Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Día número 161—español 1 El 14 de mayo
Cheer up! = ¡Ánimo! Encourage someone to do something = ¡Anímate! (Espero) que tengas…! (I hope) you have… lleno de = full of cosas = things la vida = life change el cambio = POR = For / BY Único = Only / Unique
2
Leer el boletín
3
ESCRIBE pg 7 para el proyecto. 9 Pg 7 due:¿Cómo era su escuela?
30 Pg 3 due: ¿Qué le gusta, disgusta, prefiere, o son sus favoritas? Continue with DOPs 1 LA TAREA: Pg 4 2 Pg 4 due: ¿Qué hace durante un año? Include the season, time, dates, with whom, etc. Start Reflexive Verbs today. 3 Pg 5 due: ¿Quiénes son 3 personas importantes en su vida? Continue with Reflexive Verbs 4 info & Continue with Reflexive Verbs Start page 6: ¿Cuál es su rutina diaria? 7 CINCO de MAYO Pg 6 due Rutina Diaria DEVOLVER y corregir los errores de páginas 1, 2, 3, 4. TAREA: TERMINA estas páginas para tu proyecto. 8 Teach the imperfect. TAREA ESCRIBE pg 7 para el proyecto. 9 Pg 7 due:¿Cómo era su escuela? Cont with future tense, ir a + infinitive, querer + infinitive 10 Review the Imperfect 11 Pg 8 due: ¿Cómo será su futuro? Do research on Hispanic culture 14 Pg 9 due: ¿Qué país hispanohablante quiere conocer/visitar? 15 16 9th grade assembly affecting 3rd period. 17 18 21 REVIEW WEEK 22 23 24 25 28 NO SCHOOL 29 ZERO FINAL 30 PER 1 & 2 FINAL 31 PER 3 & 4 FINAL 1 PER 5 & 6 FINAL
4
MIENTRAS la SraB estampa Pg 8 del proyecto.
CORRIGE las conjugaciones de verbos reflexivos en el dorso (back) del WS Verbos Reflexivos (blanco con fotos y lista de verbos) MIENTRAS la SraB estampa Pg 8 del proyecto.
5
To wake up To put on To get up To bathe Me baño Me pongo Me despierto
Despertarse (ie) Levantarse Bañarse Ponerse Vestirse (i) MEANING= YO TÚ ÉL/ELLA USTED (Ud.) NOSOTROS VOSOTROS ELLOS/ELLAS USTEDES (Uds.) To wake up To get up To bathe To put on To get dressed Me baño Me pongo Me despierto Me visto Me levanto Te despiertas Te levantas Te bañas Te pones Te vistes Se despierta Se levanta Se baña Se pone Se viste Nos despertamos Nos levantamos Nos bañamos Nos ponemos Nos vestimos Os despertáis Os levantáis Os ponéis Os vestís Os bañáis Se despiertan Se levantan Se ponen Se bañan Se visten
6
ESCOGE a un/a compañero/a para revisar tu Página 8: ¿Cómo será su futuro?
A minimum of 5 sentences to say what Peanut’s life will be like in the future Include his/her goals (metas), dreams (sueños) and/or future accomplishments (logros) Include conjugations in the future tense to tell what (s)he WILL do Include the conjugation of IR A + Infinitive to tell what (s)he IS GOING to do and the use conjugation of QUERER + Infinitive to tell what (s)he WANTS to do in the future Page is numbered and includes picture(s) & TYPED (or NEATLY printed) Text ENTREGA la Pg 8
7
SAQUEN el folleto (brochure) de gramática.
THERE ARE SEVERAL WAYS TO TALK ABOUT THE FUTURE: 1. Use IR a + Infinitive to talk about what you are GOING TO DO: Diego is going to paint many murals (murales). Diego va a pintar muchos murales. 2. Use QUERER (ie) + Infinitive to talk about what you WANT TO DO: Como muchos artistas, él quiere ser famoso. Like many artists, he wants to be famous. 3. Use the FUTURE TENSE to talk about what you WILL DO: (Él) venderá muchas pinturas. He will sell many paintings (pinturas).
8
Pg 9 due: COMPLETED PROJECT due 7 CINCO de MAYO Pg 6 due Rutina Diaria
30 Pg 3 due: ¿Qué le gusta, disgusta, prefiere, o son sus favoritas? Continue with DOPs 1 LA TAREA: Pg 4 2 Pg 4 due: ¿Qué hace durante un año? Include the season, time, dates, with whom, etc. Start Reflexive Verbs today. 3 Pg 5 due: ¿Quiénes son 3 personas importantes en su vida? Continue with Reflexive Verbs 4 info & Continue with Reflexive Verbs Start page 6: ¿Cuál es su rutina diaria? 7 CINCO de MAYO Pg 6 due Rutina Diaria DEVOLVER y corregir los errores de páginas 1, 2, 3, 4. TAREA: TERMINA estas páginas para tu proyecto. 8 Teach the imperfect. TAREA ESCRIBE pg 7 para el proyecto. 9 Pg 7 due:¿Cómo era su escuela? Cont with future tense, ir a + infinitive, querer + infinitive 10 Review the Imperfect 11 Pg 8 due: ¿Cómo será su futuro? Do research on Hispanic culture 14 Pg 9 due: ¿Qué país hispanohablante quiere conocer/visitar? 15 16 9th grade assembly affecting 3rd period. 17 18 COMPLETED PROJECT due 21 REVIEW WEEK 22 23 24 25 28 NO SCHOOL 29 ZERO FINAL 30 PER 1 & 2 FINAL 31 PER 3 & 4 FINAL 1 PER 5 & 6 FINAL
9
Aprovechen (take advantage of) este tiempo para investigar información
para la página 9 de tu proyecto. Página 9: ¿Qué país hispanohablante quiere conocer/visitar? A minimum of 5 sentences to describe Peanut’s future vacation to a Spanish-Speaking country. This page must show that you RESEARCHED info specific to the country your peanut person is visiting. Include at least one sentence from each of the following 5 categories: The name of the country Peanut wants to visit Famous landmarks and Tourist attractions (s)he wants to see The traditional food (s)he wants to taste/try (probar) or eat—Stay away from the common foods (s)he can already try in the USA like tamales, burritos, tacos, etc. The traditional music (s)he wants to hear The traditional clothing or crafts (artesanías/manualidades) (s)he wants to buy as souvenirs for friends, family or him/herself. Again, stay away from common items like sombreros and magnets.
10
Este enlace (link) tiene mucha información cultural que puede ser útil
para la página 9 de tu proyecto.
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.