Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
BELLWORK SPANISH I
2
lunes, el 10 de septiembre How many countries in the world have Spanish as their official language?
3
martes, el 11 de septiembre
Write down (in English) what you think these 5 Spanish cognates mean (only write answer). Recuerdas: a cognate is a word in another language that looks or sounds like an English word that you already know & has the exact same meaning. profesora información excelente conversación hamburguesa
4
miércoles, el 12 de septiembre
Match each question to the most logical response. Use your ROSADO “Lista de Vocabulario 1.1 sheet” for help. (On your paper, write the number and letter that corresponds with) ¿ Cómo se llama él? A. Me llamo Gustavo. ¿ Cómo se llama ella? B. Ella es Marta. ¿ Cómo te llamas? C. Se llama Josefina. ¿ Quién es ella? D. Se llama Pablo.
5
jueves, el 13 de septiembre
Directions: Unscramble the words to create sentences. All answers can be found on pg. 35 or your PINK “1.1 Lista de vocabulario”. me / Sarah / llamo bien / gracias / estoy que / tengo / irme
6
viernes, el 14 de septiembre
Answer the following questions. How do you ask to go to the bathroom in Spanish?
7
martes, el 17 de septiembre
Translate the following sentences into Spanish. Use your vocabulary list or pg. 35 to help. 1. I am from Michigan.:______________ 2. See you later.:_________________
8
martes, el 18 de septiembre
Answer the following questions in COMPLETE SPANISH sentences. ¿Quién es ella? ¿Quién es él?
9
miércoles, el 19 de septiembre
Directions: Pick up flashcards from front 2) Rewrite the sentences and underline the subject and verb in each. 1. Mi amiga es de Cuba. 2.El Sr. Gomez es el profesor de ciencias de Mario.
10
jueves, el 20 de septiembre
Rewrite the sentences and underline the subject and verb in each. Label the subject with S and the verb with V. Mi amiga es la hermana de Victor. Ella es de Guatemala.
11
viernes, el 21 de septiembre
Answer the following question in a complete Spanish sentences (HELP: restate the question in your answer) . ¿De dónde es Shakira? (Colombia) ¿De dónde es Antonio Banderas? (España)
12
What is Ms. Marcella’s URL (website address) for her Spanish I course?
lunes, el 24 de septiembre What is Ms. Marcella’s URL (website address) for her Spanish I course?
13
lunes, el primero de octubre
Write each sentence on your paper. Underline the subject and circle the verb. (***remember, always find the verb first) Antonio es un estudiante en mi clase. Paco es mi mejor amigo.
14
miércoles, el 26 de septiembre
NO BELLWORK TAKE EVERYTHING OFF DESK PEN OUT IF YOU HAVE ONE PENCIL IF YOU DO NOT
15
jueves, el 27 de septiembre
Define the word “CULTURE” in your own words. -The culture of a particular organization or group consists of the habits of the people in it and the way they generally behave. - such ideas, customs, etc. of a particular people or group in a particular period; civilization
16
jueves, el 28 de septiembre
Write each sentence/question on your paper. Underline the subject and circle the verb. (***remember, always find the verb first) ¿Quién es su mejor amiga? Mi mejor amiga es Marta.
17
viernes, el 28 de septiembre
Write the English meaning of the following subject pronouns (from your PINK vocab list) Yo:___________ Nosotros/Nosotras:____________ Ellos/Ellas:___________ Usted: _________(formal) Vosotros/Vosotras: __________(only used in SPAIN)
18
lunes, el 1 de octubre Write the Subject pronoun you would use to talk about the following people 1. Marta y Mario: __________________ 2. Mario y yo :_________________ 3. Selena Gomez: __________________
19
martes, el 2 de octubre Write the SPANISH PRONOUN you would use to speak TO these people. QUIZ ON FRIDAY: Subject Pronuons, Subjects & Verbs in Sentences/Questions, Punctuation/Accent Marks Group of female students A school principal Two or more males
20
miércoles, el 3 de octubre
Write out the complete sentences. Then, find the verb and circle it. Next, find the subject and underline it. Marta es mi mejor amiga. 2. El estudiante es de Colombia. 3. Yo soy de Cuba.
21
jueves, el 4 de octubre All of the following SPANISH translations of these words have accent marks. Write them/spell them correctly. Good Morning Tomorrow Good-bye Who Where
22
CHALLENGE QUESTION: What is the symbol of Spain?
viernes, el 5 de octubre Directions: In the conversation below, write on each line the subject pronoun that has been left out. I have underlined a clue to help you. Cristina: Hola. Soy Cristina Ochoa. (1) __________ Éste es mi amigo. Se llama Malcolm. (2) ___________ Antonela: Me llamo Antonela. (3) ___________ Ésta es Gloria. Es mi amiga. (4) _____________ CHALLENGE QUESTION: What is the symbol of Spain?
23
martes, el 9 de octubre Solve the following math problems. Use your 1.2 vocab list to translate the following terms. quince + tres: _________________ once - dos:____________________
24
miércoles, el diez de octubre
ANSWER THE FOLLOWING QUESTIONS IN COMPLETE SPANISH SENTENCES. USE YOUR VOCAB LIST OR Pg. 19 and 21(green expresate boxes) FOR HELP. ***TURN IN FLASHCARDS (with name) to IN BOX**** ¿ Cuál es tu número de teléfono? ¿ Qué fecha es hoy?
25
martes, el diez y seis de octubre
PICK UP YOUR FLASHCARDS. BRING THEM WITH YOU EVERY DAY THIS WEEK. Write the Spanish number that completes each math problem. ocho + cuatro=__________________ veinte y uno – doce=______________________ treinta –quince=__________________ catorce + seis=_________________ diez y ocho –siete = ____________________
26
miércoles, el diez y siete de octubre
Write the following numbers in Spanish word form. 4 18 27 31 20
27
jueves, el diez y ocho de octubre
Translate the following sentences into English. Hoy es jueves. Hoy es el diez y ocho de octubre. El correo electrónico de Srta. Marcella es El teléfono de Sr. Gomez es
28
viernes, el diez y nueve d e octubre
Translate the following times: Son las tres en punto. Es medianoche. Son las cjinco y cuarto
29
lunes, el veintidós de octubre
Fill out the SUBJECT PRONOUN chart below. YO VOSOTROS VOSOTRAS
30
martes, el veinte y tres de octubre
Copy down the following subject pronouns. Then, conjugate them into English. Yo Tú Él: Ella: Usted Nosotros: Nosotras: Ellos: Ellas: Ustedes: *leaving out vosotros and vosotras for now
31
jueves, el veinte y cinco de octubre
Directions: Fill in correct form of the verb SER. Use your notes from (or p. 24). Eva _________ de Cuba. Nosotros ______________amigos. ________ las tres y media. Yo _________ de Bolivia.
32
miércoles, el treinta y uno de octubre
1.) During Día de los Muertos, what is done on October 31st down in Mexico? 2.) What is an “ofrenda”? 3.) What US holiday is DDLM most like? (answer is NOT Halloween)
33
jueves, el primero de noviembre
Who is honored/celebrated on November 1st during DDLM? Name 3 items that can be put on an “ofrenda”. If you had to build an “ofrenda” for someone, who would you build one for and why?
34
jueves, el ocho de noviembre
Find the logical responses for each part of the conversation. Hola. ¿Cómo estás? A. Soy de Columbia. ¿Cómo te llamas? B. Encantado. ¿De dónde eres? C. Hasta luego. Éste es Juan. D. Estoy bien, gracias. Nos vemos. E. Me llamo Eduardo.
35
viernes, el nueve de noviembre
Write out the following numbers in Spanish word form. 1. 16 2. 11 3. 27 4. 30 5. 25
36
lunes, el doce de noviembre
Open your book to página 47. Copy down the Spanish question/sentence you see. Then, translate the question/sentence into English using p. 47. 1. ¿Cuántos años tienes? 2. ¿Cuándo es tu cumpleaños? 3. Tengo quince años.
37
Hoy es viernes, el nueve de noviembre
Get out your Alphabet sheet (with bubble letters) and your alphabet notes. Use them to help you spell the words listed. Below are the phonetic spellings of the SOUNDS each letter makes. You write the word being spelled. bay-oh-enay-ee-tay-oh say-ah-erray-oh 3. ahchay-oh-elay-ah
38
jueves, el nueve de noviembre
Mario and Maria are twins. Say what Maria is like based on Mario’s description. Ex: Mario es moreno.Maria es morena también. Mario es perezoso. ______________________________ Mario es serio.__________________________________ Mario es intelectual. ____________________________
39
viernes, el diez de noviembre
WRITE DOWN OUR GOOGLE VOICE NUMBER THAT IS WRITTEN ON THE BOARD. THIS IS NUMBER SHOULD GO IN THE NOV. 10th BOX. Easy Bellwork point here!
40
lunes, el trece de noviembre
Using your 2.1 vocabulary list to write a complete SPANISH sentence stating your age. (I am _____years old.)
41
miércoles, el quince de noviembre
Answer the following questions using the provided English ques in complete Spanish sentences. Use your 2.1 vocabulary list for help. ¿ Cuándo es el cumpleaños de Cristina? (Dec 31) 2. ¿ Cuándo es tu cumpleaños?
42
jueves, el diez y seis de noviembre
Unscramble the words to make sentences. Make ALL adjectives agree in number and gender. Juana / extrovertido / Carmen / son / y no / intelectual / somos / nosotros
43
viernes, el diez y siete de noviembre
Answer the following question in a complete Spanish sentence. Use your vocab 2.1 list or página 73 to help. 1. ¿ Cómo eres?
44
lunes, el veinte y seis de noviembre
Pick up a new BELLWORK SHEET FOR the next two weeks AND the NEW Vocab 2.2 List. Translate the following terms from your 2.2 vocabulary list. Italian food: ______________________ 2. Ice cream:_______________ 3. The fruit is delicious. _______________________________ 4. I don’t like….:__________________________
45
martes, el veintisiete de noviembre
Answer the following questions in complete Spanish sentences. Use your 2.2 Lista de Vocabulario for help. ¿Te gusta la comida italiana? ¿Te gustan los videojuegos? ¿Te gusta la música clásica?
46
miércoles, el 28 de noviembre
DEFINITE ARTICLES (the word “the” in Spanish): Fill in the following blanks with the correct form of the word “the”. (el, la, los, las) 1. ________ chica 6. ______frutas 2. ________ profesor 7. ______carros 3. ________ estudiantes 8._______verduras 4. ________ computadoras _______ajedrez 5. ________ teléfono 10.______videojuegos
47
jueves, el veinte y nueve de noviembre
DEFINITE ARTICLES (the word “the” in Spanish): Fill in the following blanks with the correct form of the word “the”. (el, la, los, las) 1. ________ chico 6. ______helado 2. ________ profesora 7. ______películas 3. ________ equipo 8._______fiestas ________ música _______deportes 5. ________ hamburguesas 10.______verduras
48
viernes, el treinta de noviembre
DEFINITE ARTICLES (the word “the” in Spanish): Fill in the following blanks with the correct form of the word “the”. (el, la, los, las) ________ muchacho 6. ______ fiesta 2. ________ muchachas 7. ______ helado ________ película 8._______videojuegos ________ libros ______animales 5. ________ aventura 10.______carros
49
martes, el cuatro de diciembre
Explain the difference between the usage of “me gusta” vs. “me gustan”. What do each of these phrases mean? How/Why are they different? (Use vocab 2.2 list)
50
miércoles, el cinco de diciembre
DEFINITE ARTICLES (the word “the” in Spanish): Fill in the following blanks with the correct form of the word “the”. (el, la, los, las) ________ frutas 6. ______ videojuego 2. ________ perra 7. ______ animales ________ libros 8._______deportes ________ escritorio ______deporte 5. ________ español 10.______verduras
51
jueves, el seis de diciembre
Fill in the blank with the correct pronoun. (me,te,le,nos,os,les) A usted_____gustan los deportes. A Elisa no ______gusta la comida china. A nosotros ______ gustan las películas de terror. ¿A quien _____gusta la pizza? A Emilio y a Daniel no ______gustan los libros de amor.
52
viernes, el siete de diciembre
Based on Anabela’s statements about herself, which items would you say she prefers? 1. Soy inteligente. A mí me gustan… los deportes. b. los libros. 2. No soy romántica. A mí me gustan… los libros de amor. b. los libros de misterio. 3. No soy extrovertido. A mí me gustan… a. las películas. b. las fiestas.
53
lunes, el 10 de diciembre Translate the following sentences/questions into English. 1. A ti te gustan las fiestas porque son divertidas. 2. A Luisa le gusta la pizza porque es deliciosa. 3. A nosotros nos gustan los libros porque son interesantes. 4. ¿Por qué te gusta la fruta?
54
martes, el once de diciembre
Answer the following questions in complete Spanish sentences. Restate the question in your response. ¿Te gusta la nieva (snow)? ¿Te gustan las hamburguesas? ¿Te gusta el helado? ¿Te gustan las verduras? ¿Te gusta la música hip hop?
55
miércoles, el doce de diciembre
Write the correct object prounoun to complete each sentence (me, te, le, nos, os, les) A Paco no _______ gustan las frutas. A usted ________ gusta el libro de aventura. A nostros ________ gusta el chico porque es guapo. A ustedes _______ gustan las fiestas porque son divertidas. A ti no ______ gusta la pizza con las piñas.
56
lunes, el once de diciembre
Turn to pg. “ochenta” in your “libro”. Under “OBJECTIVOS,” what are 4 things you will learn to do in chapter 3? Copy them down in today’s box on your “caledario”
57
martes, el doce de diciembre
Completa la conversación. Use your 3.1 list for help. ¿Quieres ________al centro comercial? No, no quiero. ¿Quieres ________ejercicio? ¿Quieres ________al básquetbol? No, no me gusta el básquetbol. ¿Quieres __________ en bicicleta? Está bien. Buen idea. BANCO DE PALABRAS: HACER IR MONTAR JUGAR
58
miércoles, el trece de diciembre
Complete each question with de, del, de la, de los, or de las. ¿Te gustan los libros ________amor? ¿Las fiestas ___________ estudiantes son divertidas o aburridas? ¿Cómo se llama el libro ________español? ¿Hoy es el cumpleaños _______ profesora?
59
viernes, el quince de diciembre
Translate the following sentences into English. A él no le gustan los libros de aventura. A nosotros nos gusta comer las hamburguesas. A ellos no les gusta hacer la tarea.
60
lunes, el diez y ocho de diciembre
Put the following conversation in order from A to D. Adiós. Mucho gusto, Jorge. Tengo que irme. Hola. Me llamo Fernando. ¿Cómo te llamas? Me llamo Jorge.
61
lunes, el tres de enero Adios. Mucho gusto, Jorge. Tengo que irme.
REVIEW FROM CHPT 1: Put the following conversation in order from A to D. Adios. Mucho gusto, Jorge. Tengo que irme. Hola. Me llamo Fernando, ¿Cómo te llamas? Me llamo Jorge. 1. 2. 3. 4.
62
jueves, el cuatro de enero
Choose the correct subject pronoun for each sentence. Somos estudiantes. a. Ella b. Yo c. Nosotros 2. Soy alta y morena. Ella b. Yo c. Nosotros
63
____ A Ana y a Tomás les gustan los libros de aventuras.
lunes, el ocho de enero Match the people with what they want to do, according to what they like to do. Quiero escuchar música. B. Quiero comer. C. Quieren leer novelas. ____ A Ana y a Tomás les gustan los libros de aventuras. ____ Me gusta la música rap. ____ Te gusta la comida china.
64
martes, el nueve de enero
Choose the sentence that is grammatically correct. Which sentence is grammatically correct? Clarisa llamase. Me Sarah llamo. Estoy bien, gracias. Señora, noches buenas.
65
miércoles, el diez de enero
NO BELLWORK
66
viernes, el doce de enero
Translate the following sentences into English. Use your 3.2 vocab list to help. Me gusta salir con amigos los sábados. Todos los días me gusta descansar.
67
martes, el diez y seis de enero
Match the correct 3.2 Vocab term to its translation. 1. descansar a. the work 2. la playa b. the park 3. el parque c. to work 4. el trabajo d. to rest 5. trabajar e. the beach
68
lunes, el veinte y dos de enero
Write one STRENGTH and one WEAKNESS that you had in Spanish I, first semester. Strength: __________________ Weakness:__________________
69
martes, el veinte y tres de enero
Look at the weakness you wrote down yesterday (from first semester Spanish 1). List 2-3 ways you can improve that weakness for this semester.
70
miércoles, el veinte y cuatro de enero
Match the following infinitive verbs to their translations. 1. ______ escribir a. to work 2. ______ descansar b. to go 3. ______ trabajar c. to leave 4. ______ ir d. to write 5. ______ salir e. to rest
71
viernes, el veinte y seis de enero
Translate the following 3 verbs. Choose the infinitive verb that does not go with the other two. 1. pasear correr tocar 2. escribir leer comer 3. patinar esquiar montar en bicicleta
72
jueves, el veinte y cinco de enero
Fill in the correct conjugation of IR to complete the following sentences. Yo __________ al parque los lunes. Nico y yo __________ a la escuela todos los días. Ellos__________ a la casa conmigo. Elena ___________ al cine los domingos. Mario __________ al partido de baloncesto los jueves.
73
miércoles, el treinta y uno de enero
Fill in the correct conjugation of JUGAR to complete the following sentences. Yo _________ al volibol los lunes. Ella ____________ al baloncesto todos los días. Nosotros ___________ al tenis los fines de la semana.
74
viernes, el dos de febrero
Write the correct form of the –ar verbs in the blanks. Mis amigos y yo ____________ (hablar) por teléfono mucho. Tú __________(patinar) muy bien. Silvia y Concha siempre _______________ (escuchar) música rock. Yo ______________ (tocar) el piano todos los días. A Rosalinda le gusta _____________ (trabajar) los fines de semana.
75
lunes, el cinco de febrero
Translate the sentences into Spanish or English (their opposite). 1. I speak Spanish. 2. Ella estudia para el examen los miércoles.
76
martes, el seis de febrero
Directions: Choose the correct subject pronoun that is missing from the following sentences. 1. Jugamos al baloncesto los lunes. Yo b) Ella c) Nosotros d) Vosotros 2. Descanso los fines de la semana. Yo b) Ella c) Nosotros d) Vosotros Montas en bicicleta en el parque. Yo b) Tú c) Él d) Ellos 4. Canta muy bien. Estudian para su examen el miércoles. a) Yo b) Tú c) Él d) Ellos
77
jueves, el ocho de febrero
Turn to páginas Write down the 4 things you will learn to do, listed under the “objectivos in capítulo 4.
78
lunes, el doce de febrero
Get out your 4.1 Lista de Vocabulario to use on the bellwork. If you were NOT here, Thursday, use p Write each person’s favorite class (in Spanish). 1. A Lucia le gusta hacer ejercicio. 2. Me gustan los números. 3. A Rosa le gusta dibujar.
79
martes, el trece de febrero
Translate the following sentences into English. Para la clase de matemáticas, necesito una calculadora. Para la clase de español, necesito un libro. Para la clase de historia, necesito un cuaderno, un lápiz, y una carpeta.
80
miércoles, el catorce de febrero
Copy down how to say “HAPPY VALENTINE’S DAY” in español. ¡Feliz día de San Valentín!
81
jueves, el quince de febrero
Necesitar means TO NEED and is a regular –AR VERB. Conjugate “necesitar” into it’s 6 subject pronoun boxes, below. NECESITAR:TO NEED Yo Nosotros/as Tú Vosotros/as Él, Ella, Ud. Ellos, Ellas, Uds.
82
lunes, el veinte y seis de febrero
Look on pg. 122 to find the English translations for the following questions and sentences. Remember, bellwork is due miércoles. ¿Cuál es tu materia preferida? ¿Qué clases tienes después del almuerzo?
83
martes, el veinte y siete de febrero
Look at your group number on your stick. Find your table and take a seat. Don’t lose your stick. WRITE YOUR GROUP NUMBER FOR BELLWORK
84
miércoles, el veinte y ocho de febrero
Answer the following questions in complete Spanish sentences. Use your notes from yesterday to help. ¿Cuál es tu materia preferida? ¿Qué clases tienes antes de almuerzo?
85
jueves, el segundo de marzo
Look on pg. 121 and translate the following sentences from the GREEN EXPRÉSATE BOXES. Sí, necesito muchas cosas. Sí, tengo un montón.
86
lunes, el cinco de marzo Turn to page 123 in your textbook and find the “nota cultural”. Read the English section and summarize in a sentence or two, “What happens in the Costa Rica school system during high school student’s third year?”
87
martes, el seis de marzo Fill in the blank with un, una, unos, unas.
Necesito _______ calculadora. Quiero comprar ________carpetas rojas. Tengo ________ reloj deportivo. Tenemos ______ bolígrafos buenos. Quiero ______diccionario para la clase de inglés.
88
miércoles, el siete de marzo
Fill in the blank with un, una, unos, unas. Necesito _______ calculadoras. Quiero comprar ________libros de adventura. Tengo ________ carpeta. Tenemos ______ pupitres. Quiero ______cuadernos.
89
jueves, el ocho de marzo Use the correct form of tener.
Carlota ________ que estudiar. Maria y yo _________mucha hambre. ¿Usted _______prisa? Yo_________ganas de jugar al fútbol. Felipe y Nicolás _______ sed. tengo tenemos tienes tenéis tiene tienen
90
lunes, el veinte de marzo
Directions: Copy down the following grammar items we have or will learn to wrap up chapter 4. You have an assessment on these items on Friday. -Indefinite articles, ¿Cuánto?, mucho, poco -TENER conjugations -TENER idioms - Ir a + Infinitives (will go over tomorrow)
91
martes, el veinte de marzo
Directions: Translate the following sentences into English. 1. Hay muchos libros en la biblioteca. 2. Hay conciertos en el auditorio.
92
miércoles, el veinte y uno de marzo
Directions: Complete the sentences with the correct form of IR. Los estudiantes_____________a estudiar la historia. Juana y yo __________a comer en el restaurante. Yo __________ a leegar temprano a casa. Ines ________ a hacer ejercicio hoy. Tú ________al parque hoy.
93
viernes, el veinte y dos de marzo
Translate the following sentences into English. All of these sentences use TENER IDIOMS which are found on p. 126. Yo tengo mucha hambre. Ella tiene sed porque hace calor (hot). Ustedes tienen que presentar un examen mañana.
94
viernes, el veinte y tres de marzo
NO BELLWORK MAKE SURE YOU HAVE A NUMBER 2 PENCIL FOR YOUR OPEN NOTE GRAMMAR ASSESSMENT If an groups need to present we will do presentations at the end of the hour. NO PHONES ALL HOUR******
95
lunes, el veinte y seis de marzo
Match the following 5.1 lista de vocabulario terms to their English equivalents. 1.) _____abuelo a. daughter 2.) _____padre b. cat 3.) _____ gato c. grandpa 4.) _____ hija d. grandma 5.) _____ abuela e. father
96
martes, el veinte y siete de marzo
Match the following 5.1 lista de vocabulario terms to their English equivalents. 1.) _____los sobrinos a. cousin (female) 2.) _____la prima b. nieces and nephews 3.) _____ el perro c. dog 4.) _____ delgado d. young 5.) _____ joven e. thin
97
jueves, el doce de abril Match each description with a person in Julia’s family. La madre de mi madre … a. es mi hermano. El hijo de mi tio… b. es mi abuela. El hijo de mis padres… c. soy yo. La hermana de mi padre… d. es mi tia. La hija de mis padres e. es mi primo.
98
viernes, el trece de abril
Look at the “nota cultural” on page 160 (top left hand corner). Read the mini paragraph and explain how last names of families are used in LATIN AMERICAN countries. Write a short description in English.
99
lunes, el diez y seis de abril
Translate the following sentences vusing your “5.1 Lista de Vocabulario” or p. 187 in your book. 1. Mi madre es delgada. Tiene el pelo corto y rubio.
100
jueves, el diecinueve de abril
REPASO (REVIEW) Write the 6 endings for regular –AR verbs. USE THE BOARD FOR HELP !!!!!!
101
lunes, el veinte y tres de abril
Use the regular –AR endings from 4/19 or the board to conjugate the following verbs. Yo ____________________ (cantar) muy bien. Elisa y yo ____________________ (bailar) todos los lunes. Ella ______________________(escuchar) a la profesora para las dirreciones.
102
martes, el veinte y cuatro de abril
Directions: Conjugate the verbs ESCRIBIR and CORRER in their conjugation boxes. ESCRIBIR: TO WRITE CORRER: TO RUN ESCRIBEN CORRO
103
martes, el veinte y cinco de abril
Directions: Escribe el “conjugation” en el espacio. Yo __________ (comer) las hamburguesas para la cena. Tina y yo __________ (vivir) en un apartamento en Warren. Ustedes ___________(ir) a la playa en el verano. Gustavo ___________ (cantar) muy bien. Usted ____________ (correr) en el parque para ejercicio.
104
jueves, el veinte y seis de abril
Directions: Write the endings for regular AR, ER, and IR verbs. -AR ENDINGS -ER ENDINGS -IR ENDINGS
105
lunes, el treinta de abril
Get out your RUNNING OF THE BULLS PACKET. Write down 2 rules of the bull run from your packet. 1. 2.
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.