La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

‘LAN MUNDUA ARAKATZEN’

Presentaciones similares


Presentación del tema: "‘LAN MUNDUA ARAKATZEN’"— Transcripción de la presentación:

1 ‘LAN MUNDUA ARAKATZEN’
PRESTAKUNTZA MODULUA Justo Bereziartua EHU/UPVko irakaslea (MIDE) Begoña Berroeta Orientazio arloko aholkularia Donostiako Berritzegunea

2 ‘LAN MUNDUA ARAKATZEN’ Moduluaren sorrera: nola? eta zertarako?
Justo Bereziartua EHU/UPVko irakaslea (MIDE) Begoña Berroeta Orientazio arloko aholkularia Donostiako Berritzegunea

3 ‘LAN MUNDUA ARAKATZEN’
Saioa urratsez urrats Prestakuntza saio hau era horretara antolatu eta eskaintzeko 3 arrazoi nagusi: Lan mundua arakatzen ikasi egiten da, ikaskuntza eduki bat da ikasleen lanbide orientazioaren barruan. Arakatze ekintzak curriculumeko hainbat arlotan txerta daitezke. Orientatzaileen zereginetako bat da irakasle nahiz tutoreei lana erraztea. Justo Bereziartua EHU/UPVko irakaslea (MIDE) Begoña Berroeta Orientazio arloko aholkularia Donostiako Berritzegunea

4 ‘LAN MUNDUA ARAKATZEN’
Saioaren helburu orokorra: Irakasleentzat ikasleekin baliagarri izango diren arakatze jarduerak diseinatzen ikastea. Justo Bereziartua EHU/UPVko irakaslea (MIDE) Begoña Berroeta Orientazio arloko aholkularia Donostiako Berritzegunea

5 ‘LAN MUNDUA ARAKATZEN’
Prestakuntza ekitaldiaren atalak 1. Sarrera teorikoa 2. Arakatze gaien eta ekintzen zerrendei begiratzea 3. Jarduera bat diseinatzea irakurgai bat emanda. 4. Sortutako jarduerak taldean aztertu eta balioestea 5. Bigarren ekintza bat sortzea 6. Ekintzak taldean aztertu eta balioestea 7. Jarraipena (ondorenerako) Justo Bereziartua EHU/UPVko irakaslea (MIDE) Begoña Berroeta Orientazio arloko aholkularia Donostiako Berritzegunea

6 Zalantzak ekidin nahia
Sarrera teorikoa ZER DEN eraginak (aldaketak) ZER ALDATUZ Lanbide bat edo ikasketak hautatu Lanerako prestatu Lanera egokitu Lanean hasi Lanbidean aurrera egin ekintzak definizioak ZER EGINEZ gaiak LAN MUNDUA ARAKATZEA helburuak ZERI BURUZ Adi behatzea Zalantzak ekidin nahia Datuak erabiltzea Helburuak bilatzea Barne-behaketa Norbera Ingurua Datu berriak bilatu Saioak egin Proba egin (Esperientzia) Hipotesiak aurkeztu Galderak egin eremuak prozesuak J.P. Jordaan Jokabideak D.E. Super

7 2.Arakatze gaien eta ekintzen zerrendei begiratu
‘LAN MUNDUA ARAKATZEN’ 2.Arakatze gaien eta ekintzen zerrendei begiratu GAIAK Balioak, trebetasunak, ezaguerak: norbereak eta besteenak. Prestakuntza jarraibideak Lan ingurua Etorkizuna Egitasmo profesionala EKINTZAK Galdetu Behatu Lana egin Hausnartu, balioetsi Antolatu Adierazi Justo Bereziartua EHU/UPVko irakaslea (MIDE) Begoña Berroeta Orientazio arloko aholkularia Donostiako Berritzegunea

8 3.Arakatze jarduera bat diseinatzea irakurgai bat emanda.
‘LAN MUNDUA ARAKATZEN’ 3.Arakatze jarduera bat diseinatzea irakurgai bat emanda. Jarduera (xehetasunez zertan datzan adieraziz): …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Arakatzeko gaia: Ekintza: Justo Bereziartua EHU/UPVko irakaslea (MIDE) Begoña Berroeta Orientazio arloko aholkularia Donostiako Berritzegunea

9 ‘LAN MUNDUA ARAKATZEN’
4.Sortutako jarduerak taldean aztertu eta balioestea Irizpideak: Jardueraren deskripzioa argia eta nahiko xehea al den. Urrats guztiak, etenik gabe, lotuta agertzen diren. Eskola saio batean sartzen al den. Aparteko zailtasunik gabe burutu al daiteken. Justo Bereziartua EHU/UPVko irakaslea (MIDE) Begoña Berroeta Orientazio arloko aholkularia Donostiako Berritzegunea

10 ‘LAN MUNDUA ARAKATZEN’ 5.Bigarren ekintza baterako fitxa sortzea
Jarduera (xehetasunez zertan datzan adieraziz): ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Aurretik prestatu behar diren baliabideak: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. Oharrak: ………………………………………………………………………………………………………………………………………… Ikasmaila: Ezagutza arloa: Arakatzeko gaia: Ekintza: Saioak iraungo duen denbora: Lekua: Justo Bereziartua EHU/UPVko irakaslea (MIDE) Begoña Berroeta Orientazio arloko aholkularia Donostiako Berritzegunea

11 Adibideak Ikasmaila: Batxilergoko 1.maila Ezagutza arloa: Informatika
Arakatzeko gaia: Lanbideetan eskatzen diren nolakotasunak Ekintza: Interneten bilatzea Saioak iraungo duen denbora: Ordu 1 Lekua: Informatika gela Jarduera (xehetasunez zertan datzan adieraziz): Sarrera: Irakasleak esango du: “Lan mundua arakatzen” gaia lantzen zabiltzate jakintzagai desberdinetan eta gaur ordenagailuak eta internetek bereziki ematen diguten informazioa bilatzeko aukera bat ezagutuko dugu. Zeuen burua hobeto ezagutzeko hainbat ekintza burutu dituzue, eta baita ikasketa arloekin erlazionatu ere; gure gaitasunak, nortasuna, baloreak ezagutzeak ikasketen ibilbidea erabakitzen lagunduko digulakoan. Lan munduan ere berdin gerta daiteke; hau da: gure nolakotasunak kontuan hartu beharko genituzke, lan munduan zein ibilbide egin nahi genukeen eta nondik hasi erabakitzerakoan. Honetarako, geure burua hobeto ezagutzeaz gain, lanbide desberdinetan jarduteko zein nolakotasun eskatzen diren ezagutu behar genuke. Informazio hau egunkarietan aurki dezakezue, edo orientabide bulegoan dituzuen informazio liburu eta aldizkarietan. Gaur interneten enpresek zer eskatzen duten bilatuko dugu, “Langai” lana bilatzeko erakundeak daukan informazio atarian”. Garapena: helbidea arbelean idatzi eta sartzeko eskatu. Ondoren eskatu “zure lanbidea” hautatzeko, eta osatzeko “sektorea”, “azpisektorea” eta “lanbidea”; orduan klikatu “bilatu”. Ikasleak azalduko du hor hainbat informazio begiratzeko aukera dagoela baina gaur “zer eskatzen dute enpresek” aztertuko dugula argituko zaio. Denak sartu direnean eskatu bakoitzak ikasketa batzuk aukeratzeko, eta altuan egin inork bestearena errepika ez dezan. Bakoitzari fitxa bat banatu (hiru zutaberekin: ikasketak/lanpostuak/eskatzen diren nolakotasunak) eta aurkitzen dutena orrialde horretan idazteko eskatuko diegu. Irakasleak banan-banan nolakotasunak identifikatzen lagunduko die. Aurretik prestatu behar diren baliabideak: Ikasleentzat fitxa Oharrak: 2.saioan egunkarian eta guk utziko dizkiegun liburuetan bilatuko dute informazio berdina. 3. saioan elkarren artean hitz egin eta konparatu bilatutakoak

12 Adibideak Jarduera (xehetasunez zertan datzan adieraziz):
Ikasmaila: Batxilergoko 1.maila Ezagutza arloa: Informatika Arakatzeko gaia: Lanbideetan eskatzen diren nolakotasunak Ekintza: Interneten bilatzea Saioak iraungo duen denbora: Ordu 1 Lekua: Informatika gela Jarduera (xehetasunez zertan datzan adieraziz): Sarrera: Irakasleak esango du: “Lan mundua arakatzen” gaia lantzen zabiltzate jakintzagai desberdinetan eta gaur ordenagailuak eta internetek bereziki ematen diguten informazioa bilatzeko aukera bat ezagutuko dugu. Zeuen burua hobeto ezagutzeko hainbat ekintza burutu dituzue, eta baita ikasketa arloekin erlazionatu ere; gure gaitasunak, nortasuna, baloreak ezagutzeak ikasketen ibilbidea erabakitzen lagunduko digulakoan. Lan munduan ere berdin gerta daiteke; hau da: gure nolakotasunak kontuan hartu beharko genituzke, lan munduan zein ibilbide egin nahi genukeen eta nondik hasi erabakitzerakoan. Honetarako, geure burua hobeto ezagutzeaz gain, lanbide desberdinetan jarduteko zein nolakotasun eskatzen diren ezagutu behar genuke. Informazio hau egunkarietan aurki dezakezue, edo orientabide bulegoan dituzuen informazio liburu eta aldizkarietan. Gaur interneten enpresek zer eskatzen duten bilatuko dugu, “Langai” lana bilatzeko erakundeak daukan informazio atarian”.

13 Adibideak Ikasmaila: Batxilergoko 1.maila Ezagutza arloa: Informatika Arakatzeko gaia: Lanbideetan eskatzen diren nolakotasunak Ekintza: Interneten bilatzea Saioak iraungo duen denbora: Ordu 1 Lekua: Informatika gela Garapena: helbidea arbelean idatzi eta sartzeko eskatu. Ondoren eskatu “zure lanbidea” hautatzeko, eta osatzeko “sektorea”, “azpisektorea” eta “lanbidea”; orduan klikatu “bilatu”. Ikasleak azalduko du hor hainbat informazio begiratzeko aukera dagoela baina gaur “zer eskatzen dute enpresek” aztertuko dugula argituko zaio. Denak sartu direnean eskatu bakoitzak ikasketa batzuk aukeratzeko, eta altuan egin inork bestearena errepika ez dezan. Bakoitzari fitxa bat banatu (hiru zutaberekin: ikasketak/lanpostuak/eskatzen diren nolakotasunak) eta aurkitzen dutena orrialde horretan idazteko eskatuko diegu. Irakasleak banan-banan nolakotasunak identifikatzen lagunduko die.

14 Adibideak Aurretik prestatu behar diren baliabideak:
Ikasmaila: Batxilergoko 1.maila Ezagutza arloa: Informatika Arakatzeko gaia: Lanbideetan eskatzen diren nolakotasunak Ekintza: Interneten bilatzea Saioak iraungo duen denbora: Ordu 1 Lekua: Informatika gela Aurretik prestatu behar diren baliabideak: Ikasleentzat fitxa Oharrak: 2.saioan egunkarian eta guk utziko dizkiegun liburuetan bilatuko dute informazio berdina. 3. saioan elkarren artean hitz egin eta konparatu bilatutakoak

15 Ikasmaila: Batxilergoko 2.maila Ezagutza arloa: Hizkuntza
Arakatzeko gaia: Lanaren garrantzia pertsonen bizitzan Ekintza: Langile batekin egiteko elkarrizketa prestatu Saioak iraungo duen denbora: Ordu 1 Lekua: Ikasgela Jarduera (xehetasunez zertan datzan adieraziz): Sarrera irakasleak: “aurreko saioan gustuko ditugun edo interesatzen zaizkigun lanbideetan zer egiten den aztertu genuen. Gaur, lanbideak pertsona bakoitzaren bizitzan daukan eraginaz eztabaidatuko dugu eta errealitatera hurbiltzeko, langileen bizipenak ezagutzeko elkarrizketaren gidoia prestatuko dugu”. Arbelean idatzi : Zergatik da garrantzitsua lana egitea ? Ze eragin eduki dezake lanbideak pertsona bakoitzaren bizitzan? Garapena: Ikasleen erantzunak arbelean jasotzen diren bitartean, argumentatu, argibideak eskatu, etb. Bukatzeko komentatu, kanpotik ikusita lanbide batzuk idealizatu ditzakegula eta beste batzuk gutxietsi, telebistan ikusten dugunarengatik... Jendearen bizipenen inguruko azterketa bat egiteak agian gauzak modu errealagoan ikusten lagun gaitzake. Galdetu eta arbelean idatzi Zein lanbide arakatu nahi duzue? Zerrendaren arabera taldeak egin. 20´ eman talde bakoitzak nori egingo dion elkarrizketa erabakitzeko eta galderak prestatzeko (8-10 galdera). Adibide gisa arbelean idatzi: nori egin elkarrizketa. Zertan jarduten duzu? Zer ikasi zenuen? Nola lortu zenuen lanpostu hau? Gustora zaude ordutegiarekin ? soldatarekin? Lan giroarekin? Lanbidearen alde onak eta txarrak... Eguneroko bizitzan eraginak.... Irakaslea taldez talde joango da laguntza eskaintzen. 20´pasa ondoren talde bakoitzeko ordezkariak taldean idatzitako galderak irakurriko ditu bere zerrenda osatzeko besteen ekarpenekin. Amaitzeko, lana noizko burutu behar den gogoratu. Oharrak: Hurrengo saioa, eskolaz kanpo bildutako informaziotik ondorioak azaltzeko izango da.

16 Jarduera (xehetasunez zertan datzan adieraziz):
Ikasmaila: Batxilergoko 2.maila Ezagutza arloa: Hizkuntza Arakatzeko gaia: Lanaren garrantzia pertsonen bizitzan Ekintza: Langile batekin egiteko elkarrizketa prestatu Saioak iraungo duen denbora: Ordu 1 Lekua: Ikasgela Jarduera (xehetasunez zertan datzan adieraziz): Sarrera irakasleak: “aurreko saioan gustuko ditugun edo interesatzen zaizkigun lanbideetan zer egiten den aztertu genuen. Gaur, lanbideak pertsona bakoitzaren bizitzan daukan eraginaz eztabaidatuko dugu eta errealitatera hurbiltzeko, langileen bizipenak ezagutzeko elkarrizketaren gidoia prestatuko dugu”. Arbelean idatzi : Zergatik da garrantzitsua lana egitea ? Ze eragin eduki dezake lanbideak pertsona bakoitzaren bizitzan?

17 Garapena: Ikasmaila: Batxilergoko 2.maila Ezagutza arloa: Hizkuntza
Arakatzeko gaia: Lanaren garrantzia pertsonen bizitzan Ekintza: Langile batekin egiteko elkarrizketa prestatu Saioak iraungo duen denbora: Ordu 1 Lekua: Ikasgela Garapena: Ikasleen erantzunak arbelean jasotzen diren bitartean, argumentatu, argibideak eskatu, etb. Bukatzeko komentatu, kanpotik ikusita lanbide batzuk idealizatu ditzakegula eta beste batzuk gutxietsi, telebistan ikusten dugunarengatik... Jendearen bizipenen inguruko azterketa bat egiteak agian gauzak modu errealagoan ikusten lagun gaitzake. Galdetu eta arbelean idatzi Zein lanbide arakatu nahi duzue? Zerrendaren arabera taldeak egin. 20´ eman talde bakoitzak nori egingo dion elkarrizketa erabakitzeko eta galderak prestatzeko (8-10 galdera). Adibide gisa arbelean idatzi: nori egin elkarrizketa. Zertan jarduten duzu? Zer ikasi zenuen? Nola lortu zenuen lanpostu hau? Gustora zaude ordutegiarekin ? soldatarekin? Lan giroarekin? Lanbidearen alde onak eta txarrak... Eguneroko bizitzan eraginak.... Irakaslea taldez talde joango da laguntza eskaintzen. 20´pasa ondoren talde bakoitzeko ordezkariak taldean idatzitako galderak irakurriko ditu bere zerrenda osatzeko besteen ekarpenekin.

18 Amaitzeko, lana noizko burutu behar den gogoratu.
Ikasmaila: Batxilergoko 2.maila Ezagutza arloa: Hizkuntza Arakatzeko gaia: Lanaren garrantzia pertsonen bizitzan Ekintza: Langile batekin egiteko elkarrizketa prestatu Saioak iraungo duen denbora: Ordu 1 Lekua: Ikasgela Amaitzeko, lana noizko burutu behar den gogoratu. Oharrak: Hurrengo saioa, eskolaz kanpo bildutako informaziotik ondorioak azaltzeko izango da.

19 www.elkarrekin.org atarian,
‘LAN MUNDUA ARAKATZEN’ 7. Jarraipena atarian, Bigarren Hezkuntzako Orientatzaileen Gune Mugatuan Justo Bereziartua EHU/UPVko irakaslea (MIDE) Begoña Berroeta Orientazio arloko aholkularia Donostiako Berritzegunea


Descargar ppt "‘LAN MUNDUA ARAKATZEN’"

Presentaciones similares


Anuncios Google