La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

ORIENTATZAILEEN MINTEGIA AURKEZPENA

Presentaciones similares


Presentación del tema: "ORIENTATZAILEEN MINTEGIA AURKEZPENA"— Transcripción de la presentación:

1 ORIENTATZAILEEN MINTEGIA AURKEZPENA
GAIA DOKUMENTUAK

2 DOKUMENTUAK “Ebaluazio psikopedagogikoa” buruzkoari dokumentua
Eskaerak. Pausoak. HPB kontzeptua. Eta ikasteko zailtasunak duten ikasleen hezkuntza-erantzuna; nahasmendu hauekin zerikusia dutenean - Heltzeko moteltasuna (H.M.) - Mugako adimen-gaitasuna (MAG) - Adierazpen hizkuntzaren arazo espezifikoa (AHAE) - Irakurketaren eta idazketaren arazo espezifikoa (dislexia) - Arreta falta eta hiperaktibitatea (AFH)

3 EDUKIAK 1.- Ebaluazio psikopedagogikoa
1.1.-kontzeptualizazioa 1.2.- ebaluazio psikopedagogikoaren edukiak 1.3.- ebaluazio psikopedagogikoan esku-hartze duten eragileak 2.- Ebaluazio psikopedagogikoaren prozesuaren hasiera 2.1.- ebaluazio psikopedagogikoaren eskaera prozedura

4 KONTZEPTUALIZAZIOA “Ebaluazio Psikopedagogikoa, irakaskuntza-ikaskuntza prozesuan parte hartzen duten elementu ezberdinei buruzko informazio garrantzitsuaren biltzeari, analisiari eta balorazio prozesuari deitzen zaio. Bere helburua ikasleen hezkuntza premia bereziak edo berariazkoak identifikatzea da eta era berean, erabakiak oinarritu eta zehaztu, curriculum-proposamenen, behar izan daitezkeen laguntza-moten (baliabideak) eta esku-hartze proposamena orientatzearen arabera.   Ebaluazio Psikopedagogikoaren lehentasuna, ikasleek behar duten hezkuntza-erantzun motari buruz hartzeko erabakien prozesua orientatzean datza, beren garapen pertsonalean laguntzeko, osotasunean hezkuntza-prozesua orientatzeko balio izan behar duela ahaztu gabe, irakasleen lana erraztuz.   Ebaluazio Psikopedagogikoak prebentzio-eginkizuna betetzen du, banakako arreta proposamenei bakarrik ez zaielako mugatzen, baizik eta bere proposamenak ikasle guztien garapenerako hezkuntza-praktika egokia ziurtatzera zuzenduta daudelako. Horretarako, osagarritasuna beharrezkoa da eta hau bakarrik bermatu daiteke hpb-etako aholkularien, kontsultoreen, orientatzaileen, irakasleen eta beste eragileen (ikuskaritza, etapako aholkulariak,...) eztabaidatik eta partekatutako akordioetatik, bakoitzaren atribuzio profesionalak errespetatuz. Errespetu hau ziurtatzeko egoera bakoitzean neurriak hartu behar dira, hau da, lankidetza mota ezberdinak, Ebaluazio Psikopedagogikoa konpromisoa hartzen dutenen artean partekatutako prozesua eginik, familiak gehitu ditzakeen parte-hartzea, dokumentazioa eta txostenak kontuan hartuz.”

5 KONTZEPTUALIZAZIOA - Irakaskuntza-ikasluntza prozesuan parte hartzen duten elementu ezberdineei buruzko informazio garrantzitsuaren biltzeari, analisiari eta balorazio prozesuari deitzen zaio. Bere helburua : Ikasleen hezkuntza premia bereziak identifikatzea Curriculum-proposamenari buruzko erabakiak oinarritzea eta zehaztea Behar izan daitezkeen laguntza motak identifikatzea Esku-hartze proposamena orientatzea

6 EDUKIAK Ikasleei dagozkien aldagarriak. -Ikaslearen ezaugarri eta egoera pertsonalen balorazioa aholkularien eta beste eragile/zerbitzuen aldetik: garapen eta ikaskuntzaren aurretiko historia, garapenaren ebaluazioa, estiloa eta jarrera ikaskuntzaren aurrean... -Curriculum-gaitasuna: ikastetxeko irakasle talde batek egindako curriculum-ebaluazioa , kasu guztietan orientatzaileak/kontsultoreak koordinatuta. Testuinguruaren (soziala edo komunitatekoa, familiakoa eta eskolakoa) inguruko aldagarriak. -Ikastetxean ikasleek irakasleekin eta kideekin duten elkarreraginaren balorazioa, eskolako, familiako eta gizarte-testuingurua kontuan izanik. -Ikasleen ezaugarri pertsonaletatik, eskolatuta dauden testuingurutik eta hezkuntza-erantzunerako proposamenak sostenga daitezkeen puntu garrantzitsuetatik ondorioztatutako parte-hartze eta ikaskuntzarako oztopoen azterketa, aholkulariaren laguntzarekin.

7 ERAGILEAK “Ebaluazio Psikopedagogikoaren prozesua dagokion Hezkuntza Premia Berezietako aholkulariak koordinatu, zuzendu eta baimentzen du. Prozesu honetan, ondoko eragileek esku hartzen dute beren informazioa emanez: a)     H.p.b.etako aholkulariak ikaslearen ezaugarriak eta egoera pertsonalak baloratzen ditu, hezkuntza-sistemarako osasun- eta gizarte-sareetan eskuragarri dituen informazioak aztertuz eta baliozkotuz edota informazio osagarria bilduz dagozkion proba edo tekniken bidez. Era berean, Ebaluazio Psikopedagogikoaren prozesu ezberdinetan esku hartzen duten irakasle eta profesionalei laguntza teknikoa eta aholkularitza eskaintzen dizkie. a)     Orientatzaileak edota Kontsultoreak, edo hauek egon ezean zuzendaritza taldeak izendatutako irakaslea, ikastetxeko barne esparruan ebaluazio psikopedagogikoari dagozkion alderdien antolakuntza eta koordinazio arduradunak dira. Hauen eginkizunak dira curriculum-gaitasunaren ebaluazioa, eskola-testuinguruarena eta irakasleekin zein beste kideekin ebaluatutako ikaslearen elkarreragina (berrikusi kontsultorearen zereginak gaurkotuta...) b)    Ikasle horri klasea ematen dioten eremu, arlo edo irakasgai ezberdinen tutoreek, curriculum-ebaluazioa egiten dute, ikaslearen gaitasun mailak nabarmenduz eta puntu sendoak eta ahulak adieraziz (ikastetxeetan hpb kontzeptuaren eguneratzea). c)     Pedagogia Terapeutikoko irakasleak edo Entzumena eta Hizkuntza irakasleak eta berariazko ebaluazio honetarako beren esku-hartzea beharrezkoa den beste teknikariak (Fisioterapeuta, Terapeuta Okupazionala, Logopeda, Itsuen Baliabidetegiko irakasleak edo bere esku-hartzea funtsezkoa den gainerako irakasle espezialistak). Irakasle hauek, curriculum-gaitasunaren ebaluazioan laguntzen dute eta baita hauen esku-hartzea eskatzen den bere gaitasuneko berariazko alderdietan ere. Era berean, ikasleak inguruarekin eta eskola- eta familia-testuinguruarekin dituzten elkarreraginen ebaluazioan ere laguntzen dute. d)     Ikaslearen gurasoak edota legezko ordezkariak, duten informazioa emanez eta beren seme-alabarengan antzematen dituzten hezkuntza-beharrei buruz bere ikuspegia gehituz. e)     Ahal den neurrian, ikaslearen adina eta heldutasunaren arabera, bere iritzia kontuan hartuko da, bere hezkuntza-beharrei eta jarduera-planari buruzko bere ikuspegia biltzen saiatuz.”

8 Ohiz kanpoko hezkuntza esku-hartze prozesuaren hasiera: ebaluazio psikopedagogikoaren eskaera (hpb kontzeptua eta ebaluazio psikopedagogikoaren eguneratzea)   a)     Ebaluazio psikopedagogikoaren eskaera ohiz kanpoko hezkuntza esku-hartze prozesuaren hasiera da. Ikaslea minusbaliotasun baten edota jokaera nahasmendu larrien edo hezkuntza laguntzako beste berariazko beharren (AACCko ikasleak, Gidak) ondorioz hezkuntza premia berezietakoa denean, eskaera erakunde eskudunek (kontrola eta egiaztatzea) diagnostikatu dutenean gauzatzen da. Gainerako kasuetan, ikaslearen aniztasunari erantzuteko neurri arrunt guztiak nahikoak izan ez direnean bakarrik egin behar da. Neurri horien artean, ondoko hauek hartuko dira kontuan: zikloko curriculumaren egokitzapena, irakasgaiaren promozio-egokitzapena, hezkuntza-errefortzua, mailan edo zikloan urte bete gehiago egotea...(derrigorrezko baldintza) edota lehenago deskribatutako taldeetako partaide izateko seinale argiak daudenean nahiz eta inork egiaztatu ez dituen, baizik eta ikastetxean zenbait adierazle bilduta dituztenean (batez ere AACC eta gidetako ikasleen kasuan).   b)    Minusbaliotasun baten edota jokaera nahasmendu larrien edo hezkuntza-laguntzako beste berariazko beharren (AACCko ikasleak, Gidak) ondorioz hezkuntza premia berezietako ikasleen Ebaluazio psikopedagogikoa, ikastetxeko zuzendariak dagokion Berritzeguneko zuzendariari eskaera eginez hasten da. Berritzeguneak, ikastetxeko erreferentziazko hezkuntza premia berezietako aholkulariaren esku uzten du eta honek eskaeraren egokitasuna baloratu eta ebaluazio-prozesua zuzendu eta koordinatzen du. Eskaera horrek, tutorearen informaziorik osoena izan behar du eta baita prozesua hasteko ikaslearen gurasoen edo legezko ordezkarien baimena (aplikazio informatikoa egokitu).

9 PRINCIPIO DE CONFIDENCIALIDAD


Descargar ppt "ORIENTATZAILEEN MINTEGIA AURKEZPENA"

Presentaciones similares


Anuncios Google