La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Ebaluazioa: notak jartzea baino zerbait gehiago

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Ebaluazioa: notak jartzea baino zerbait gehiago"— Transcripción de la presentación:

1 Ebaluazioa: notak jartzea baino zerbait gehiago
Ebaluatu ikasteko: Ebaluazioa autoerregulazio prozesu gisa Neus Sanmartí 2008ko urriak

2 ikasleen lanak “zuzentzen” pasatzen dugun denbora
Irakaskuntzan ikasleen lanak “zuzentzen” pasatzen dugun denbora erabat alferrikakoa da Ikasleak berak bakarrik zuzendu ditzake bere akatsak. Irakasleen lana errakuntza horiek somatzeko eta zuzentzeko bideak aurkitzen laguntzea da

3 ZER DA EBALUATZEA? Prozesu bat pausu hauekin:
Sozialak: Klasifikatzea, selekzionatzea, orientatzea KALIFIKAZIOAK ZER DA EBALUATZEA? Prozesu bat pausu hauekin: 1) Informazioa jaso (tresnak erabiliz edo ez) 2) Bildutako informazioa analizatu eta iritzia eman 3) Emandako iritziaren araberako erabakiak hartu Pedagogikoak: ikas-irakaskuntza prozesua erregulatzea EBALUAZIO FORMATIBOA (FORMATZAILEA)

4 auto-errregulatzen ikasteko?
1. Nondik hasi Ko-erregulatzen eta auto-errregulatzen ikasteko?

5 eta kirolik ez duelako egiten
Leh Lehenego klase eguna: Zientziak, 3. DBH (Irailak 15) Deskribatu Azaldu Oso lodi dago, asko jaten duelako eta kirolik ez duelako egiten Oso altua da, ilehoria, 90 Kg pisatzen du, 30 urte ditu... J.M.Zafra BHI

6 JARDUERA - Deskribatu sumendi bat
- Azaldu nola gauzatzen den erupzioa sumendian - Gero, ikaskide baten idazkia baloratu: ongi egindakoa eta zergatik, eta zer hobetu dezakeen. JARDUERA Ikaslegoarekin partekatu nahi diren helburuak: “Zientzietako klaseetan, hasieran ditugun ideiak hobetzen joatea eta ongi ulertzeko moduan adieraztea garrantzitsua da. Elkarri lagunduz hobeto egiteko”.

7 Ikasturtearen hasiera (9-23) 9-23 kurtso hasiera

8 Hasierarako arau oso garrantzitsuak
• Ez daude erantzun onak edo txarrak: guztiak dira abiapuntu onak ikasteko • Erratu garenaz jabetzen garenean ikasten dugu. (Akatsa ikasteko abiapuntua da) • Elkarrekiko laguntzak zailtasunak gainditzeko balio du Hasierarako arau oso garrantzitsuak

9 Eta irakasleentzat... dituzten jardueren motibo eta helburuak
• Bere ikasleekin egin behar dituzten jardueren motibo eta helburuak partekatu, eta frogatu ea burutzen diren: • Zer ikasiko dugu? • Zergatik garrantzitsua da hori ikastea? • Zelan ikasi dezakegu? Eta irakasleentzat...

10 Ikasle guztiek ez dute berdin irudikatzen
• atomoak irudikatzen • kimika • formulak egiten • gauzak zergatik gertatzen diren azaltzen • teoriak ezagutzen • pentsatzen • ura eta beste sustatzia batzuk zergatik aldatzen diren azaltzen • ... Ikasle guztiek ez dute berdin irudikatzen ikasi dutena edo ikasiko dutena Zer ikasiko dugu?

11 2. Zer ebaluatu behar dugu ikasleak
ezagutza berriaz jabetzen hasi direla uste dugunean? Zelan aurreikusten eta antolatzen duten jarduerei erantzuteko egin behar duten lana (eta ez horrenbeste emaitzak)

12 Landareei buruz ikasiko dugu (Ortua da testuingurua)
Esperimentatzen, behatzen datuak hartzen, irudikatzen...

13 ETA JARDUEREN PLANGINTZAREN EBALUAZIOA
AURREIKUSPENEN ETA JARDUEREN PLANGINTZAREN EBALUAZIOA Talde txikieetan, elkarlanean, ikasleek galdera edo arazoei aurre egiteko zer pentsatu edota egin behar duten adosten dute Akordio hau ebaluatu-erregulatu beharra dago, akatsak sor ez daitezen

14 Eta lore bat zer den abstraitu dezakegu,
nola deskribatu, definitu edo argudiatu, edo nola grafikoak gauzatu... Nola burutu grafiko bat : Grafikoak adierazten duenari izenburua jarri. Ardatz bakoitzean zer neurtzen dugun jarri Neurtzeko erabiltzen ditugun unitateak jarri Ardatz bakoitzeko unitateak aukeratu Puntu batekin adierazi hartutako neurriak Lerro batez puntuak batu

15 ZER EGIN BEHAR DUT DEFINITZEKO?
Pentsatu: • Zein talderi dagokion -objektuak, materialak, izaki bizidunak..., edo zeren atala den (adib., lorea landare baten atala da ). • Funtsezko atal, ezaugarri edo nolakotasunak zeintzuk diren (adib., lore guztiek polena edota obuluak dituzte, baina guztiek ez dituzte petaloak). • Zein den bere funtzio edo aplikazioak, hau da, zertarako balio duen (adib., loreak landareak ugalketa egin ahal izateko balio dute). “Lorea, landare baten atala da, obuluak edota polena dauka eta landarea ugaltzeko balio du” ZER EGIN BEHAR DUT DEFINITZEKO?

16 “ORIENTAZIO OINARRIA” deritzogu pentsamendua eta ekintza
”Laburpen” honi “ORIENTAZIO OINARRIA” deritzogu pentsamendua eta ekintza orientatzen duelako Bertatik deduzitzen dira “EBALUAZIO IRIZPIDEAK”

17

18 Plangintza hauek eginak (edo erdi eginak) ematea, ez dauka zentzurik:
ikaslegoa anitza delako bai ikaskuntza prozesuaren hasieran, baita bukaeran ere

19 Izenburuak prozedurarekin oso erlazionatuak
Ezin du adibide konkreturik ez jarri Rafael Rodríguez, IESM J. de la Cierva, 1.DBH

20 Eragiketak era abstraktu eta sintetikoan
Izenburuak prozedurarekin oso erlazionatuak Eragiketak era abstraktu eta sintetikoan planteatzen ditu

21 kontutan ikasleari auto erregulatzen laguntzeko?
Zer izan behar dugu kontutan ikasleari auto erregulatzen laguntzeko? Zailtasunak agertu bezain pronto identifikatuz Banan banan erregulatuz, gaindiezinak diren zailtasunak bihur ez daitezen

22 Ebaluazio irizpideetaz jabetu dira? Jarduera bat ondo egina
3. Zer da jarduerei buruz ebaluatu behar dena? Ebaluazio irizpideetaz jabetu dira? Jarduera bat ondo egina dagoen badakite?

23 Zelan elikatzen dira zuhaitzak?
talde bakoitzak bere ideiak adierazten ditu LEHEN HEZKUNTZAKO ADIBIDE BAT

24 Taldekideek nola egin duten eta zergatik azaltzen dute.
Ikaskideek hobetzeko proposamenak egiten dituzte

25 AUTORREGULAZIOA Zuhaitzek ez dute odolik Sustraiak oso txikiak
Iritziak entzun eta gero: zer hobetuko genuke? Idatzi dute: zer egin dugu? Zergatik? Zuhaitzek ez dute odolik Sustraiak oso txikiak dira eta ezin dute zuhaitza mantendu Jeisten diren tutuak jarri behar ditugu. Sustraiek hostoetatik datozen elikagaiak behar dituzte Ez daude zelula onak edo txarrak. Baina batzuk hiltzen dira ...

26 Ebaluazio irizpideak komunikatzeko
eta partekatzeko beharraren garrantzia Ebaluazio irizpideak irakasleen sekreturik handiena izan ohi dira Argiak izateko beharra daukagu Ikaskideek autorregulazioan asko lagundu dezakete, norbere akatsez jabetzea zaila delako

27 LABURBILDUZ, ZER DA IKASLEEK ERREGULATU BEHAR DUTENA JAKINTZA GAI BATI BURUZ SIGNIFIKATIBOKI IKAS DEZATEN (autonomoak izateko, “gai” izateko...)?

28 1. Egin behar dituzten jardueren motibo
eta helburuak ea identifikatzen dituzten, ea ikasi behar dutena irudikatzen duten 2. Egin behar duten jarduera arrakastaz egiteko egin behar dituzten eragiketak edo pentsatu behar dituzten alderdiak ea aurreikusi eta planifikatzen dituzten 3. Ebaluazio irizpideetaz ea jabetu diren, egin beharreko jarduera ondo edo gaizki egin duten erabakitzeko

29 Prozesu baten adibidea

30 Abiapuntua

31 Helburuak 1. Materialen ezaugarri eta lotura kimikoei buruz eraikitzen hasia duen ezagutza, gertaera baten analisiari eta arazo bati ebazpena aurkitzeari aplikatzea 2. Artikulu bat kritikoki irakurtzea... 3. Interneten arazo bati aurre egiteko informazioa aurkitzea... 4. Argudiozko testu bat idaztea...

32 HASIERA (helburuak partekatzea)
1. Zein egunkaritan agertu da artikulua? Nor da egilea? 2. Izenburua eta irudiak kontutan hartuz, imagina ezazue zertaz den albistea 3. Nori zuzendua dela uste duzue? 4. Zergatik uste duzue kimikako gelan artikulu honen irakurketa eta eztabaida proposatzen dudala?

33 Irakurketa 1. Zein da autoreak artikuluan adierazten duen arazoa?
2. Zein da zure ustez egilearen helburua? 3. “Grafiteroak” egotea ongi deritzozu? Zergatik? 4. ... Irakurketa

34 Arazoaren planteamendua
1. Zientifikoak zaretela imagina ezazue. Zein da konpondu behar den arazoa? 2. Artikuluak adierazten duen zergatia, hipotesi soila da edo oinarri zientifikoa duen gertaera bat? 3. Arazoa konpontzeko zeintzuk dira behar dituzuen ezagumenak? 4. Zeintzuk dira arazoa konpontzeko eman behar diren urratsak? Zein informazio bilatu, eta non?

35 Plangintzaren ebaluazioa
Talde bakoitzak bere ideiak adierazten ditu eta erantzun hoberena zein den adosten da

36 Plangintzaren ebaluazioa
Ikasleek Interneten informazioa bilatzen dute, eztabaidatzen dute, (aurrerago ematen den argibidea jarraituz) argudiaketa prestatzen dute eta norberak bere txostenak idazten du

37 Azkenik bere txostenak
koebaluatzen dituzte Egilea Ebaluatzailea EBALUAZIO IRIZPIDEAK 1. Defendatzen den ideia arazoarekiko funtzezkoa da? 2. Argudioak oinarri zientifikoa dute? 3. Kontrako irizpideak kontutan hartzen dituzte? 4. Komentzitzeko ebidentziak edo frogak ematen ditu? 5. Ulertzeko moduan idatzita dago? BAI EZ ZER PROPOSATUKO ZENUKE HOBETZEKO KILI KOLO

38 Prozesu baten adibidea

39 “azkeneko” ebaluazioak?
Ba al du zentzurik “azkeneko” ebaluazioak? √ Ikasi dela ikusteko balio du (eta egindako lana emaitzak ematen dituela frogatzeko -motibazioa-) √ Baita ere hobetzen jarraitu behar diren alderdiak identifikatzeko √ (Baina beti ere, arrakastatsua izateko probabilitatea baldin badago)

40 Azkeneko ebaluazioaren galderak
ESANGURATSUAK IZAN BEHAR DIRA (Ikasleek garrantzitsua dena ebaluazio-Kalifikatzailearen bidez hautematen dute ) √ Adibidez, “PISA” galdera motak eginez √ Aurreko egunean buruz ikasiz erantzun ahal diren galderarik egin gabe

41 Benetan ikasleak gaitasunak garatzen lagundu ahal ditugula?
Posiblea da?

42 PISA gaitasunen ebaluazioaren emaitzak (DBHko 4. Mailan zientziak) gizarte maila antzekoa duten ikastetxeetan (2006) Azkeneko gelan, autorregulazioa eta komunikazio gaitasunak landu ziren DBHko 1. Mailatik. Ez zen kurtso “ona”

43 “Utopia hodeiertzean dago.
Gure ikasleak “gai” izateko eta gu horretan laguntzeko gai izatea lortzea UTOPIA AL DA? “Utopia hodeiertzean dago. Urrats bi ematen dituzu, bera urrun doa eta hodeiertza hamar urrats gehiago haruntzago. Orduan Utopia zertarako? Ba ibiltzeko” Eduardo Galeano


Descargar ppt "Ebaluazioa: notak jartzea baino zerbait gehiago"

Presentaciones similares


Anuncios Google