena danced last night. Carlos y Elena bailaron anoche. Carlos and Elena danced last night. Fui a un concierto durante el fin de semana. I went to a concert on the weekend. Fui a un concierto durante el fin de semana. I went to a concert on the weekend.

5 ¿Qué hiciste durante el fin de semana?

6 Usos del imperfecto The imperfect is used for description in the past: The imperfect is used for description in the past: Mis abuelos eran de Grecia. Eran pobres, trabajadores y muy cariñosos. My grandparents were from Greece. They were poor, hard-working and very loving.

7 Usos del imperfecto The imperfect sets the stage and describes the background of past actions: The imperfect sets the stage and describes the background of past actions: Era un día bonito. Hacía mucho sol y calor. Todos se divertían. It was a beautiful day. It was sunny and warm. Everyone was having a good time.

8 Usos del imperfecto The imperfect is used to describe habitual or repeated actions in the past: The imperfect is used to describe habitual or repeated actions in the past: Cuando Cristina y Sara eran niñas les gustaba ir a la playa. Jugaban mucho en la arena con su amiga. When Cristina and Sara were little girls they liked to go to the beach. They played in the sand with their friend.

9 Usos del imperfecto The imperfect is used to describe two simultaneous actions in the past: The imperfect is used to describe two simultaneous actions in the past: Nos divertíamos mientras cenábamos. We enjoyed ourselves while we were having dinner.

10 Usos del imperfecto The imperfect is used to describe an event in progress in the past: The imperfect is used to describe an event in progress in the past: Nosotros mirábamos la tele cuando … We were watching TV when…

11 Usos del imperfecto The imperfect is used to describe physical, emotional or mental states in the past. ¡Mi perro tenía mucha sed! My dog was very thirsty! ¡Todos estaban muy emocionados! Everyone was very excited!

12 Usos del imperfecto The imperfect is used to tell what time it was in the past: The imperfect is used to tell what time it was in the past: Eran las cinco y media de la tarde… It was five thirty in the afternoon…

13 Usos del imperfecto The imperfect is used to express age in the past: The imperfect is used to express age in the past: Mateo tenía diecisiete años cuando compró su primer carro. Matt was seventeen when he bought his first car.

14 ¿Qué hacías cuando tenías 16 años?

15 _______ un día de primavera. _________ sol y Era/fue Hacía/Hizo _________ un poco de fresco. Pedro y Andrea hacía/hizo ____________ sentados en un café cuando de estaban/estuvieron repente Pedro _______ a un viejo amigo de la veía/vio universidad. Pedro ________, hacia él, lo corría/corrió _____________y lo ___________ a tomar un saludaba/saludó invitaba/invitó refresco con él y Andrea. Los tres ___________ tomaban/tomaron refrescos y ______________. charlaban/charlaron EraHacía hacía estaban vio corrió saludó tomaron charlaron Práctica: Preterite: Specific completed action Series of actions Interruption Imperfect: Background/description Setting the stage Action in progress invitó

16 Credits Image on slide 10: http://www.ulc.psu.edu/studyskills/images/time_manageme nt_200x200.jpg Image on slide 10: http://www.ulc.psu.edu/studyskills/images/time_manageme nt_200x200.jpg http://www.ulc.psu.edu/studyskills/images/time_manageme nt_200x200.jpg http://www.ulc.psu.edu/studyskills/images/time_manageme nt_200x200.jpg Image on slide 11: http://www.goerie.com/fallcarcare/teen.gif Image on slide 11: http://www.goerie.com/fallcarcare/teen.gif http://www.goerie.com/fallcarcare/teen.gif Other images obtained through Google search and personal photos Other images obtained through Google search and personal photos

17 Más preguntas ¿Dónde vivías cuando eras niño? ¿Dónde vivías cuando eras niño? ¿Qué hora era cuando te levantaste esta mañana? ¿Qué hora era cuando te levantaste esta mañana? ¿Qué hacías anoche a las ocho? ¿Qué hacías anoche a las ocho? ¿Qué hacías el sábado pasado al mediodía? ¿Qué hacías el sábado pasado al mediodía? ¿Dónde estabas cuando cenabas anoche? ¿Dónde estabas cuando cenabas anoche?


Descargar ppt "EL PRETÉRITO Y EL IMPERFECTO Dos maneras de ver el pasado Two Ways of Looking at the Past Judy Getty."

Presentaciones similares


Anuncios Google