Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
AQA Spanish GCSE General Vocabulary
FECHA: Hoy es Learning Objectives: Develop: To develop reading skills Secure: To understand & gain knowledge of vocabulary. Enhance: To enhance memory skills AQA Spanish GCSE General Vocabulary viernes, 23 de noviembre de 2018viernes, 23 de noviembre de 2018
2
When is Pedro’s birthday?
FECHA: Hoy es Learning Objectives: Develop: To develop reading skills Secure: To understand & gain knowledge of vocabulary. Enhance: To enhance memory skills When is Pedro’s birthday? viernes, 23 de noviembre de 2018viernes, 23 de noviembre de 2018 Hola. Yo nací el tres de diciembre en Edimburgo pero mi hermana nació el catorce de mayo en Madrid. 1.Find the verb “ To be born”. Underline it in the tense colour. 2. Conjugate to be born in pretérito May April December 3.Personalise it with your own info & add a higher structure to improve text. ANSWER: C) December Nací = I was born
3
NACER- To be born Nací (I) Naciste (you) Nació (he/she/you polite)
FECHA: Hoy es Learning Objectives: Develop: To develop reading skills Secure: To understand & gain knowledge of vocabulary. Enhance: To enhance memory skills NACER- To be born viernes, 23 de noviembre de 2018viernes, 23 de noviembre de 2018 Nací (I) Naciste (you) Nació (he/she/you polite) Nacimos (we) Nacisteis (you all) Nacieron (they)
4
Can you figure out the translations of these cognates?
FECHA: Hoy es Learning Objectives: Develop: To develop reading skills Secure: To understand & gain knowledge of vocabulary. Enhance: To enhance memory skills Can you figure out the translations of these cognates? viernes, 23 de noviembre de 2018viernes, 23 de noviembre de 2018 What is a cognate? Test each other aceptable acceptable desventaja disadvantage diferente different difícil difficult económico economical especial special fascinante fascinating favorito favourite importante important moderno modern típico typical 2. Find more cognates. Share them with your partner
5
When do these people say their birthdays are?
Tienes 10 segundos ¿Preparados? ¿Boli y papel? Mi cumpleaños es el cinco de abril y tengo doce años. - Maria Mi cumpleaños es el ocho de noviembre y tengo dieciseis años. - Pablo Mi cumpleaños es el dos de enero y tengo veinte años. - Belen Mi cumpleaños es el siete de agosto y tengo ocho años. - David
6
When do these people say their birthdays are?
Mi cumpleaños es el cinco de abril y tengo doce años. - Maria Mi cumpleaños es el ocho de noviembre y tengo dieciseis años. - Pablo Mi cumpleaños es el dos de enero y tengo veinte años. - Belen Mi cumpleaños es el siete de agosto y tengo ocho años. - David
7
When do these people say their birthdays are?
Tiempo Mi cumpleaños es el cinco de abril y tengo doce años. - Maria Mi cumpleaños es el ocho de noviembre y tengo dieciseis años. - Pablo Mi cumpleaños es el dos de enero y tengo veinte años. - Belen Mi cumpleaños es el siete de agosto y tengo ocho años. - David
8
When do these people say their birthdays are?
FECHA: Hoy es Learning Objectives: Develop: To develop reading skills Secure: To understand & gain knowledge of vocabulary. Enhance: To enhance memory skills When do these people say their birthdays are? viernes, 23 de noviembre de 2018viernes, 23 de noviembre de 2018 January April August November Belen Mi cumpleaños es el cinco de abril y tengo doce años. - Maria Maria Mi cumpleaños es el ocho de noviembre y tengo dieciseis años. - Pablo David Mi cumpleaños es el dos de enero y tengo veinte años. - Belen Pablo Mi cumpleaños es el siete de agosto y tengo ocho años. - David
9
Vamos a repasar …… Los verbos
10
B) Using the placemats to help you, complete the table for these regular verbs:
HABLAR BEBER VIVIR I hablo You s. He/she/it bebe We You pl. They viven Mira a la tabla de verbos Sin ayuda (no help) Escribe frases con presentes. Añade verbos irregulares
11
El Presente/The Present Tense
We use the present tense when we are talking about what we are doing now or what we do in general. A) Match up the translations of these time phrases: 1. A veces A) When it’s sunny 1 - B 2. Generalmente B) Sometimes 3. De vez en cuando C) Generally 4. Cuando tengo tiempo D) When it’s nice weather 5. Cuando puedo E) From time to time 6. Cuando hace sol F) When it rains 7. Cuando hace buen tiempo G) When I have time 8. Cuando llueve H) When I can Usa el diccionario Sin ayuda (no help) Escribe frases con presentes. Añade verbos irregulares
12
Find the translations and colour them in the same colour:
El Presente/The Present Tense C) Some verbs are irregular which means they don’t always follow the same pattern as regular verbs. Find the translations and colour them in the same colour: Tengo He/she/it is Van Soy I give I go Es Son They are They go Tenemos I do I am (temporary) No sé Tienen Hago Estoy I don’t know They have You are I have We are Vamos We have I am (permanent) Eres Voy We go I watch Doy Veo Somos Usa el diccionario Sin ayuda (no help) Escribe frases con presentes. Añade verbos irregulares Usa el diccionario
13
Find the translations and colour them in the same colour:
El Presente/The Present Tense C) Some verbs are irregular which means they don’t always follow the same pattern as regular verbs. Find the translations and colour them in the same colour: Tengo He/she/it is Van Soy I give I go Es Son They are They go Tenemos I do I am (temporary) No sé Tienen Hago Estoy I don’t know They have You are I have We are Vamos We have I am (permanent) Eres Voy We go I WATCH Doy VEO Somos Usa el diccionario Sin ayuda (no help) Escribe frases con presentes. Añade verbos irregulares Usa el diccionario
14
Escanea los verbos y escribe su significado en inglés.
No lo sé
15
¿Cómo aprender vocabulario?
FECHA: Hoy es Learning Objectives: Develop: To develop reading skills Secure: To understand & gain knowledge of vocabulary. Enhance: To enhance memory skills viernes, 23 de noviembre de 2018viernes, 23 de noviembre de 2018 ¿Cómo aprender vocabulario?
16
FECHA: Hoy es Learning Objectives: Develop: To develop reading skills Secure: To understand & gain knowledge of vocabulary. Enhance: To enhance memory skills What year was Bea born? viernes, 23 de noviembre de 2018viernes, 23 de noviembre de 2018 Yo nací en mil novecientos ochenta y nueve y tengo veinticuatro años. 1989 1999 1998 ANSWER: A) 1989 Nací = I was born
17
Match up the translations
FECHA: Hoy es Learning Objectives: Develop: To develop reading skills Secure: To understand & gain knowledge of vocabulary. Enhance: To enhance memory skills viernes, 23 de noviembre de 2018viernes, 23 de noviembre de 2018 cuando therefore/so donde and y however pero where sin embargo also, too mientras furthermore como but así que when si as, since ya (que) if además whereas también since cuando when donde where y and pero but sin embargo however mientras whereas como as así que therefore, so si if ya (que) since además furthermore también also, too
18
Match up the translations
FECHA: Hoy es Learning Objectives: Develop: To develop reading skills Secure: To understand & gain knowledge of vocabulary. Enhance: To enhance memory skills viernes, 23 de noviembre de 2018viernes, 23 de noviembre de 2018 con never sin until nunca except siempre however solamente without hasta everyone todo el mundo because of salvo/excepto although a causa de so, therefore sin embargo with así que always aunque only con with sin without nunca never siempre always solamente only hasta until todo el mundo everyone salvo/excepto except a causa de because of sin embargo however así que so, therefore aunque although
19
What does the card say? Get well soon! Good luck! Happy birthday!
FECHA: Hoy es Learning Objectives: Develop: To develop reading skills Secure: To understand & gain knowledge of vocabulary. Enhance: To enhance memory skills What does the card say? viernes, 23 de noviembre de 2018viernes, 23 de noviembre de 2018 Get well soon! Good luck! Happy birthday! ANSWER: C) Happy birthday!
20
Match up the translations
FECHA: Hoy es Learning Objectives: Develop: To develop reading skills Secure: To understand & gain knowledge of vocabulary. Enhance: To enhance memory skills viernes, 23 de noviembre de 2018viernes, 23 de noviembre de 2018 y and el the es it is en in de of, from con with sin without para for a to hay there is/are si if y to el if es of, from en and de there is/are con in sin for para it is a the hay without si with
21
Concentración FECHA: Learning Objectives: Hoy es Develop:
To develop reading skills Secure: To understand & gain knowledge of vocabulary. Enhance: To enhance memory skills Concentración viernes, 23 de noviembre de 2018viernes, 23 de noviembre de 2018
22
What day is it on the image?
23
What day is it on the image?
Monday Friday Sunday
24
What day is it on the image?
Monday Friday Sunday ANSWER: B) Friday
25
Concentración FECHA: Learning Objectives: Hoy es Develop:
To develop reading skills Secure: To understand & gain knowledge of vocabulary. Enhance: To enhance memory skills viernes, 23 de noviembre de 2018viernes, 23 de noviembre de 2018
26
What day is it on the image?
27
What day is it on the image?
New Years Eve New Years Day Christmas Day
28
What day is it on the image?
New Years Eve New Years Day Christmas Day ANSWER: C) Christmas Day
29
Vivo en pero nací en . Mi cumpleaños es el de septiembre y tengo años.
Which words are missing? Try to memorise as much of this text as possible. Vivo en pero nací en Mi cumpleaños es el de septiembre y tengo años. Vivo en Inglaterra pero nací en Alemania. Mi cumpleaños es el diez de septiembre y tengo veintidos años.
30
Can you figure out the translations of these cognates?
FECHA: Hoy es Learning Objectives: Develop: To develop reading skills Secure: To understand & gain knowledge of vocabulary. Enhance: To enhance memory skills viernes, 23 de noviembre de 2018viernes, 23 de noviembre de 2018 único unique, only maravilloso marvellous interesante interesting perfecto perfect tranquilo calm estúpido stupid imposible impossible diferencia difference entretenido entertaining espléndido splendid famoso famous
31
VERDE ROJO AZUL AMARILLO
Which one is wrong? FECHA: Hoy es Learning Objectives: Develop: To develop reading skills Secure: To understand & gain knowledge of vocabulary. Enhance: To enhance memory skills viernes, 23 de noviembre de 2018viernes, 23 de noviembre de 2018 VERDE ROJO AZUL AMARILLO
32
Match up the translations
FECHA: Hoy es Learning Objectives: Develop: To develop reading skills Secure: To understand & gain knowledge of vocabulary. Enhance: To enhance memory skills viernes, 23 de noviembre de 2018viernes, 23 de noviembre de 2018 algodón cotton cristal crystal/glass cuero leather lana wool madera wood oro gold papel paper plástico plastic vidrio glass seda silk tela fabric/cloth algodón leather cristal cotton cuero paper lana glass/crystal madera wool oro plastic papel fabric/cloth plástico gold vidrio silk seda glass tela wood
33
Concentración ¿Qué hora es? FECHA: Learning Objectives: Hoy es
Develop: To develop reading skills Secure: To understand & gain knowledge of vocabulary. Enhance: To enhance memory skills viernes, 23 de noviembre de 2018viernes, 23 de noviembre de 2018 ¿Qué hora es?
34
What is this person asking?
FECHA: Hoy es Learning Objectives: Develop: To develop reading skills Secure: To understand & gain knowledge of vocabulary. Enhance: To enhance memory skills viernes, 23 de noviembre de 2018viernes, 23 de noviembre de 2018
35
What is this person asking?
FECHA: Hoy es Learning Objectives: Develop: To develop reading skills Secure: To understand & gain knowledge of vocabulary. Enhance: To enhance memory skills viernes, 23 de noviembre de 2018viernes, 23 de noviembre de 2018 ¿Qué hora es? ANSWER: What time is it?
36
Match up the translations
FECHA: Hoy es Learning Objectives: Develop: To develop reading skills Secure: To understand & gain knowledge of vocabulary. Enhance: To enhance memory skills viernes, 23 de noviembre de 2018viernes, 23 de noviembre de 2018 mucho a lot of lleno full suficiente enough mitad/medio half talla height una lata a can una caja a box pequeño small vacío empty una bolsa a bag gordo fat mucho empty lleno a can suficiente full mitad/medio small talla fat una lata enough una caja a lot of pequeño a bag vacío a box una bolsa height gordo half
37
Match the images to the Spanish seasons
Otoño Verano Primavera Invierno
38
Match up the translations
FECHA: Hoy es Learning Objectives: Develop: To develop reading skills Secure: To understand & gain knowledge of vocabulary. Enhance: To enhance memory skills viernes, 23 de noviembre de 2018viernes, 23 de noviembre de 2018 abierto open abrir to open cerrado closed cerrar to close gratis free of charge libre free necesario necessary ocupado engaged prohibido prohibited permitir to permit acceso access abierto necessary abrir free (of charge) cerrado engaged cerrar to open gratis forbidden libre open necesario free ocupado access prohibido closed permitir to permit acceso to close
39
¿Qué hora es? What time is it?
Son las cinco y cuarto. Son las seis menos cuarto. Es la una. Es el mediodía. Son las seis y media. Son las diez menos veinte.
40
Match up the opposites abierto cerrado seco mojado sucio limpio grande
FECHA: Hoy es Learning Objectives: Develop: To develop reading skills Secure: To understand & gain knowledge of vocabulary. Enhance: To enhance memory skills viernes, 23 de noviembre de 2018viernes, 23 de noviembre de 2018 abierto cerrado seco mojado sucio limpio grande pequeño rico asqueroso guapo feo estúpido inteligente lleno vacío caliente frío gordo delgado abierto vacío seco pequeño sucio asqueroso grande delgado rico inteligente guapo limpio estúpido mojado lleno frío caliente feo gordo cerrado
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.