La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Konpetentzia kooperatiboa ebaluatzeko plan-eredua

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Konpetentzia kooperatiboa ebaluatzeko plan-eredua"— Transcripción de la presentación:

1 Konpetentzia kooperatiboa ebaluatzeko plan-eredua
FINKATZE – FASE MINTEGIA

2 1. Planaren osagaiak: helburuak, ezaugarriak, zer ebaluatu,
noiz ebaluatu, ebaluazio-tresnak, emaitzen ondorioak. 2. Talde-lanaren ebaluazioaren dimentsioak: 2.1.- Taldearekiko dimentsioa. Oinarrizko taldeetan ikasgela-taldean 2.2.- Norbanakoarekiko dimentsioa 3. Planaren mailak: 3.1.- Koebaluazioa 3.2.- Autoebaluazioa 3.3.- Irakasleari dagokion ebaluazioa 3.4.- Kalifikazioa

3 1. Planaren osagaiak: helburuak, ezaugarriak, zer ebaluatu,
noiz ebaluatu, ebaluazio-tresnak, emaitzen ondorioak. Ebaluazioaren plana PROGRAMAZIO DIDAKTIKOAREN barruan egon beharko luke HELBURUA: Ebaluatzeko ibilbide bat osatzea kooperatzen ikasketa hobetzeko eta kooperazioaren bidez gehiago ikasteko. EZAUGARRIAK: eguneroko hezkuntza praktikarekin lotuta eta txertatuta. Plurala, anitza, parte-hartzailea, interaktiboa, orokorrean hezigarriagoa konpetitiboa baino. EBALUAZIOAREN EDUKIAK: A) Taldeen kooperazio prozesua B) Landutako ikasgaia/materia/arloa/eremua-ren edukien ikasketa maila. (ohiko ebaluazioa) A) Prozesu honek konektatuta dago: egituren bidez lortzen diren emaitzak, ikasleen arteko ahozko adierazpenak taldean, harreman eta intelektualen gatazken ebazpena, trebetasun sozialak, jokaerak, lan-ohiturak, taldekideen arteko elkarrekintza eraginkorra, konplizidadea, kohesioa… NOIZ EBALUATU: Maiztasuna ikastetxean erabaki, mugatua nolabait. EBALUAZIO TRESNAK: behaketak egiteko erregistroak, galdetegiak, azterketak, talde planak, koadernoa, errubrikak, kontrol-fitxak, port-folioa, …. OSAGAIAK

4 2.1.- Taldearekiko dimentsioa. 2.1.1.- Oinarrizko taldeetan
DIMENTSIOAK Oinarrizko taldeak osatuak daudenean eta funtzionatzen ari direnean, astero, maiz. Talde planaren bidez egiten da, periodikoki errebisatzen dira. Ebaluatzen dena: Taldearen helburuak, rolen funtzioak eta norbanako konpromisoak Koebaluazioa 1: Taldeko helburuak eta rolen funtzioak Autoebaluazioa: Rolen funtzioak eta norbanako konpromisoak Kualitatiboa eta hezigarria Ez dira kalifikatzen

5 Kualitatiboa eta hezigarria
2.1.- Taldearekiko dimentsioa. Ikasgela-taldean DIMENTSIOAK Oinarrizko taldeen ebaluazioa klase-taldearekiko. Klase osoan zer egiten duten ondo zer hobetu behar duten. Hiruhilabetekoan behin. Ikasgela – planaren bidez Koebaluazioa 2 Hausnarketarako proposamena Kualitatiboa eta hezigarria

6 2.2.- Norbanakoarekiko dimentsioa
DIMENTSIOAK Beste bi dimentsioetatik independentea Irakasleak egin behar du Zer ebaluatu: Taldekideen interakzioa, talde lana egiteko prozedurak eta trebetasun sozialak. Irakasleak osatutako errubrika baten bidez. Kuantitatiboa, hezigarria eta sumatiboa Kalifikaziorako baliogarria.

7 3.1.- Koebaluazioa: berdinen artean talde lana ebaluatu
MAILAK Talde planak: talde helburuak eta norbanaren rola(k) HELBURUAK 3 2 1 1. 2. 3. KARGUEN BETEKIZUN-MAILA Koordinatzailea Izena: Gainonzteko taldekideak Idazkaria Laguntzailea Izena Kudeatzailea (Bozeramailea)

8 TALDE HELBURUAK (talde planaren barruan)
Ezaugarriak: 1. Talde kontzientziarekin erlazionatuta: Partaidetza ekitatiboa Elkarrekin entzumena Jarduerak egiteko prestutasuna Erabakiak hartzeko sistema Zalantzak adierazteko erraztasuna Laguntza emateko erraztasuna 2. Talde funtzionamenduarekin erlazionatuta: Taldekideen arteko harremanak Aldibereko elkarrekintza Lana egiteko estimulua Denboraren kontrola Egituren ulermena Jarduera didaktikoen helburua Rolen betetze-prozesua Helburuen kategoriak: APRENDIZAIAREKIN LOTURIKOAK: Aprendizaien (ikasketen) helburuak lortzeko, nolabait irakasleak proposaturiko jarduera didaktikoak egiteko, taldean martxan jartzen diren estrategiak. LAGUNTZAREKIN LOTURIKOAK: Taldekide guztien arteko elkarri laguntza gauzatzeko prozedurak, arauak… Gehiago jakiteko taldeen funtzionamenduari buruz: GOOGLE

9 Talde helburuak Denok egiten ditugun ekarpenak begirunez hartzea.
Bakoitzaren ardurak argi eduki eta aurrera eramatea. Egiturak behar bezala errespetatzea. Edozein jarduera egiterakoan, bermatu denok ulertu dugula eta zalantzak argitzea. Kideok esaten duguna entzutea. Zalantzak badute galdetzea. Koordinatzaileak egitura eta jarduera esan eta gero konprobatu ea denok ulertu dugun.

10 Talde helburuak TALDE HELBURUAK APRENDIZAIAREKIN LOTURIKOAK
APRENDIZAIAREKIN LOTURIKOAK -Ikasketetan aurrera egitea LAGUNTZAREKIN LOTURIKOAK -Elkarri laguntzea Denbora planifikatzea eta ondo kudeatzea Elkar errespetatzea eta besteen ekarpenak kontuan hartzea Proposaturiko lan prozedurak jarraitzea Lana denon artean banatzea Eginbeharrekoa epean bukatzea Besteen martxa onartu eta errespetatzea Elkar erreparatuz, guztion errendimendua hobetzea Agertu diren zailtasunak denon artean antzematea Lanak bestei aurkezteko moduan egitea. Zailtasunak daudenean laguntza antolatzea Edukien aprendizaian areagotzea Arazoei eta zailtasunei irtenbidea bilatzea Ikasi dugunaz ohartzea Taldeko giroa hobetzeko lan egitea Lanaren planifikazioa egitea Taldekide guztion artean lana garaiz amaitzea Aprendizaiaren zailtasunak antzematea eta hobetzeko ideiak ematea. Taldekide bat falta izan denean, bere ardurak gugan hartzea eta banatzea Taldekide bat falta izan denean, etxerako lanak etxera eramatea Materiala denon artean zaintzea Irizpideak jartzea eta jarraitzea

11 Helburuak baloratzeko errubrikaren adibidea:
Norbanakoko konpromisoak baloratzeko errubrikaren adibidea: KONPROMISOAK Oso ondo (3) Ondo (2) Hobeto beharra (1) 1.Ikaslea Bere konpromisoa oso ondo bete du/dut edo betetzen ari da/naiz Bere konpromisoa nahiko ondo bete du/dut edo betetzen ari da/naiz Bere konpromisoa eskas bete du/dut edo betetzen ari da/naiz ; edo ez du/dut edo ez da/naiz betetzen ari 2 Ikaslea. 3. Ikaslea 4. Ikaslea 5. Ikaslea

12 3.2.- Autoebaluazioa: Norberaren konpromisoen ebaluazioa taldearen barruan
MAILAK ikasle bakoitzak garatu behar zuen rola(k) ebaluatu, eta norbanakoko konpromisoak ebaluatu. NORBERAREN KONPROMISOEN BALORAZIOA 3 2 1

13 KONPROMISO PERTSONALEN ADIBIDEAK
Behar izan dudanean, laguntza eskatu dut. Laguntza behar bezala eskatu dut. Behar izan denean, laguntza eskaini dut. Laguntza behar bezala eskaini dut. Taldekideekin errespetuz aritu naiz. Taldekideei errespetuz zuzendu natzaie eta ondo hitz egin diet. Taldekideen ekarpenak adi entzun dut, errespetuz, ontzat eman dut hala izan direnean eta zehazten lagundu dut hala behar izan denean. Taldean, txanda mantendu dut. Lagunen lanak erreparatzen ditugu eta behar denean zuzenketak adierazten ditugu. Elkar erreparatuz, guztion lanak hobetzen saiatzen gara. Norbaitek aurrera ezin duenean egin, laguntza eskaintzen dugu. Behar duenari laguntza emateko, antolatzen gara eta ez dugu arazorik izaten. Taldekideak izan gara Taldean laguntza behar izan denean, eskaintzen dugu Taldean behar izan denean, ideiak eta ekarpenak eskaintzen ditugu. Taldekide bat falta izan denean, etxerako lanak eman dizkiogu etxera Taldekide bat falta izan denean, bere ardurak gugan hartu ditugu, banatu ditugu. Gauzak utzi behar izan direnean, uzten ditugu. Lagunen gauzak eta lanak errespetatzen ditugu Lagunen gauzak eta lanak zaintzen ditugu Edozein taldekideren ondoan esertzeko erreparorik ez dugu izaten. Edozein taldekiderekin lan egiteko, erreparorik ez dugu izaten

14 3.3.- Irakasleari dagokion ebaluazioa: lan taldearen barruan norbanakoaren lana ebaluatu
MAILAK Nola baloratu talde lana eduki gisa, norbanakoko lana taldearen barruan eta taldearen praktika aprendizaietan . Hau da, jarduera didaktikoak nola garatu dituzten eta egitura kooperatiboen erabilpena baloratu. Zein dimentsioak: Norbanakoarekiko dimentsioa Nola ebaluatu: errubrika baten bidez

15 Taldekideen interakzioa
Mailak Irizpideak Adierazleak Ez du egiten (0) Gutxitan egiten du (0,4) Askotan egiten du (0,8) Beti egiten du (1) Nota Taldekideen interakzioa Norbanakoko ardura (rolak) Lan pertsonala (egiturak, talde plana,..) Taldearekiko ardura (besteekiko koordinazioa) Taldearen antolakuntzan partaidetza (funtzionamendurako hobekuntza) Lan egiteko prozedurak talde barruan Azalpenak Sintesiak Zalantzen adierazpenak Iritzien argudioak Jarduerak eta aprendizaien esplizitazioa Trebetasun sozialak Lanerako jarrera, estimulua Esker onekoa Dialogoa eta komunikazioaren bultzatzailea

16 3.4.- Kalifikazioa: jasotako informazioari formula matematiko baten bidez zenbakia eman, nolabait egindakoaren talde lanaren produktuak baloratu. MAILAK Erabakiak: Nota bakarra gaitasun kooperatiboan irakasle guztien artean Arlo bakoitzean gaitasun kooperatiboak % bat dauka. Adibidez: matematikan ohiko lanak, ohiko ebaluazio tresnen bidez notaren %80 izan daiteke eta %20 baloratzen da ikasle horren gaitasuna talde lanean aritzeko, hau da gaitasun kooperatiboa. Lortutako puntuazioa x 2 Azken nota= 12


Descargar ppt "Konpetentzia kooperatiboa ebaluatzeko plan-eredua"

Presentaciones similares


Anuncios Google