Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
HEZKUNTZARAKO BIDEO ETA GARDENKIAK
1go aurkezpena Olatz Mitxelena Bea Urroz Haizea Elizondo Atzerriko Hizkuntza
2
HEZKUNTZARAKO BIDEO ETA GARDENKIAK
1. BIDEOAK ETA HEZKUNTZA 2. GARDENKIAK ETA AURKEZPENAK
3
1. BIDEOAK ETA HEZKUNTZA. 1. 1. BIDEOA: IKUSENTZUNEZKO NAGUSIA. 1. 2
1.BIDEOAK ETA HEZKUNTZA BIDEOA: IKUSENTZUNEZKO NAGUSIA EGINKIZUNAK ETA ERABILERA BIDEO DIDAKTIKOAK DISEINATU, AUKERATU ETA BALIOESTEA BIDEOAK BALIOETSI ETA AUKERATZEKO TRESNA IKUS-ENTZUNEZKOA ETA IKASGELA: KASU BATZUEN AZTERKETA
4
1.1. BIDEOA IKUSENTZUNEZKO NAGUSIA
-Bideoaren HELBURUAK: *Denbora-pasako filmak *Informatzeko filmen euskarri -Bideoaren AZTERKETA: *Tresna gisa *Komunikabide gisa *Baliabide didaktikoa
5
-Bideoaren ABANTAILAK:
-Bideoaren ABANTAILAK: *Gizartean duen leku zabalagatik erraz eskuratu eta eskaintza zabala *Bideo ikusteko tresnak leku askotan eta erabilerrazak *Espresio bide bat izateaz gain, sormen-trebetasuna garatzea ahalbidetzen du -Bideoaren DESABANTAILAK: *Gehiegizko erabilpena. Plangintza edo erabilpenaren zergaitia eskatzen du. *Ez da metodologiaren sistematikorik jarraitu didaktikoki erabiltzerakoan
6
1.2. EGINKIZUNAK ETA ERABILERA
-Alderdi POSITIBOAK: *Estimuluak pizteko duen gaitasuna *Ezagupenak transmititzeko duen erreztasuna -Alderdi NEGATIBOAK: *Kultura pedagogiko egokirik ez izatea; irakasleak tresneria egoki landu eta plangintza behar bezala egiteko
7
Bideoaren EGINKIZUNAK: -Ezagupenak gureganatzen lagundu -Ikus-entzunezkoei buruzko kultura egokia barneratzen lagundu Bideoaren ERABILERA: -Irizpide esanguratsuarekin/modu konstruktibistan erabili behar da
8
“CABERO”: Bideoaren EGINKIZUNAK: -Informazioa transmititu -Ezagupenerako lagundu -Ebaluatzeko -Irakaskuntzako prestakuntzarako eta ikasleak prestatzeko -Ikono bidezko komunikabiderako eta alfabetatzeko -Ikerketa psikopedagogikoak burutzeko -Ikasleak prestatu eta hauen jarrerak aldatzeko
9
“FERRÉS”: Bideoaren ERABILPENAK: -Pedagogia egiturak aldatu -Ez da irakaslearen ordezkoa; bere eginkizun didaktikoa aldatzea dakar -Irakaslearen prestakuntza berezia eskatzen du -Ez ditu gainerako ikus-entzunezkoak ordezkatzen; horien eginkizuna aldatu baizik -Ez ditu ikasleen zuzeneko esperientziak baztertu behar -Hezkuntzan izango duen arrakasta erabiltzeko moduaren araberan dago -Prozesua amaierako produktua baino garrantzitsuagoa da -Adierazpide berezi, autonomo eta independientea da -Erabilera didaktikoan, teknologia zenbat eta eskurago jarri, orduan eta emaitza hobeak
10
Bideoa ERABILTZEKO URRATSAK: -Bideo ikusteko unea programatu
Bideoa ERABILTZEKO URRATSAK: -Bideo ikusteko unea programatu *Helburua zein den aldez aurretik zehaztu *Jarduerak zehaztu; gauza bakoitza noiz egin eta denbora mugatu -Ekipoa prest eduki:aparatu teknikoa eta gainerako instalazioak -Aldez aurretiko jarduerak: gaia testuinguruan kokatu -Bideoa ikusi: ikasleengandik zer lortu nahi dugun zehaztua izan -Bideo ikusi osterako jarduerak *Dinamika egokia; denek parte hartu eta iritzia azaldu *Jarduera osagarriak bideoan azaldutakoarekin lotuta
11
BIDEO DIDAKTIKOAREN EZAUGARRIAK:. -Curriculumeko edukiekin lotura
BIDEO DIDAKTIKOAREN EZAUGARRIAK: -Curriculumeko edukiekin lotura -Egitura pedagogikoa -Entzuleen ezaugarrietara egokitua -Asmo jakin batekin erabili
12
1.3. BIDEO DIDAKTIKOAK DISEINATU, AUKERATU ETA BALIOESTEA
Ikus-entzuteko materiala sortzerakoan eta curriculumean sartzerakon gogoan izan: *Ikustekoa programatu; irakaste/ikaste prozesuarekin koherentzia izan dezala *Ez inoiz edukiak soilik transmititzeko erabili * Eraginkortasuna sortzen duen interes, elkarreragina eta dinamika komunikatiboaren araberakoa da *Ezagupena eraiki eta zabaltzeko balio behar du *Erabilpenaren protokoloa: -Helburu baten arabera aukeratu -Noiz eta nola ikusi zehaztu -Programatu -Ikaslearen lana zehaztu -Material osagarriak sortu -Prozesua aztertu
13
“CEBRIÁN”: Ikus-entzutekoak diseinatu eta sortzeko
“CEBRIÁN”: Ikus-entzutekoak diseinatu eta sortzeko JARRAIBIDEAK: -Hezkuntzako esperientzia osoa ez bideoan barneratu -Jarraibideak izan behar ditu; nola erabili jakin eta irakasle-ikasleen elkarlana bultzatzeko -Aprobetsatu hizkuntza modu honen aukera plastiko eta emoziozkoak -Orekatua: batetik itxia eta bestetik irekia izan dadila -Bideoaren mezua jasotzeko orduan linealtasuna eta norabide bakarra hautsi -Zenbat eta denbora gehiago bideoari begira, denbora gutxiago horri buruz hitz egin eta eztabaidatzeko -Edukiak mailaka sailkatuak izango dira eta hauen artean harreman semantikoa izan behar du -Zehar-lerroen ideia kontutan izan: mezu berean ezagupen modu ezberdinak jaso, arazoak osotasunean aurkeztu, ...
14
1. 4. BIDEOAK BALIOETSI ETA AUKERATZEKO TRESNA -Fotokopia 1. 5
1.4. BIDEOAK BALIOETSI ETA AUKERATZEKO TRESNA -Fotokopia IKUS-ENTZUNEZKOAK ETA IKASGELA: KASU BATZUEN AZTERKETA
15
2. GARDENKIAK ETA AURKEZPENAK. 2. 1. MATERIALA PRESTATZEA. 2. 2
2. GARDENKIAK ETA AURKEZPENAK MATERIALA PRESTATZEA IKUSTEKO MATERIAL BIDEZKO AURKEZPEN MOTAK BIDEO-KANOIA EDO GARDENKI PROIEKTAGAILUA NOLA ERABILI AURKEZPEN KALITATEA AZTERTZEKO LANABESAK (SOFTWAREA ETA GARDENKIAK)
16
2.1. MATERIALA PRESTATZEA -Egokiak jende aurreko komunikazioan erabiltzeko -Komunikazioaren eraginkortasuna ikusizko baliabide onak bermatzen du -Jendeaurreko azalpena egituratzen laguntzen du -Komunikatzeko zenbat eta bide gehiago erabili, mezua errazago jasoko da
17
-NOLAKOA. Kalitatea ziurtatu: Komunikatze eta egituratze arauak
-NOLAKOA? *Kalitatea ziurtatu: Komunikatze eta egituratze arauak errespetatu eta edukiak eguneratu -ZENBAT? *Helburua eta denboraren araberakoa *Saiatu hitzaldiari egokitutako erritmoari eusten -NOIZ ERABILI? *Hitzezko diskurtsoa eta irudi bidezko laguntza koordinatu -JATORRIZKOA NOLA SORTU? *Edukia mugatu eta sekuentziak markatu *Teknika aukeratu: errotulagailuak, inpresora, ... *Gauzatu *Egiaztatu helburua lortu den
18
-ZENBAT INFORMAZIO. Lerro bakoitzeko 6 hitz. Gehienez 8 lerro
-ZENBAT INFORMAZIO? *Lerro bakoitzeko 6 hitz *Gehienez 8 lerro *Gardenkiak guk geuk egin *Irakurterrazak *Informazioa goiko 2 herenen barruan kokatu *Letraren neurria proiekzio lekuari egokitu *Koloreak erabili (kontuz!) -Komenigarria entzuleei fotokopiak banatzea
19
EZAUGARRI NAGUSIAK:. IRAKURGARRITASUNA Hizkiek, sinboloek eta
EZAUGARRI NAGUSIAK: *IRAKURGARRITASUNA Hizkiek, sinboloek eta marrazkiek gutxieneko neurria izatea *ARGITASUNA Lehenengo begi-kolpean ulertzeko modukoa *SINPLETASUNA Gardenkiak bitartekariak dira. Ez hitzez hitz irakurri
20
2.2. IKUSTEKO MATERIAL BIDEZKO AURKEZPEN-MOTAK -Talde handi edo tarteko informazioa emateko erabilgarria -Irakaslea ardatz duen baliabidea -Edukia antolatzeko moduarekin nahiz baliabide teknikoekin jokatu - Komunikazio lagungarri gisa erabili -Soilik informazioa adierazgarria azaldu *Akats nagusia: Gardenkiak testuz bete!
21
2.3. BIDEO-KANOIA EDO GARDENKI PROIEKTAGAILUA NOLA ERABILI EZAUGARRIAK: -Irakasleak gardenkiak egiterakoan askatasun osoa -Hartzailea aurrez-aurre dago -Xehetasunetan arreta jartzeko aukera -Edukiak gorde eta kopiak ateratzeko posibilitatea -Erraza informazioa eguneratzeko -Beste ikus-entzunezko batzuekin osagarria -Egunero erabiltzeko modukoa ERABILPENA: -Puntua markatzekoa erabili -Informazioa zatitu -Pantailari bizkarra eman
22
2.4. AURKEZPENEN KALITATEA AZTERTZEKO LANABESAK -Fotokopia
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.