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Publicada porAntonin Leduc Modificado hace 6 años
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Module 11: FINAL ASSEMBLY LINE Facilities
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Considering the alternatives shown attached:
Prepare an executive summary and a presentation to the steering committee, considering: Total cost of every option Pros and cons of every alternative. What alternative should you consider? Pros and cons about to contract a Project Management company, or to contact internal staff. What alternative should you consider? What should be your driver? What contingencies should you consider? F.i., planning, to increasee surface of the plot, increase in cost, etc. What should be your questions to the steering committee? All the alternatives have enough surface to hold the preliminary Lay-out. It is considered to have a plot with at least 425,000 m2, Option A is public land and can not be owned by the company, although it may agree to a concession (50 years) Alternatives D and E are catalogued as rustic terrain Option B and C require a special urban treatment, while alternative B has a simplest resolution. It is expected that the hangars may have a height of between 35 and 40 meters.
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Data for economic analysis
surface to build 110,000 sqm cost construction 1200€ / sqm (including licenses, equipment design, site management and previous works (Geotechnics, topography, etc.)) Cost of supplies EUR 15 million, cost of the access to the runway is 5million euros per km. Costs of land, 20€ / sqm rustic terrain, 50€ / sqm for the rest, if it is a concession 12€ / sqm built year. The rustic terrain requires a requalification involving a cost of 10% of the total investment and a period of 1 year Project management cost : 3% of the total investment , internal staff cost is 60 k €/ year in this case are required 10 people. The forecast planning of all the work are 3 years. The design of all buildings requires 1 year. It is considered that 2 years to build the 110,000 m2 may be not enough Ratio maximum between built surface and total plot area is 0.26 alternative (d) has a additional cost of 10 EUR million (access to the runway) connections by road to the plant if necessary will be done by the Administration the cost of filling is 12€ / m3, the cost of leveling 2€ / m2, the cost of excavation 5€ / m3, 10€ / m3 demolition costs the costs of filling, leveling, excavation and demolition has to be added to the construction cost.
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A D C B E A - AENA / Ampliación Centro 474.210 m2
B - Ministerio de Defensa / Maestranza Aérea m2 C - Ministerio de Defensa / en Reversión / Antigua Base Americana m2 D - Finca San Nicolás m2 E - Hacienda El Mogollón m2
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Acceso vial existente Enlace a pista de vuelo Área a nivelar: m2 Superficie del terreno afectada por servidumbre aérea: Aprox m2 Altura edificable máxima = 45 m máxima = 0 m “EADS – CASA, Planta A400M” – Informe de la Evaluación de las Alternativas de Ubicación Estudio detallado de los terrenos - Características Técnicas Opción A: AENA / Ampliación Centro de Producción San Pablo Borde del terreno Acceso vial Canal Bajo Guadalquivir Enlace a pista de vuelo Límite de servidumbre aérea Zona del terreno afectada Área de servidumbre aérea Área a nivelar
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Área a nivelar: m2 Puente sobre el Bajo Guadalquivir Longitud: 24 m Anchura: 9 m Posible acceso vial a la N-IV Longitud: 3,1 km Enlace nuevo a pista de vuelo Longitud: 400 m Anchura: 45 m Puente sobre el Canal de Ranilla Longitud: 12 m Acceso vial nuevo desde la carretera a la Maestranza Longitud: 1,1 km “EADS – CASA, Planta A400M” – Informe de la Evaluación de las Alternativas de Ubicación Estudio detallado de los terrenos - Características Técnicas Opción B: Ministerio de Defensa / La Maestranza Borde del terreno Acceso vial Canal Bajo Guadalquivir Área a nivelar Puente Enlace a pista de vuelo Posible aceso vial Canal de Ranilla
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Área a nivelar: m2 Superficie de relleno: m2 Volumen de relleno: m3 (Procedencia del propio terreno) Puente sobre el Canal de Ranilla Longitud: 12 m Anchura: 9 m Acceso vial nuevo desde la carretera a la Maestranza Longitud: 600 m Enlace nuevo a pista de vuelo Longitud: m Anchura: 45 m Soterramiento o encauzamiento del Canal de Ranilla Longitud: 700 m Edificios a demoler Volumen: m3 2ª posibilidad enlace nuevo a pista de vuelo Longitud: 700 m “EADS – CASA, Planta A400M” – Informe de la Evaluación de las Alternativas de Ubicación Estudio detallado de los terrenos - Características Técnicas Opción C: Ministerio de Defensa / en Reversión / Antigua Base Americana Borde del terreno Acceso vial Canal Bajo Guadalquivir Área a rellenar Puente Canal de Ranilla Enlace a pista de vuelo
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Volumen relleno necesario: 1.400.000 m3
Superficie a nivelar: m2 Acceso vial a través del nudo de la N-IV Superficie del terreno afectada por influencia N-IV no edificable: Aprox m2 “EADS – CASA, Planta A400M” – Informe de la Evaluación de las Alternativas de Ubicación Estudio detallado de los terrenos - Características Técnicas Alternativa D: Finca San Nicolás Borde del terreno Acceso vial N-IV Área de relleno Área de influencia N-IV
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“EADS – CASA, Planta A400M” – Informe de la Evaluación de las Alternativas de Ubicación Estudio detallado de los terrenos - Características Técnicas Alternativa D: Finca San Nicolás Puente sobre la N-IV Longitud: 35 m Anchura: 45 m Enlace nuevo a pista de vuelo Longitud: 300 m Superficie del terreno afectada por servidumbre aérea: Aprox m2 Soterramiento N-IV Longitud: 800 m Anchura: 32 m Altura: 8 m Altura edificable máxima = 57 m máxima = 67 m máxima = 77 m Borde del terreno Puente Enlace a pista de vuelo Límite de servidumbre aérea Zona del terreno afectada Área de servidumbre aérea Soterramiento N-IV
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“EADS – CASA, Planta A400M” – Informe de la Evaluación de las Alternativas de Ubicación Estudio detallado de los terrenos - Características Técnicas Alternativa E: Hacienda El Mogollón Puente sobre el canal del Bajo Guadalquivir Longitud: 30 m Anchura: 9 m Área a nivelar: m2 Superficie de excavación: m2 Volumen de excavación: m3 Acceso vial nuevo desde la Maestranza Longitud: 1,6 km Posible acceso vial a la N-IV Longitud: 2 km Borde del terreno Acceso vial Posible aceso vial a la N-IV Canal Bajo Guadalquivir Área de excavación Área a nivelar Puente
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“EADS – CASA, Planta A400M” – Informe de la Evaluación de las Alternativas de Ubicación Estudio detallado de los terrenos - Características Técnicas Alternativa E: Hacienda El Mogollón Puente sobre el canal Bajo Guadalquivir Longitud: 24 m Anchura: 45 m Enlace nuevo a pista de vuelo Longitud: 200 m Altura edificable máxima = 45 m máxima = 0 m Superficie del terreno afectada por servidumbre aérea: Aprox m2 Borde del terreno Canal Bajo Guadalquivir Puente Enlace a pista de vuelo Límite de servidumbre aérea Zona del terreno afectada Área de servidumbre aérea
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ANEXO
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LAY-OUT preliminar Specialists who have worked in the lay-out attached consider is not definitive, and have no clear if more space or less will be needed. They believe that it will not vary more than +/-20%
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