La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

HIZKUNTZEN IKAS-IRAKASKUNTZA

Presentaciones similares


Presentación del tema: "HIZKUNTZEN IKAS-IRAKASKUNTZA"— Transcripción de la presentación:

1 HIZKUNTZEN IKAS-IRAKASKUNTZA
Gasteiz,

2 Nola ikasten dituzte ikasle etorkinek?
Hizkuntzen tresna izaera. Elkarreraginaren joera. Nola irakatsi?

3 Nola ikasten dituzte ikasle etorkinek?

4 1. Giro egokia sortzea 2 Ikaskuntza aktiboa bultzatzea 3 Material didaktiko onak eta egokiak 4 Input aberatsa eskaintzea, askotariko informazio iturriak erabiltzea era askotako euskarrietan 5 Irakasle konpetentea eta motibatzailea. 6 Ekintzen bidezko ikaskuntza bultzatzea 7 Ikasitakoa ahoz zein idatziz komunikatzea 8 Ikasleen testuinguruari, errealitateari egokitutako edukiak 9 Tokiaren eta denboraren antolaketa desberdinak faboratzea 10 Ikasitakoaren funtzionaltasuna eskolatik kanpo bultzatzea

5 Hizkuntza ezagutza maila gizarteratzearekin lotuta dago.
Ikasleen egoerek, gaitasunek, ikasketa mailek eta bestek ikaskuntzari zein motibazioari eragiten diete. Benetako gizarteratzea lortzeko beharrezkoak dira beste neurri batzuk. Enseñanza de la lengua a inmigrantes. Fernando Villarreal

6 Arrakastarako giltzak:
Ordutegi aproposak Material didaktiko onak eta egokiak Guneak Irakasle konpetentea eta motibatzailea. Ikasleen testuinguruari, errealitateari egokitutako edukiak. Enseñanza de la lengua a inmigrantes. Fernando Villarreal Nahiz eta material didaktikoak oso onak izan, egokitu egin behar dira.

7 Nola ikasten dituzte hizkuntzak ume etorkinek?

8

9 Susana Pastor Cesteros
“… debemos normalizar la enseñanza de la lengua a inmigrantes, intentando adoptar como profesores los mismos enfoques que utilizamos en otros contextos, eso sí, con las transformaciones pertinentes.” Susana Pastor Cesteros La especificidad de la enseñanza de segundas lenguas a inmigrantes.

10 Lehen hizkuntza Hizkuntza komunikaziorako gaitasuna

11 Hezkuntza sistema Egitura Ezaugarriak Denbora Kalitatea

12 Munduaren ezagutza Nahiak, interesak… Hezkuntza sisteman jarraitzeko
Lan mundura hurbiltzeko Gizartean integratzeko

13 Laburbilduz… Hizkuntzak irakasteko metodologiarik onena bultzatu behar da. Ikasle etorkinen egoera desberdinei egokitzapenak egin behar dira (hizkuntza ezagupena kontuan izanik).

14 Deskribatu hizkuntza ikasteko baliagarriena izan zaizun jarduera, egoera edo esperientzia.
Deskribatu hizkuntza irakastean eraginkorrena suertatu zaizun esperientzia.

15 Hizkuntza tresna izaera

16 Hizkuntza guztiak elkarrekin komunikatzeko eta mundua zein pentsamendua ezagutzeko eta adierazteko tresnak dira. Hizkuntzaren garapena besteekin komunikatzeko eta mundua adierazteko beharrizanean oinarritzen da.

17 Hizkuntza ezagutzeak integrazioa errazten du ala gizartean integratzeak hizkuntzen ikas-irakaskuntza errazten du?

18 Hizkuntzak erabiltzen ikasi behar dute ikasleek
Gizarte honetan bizitzeko Lagunak izateko Natura ikasteko Telebista ulertzeko Erosketak egiteko Internetean aritzeko Eleberri bat irakurtzeko Olerkiak idazteko

19 HIPIek ardura osoa dute?
Zenbat ordu daude zuekin? Zenbat ordu hizkuntza irakasleekin? Zenbat ordu ikasgelan, jantokian, kiroldegian…? Zenbat ordu eskolatik kanpo? Irakasleen lan bateratua ezinbestekoa da. Guztien inplikazioa.

20

21

22 Describatu Definitu Laburtu Kontatu Azaldu Justifikatu Argudiatu Frogatu Deskripzio testua Narrazio testua Azalpen testua Instrukzio testua Argudio testua

23 Elkarreraginaren joera

24 Elkarreraginaren joera Esanahiaren negoziazioa Gizartearen produktua
Komunikazio beharra (integratu, ikasi…) Esanahiaren negoziazioa Adituen laguntza Gizartearen produktua

25 Hizkuntza guztietan garatzen den prozesua.
Hizkuntzaren jabetze zein ikas prozesuetan Irakaskuntzarako alderdi garrantzitsuenak erakusten dizkigu.

26 Eta etorkineei dagokienez…
Hizkuntza irakaskuntza Komunikazio prozesua da. Hizkuntzak erabiliz ikasten dira erabiltzen. Edozein hizkuntza ikasteko, hiztunen arteko elkarreragina ezinbesteko baldintza da. Irakaslea bitartekoa da, ikasleei beren hizkuntza erabilpenetatik beste erabilpen formal zein konplexuagoetara hurbiltzen laguntzen diena. Ulermen eta ekoizpen prozedurak irakaskuntzaren ardatzak izan behar dira. Komunikazio beharrak irakaskuntzaren bultzatzaile nagusia da.

27 Nola pentsatzen duzue irakatsi behar duzuela?
Nola irakatsi? Nola pentsatzen duzue irakatsi behar duzuela?

28 Hizkuntza irakaskuntzaren helburua Ikaskuntzaren helburua
Hizkuntza kontzeptua Hizkuntza irakaskuntzaren helburua Ikaskuntzaren helburua Jarduera motak Edukien hautaketa eta sekuentziazioa Unitate didaktikoen diseinua Ikaskuntza kontzeptua Irakaslearen eta ikasleen eginkizuna Ebaluazioa

29 Ikaskuntzaren helburua
Hizkuntza kontzeptua Hizkuntza komunikazio tresna esanguratsua da. Komunikatzeko nahia dagoenean soilik sortzen da komunikazioa. Hizkuntza irakaskuntzaren helburua Hizkuntzaren irakaskuntzaren helburua komunikazio gaitasuna garatzea da. Ikasleak komunikazio egoera desberdinetan hizkuntza era eraginkorrean erabiltzeko gai izan behar dira. Ikaskuntzaren helburua Perpausaren ikuspuntutik testuaren ikuspuntura zabaltzen da. Hizkuntzen erabilerak islatzen dituzten testuak dira ikaskuntzaren helburu. Erabiltzen diren ereduak hizkuntzaren erabilera errealak, ahozkoak zein idatziak, dira testuinguru anitzetan sortuak.

30 Unitateak komunikazio proiektu edo atazen inguruan antolatzen dira.
Jarduera motak Jarduerek komunikazio prozesuetan jartzen dute arreta. Testuak ulertu zein ekoiztea da lanaren ardatza. Eskola saioetan landu behar diren estrategia kognitibo, diskurtsibo eta linguistiko konplexuak erabiltzea eskatzen dute honako prozesuek . Edukien hautaketa eta sekuentziazioa Beharrezkoa da edukien aukeraketa berri bat egitea, ikasleen komunikazio beharrak kontuan izanik. Edukien sekuentziazioa komunikazio ataza-segidak bideratzen du. Unitate didaktikoen diseinua Unitateak komunikazio proiektu edo atazen inguruan antolatzen dira.

31 Ikaskuntza kontzeptua
Ikaskuntza ikasleak eraiki behar duen ekoizpena da. Ikaskuntza ikasleen hizkuntza erabileretatik abiatzen da. Ikaskuntza interesa eta motibazioetatik bultzatzen da. Irakaslearen eta ikasleen eginkizuna Ikaslea da irakaskuntzaren egilea eta horregatik esku hartzen du. Ikasleak autonomiaz egiten du lan eta ardurak onartzen ditu. Ikaslea elkarlanean aritzen da beste ikaskideekin. Irakasleak ikasleak orientatu, motibatu eta irakaskuntzan inplikatuko ditu. Ebaluazioa Programaren alderdi bat da, eta prozesuko edozein momentutan dago. Ikas-irakaskuntza prozesuak erregulatzeko ezinbestekoa da Sumatiboa barik, hezitzailea izan behar du. Ebaluazioaren helburuak eta egileak anitzak dira.

32 Jardueren antolamendua
Hizkuntza komunikaziorako habileziak uztartuak Erabilpen inguruan antolatuak Barne hartzen du: Ahozko hizkuntza eta hizkuntza idatzia Erabilpena eta gogoeta Ekoizpena eta ulermena 33

33 Komunikazio Proiektuak
“Dime algo y lo olvidaré, enséñame algo y lo recordaré, pero hazme partícipe de algo y lo aprenderé” Komunikazio Proiektuak Komunikazio proiektuek ahalbidetzen dute: Hizkuntza erabiliz ZERBAIT EGIN Egiten denari buruzko ZERBAIT ikasi 34

34 Komunikazio proiektuak
Ikasleen intereseko ZERBAIT ekoizteko zuzendutako lan plana. Garatu behar den KOMUNIKAZIO JARDUERA bati inguruan antolatzen da lana. Komunikazio jarduera horiek lanaren motorra da. Komunikazio egoera desberdinetan testu genero eta testu tipo desberdinak ekoizten ikasten dute ikasleek. Koherentzia, kohesioa, egokitasuna, zuzentasuna… 35

35 Hizkuntzak erabiltzen ikasi behar dute ikasleek
Gizarte honetan bizitzeko Lagunak izateko Natura ikasteko Telebista ulertzeko Erosketak egiteko Internetean aritzeko Eleberri bat irakurtzeko Olerkiak idazteko

36 Komunikazio proiektuak
Komunikazio egoera batean tartekatzen da irakaskuntza. Ikaskuntzen erabilgarritasuna bultzatzen da. Ikasleen taldekatze anitzak bultzatzen ditu. Ikasleen arteko lan kooperatiboa aldarrikatzen du. Hizkuntza irakaskuntza era global batean planteatzen da (gaien aniztasuna). Jarduera guztiak azken ekoizpenaren inguruan biltzen dira. Prozedurazko ardatza errespetatzen da. Aurre ezagupenen eta eduki berrien arteko lotura errazten da. Ebaluazioa kontuan hartzen du. Erabilpena eta gogoetarako jarduerak biltzen ditu. Ahozko hizkuntza zein hizkuntza idatziaren jarduerak bateratzen ditu. HTB / TIL 37

37

38 Eskerrik asko


Descargar ppt "HIZKUNTZEN IKAS-IRAKASKUNTZA"

Presentaciones similares


Anuncios Google