La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

BIZIKASI EKIMENA BIZIKASI EKIMENA

Presentaciones similares


Presentación del tema: "BIZIKASI EKIMENA BIZIKASI EKIMENA"— Transcripción de la presentación:

1 BIZIKASI EKIMENA BIZIKASI EKIMENA ESKOLA JAZARPENAREN AURKAKO ETA ELKARBIZITZA POSITIBORAKO EKIMENA EUSKAL HEZKUNTZA SISTEMAN. 1

2 JAZARPENA DETEKTATU ETA EBALUATZEKO TRESNEN TIPOLOGIA ETA KUDEAKETA
BIZIKASI EKIMENA BIZIKASI EKIMENA JAZARPENA DETEKTATU ETA EBALUATZEKO TRESNEN TIPOLOGIA ETA KUDEAKETA ESKOLA JAZARPENAREN AURKAKO ETA ELKARBIZITZA POSITIBORAKO EKIMENA EUSKAL HEZKUNTZA SISTEMAN.

3 Jazarpena detektatzeko-ebaluatzeko tresnak
BIZIKASI EKIMENA Jazarpena detektatzeko-ebaluatzeko tresnak Ofiziozkoa Ohikoa Berezia Behaketa zuzena Autoinformeak Heteroinformeak Berdinen artekoa Helduek jasotakoa -naturala -elkarbizitza zirkuluak -jolastokiko arduradunak -behaketa orriak -gidatua -arriskuen mapa -egituratuak -galdetegiak -harremanen diagnostikoa -autonarrazioak Ezohikoa Egiturazkoa -metodo soziometrikoak -berdinen arteko nominazioak -informeak -elkarrizketak -PIKAS -HIBP bilerak Triangulazioa. Lortutako informazioaren laburpena

4 Behaketa zuzena BIZIKASI EKIMENA Naturala Behaketa orriak Gidatua
Berez bermatuta izan behar dugun eginkizun profesionala. Gure jardutean “ikasleak begiratu” behar ditugu. Irakasle rola. Ikaslea eta ikastaldearen ezagutza sakonean islatzen da probentzioan oinarritutako hezkuntza hautua. Behaketa orriak Jazarpena edo tratu txarra jasaten ari den biktimak normalki ez dio bere egoera helduari – guraso zein irakasle – kontatzen. Hori dela eta, honako adierazleak hautemango ditugu tratu txarrik jasaten ari den edo ez antzemateko. Jokabide erasotzailea duten ikasleengan ere zenbaitetan adierazle jakin batzuk hautematu ahal dira. Gidatua Biktimizazio adierazle edo sintomak hautemango ditugu tratu txarrik - jazarpena jasaten ari den edo ez antzemateko. Jokabide erasotzaileen motatan murgiltzeko. Balio handikoa da hezkuntza komunitatean ari garenok behaketa eremu bateratuetan aritzeko.

5 Autoinformeak BIZIKASI EKIMENA Ni eta eskola Harremanen diagnostikoa
Galdera-sorta honek dituen 26 item bitartez ikusiko dugu ikaslea zer nola moldatzen den eskola giroan, zelan ikusten duen eskolako bizimodua. Horretarako 3 arlo miatzen ditu: akademikoa, harremanena eta eskolarekiko gogobetetze maila. Ikasturtean zehar adostutako une jakin batzuetan informazioa jasotzeko antolaketa neurria. Ikasleen ongizate kalitateaz ohartzeko. Ikastetxean kanal komunikatibo seguruak ezartzeko kultura eta estiloan oinarritua. Harremanen diagnostikoa Bost eremutan antolatutako inkesta labur honek lagundu egingo digu ikasleriaren arteko harremanak ezagutu eta aztertzen. 1.-Tratu txarren zerrenda. 2.- Non ematen diren. 3.- Nolako erantzuna. 4.- Nolako emozioak. 5.- Norbait egoera berean ikustean zer?. PRECONCIMEI Akronimoa: Preconcepciones de intimidación y maltrato entre iguales. Galdetegi honek ikuskera integral bat eskaintzea du xede. Horretarako, eskola jazarpenaren inguruan Irakasleak, ikasleak eta familiak.

6 Autoinformeak BIZIKASI EKIMENA Bizimodua eskolan Nire bizitza eskolan
Zazpi eremutan antolatutako tresna honek balizko jazarpenaren inguruan informazio anitza jasotzeko aukera ematen digu. Biktimizazio prozesua, jazarpen motak, jazarpena ematen den tokiak, lekukoa izan den, kontatu duen… Nire bizitza eskolan Tresna honen bitartez balizko biktimizazio prozesu batean murgilduta dagoen ikasle taldeari aukera ematen ari gatzaizkio bere egoera komunikatzeko kanal seguru baten bitartez. Zantzuak, susmoak edo gure behaketatik haratago joan behar izatea sentitzen dugunean. Auto Narrazioak Eskola jazarpenean inplikatuta dauden testigantzak biltzea. Aukera antolatua eta segurua eskaintzea bizitzen ari diren egoeraren inguruan datuak, gertaerak, bizipenak, emozioak…adierazteko.

7 Berdinen arteko nominazioak
BIZIKASI EKIMENA Heteroinformeak Elkarrizketak Elkarrizketen bitartez honako aspektuak garatu ahal dira: Biktimengan: Ematen den isiltasunaren blokeoa apurtzea. Erreferentzialtasunaren bitartez babestua eta lagundua sentitzea. Egoeratik irteteko bitartekoak eskaintzea PIKAS Elkarrizketa egiteko era zehatz bat da. Oso antolatua eta urratsez urrats garatu beharrekoa. “Erantzukizun partekatuaren” esku-hartze paradigmaren isla. Aholkulari-Orientatzaileak edo Zuzendariak egin behar du. Berdinen arteko nominazioak Ez ohiko tresnak dira. Soilik informazioa lortzeko zailtasunak direnean erabiltzekoa. Tentu handiz erabiltzeko unea. CESC BULL S INSEBULL Jokabide erasotzailea duten ikasleengan: Heterokontrolaren bitartez balizko jazarpen egoera geratzea Jazarpen eza adierazten duten konpromisoeN jarraipena. Erreparazioarekin lotutako konpromisoetara heltzea

8 Taldearen partaidetza
BIZIKASI EKIMENA Eskola jazarpen egoerak identifikatzeko aldagaiak (I) PROYECTO ANTIBULLYING. JM Avilés. 2015 Jazarpen adierazleak Beste portaeren adierazleak Behatu Intentzionalitatea Kasualitatea E + B Umillazioa Galtzea Errefusa Onarpena B Bilatzea Topatzea Taldearen inibizioa Taldearen partaidetza I Helduekiko ixiltasuna Helduekin adieraztea B + I Errepikatzea Sistematizazio falta Botere desoreka Botere oreka Bi diapositiba hauen azterketa sakona Avilesen “Proyecto Antibullying” liburuan (60-66 orrialdeak) duzue.

9 Beste portaeren adierazleak
BIZIKASI EKIMENA Eskola jazarpen egoerak identifikatzeko aldagaiak (II) PROYECTO ANTIBULLYING. JM Avilés. 2015 Jazarpen adierazleak Beste portaeren adierazleak Behatu Fokalizazioa Dispertsioa E Makaltasuna Indarra B Paralizatzea Erantzuteko ahalmena Inbisibilitatea Bisibilitatea E + B + I Arrazoirik gabekoa Probokazioa B + I Exkulpazioa Argumentazioa Indefentsioa Erreakzioa

10 Esku-hartze mailak BIZIKASI EKIMENA esku-hartzea ikastetxea ikasgela
familiak esku-hartzea Talde Dinamizatzailea Sentsibilizazioa -Preconcimei irakasleria -Formazioa Ikasleen eskubide eta betebeharrak -Arauak Partaidetza -Elkarbizitza plana 1go esku-hartze maila probentzioa jazarpen dinamiketatik babesteko neurriak ezartzen Kanal komunikatiboa -Banakako tutoretza -Postontzia -Ni eta eskola -Arriskuen mapa Talde kohesioa Tutoretza-Ordu soziala Ikasle eta ikastaldearen ezagutza Bilerak familiekin -Balizko biktimaren familiarekin -Jokabide erasotzailea duen ikaslearen familiarekin Behaketa doituak Autoinformeak -Nire bizitza eskolan -Harremanak diagnostikatzen -Autonarrazioak 2. esku-hartze maila 2.a. arrisku faktoreak identifikatu eta erasoak ekiditzen Talde dinamizatzaileari eskaera -Behaketa sistematikoa -Elkarrizketak Heteroinformeak -CESC,BULL-S,Insebull 2.b. ageriko eraso portaerak ezabatzen Gelako elkarbizitza positiboa berreraiki Ardura eta erantzukizunen banaketa -Nork-Zer -Pikas metodoa Kolaborazioan oinarritutako komunikazioa -Arauak -Jazarpenari aurre egiteko konpromisoa


Descargar ppt "BIZIKASI EKIMENA BIZIKASI EKIMENA"

Presentaciones similares


Anuncios Google