La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Día número 40 Español 1—Acelerado

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Día número 40 Español 1—Acelerado"— Transcripción de la presentación:

1 Día número 40 Español 1—Acelerado
LEER el Boletín El 13 de octubre

2 MAKE SURE you are practicing from English to Spanish.
LA TAREA: CATCH UP on Flashcards, Learn, Write and Spell activities on QUIZLET. Send me an to let me know you finished. MAKE SURE you are practicing from English to Spanish. STUDY Spanish sounds; pronunciation and spelling rules REVIEW everything we did today, especially what’s new (time and new greetings).

3 Día número 39 Español 1—Acelerado
ESSENTIAL QUESTIONS How can I use tests to help me become a better speaker and writer in Spanish? GOALs To assess progress in learning to tell time and AT what time in Spanish To speak Spanish at least 90% of the time To learn the numbers 0—60; by 10s to 100; by 100s to 1,000,000 To learn useful phrases for communicating in Spanish

4 REPASAR para el examen

5 2. Son las seis menos cuarto/quince. 3. Es la una menos veinticinco.
MENOS means MINUS To use it, you take the next hour MINUS the number of minutes that are needed to get to the next hour. (Represented as mins on the time; but the # of minutes missing will be 1-29) For example: It’s 4:58 It’s 5:45 It’s 12:35 Son las cinco menos dos. 2. Son las seis menos cuarto/quince. 3. Es la una menos veinticinco.

6 1. FALTAN veinticinco (minutos) para las cinco.
FALTA means MISSING/LACKING It is used with one minute or one quarter because it is in the singular form of the VERB when it ends in an “A”. FALTAN means MISSING/LACKING too, but It is used with more than one minute because it is in the plural form of the VERB when it ends in an “N”. To use these, you start with FALTA/N then the number of minutes needed for the next hour. For example: It’s 4:35 It’s 5:45 It’s 12:55 1. FALTAN veinticinco (minutos) para las cinco. 2. FALTA un cuarto /FALTAN quince para las seis. 3. FALTAN cinco (minutos) para la una.

7 1. 2:01 am 2. 12 o’clock 3. 4:15 pm (2 ways) 4. 7:49 pm (3 ways)
Practice saying the following times: Son las dos y UNO de la mañana. 1. 2. 3. 4. 2:01 am 12 o’clock 4:15 pm (2 ways) 7:49 pm (3 ways) Son las doce en punto. SON LAS cuatro y quince de la tarde. SON LAS cuatro y cuarto de la tarde. Son las ocho menos once de la noche. FALTAN once para las ocho de la noche. Son LAS siete y cuarenta y nueve de la noche.

8 ES LA una menos cuarto/quince. FALTA un cuarto para LA UNA.
TRADUCE: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. It’s six. It’s seven fifteen. It’s a quarter past one. At nine thirty… At quarter to ten… It’s twelve forty five. (5 ways) Ten mins to ten. (2 ways) Son LAS seis. SON LAS siete y quince. ES LA UNA y cuarto. A LAS nueve y media A LAS diez menos cuarto ES LA una menos cuarto/quince. FALTA un cuarto para LA UNA. FALTAN quince para LA UNA. SON LAS doce y cuarenta y cinco. SON LAS diez menos diez. FALTAN diez para LAS diez.

9 1. Spanish class 2. English class 3. Biology class 4. Math class 5.
TRADUCE: 1. 2. 3. 4. 5. Spanish class English class Biology class Math class History class LA clase de español LA clase de inglés LA clase de biología LA clase de matemáticas LA clase de historia

10 are on ALL papers! Página
Indice # 2 Sem Cuaderno Español 1--Accelerado Fecha Actividad MAKE SURE YOUR NAME, PERIOD, TITLE & PG # are on ALL papers! Página  SECCIÓN A Cuaderno de espiral con APUNTES Indice para el cuaderno de 3 argollas = (This table of Contents) SECCIÓN B PRÁCTICAS El 9 de octubre Práctica #1: el horario de mi compañero/a (nombre) B El 12 de octubre Práctica #2: La hora y las clases Práctica #3: El Diálogo para el examen oral SECCIÓN C INFORMACIÓN CULTURAL El 18 de septiembre La Cultura #1: La independencia de México SECCIÓN D INFORMACIÓN DE CONSULTA (Reference Material) Notebook/Binder Instructions (verde) D Syllabus: Procedimientos de la clase (Amarillo)  el 14 de septiembre Los Números (blanco) Guía de Pronunciación (verde) Unused Pases de Tarea DO NOT include your current Crónica!

11 a las dos menos cuarto de la tarde? 1. 2. 3. 4.
La hora y las clases ¿Qué clase tienes a las dos menos cuarto de la tarde? 1. 2. 3. 4. What class do you have at 1:45 pm? I don’t have class at 7 am. At what time do you have dance class? I have art class at 10:10. No tengo clase a las siete de la mañana. ¿A qué hora tienes la clase de baile? Tengo la clase de arte a las diez y diez.

12 PRACTICA con TODAS las clases y horas
EL HORARIO ¡NO uses la hora digital! You just met at school. Exchange names and say you are glad to meet him/her. 7:05 AM Inglés 8:10 AM Educación Física 9:15 AM Español 9:55 AM 10:05 AM 10:00 AM Drama 11:20 AM Matemáticas 12:05 PM 12:40 PM 12:45 PM Biología 1:40 PM Historia P1: What class do you have now? P2: Choose one: I have ___ class. P1: You have to hurry! P2: Why? What time is it? P1: Give a time that is 5 mins before the class starts. P2: Oh no! I have to go! Say good bye as you start running to class.

13 PRACTICA con TODAS las clases y horas
El 12 de octubre Práctica #3: Diálogo PRACTICA con TODAS las clases y horas EL HORARIO ¡NO uses la hora digital! You just met at school. Exchange names and say you are glad to meet him/her. 7:05 AM Inglés 8:10 AM Educación Física 9:15 AM Español 9:55 AM 10:05 AM 10:00 AM Drama 11:20 AM Matemáticas 12:05 PM 12:40 PM 12:45 PM Biología 1:40 PM Historia P1: ¿Qué clase tienes ahora (now)? P2: Choose one: Tengo la clase de ___ . P1: ¡Tienes que apurarte! P2: ¿Por qué? ¿Qué hora es? P1: Give a time that is 5 mins before the class starts. P2: ¡Ay, caramba! ¡Tengo que irme! Oh, no! I have to go! Say good bye as you start running to class.


Descargar ppt "Día número 40 Español 1—Acelerado"

Presentaciones similares


Anuncios Google