La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

UNITAT O REPÀS.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "UNITAT O REPÀS."— Transcripción de la presentación:

1 UNITAT O REPÀS

2 SEPARACIÓ DE SÍL·LABES
MONOSÍL·LABES: una síl·laba:  pa BISÍL·LABES: dos síl·labes:  ca-sa TRISÍL·LABES: tres síl·labes:  lli-bre-ta POLISÍL·LABES: quatre o més síl·labes:  pa-pa-llo-na

3 1. Separa en síl·labes les següents paraules:
Tomàs: vidre: Orella: animal: Retolador: timbal: Perú: única: Germà: política: Volum: analítica: 2. Classifica les anteriors paraules en: Monosíl·labes: Bisíl·labes: Trisíl·labes: Polisíl·labes:

4 REGLES D’ACCENTUACIÓ. AGUDES- la síl·laba tònica es troba en últim lloc. S’accentuen quan acaben en: V ocal  camí, germà…. Vocal + s  arròs, pastís… én  comprén, entén… ín  Berlín, Pequín…

5 REGLES D’ACCENTUACIÓ. PLANES- la síl·laba tònica es troba en penúltim lloc. S’accentuen quan acaben en: Consonant distinta de n / s  bolígraf, terratrèmol… Consonant + s  exàmens, útils… an  òrgan, plàtan… on  pentàgon, polígon… Diftong  berenàveu, dirigíveu…

6 REGLES D’ACCENTUACIÓ. ESDRÚIXOLES- la síl·laba tònica es troba en antepenúltim lloc. S’accentuen sempre. Llàgrima, dècima…

7 1- Completa les següents paraules amb la vocal tònica i classifíca-les en agudes, planes o esdrúixoles: cartab… an…cdota albuf…ra rasp…ll …gil vaix…lla ametl…r espl…ndid fam…lia arr…s sand…lia m…sica esp…rrec …guila xamp… edif…ci caim…n p…gina

8 LA DIÈRESI Col·loquem la dièresi quan hem d’indicar que la lletra “u” es pronuncia el els grups güe, güi, qüe, qüi. Exemples: pingüí, aqüeducte, llengües, obliqüitat

9 1. Col·loca la dièresi on calga:
Aigua – delinquent – seguent – frequent – llengua – quotidià – aigues – pinguí – questió – piragua – piraguisme.

10 L’ORACIÓ 1. Ordena aquestes paraules per a formar una oració:
cireres de Aquestes Marta de són a l’hort concurs Pere ganes guanyar té de moltes el meu Al fan cames germanet li mal les

11 ELS ARTICLES DETERMINATS
Indiquen un ésser conegut: el, la, els, les, l’.

12 1. Col·loca l’article determinat corresponent:
…… tisores …….. poma …….. tassa …… grup …….. teatre …….. casa …… gats …….. bolígraf …….. arbres …… música …….. bou …….. llapis

13 NOMS INDIVIDUALS I COL·LECTIUS
Individual: anomena un sol ésser, animal o objecte. Ex.: soldat. Col·lectiu: anomena un conjunt d’essers, animals o objectes. Ex.: exèrcit.

14 1. Classifica en individuals i col·lectius:
Ramat – llibre – esquelet – vaixella – banc – plat – biblioteca –ovella – os

15 ELS DÍGRAFS Són grups de lletres que representen un sòl so.
Ex.: l·l, rr, ss, tg, tj, tx, tz, ll, ny, gu, qu.

16 1. Completa aquestes paraules amb els dígrafs corresponents:
abe......ot aborda....e pla.....a ca......o va......es a......el pi......ó ma......a ba.....era nove a isar se......e mo......illa itarró du.....a

17 LA x, tx, ig. (el so ch) A principi de paraula: x. Ex: xocolate
Entre vocals: tx. Ex: cotxe Darrere de consonant: x. Ex: punxa Final de paraula: tx. Ex: cartutx ig. Ex: mareig.

18 1. Completa aquestes paraules amb x, tx o ig:
......oriço pan....a ....urro plan....ar ro ai..... í mare despa cartu...... ocolate pun......a du a

19 ELS PRONOMS PERSONALS. Són: jo, tu, ell, ella, nosaltres, vosaltres, ells, elles.

20 1. Completa amb els pronoms personals adequats:
treballen estudieu cantem canta …………… escolteu ………….. estudie


Descargar ppt "UNITAT O REPÀS."

Presentaciones similares


Anuncios Google