La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

DIAGNOSI EBALUAZIOAREN JATORRIA

Presentaciones similares


Presentación del tema: "DIAGNOSI EBALUAZIOAREN JATORRIA"— Transcripción de la presentación:

1 DIAGNOSI EBALUAZIOAREN JATORRIA
NONDIK DATOR PROPOSAMENA? Europako Batzordearen jarraibideetatik LOEtik eta Estatuko gutxieneko irakaskuntzetako dekretuetatik EAEko curriculumeko dekretutik 2

2 DIAGNOSI EBALUAZIOA …Nori eta zertarako?
Lehen Hezkuntzako 4. mailan eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 2. mailan ikasleen oinarrizko gaitasunak ebaluatuko dira. Beraz, ikasleen ebaluazioa da eta ez ikastetxeena. Ikasleei buruzko informazioa emango du eta ikastetxeentzat orientatzailea eta formatzailea izango da. Familiek eta hezkuntza komunitateak informazioa jasoko dute. Ikastetxeetan etengabeko gogoeta bultzatuko da: hobekuntza lortzeko eta ikasle guztiek oinarrizko gaitasunak garatzen dituztela bermatzeko. Emaitzekin ez da ikastetxeen sailkapenik egingo. 3

3 LA EVALUACIÓN DIAGNÓSTICA. OBJETIVOS
Txostenak Ikastetxearena Ikasle bakoitzarena Kanpo diagnosi ebaluazioa Diagnosi Ebaluazioaren emaitzak analizatzea: Ikastetxea Informazioa (familiak, ikasleak, hezkuntza komunitatea): ikastetxea Erabakiak hobetzeko proposamenak: Hezkuntza komunitate osoa 4

4 Diagnosi ebaluazioaren abantailak eta arriskuak

5 DIAGNOSI EBALUAZIOAREN ABANTAILAK
Oro har, diagnosi ebaluazioak ikastetxeetan ebaluazio kultura sendotu eta etengabeko hobekuntza prozesuak ahalbidetuko ditu. Ikastetxearen autonomia errespetatu eta bultzatuko du. Ikastetxeek datuak lortuko dituzte denboran zehar eta kanpoko erreferentziak ere bai. Horrek erabaki egokiak hartzen lagunduko du ikuspegi errealista batetik. Hezkuntza sistemari buruzko informazioa lortzen lagunduko du. Hezkuntza Sailak erabakiak datuetan oinarrituko ditu eta lehentasunak zehaztu ahalko ditu. Beste alde batetik, diagnosi ebaluazioa aukera ona da Hezkuntza Sailaren kanpoko zerbitzuen arteko elkarrekintza bultzatzeko (Ikuskaritza, Berritzeguneak, ISEI…), proiektu komuna baita. 6

6 DIAGNOSI EBALUAZIOAREN ARRISKUAK
Curriculuma homogeneizatzea edota murriztea. “Marko teorikoa” curriculum berri bihurtzea, ofiziala bazter utzirik. Ikasgelako lana baldintzatzea (kanpoko ebaluazioetan ebaluatuko dena lantzea bereziki). Oinarrizko gaitasun guztietatik instrumentalak, soilik, kontuan izatea. Pertzepzio ezkorra ikastetxeetatik (kanpoko interbentzionismoa eta kontrola). Informazioaren ihesa. Ikasle traketsak baztertzea eta onenak hautatzea. 7

7 EAEko DIAGNOSI EBALUAZIOA
EREDUA

8 DIAGNOSI EBALUAZIOA EAEn Lehen Hezkuntzako 4. maila
Zentsu izaera izango du: ikasle guztiei egingo zaie ikasturtea Lehen Hezkuntzako 4. maila DBHko 2. maila Guztira Ikasleak 17.698 16.888 34.586 Taldeak 849 836 1.685 9

9 EAEko DIAGNOSI EBALUAZIOA
ZEIN AGIRI HARTU DIRA KONTUAN ABIAPUNTUTZAT ? EAEko curriculuma Europako Batasunaren eta ELGE-OECDren gaitasunak garatzeari buruzko jarraibideak Beste ebaluazio batzuetako esperientziak eta Europako Erreferentzia Markoa 10

10 EAEko DIAGNOSI EBALUAZIOA
Gaitasunen ebaluazioa eta curriculuma Bi iturrien arteko koherentzia Barne kohesioa MARKO TEORIKOA:  Oinarrizko gaitasunak  Dimentsioak  Azpi-gaitasunak  [ebaluaziorako] Adierazleak 11

11 DIAGNOSI EBALUAZIOAREN EREDUA
URTERO LAU GAITASUN URTERIK URTERA ALDATU EGINGO DIRA Zein oinarrizko gaitasunetatik hasi? Hizkuntza komunikaziorako gaitasuna (euskara eta gaztelania) Matematika Zientzia, teknologia eta osasunaren kultura 12

12 DIAGNOSI EBALUAZIOA. EGOERA/ARAZOETAN OINARRITUTA
PISA azterketan bezalako itemak, baina egokituak: Ikasleek dakitena aplikatzeko gai diren ala ez ebaluatzera zuzenduak. Arazoetan oinarrituak. Konfliktoak identifikatu, horiei buruzko informazioa aztertu, arazoen kausak bilatu, ondorioak antzeman, eragileak ezagutu, alternatibak aztertu edota proposatu, gatazkak konpontzeko bideak baloratu beharko dituzte... Testuinguruak garrantzia izango du: ikasleen adina eta ikasmaila kontuan izango dira, ikasleei egoeren hurbiltasuna, gaur egungo arazo errealak izatea (mota askotakoak), ohiko bizimoduarekin lotuta egotea, egoera/arazo esanguratsuak izatea, ikasten dutena aplikatzeko egokiak... 13

13 HIZKUNTZA-KOMUNIKAZIORAKO GAITASUNA
Dimentsioak ENTZUMENA IRAKURMENA MINTZAMENA IDAZMENA INTERAKZIOA Azpi-gaitasunak Zentzu orokorra identifikatzea Testuetako xedea antzematea Informazioa aukeratzea Ulertzeko estrategiak erabiltzea Adierazleak Zentzu orokorra identifikatzen du. Ideia nagusiak eta bigarren mailakoak bereizten ditu. Ideien arteko lotura ezagutzen du. ... Graduazioa: 3 mailatan 14

14 IRAKURMENA EBALUATZEKO ADIBIDE BAT (PIRLS 2006)
Guztira, 11 galdera Guztira, 5 orri 15

15 MATEMATIKARAKO GAITASUNA
KANTITATEA ESPAZIOA ETA FORMA ALDAKETAK, HARREMANAK eta ZIURGABETASUNA PROBLEMAK EBAZTEA Azpi-gaitasuna Oinarrizko nozio geometrikoak eta espazio-adierazpeneko sistemak erabiltzea Azpi-gaitasuna Forma eta harreman geometrikoen ezagutza erabiltzea Adierazleak Orientazioarekin eta espazioaren adierazpenarekin lotutako funtsezko nozio geometrikoak ulertzen ditu. Posizioak eta mugimenduak identifikatu, aztertu eta azaltzen ditu. Distantzia errealak zenbatu eta neurtzen ditu plano eta mapa errazetan... Graduazioa: 3 mailatan 16

16 MATEMATIKARAKO GAITASUNA. GOI MAILAKO GALDERA BATEN ADIBIDEA
17

17 ZIENTZIA, TEKNOLOGIA ETA OSASUN KULTURA
EZAGUTZA ZIENTIKOAREN ULERMENA NATURAREN AZALPENA IKERKETA ZIENTIFIKOAREN OINARRIZKO GAKOEN EZAGUPENA EZAGUTZA ZIENTIFIKOEZ BALIATZEA ERABAKIAK HARTZEKO Azpi-gaitasuna Garapen eta aplikazio teknologiko nabarmenenak aztertzea eta kritikoki baloratzea Azpi-gaitasuna Ingurumeneko arazo larrienak azaltzea, kausak eta eraginak kontuan hartuz Adierazleak Objektu eta baliabide teknologikoak identifikatzen ditu. Inguruko makinei eta beren funtzionamenduari buruzko jakinmina erakusten du. Garapen teknologikoak bizitza kalitatean duen eragina baloratzen du. Graduazioa: 3 mailatan 18

18 ZIENTZIARAKO GAITASUNA. GALDERA BATEN ADIBIDEA
KLONAZIOA Irakurri egunkari bateko artikulu hau eta, gero, erantzun galderei.

19 ZIENTZIARAKO GAITASUNA. GALDERA BATEN ADIBIDEA
Zeinen berdina da Dolly ardia? A- 1. ardiaren berdina. B- 2. ardiaren berdina. D- 3. ardiaren berdina. E- Bere aitaren berdina.

20 ESKERRIK ASKO!


Descargar ppt "DIAGNOSI EBALUAZIOAREN JATORRIA"

Presentaciones similares


Anuncios Google