La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Self, family and friends Los objetivos: La familia Los animales Las partes del cuerpo.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Self, family and friends Los objetivos: La familia Los animales Las partes del cuerpo."— Transcripción de la presentación:

1

2 Self, family and friends Los objetivos: La familia Los animales Las partes del cuerpo

3 Skills: listening For this topic I have chosen to stress on the listening which is one of the hardest skills for students. I will train their ears to listen for the clues that they need to answer the questions by choosing a topic that they are familiar with (hence why I waited until after Xmas to start on this topic which should be topic 1 if you follow the scheme of work)

4 There is a lot of language to revise on so the presentation is very thorough and ensures that the new vocabulary is tested as we go along, to ensure pupils retain it. I have also ensured that the use of ICT and fun activities is present all the way through to ensure pupils will find it entertaining and therefore will not feel like the topic is dragging on so much

5 Mi familia

6 Soy yo

7 Mi abuela

8 Mi hermano

9 Mi padre

10 Mi hermana

11 Mi madre

12 Mi tia

13 Mis tias

14 Mi abuelo

15 Rellena las palabras. (Match up the words) mi padre - my mother mi madre- my uncle mi hermano- my cousin (girl) mi hermana- my father mi abuelo- my aunt mi abuela- my grandfather mi tío- my brother mi tía- my cousin (boy) mi primo- my sister mi prima - my grandmother

16 Tienes hermanos ?         Tengo un hermano Tengo una hermana Tengo dos hermanos Tengo tres hermanas Tengo un hermano y una hermana Tengo una hermana y tres hermanos No tengo hermanos o hermanas

17 Use the following slide with the interactive white board and the Active studio program. The curtain tool is an excellent tool to use in order to keep the suspense and create challenge yet students have fun

18 Los animales

19 These following slides are there to introduce the language. Pupils see the picture, speculate on the word then it appears and they speculate on the correct pronunciation. I correct the pronunciation and get pupils to repeat them all. Much more efficient technique than ‘choir repetition’ which could be dull and boring for children after 3 words.

20 Un pez

21 Un conejo

22 Un cobayo

23 Un perro

24 Un pájaro

25 Un caballo

26 Un gato

27 Una tortuga

28 Un ratón

29 123 4 7 8 9 6 5

30 Un c_n_j_ 12 3 4 7 8 9 65 Un p_z Un c_b_y_ Un r_t_nUn g_t_Una t_rt_g_ Un c_b_ll_Un p_j_r_ Un p_rr_

31 Un conejo 12 3 4 7 8 9 65 Un pez Un cobayo Un ratónUn gatoUna t ortuga Un caballoUn pájaro Un perro

32 The next slides practise pupils’ memory, pronunciation and also it keeps them focused as the pictures disappear in a flash.

33 Un pez

34 Un perro

35 Un conejo

36 Un pájaro

37 Un gato

38 Un cobayo

39 Una tortuga

40 Un caballo

41 Un ratón

42

43 123 4 7 8 9 6 5

44 The next 2 slides work together. Pupils are given the second one as a handout and the text is displayed on the IWB. Pupils can then use the ‘handwriting recognition’ tool in active studio to write down the correction, and act as the teacher, which is a privilege to them

45 -¿Tienes animales en casa, Miguel? -Si, tengo un gato, tres tortugas y un ratón gris. -¿Tienes animales en casa, Juanita? -Si, tengo dos conejos y un perro negro. Tengo dos caballos blancos también. -¿Tienes animales en casa, Pablo? -No, no tengo animales pero quiero tener un gato. - ¿Tienes animales en casa, Sonia? - Si, tengo ocho conejos en el jardín y un pez azul. Tengo un perro, dos gatos y un cobayo también. ¿Tienes animales en casa, Maria? - Si tengo dos pájaros. Son verde y amarillo. Tengo un caballo negro también.

46 1. Who has one cat? ________________________ 2. What other animals does he have? ____________ 3. Who has two rabbits? _____________________ 4. What animals does Maria have?______________ 5. Who has the most animals? _________________ 6. Who does not have any animals? ______________ 7. Who has a dog? ________________________ 8. Who has two horses? _____________________ 9. How many rabbits does Sonia have? ___________ 10. What animal would Pablo like to have? __________

47 LOS ANIMALES: tienes animales en casa? Conduct a survey on which animals people in your class have. Use the following questions to ask them and record their answers in the gird below. Nombreperrogatopezcobayo pájarocaballoconejoratóntortuga

48 Taskmagic exercises Taskmagic picture word Taskmagic picture sound Taskmagic word sound

49 EL CUERPO

50 El pelo

51 Los ojos

52 La cabeza

53 La boca

54 El pelo La cabeza La boca Los ojos El cuerpo

55 La nariz

56 La oreja

57 Los dientes

58 Vamos a cantar La cabeza La oreja La nariz y el ojo La cabeza La oreja La nariz y el ojo

59 La cara

60 La ceja

61 La garganta/ el cuello

62 La cabeza La nariz La oreja Los ojos La cejaLa cara Los dientes La boca La garganta/ el cuello El pelo

63 Test your answers Active studio ‘el cuerpo’ flipchart

64 El CUERPO

65 El brazo

66 La mano/ las manos

67 El codo

68 El dedo/ los dedos

69 El estomago

70 La espalda

71 La rodilla/ las rodillas

72 Los pies

73 El codo El estomago Los dedos La mano La espalda El brazo Las rodillas

74 Dibuja el marcianito El monstruo tiene dos piernas, cuatros pies, una cabeza, dos ojos, una boca, dos cejas.Tiene el pelo corto y seis orejas.

75 Test your answers Active studio el cuerpo 2

76 Pupils’ work Students still have not done the test

77 The mock exam Mock exam unit 3

78 Unit 3 exam See OCR website for the samples. We can not provide them for copyright reasons.OCR website


Descargar ppt "Self, family and friends Los objetivos: La familia Los animales Las partes del cuerpo."

Presentaciones similares


Anuncios Google