La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

3. Sozializazioa: prozesu dinamikoa 3.1. Gizarte identitatea

Presentaciones similares


Presentación del tema: "3. Sozializazioa: prozesu dinamikoa 3.1. Gizarte identitatea"— Transcripción de la presentación:

1 3. Sozializazioa: prozesu dinamikoa 3.1. Gizarte identitatea
Norberaren identitatea Gizabanako bakoitzak ezaugarri bereizgarriak Bakoitza gizaki bakar eta berdingabea da. Gizarte identitatea Gizarte taldetan jaiotzen gara Gizarteko balio orokorrak geureganatzen ditugu Gure gizarteko usadio eta ohiturak geure egiten ditugu eta haiekin identifikatzen gara.

2 3.2 Sozializazioa Sozializazio prozesuaren bidez:
Norberaren identitatea eta gizarte identitatea besteekin eta besteen bidez geureganatzen dugu. Gizarteko kultura bereganatzen dugu Norberaren identitatea garatzen dugu Zer da sozializazioa? Gizabanakoa gizartean, komunitatean egokitzea.

3 Lehen mailako sozializazioa
Etaparik garrantzitsuena Helburua: gizabanakoa gizartean sartzea. Haurtzaroan, familiaren baitan ematen da. Eragileak: familia lehenik eta behin, Lehen Hezkuntza, TB… Haurrak inguruan dituen horien rolak, jarrerak eta balioak hartzen ditu. Haiekin eta munduarekin identifikatzen hasten da.

4 Nola ikasten ditu rol eta arau horiek? Orokortze prozesuaren bidez:
rolak, arauak, balioak… barneratzen ditu gutxika-gutxika, mailakako prozesua da. Beraz, adibide zehatzetatik orokortuz Arauak barneratzeko adibidea: Hasieran pentsatutakoa: amatxo nirekin haserretuta dago Beste ondorio bat: anaiari jostailuak uzten ez dizkiodanean, amatxo haserretu egiten da. Aita, amama eta aitite ere haserretu egiten dira Urrats garrantzitsuena: denak daude anaiari jostailuak ez uztearen kontra. Arau orokorra: anaiari nire jostailuak utzi behar dizkiot.

5 Lehen mailako sozializazioa ez da kognitibo edo intelektual hutsa.
Alderdi emozionalak ere berebiziko eragina du. Hain zuzen ere, txikitako maitasun harremanek gure bizitza baldintzatuko dute.

6 Bigarren mailako sozializazioa
Mundu instituzionala barneratzen dugu. Sozializazio eragile berriak: Lan-erakundeak Erakunde politikoak Erlijio-erakundeak Aisialdiko taldeak (kirola, musika, etab) 1. eta 2. mailaren arteko desberdintasuna: 1. mailan ez dago identifikazio arazorik: haurrak inguruan dituen horien rolak eta arauak bereganatzen ditu. 2. mailan zein gizarte esparruan sartu nahi duen erabakiko du eta bertako arauak barneratuko ditu.

7 Ez daude haurtzaroko harreman gozo eta samurrak.
Gizarte-elkarreraginak ez du hainbesterainoko garrantzia afektibitatearen aldetik. Ez daude haurtzaroko harreman gozo eta samurrak. Ezagutzak ez dira berez barneratzen, baizik eta teknika pedagogiko berezien bidez (kontzienteki ikasi behar dira). Hazkuntza krisiak daude: 1.mailaren amaieran: gurasoen mundutik aparte, beste mundu batzuk ezagutzen direnean Identifikazio krisia Krisi bortitzegia izan behar da 1.mailako ezagutza zapuzteko. 2.mailako sozializazioa,1.a jarraituz eraikitzen da.

8 Birsozializazioa Birsozializazioan 2 eduki mota barneratzen ditugu:
Sozializatu den gizarteaz bestelako gizarte bateko rolak, balioak, jarrerak, etab. Bere gizartean bertan emandako aldaketen ondorioz, gizarte horretako eduki berriak. Birsozializazio prozesua eta 1.mailakoa antzekoak dira baina birsozializazioa ez da hutsetik abiatzen. 2 urratsak: Ordura arteko ikuspegiak bertan behera geratzen dira. Bestelako identifikazioa sortzen da.

9 Krisi sakonen ondorioz gerta daiteke: hazkuntza pertsonaleko prozesuengatik, gizarte aldaketa azkarrengatik, … (adibide ezberdinak aztertu) Aurreko biografia (gertakariak, pertsonak) berriro interpretatzen dira. Zerotik hastea suposa dezake.


Descargar ppt "3. Sozializazioa: prozesu dinamikoa 3.1. Gizarte identitatea"

Presentaciones similares


Anuncios Google