Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porMaría Carmen Marín Blanco Modificado hace 6 años
1
TOKIKO NEKAZARIEN AZOKEN ERAGIN EKONOMIKO ETA SOZIALAREN AZTERKETA GIPUZKOAKO LURRALDEAREN ELIKADURA ESTRATEGIA BATEN EREMUAN Donostia, 2016eko Uztailaren 21a
2
Tokiko nekazarien azoken eragin ekonomiko eta sozialaren azterketa Gipuzkoako lurraldearen elikadura estrategia baten eremuan 1 Sarrera: Helburuak Metodologia 2 Ereduak: Ekoizpena eta Komertzializazioa Kontsumo eredua 3 Eragin ekonomikoa: Ekoizleen ikuspegitik Kontsumitzaileen ikuspegitik Gipuzkoako ekonomian 4 Eragin soziala 5 Ondorioak
3
1 SARRERA
4
1 Azterketaren helburuak
SARRERA Azterketaren helburuak Helburu nagusia: Gipuzkoako tokiko nekazarien azoken eragin ekonomiko eta soziala aztertzea da
5
1 Azterketaren helburu zehatzak
SARRERA Azterketaren helburu zehatzak - Tokiko nekazarientzako azokek komertzializazio bide gisa duten garrantzia balioztatzea Tokiko ekonomian azokek duten garrantzia balioztatzea Azoken izaera eta funtzio sozialak aztertzea - Tokiko azokek beste tokiko merkaturatze aukerekin eta tokiko ekonomiako beste sektore batzuekin sortzen dituzten sinergiak eta harremanak balioztatzea - Tokiko azokak nekazarien beste merkaturatze bideen eremuan eta merkaturatze bide laburretan eta lurraldearen elikadura estrategia batean aztertzea - MBLen bilakaera ekonomiko eta soziala ebaluatzeko tresna metodologikoa garatzea
6
1 EREIN-BANATU-BIZI METODOLOGIA
SARRERA EREIN-BANATU-BIZI METODOLOGIA Ikerketa kualitatiboa: erdi-egituratutako elkarrizketa azokarekin lotura duten eragile nagusiei Ikerketa kuantitatiboa: inkestak azokako ekoizle, kontsumitzaile eta azoka inguruko auzoetako herritarrei (SEED&NEED&FEED metodologia egokitua) Ikerketa kuantitatiboa: RMA (Rapid Market Assessment)
7
1 LAGINA Gipuzkoako 10 azoka:
SARRERA Herria Ekoizleak Kontsumitzaileak Auzokideak Arrasate 14 28 25 Bergara 9 40 42 Zarautz 16 53 50 Eibar 36 26 Zumarraga 23 33 39 Azpeitia 32 49 Azoka Ibiltaria 17 30 Ordizia 38 64 Donostia Bretxa 5 31 Tolosa 45 GUZTIRA 213 396 405 LAGINA Gipuzkoako 10 azoka: Arrasate, Bergara, Zarautz, Eibar, Zumarraga, Azpeitia, Donostiako azoka Ibiltaria, Donostiako Bretxa, Ordizia eta Tolosa
8
2 EREDUAK
9
Antzinatasunaren eta generoaren araberako ekoizleen perfila
2 EREDUAK: Ekoizpena eta Komertzializazioa 1. EKOIZPENA ETA KOMERZIALIZAZIOA Azokako ekoizle eta birsaltzaileen komertzializazio eredua Adinaren eta generoaren araberako ekoizleen perfila Antzinatasunaren eta generoaren araberako ekoizleen perfila
10
2 1. EKOIZPENA ETA KOMERZIALIZAZIOA
EREDUAK: Ekoizpena eta Komertzializazioa 1. EKOIZPENA ETA KOMERZIALIZAZIOA Azokako ekoizle eta birsaltzaileen komertzializazio eredua Azokan merkaturatzen diren produktuak Beste merkaturatze bideak
11
2 Baserritar emakume baratzezainak Nekazari gazte profesionalak
EREDUAK: Ekoizpena eta Komertzializazioa EKOIZPENA ETA KOMERZIALIZAZIOA Ekoizle perfilen sailkapena Baserritar emakume baratzezainak Nekazari gazte profesionalak Azoketako postuetako birsaltzaileak Ekoizle ekologikoak Ekoizle ez profesionalak
12
2 Eibar eta Zarautz Arrasate eta Donostiako ibiltaria
EREDUAK: Ekoizpena eta Komertzializazioa EKOIZPENA ETA KOMERZIALIZAZIOA Azoka bakoitzeko komertzializazio eredua Eibar eta Zarautz Arrasate eta Donostiako ibiltaria Tolosa eta Ordizia Azpeiti eta Zumarraga
13
2 2. KONTSUMO EREDUA Herritarren kontsumo eredua EREDUAK:
Azokan erosteko arrazoiak Azokan erosteko maiztasuna kontsumitzaileen generoaren ikuspuntutik
14
2 Langileak Jubilatuak Ikasleak Langabetuak 2. KONTSUMO EREDUA
EREDUAK: Kontsumo eredua 2. KONTSUMO EREDUA Kontsumitzaileen perfilen sailkapena Langileak Jubilatuak Ikasleak Langabetuak
15
2 2. KONTSUMO EREDUA Azoka bakoitzeko kontsumo eredua
EREDUAK: Kontsumo eredua 2. KONTSUMO EREDUA Azoka bakoitzeko kontsumo eredua Donostiako ibiltaria, Bergara eta Zarautz: GAZTEAK eta LANGILEA Tolosa, Zumarraga eta Donostiako Bretxa: JUBILATUAK eta LANGILEAK Azpeiti eta Arrasate: JUBILATUAK Zumarraga eta Eibar: JUBILATUAK
16
3 ERAGIN EKONOMIKOA
17
3 Ekoizleek aitortutako salmentak: 212 €/egunero/ekoizle bakoitzeko
ERAGIN EKONOMIKOA Ekoizleek aitortutako salmentak: 212 €/egunero/ekoizle bakoitzeko Kontsumitzaileek aitortutako salmentak: 19,5 €/egunero/ kontsumitzaile bakoitzeko
18
3 KONTSUMITZAILEEN IKUSPEGITIK GUZTIRA: 27,95 MILIOI EURO
ERAGIN EKONOMIKOA: Kontsumitzaileen ikuspegitik KONTSUMITZAILEEN IKUSPEGITIK GUZTIRA: 27,95 MILIOI EURO
19
3 KONTSUMITZAILEEN IKUSPEGITIK ERAGIN EKONOMIKOA:
20
3 Azoketan egindako gastua Inguruko establezimenduetan egindako gastua
ERAGIN EKONOMIKOA: Gipuzkoako ekonomian AZOKEN ERAGIN EKONOMIKOA GIPUZKOAKO EKONOMIAN Azoketan egindako gastua Inguruko establezimenduetan egindako gastua Inpaktu ekonomiko osoa Salmenta maila (A) Eragindako produkzioa (B) Salmenta maila (C) Eragindako produkzioa (D) A+B+C+D Kontsumitzaileen ikuspegitik € € € € €
21
3 Udal bakoitzak inbertitutako euro bakoitzagatik sortzen dena
ERAGIN EKONOMIKOA: Gipuzkoako ekonomian AZOKEN ERAGIN EKONOMIKOA GIPUZKOAKO EKONOMIAN Azoketan egindako gastua Inguruko establezimenduetan egindako gastua Inpaktu ekonomiko osoa Salmenta maila (A) Eragindako produkzioa (B) Salmenta maila (C) Eragindako produkzioa (D) A+B+C+D Kontsumitzaileen ikuspegitik € € € € € Udal bakoitzak inbertitutako euro bakoitzagatik sortzen dena 164,9 €
22
4 ERAGIN SOZIALA
23
4 ERAGIN SOZIALA Ekoizleak Kontsumitzaileak
24
4 ERAGIN SOZIALA Kontsumitzaileak Azokan ez erosteko arrazoiak
25
5 ONDORIOAK 25 25
26
5 ONDORIOAK “ 1.- eskala txikiko ekoizpen eredu dibertsifikatuak nagusitzen dira, ekologikotik urruntzen den produkzioa. Kontsumo ereduari dagokionez, herritarrak kalitatezko elikagaiak eta bertako produktuak erostera gerturatzen dira azokara 2.- ekoizle gazteen perfilak bere ezaugarriak ditu: Espezializatuagoa eta balio erantsia duten produktuak saltzen dituena (produktu eraldatuak) Komertzializazio bide dibertsifikatua, merkaturatze bide laburretan oinarritua Gizonezkoak nagusitzen dira nahiz eta salmenta lanetan emakumezkoak aurkitu ditugun 3.- kontsumitzaile gazteen perfilak elikadura eredu osasuntsu baten aldeko apustua egiten du “ 26 26
27
5 ONDORIOAK “ 4.- azoketako eragin ekonomikoak ekoizleen perfil eta postu kopuruarekin harreman zuzena du: Ekoizle gazte profesionalek kontsumitzaile gazteagoak erakartzen dituzte (produktu eraldatu edo/eta ekologikoak). Emakume baserritarren perfilak kontsumitzaile helduagoak erakartzen ditu. 5.- azoken eragin ekonomikoa, zuzenekoa zein zeharkakoa, adierazgarria da. Hala ere, eragin hau ikusezin mantentzen da gainontzeko eragile eta/edo gizartearentzat “ 27 27
28
5 ONDORIOAK “ 6.- azokak elkargune “bizi”ak dira, izaera berezia mantentzen duten espazioak, sozializazio gune bilakatzen diren zuzeneko merkaturatze bideak 7.- ez dago definiturik azoken kudeaketarako gobernantza eredurik: nahitaezkoa da kudeaketa ereduaren inguruan hausnartzea eta azoken errealitatera egokitutako estrategiak garatzea. Azokarekin lotura duten eragile desberdinen parte hartzea, konpromisoa eta lankidetza ziurtatu behar da, erabakiak hartzeko egitura horizontalak sortuz “ 28 28
29
TOKIKO NEKAZARIEN AZOKEN ERAGIN EKONOMIKO ETA SOZIALAREN AZTERKETA GIPUZKOAKO LURRALDEAREN ELIKADURA ESTRATEGIA BATEN EREMUAN ESKERRIK ASKO! Aintzira Oñederra Eduardo Malagon Mirene Begiristain
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.