La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

www.2b.com.mx The photos are the property of Rafael Lizarraga Photography and logos are the property of their representative companies. Its use is illustrative.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "www.2b.com.mx The photos are the property of Rafael Lizarraga Photography and logos are the property of their representative companies. Its use is illustrative."— Transcripción de la presentación:

1

2 www.2b.com.mx The photos are the property of Rafael Lizarraga Photography and logos are the property of their representative companies. Its use is illustrative. It is prohibited their use, copying or reproduction without express permission of the owner. ALL RIGHTS RESERVED

3 www.2b.com.mx We start measuring since 2010, which was the first year we surveyed consumer habits of restaurants in the city of Merida Yucatán. With two prior measures of consumer habits, we seek to provide restaurateurs, with information that indicates the state of the market year over year and allow them to maximize their marketing to make better use of their resources and better decision-making.

4 Objectives www.2b.com.mx GENERAL OBJECTIVES : The overall objectives of this research are: Identify consumer habits, frequency of use, average ticket, home delivery, media exposure, likes and dislikes, preferences and needs of users of restaurants in the city of Merida. SPECIFIC OBJECTIVE: Provide restaurateurs, with information that indicates the state of the market and allow them to maximize their marketing, to make better use of their resources and better decision-making.

5 Methodology www.2b.com.mx Quantitative study with lifting quota, face to face, to men and women of social/economical levels ABC +, C, D + inhabitants of the north, east and west of the city of Merida from 18 to 70 years, through structured questionnaire which included the objectives the study. The survey was conducted in: High pedestrian flow centers in the city of Mérida using simple random sampling by quotas. The choice of the interviewed was conducted using the method called "Intercept" in which people are approached at random and in the same place is on the interview. The approximate length of the interview was 15 minutes. The questionnaire was developed by José Urioste Palomeque for 2b Marketing & Advertising in conjunction with owners and managers of local restaurants.

6 www.2b.com.mx

7 Survey www.2b.com.mx

8 Survey

9 www.2b.com.mx Survey

10 Results www.2b.com.mx

11 Demografics www.2b.com.mx

12 Gender

13 Civil Status 60% of users are single

14 Age groups El 65% del mercado de usuarios está concentrado de los 15 a los 44 años

15 Ocupation 47% de los usuarios son empleados y un 28% que son estudiantes

16 www.2b.com.mx Resultados Hábitos de consumo

17 En el ultimo mes ¿asistió a lagun restaurante? El 99% de los encuestados asistió a un restaurante en el último mes contra el estudio anterior donde un 93% de los encuestados afirmó haber asistido.

18 En el ultimo mes, ¿cuántas veces asistió a un restaurante? El 63% de los usuarios acuden en promedio de 4 a 5 veces al mes a un restaurante. Se mantiene en los rangos del estudio anterior con un ligero crecimiento.

19 Los 3 restaurantes mas recurridos son: Fridays Montejo (49%) Los Trompos (33%) Lapa Lapa (18%) Trompos mantiene la misma proporción contra el año pasado en recordación de asistencia. Crece Friday´s en recordación/mención de asistencia La última vez que fue a algún restaurante ¿A cuál acudió?

20 ¿Con cuantas personas fue acompañado? La mayoría de las gente va acompañada de otras tres personas, por ende el promedio de usuarios por mesa es de 4

21 ¿Con quien asistió? Vemos que el 66% de los usuarios acuden con familia y/o amigos, manteniéndose la tendencia al estudio anterior

22 ¿Cuál fue el motivo de su visita? La mayoría de los asistentes visita un restaurante por celebración, antojo y gusto por el lugar como mayores razones

23 ¿Quién pagó el consumo? 50% de los encuestados manifestaron que cada asistente pagó su consumo, 24% pagó la cuenta completa, 17% fue por Invitación y únicamente el 2% acudió por obsequio o promoción.

24 ¿Cuánto gastó en promedio en su consumo total? El promedio de pago por persona es de $201.83 lo que nos indica un incremento en consumo contra el estudio anterior

25 ¿Qué es lo que más le importa al momento de acudir a un restaurante? Cambian los factores contra el año anterior (cercanía) a un 57% por sabor de su comida en este estudio.

26 And more…

27 Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Quisque luctus, nibh in suscipit vulputate, tortor nunc volutpat nibh, et suscipit ante nunc id ligula. Nullam gravida gravida blandit. Sed eu ipsum odio, vel venenatis augue. Morbi at nisi risus. Nam non augue purus. Donec lorem nisl, tempor ut placerat id, tincidunt vitae dolor. Aenean tempus nibh in urna cursus et mattis ligula adipiscing. Praesent elementum, ipsum vel tempus gravida, odio turpis elementum urna, at congue quam nibh ullamcorper tellus. Curabitur est justo, volutpat sit amet lobortis eget, pretium ut leo. Aenean accumsan commodo libero, non molestie mauris volutpat et. Nam vitae porta tellus. Donec faucibus turpis at tortor sollicitudin faucibus ornare dui egestas. Mauris a vehicula justo. Curabitur dolor urna, tempus sed gravida eu, tincidunt nec tellus www.2b.com.mx Somos la pieza clave. 2b Marketing & Publicidad www.2b.com.mx Paseo de Montejo, núm. 475C Depto. 2 por 37 y 39 Col. Centro. C.P. 97000 Mérida, Yucatán, México. Tel. 52 (999) 925 6089 contacto@2b.com.mx


Descargar ppt "www.2b.com.mx The photos are the property of Rafael Lizarraga Photography and logos are the property of their representative companies. Its use is illustrative."

Presentaciones similares


Anuncios Google