La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Día número 158—español 1 El 9 de mayo

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Día número 158—español 1 El 9 de mayo"— Transcripción de la presentación:

1 Día número 158—español 1 El 9 de mayo
Cheer up! = ¡Ánimo! Bring yourself to do something = ¡Anímate! (Espero) que tengas…! (I hope) you have… lleno de = full of cosas = things la vida = life

2 Leer el boletín

3 ESCRIBE pg 7 para el proyecto. 9 Pg 7 due:¿Cómo era su escuela?
30 Pg 3 due: ¿Qué le gusta, disgusta, prefiere, o son sus favoritas? Continue with DOPs 1 LA TAREA: Pg 4 2 Pg 4 due: ¿Qué hace durante un año? Include the season, time, dates, with whom, etc. Start Reflexive Verbs today. 3 Pg 5 due: ¿Quiénes son 3 personas importantes en su vida? Continue with Reflexive Verbs 4 info & Continue with Reflexive Verbs Start page 6: ¿Cuál es su rutina diaria? 7 CINCO de MAYO Pg 6 due Rutina Diaria DEVOLVER y corregir los errores de páginas 1, 2, 3, 4. TAREA: TERMINA estas páginas para tu proyecto. 8 Teach the imperfect. TAREA ESCRIBE pg 7 para el proyecto. 9 Pg 7 due:¿Cómo era su escuela? Cont with future tense, ir a + infinitive, querer + infinitive 10 11 Pg 8 due: ¿Cómo será su futuro? Do research on Hispanic culture 14 Pg 9 due: ¿Qué país hispanohablante quiere conocer/visitar? 15 16 9th grade assembly affecting 3rd period. 17 18 21 REVIEW WEEK 22 23 24 25 28 NO SCHOOL 29 ZERO FINAL 30 PER 1 & 2 FINAL 31 PER 3 & 4 FINAL 1 PER 5 & 6 FINAL

4 To talk about or describe things that
The IMPERFECT TENSE VS PRETERIT To talk about or describe things that use the IMPERFECT TENSE. USED TO happen in the past, EXISTED or OCCURRED on a REGULAR BASIS during a certain time period such as...when you were little. When SraB was little, she USED TO love to say YABA, DABA, DOO! and sing E-I, E-I, O!

5 To talk about or describe things that
USE THE IMPERFECT TENSE. USED TO happen in the past EXISTED or OCCURRED on a REGULAR BASIS during a certain time period I used to go to Royal Oak Middle School. I had many fun classes. (Possession that existed during that period of time.) Some classes were hard. (Description of classes during that time.) I would walk to school every day. (Event that occurred repeatedly.) I always did my homework. I was a very good student. I generally received As and Bs.

6 There are only 3 irregular verbs in the Imperfect tense: IR (to go)
iba, ibas, iba, íbamos, iban SER (to be) era, eras, era, éramos, eran VER (to see) veía, veías, veía, veíamos, veían To help you remember these endings: For ALL other verbs, drop the –AR and add: yo nosotros tú vosotros él/ella/Ud. ellos/ellas/Uds. --aba --ábamos When SraB was young, she USED TO love to say YABA, DABA, DOO! And sing E-I, E-I, O! --abas --abais --aba --ában drop the –ER or –IR and add: yo nosotros tú vosotros él/ella/Ud. ellos/ellas/Uds. --ía --íamos --ías --íais --ía --ían MEMORIZA la información

7 There are only 3 irregular verbs in the Imperfect tense: IR (to go)
¿Cómo era tu escuela cuando tenías 5 años? There are only 3 irregular verbs in the Imperfect tense: 1. ¿A qué escuela asistías? IR (to go) iba, ibas, iba, íbamos, iban SER (to be) era, eras, era, éramos, eran 2. ¿Cuántas clases tenías? VER (to see) veía, veías, veía, veíamos, veían For ALL other verbs, drop the –AR and add: yo nosotros tú vosotros él/ella/Ud. ellos/ellas/Uds. 3. ¿Cómo se llamaban tres de tus clases? --aba --ábamos --abas --abais 4. ¿Qué hacías en tu clase de…? --aba --ában 5. ¿Cuál era tu clase favorita? ¿por qué? drop the –ER or –IR and add: yo nosotros tú vosotros él/ella/Ud. ellos/ellas/Uds. --ía --íamos 6. ¿Quién era tu maestro/a favorito/a? ¿por qué? --ías --íais --ía --ían

8 ¡PARA ENTREGAR EL ___DE MAYO! are on ALL papers! Highlight Labels!
Fecha ¡PARA ENTREGAR EL ___DE MAYO! INDICE #3—SEM 2 Actividad MAKE SURE YOUR NAME, PERIOD, TITLE & PG # are on ALL papers! Highlight Labels! Pg  SECCIÓN A Cuaderno de espiral con APUNTES El 27 de abril APUNTES # 8: Verbs to talk about likes and dislikes A Voc útil Ir (to go) Dar (to give) Infinitives for fui-fui song Ser (to be) Indice para el cuaderno de 3 argollas = (This paper) SECCIÓN B PRÁCTICAS El ___ de mayo Práctica #1: B Práctica #2: Práctica #3: Práctica #4: Práctica #5: SECCIÓN C INFORMACIÓN CULTURAL La Cultura #1: La independencia de México La Cultura: El día de los muertos VS Halloween C el 20 de marzo La Cultura #2: Bajo la misma luna—15 oraciones de la película el 21 de marzo --15 oraciones más El 7 de mayo La Cultura #3: el Cinco de Mayo SECCIÓN D INFORMACIÓN DE CONSULTA (Reference Material) Notebook/Binder Instructions (verde) D Syllabus: Procedimientos de la clase (Amarillo)  el 14 de sept Los Números (blanco) Guía de Pronunciación  el 1 de feb Stem-changing Verbs (rosado)  WS Ser, Estar, Tener (Rosado) el 20 de feb WS 101 SER vs ESTAR El 20 de abril WS Apuntes y practica Mandatos Informales (Rosado) El de abril WS Apuntes Direct Object Pronouns (Rosado) El 2 de mayo WS Verbos Reflexivos (with pictures & verbs) El 8 de mayo GRAMMAR BROCHURE Unused Pases de Tarea & Old Tests DO NOT include your current Crónica!

9 COPIA la rúbrica en tu papel”
Página 7: ¿Cómo era su escuela? (9 pieces of information) Page is labeled with name, per, page number 7 A minimum of 5 sentences using the imperfect tense to tell how school “used to be” Number of classes = +1 Names of 3 or more classes +3 One activity for each of the 3 classes +3 The name of favorite class or teacher. Why? +2 ENTREGA la página 7

10 SAQUEN el folleto (brochure) de gramática.
THERE ARE SEVERAL WAYS TO TALK ABOUT THE FUTURE: 1. Use IR a + Infinitive to talk about what you are GOING TO DO: I am going to travel (viajar). (Yo) voy a viajar. 2. Use QUERER (ie) + Infinitive to talk about what you WANT TO DO: (Yo) quiero jugar al fútbol profesionalmente. I want to play soccer professionally. 3. Use the FUTURE TENSE to talk about what you WILL DO: (Yo) seré rico. I will be rich.

11 2. You will earn (ganar) a lot of money. (Tú) ganarás mucho dinero.
TO CONJUGATE IN THE FUTURE TENSE (see the grammar brochure) and practice with the following verbs: REMEMBER to ADD the ending to the INFINITIVE! 1. I WILL study. (Yo) estudiaré. 2. You will earn (ganar) a lot of money. (Tú) ganarás mucho dinero. 3. He will travel (viajar). (Él) viajará. 4. We WILL buy (comprar) a new house. (Nost) compraremos una casa nueva. 5. They WILL be rich. (Ellos) serán ricos TO CONJUGATE IRREGULAR VERBS IN THE FUTURE TENSE (see the grammar brochure)


Descargar ppt "Día número 158—español 1 El 9 de mayo"

Presentaciones similares


Anuncios Google