La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

2012/04/25 PROGRAMA PARA GARANTIZAR EL DERECHO HEZKUNTZARAKO ESKUBIDEA

Presentaciones similares


Presentación del tema: "2012/04/25 PROGRAMA PARA GARANTIZAR EL DERECHO HEZKUNTZARAKO ESKUBIDEA"— Transcripción de la presentación:

1 2012/04/25 PROGRAMA PARA GARANTIZAR EL DERECHO HEZKUNTZARAKO ESKUBIDEA
A LA EDUCACIÓN: Erradicación de la desescolarización y del absentismo escolar en el Territorio de Bizkaia HEZKUNTZARAKO ESKUBIDEA BERMATZEKO PROGRAMA: Eskolagabetzea eta eskolara ez agertzea ezabatzea Bizkaiko Lurraldean 2012/04/25

2 http://www.eudel.net (aukeratu: areak/hezkuntza kultura eta dokumentu interesgarriak)
(aukeratu: Hezkuntzako Ikuskaritza/ Ikastetxeak: berariazko gaiak)

3 Iradokizunen gutunontzia: http://www. hezkuntza. ejgv. euskadi
Iradokizunen gutunontzia: (aukeratu ezazu: Hezkuntza ikuskaritza/Gai espezifikoak/HaurDeH eta HHI). Kontsulta eta iradokizunak absentismo eta deseskolatzeari buruz.

4 JARRAIPEN BATZORDEA URTEKO TXOSTENA: eskuratutako konpromisoa
Eudel (Euskadiko Udalen Elkartea) Dorleta Goiburu-Ainara Bergaretxe Iñaki Iglesias-Elvira Echevarria Miren San Martín-Eugenia Salterain Manuela González-Elsa Sánchez Eusko Jaurlaritza (Hezkuntza saila) Inmaculada Cereceda Ana Alonso Bizkaiko Foru Aldundia (Gizarte Ekintza saila) Alazne Madinabeitia-Nuria Pajares Osabide Hezkuntzarako Partzuergoa Manu Goitia URTEKO TXOSTENA: eskuratutako konpromisoa Absentismo eta deseskolatzeko tasa eta indizearen eboluzioa Martxan jarritako ekintzen balioespena: parte-hartzaileen iritzia Hobetzeko proposamenak

5 PROBLEMAREN DIMENTSIOA (1)
Oinarrizko hezkuntzako ikasle (L H eta DBH): 702 neskatxa (% 47,3) eta 782 mutiko (% 52,7).

6 PROBLEMAREN DIMENTSIOA (2)
Haur H.ko 2. Zikloko 445 ikasle : 225 neskatxa (%50,5) eta 220 mutiko (%49,5)

7 PROBLEMAREN DIMENTSIOA (3)
Absentismo ez da banatzen era proportzionalean: Absentismoaren % handiena dago Bilbo, Barakaldo, Portugalete, Basauri eta Sestao udalerrietako zenbait zonaldetan. Ikastetxe batzuetan absentismoak %20 gainditzen du.

8 PROBLEMAREN DIMENTSIOA (4)
1.484 ikasle absentistetatik, 726k zuzendu egin dute euren portaera: Lehen H.ko 394 (% 51,8) eta DBHko 332 (% 52,5) Absentismo larrienak gutxiagotzeko joera jarraitu du.

9 HEZKUNTZA IKUSKARITZAKO PROFESIONALEN, UDAL-ZERBITZUEN ETA HAURRENTZAKO ZERBITZUAREN IRITZIA (1)
Familia da, hezkuntzaren balioa transmititu eta praktikan jartzeko gakoa. Portaera absentista azaltzen duten faktoreen artean, hiru nabarmentzen dira: ikaslearen ezaugarri pertsonalak, gizarte-famila ingurua eta eskola. Gizarte-familia faktoreek garrantzi handiagoa daukate hezkuntzako lehen etapetan, eta ezaugarri pertsonalak eta hezkuntza-inguruak eragin gehiago daukate adin nagusiagoetan.

10 Portaera absentista saihesteko ideiak:
HEZKUNTZA IKUSKARITZAKO PROFESIONALEN, UDAL-ZERBITZUEN ETA HAURRENTZAKO ZERBITZUAREN IRITZIA (2) Portaera absentista saihesteko ideiak: Lan zuzena (aurrez aurreko esku-hartzea) Haur Hezkuntzan derrigorrezko etapa balitz bezala jardutea. Prestakuntzarako Programa integralak Ikastetxe eta Udal-zerbitzuen arteko harreman arina eta etengabekoa.

11 Zerbitzu ezberdinek aurkitu ditzaketen mugak edo zailtasunak:
HEZKUNTZA IKUSKARITZAKO PROFESIONALEN, UDAL-ZERBITZUEN ETA HAURRENTZAKO ZERBITZUAREN IRITZIA (3) Zerbitzu ezberdinek aurkitu ditzaketen mugak edo zailtasunak: Udal-zerbitzuen zonaldeko antolakuntza Ikastetxe batean hainbat arazo desberdin metatzea. Zerbitzu batzuek Programak eskatzen duena bete ez izateak programaren funtzionamendua baldintzatzen du.

12 Zelan hobetu esku-hartzeak eraginkorragoak izan daitezen:
HEZKUNTZA IKUSKARITZAKO PROFESIONALEN, UDAL-ZERBITZUEN ETA HAURRENTZAKO ZERBITZUAREN IRITZIA (4) Zelan hobetu esku-hartzeak eraginkorragoak izan daitezen: Laster antzematea eta berehala esku hartzea Erakundeen arteko harreman-sistema hobetzea (harremana kasuko koordinatzailearekin zehazki) Programa azaroaren 8ko 230/2011 Dekretuaren errekerimenduei egokitzea

13 ONDORIOAK (1) Ikastetxera oso sarri ez joateak, neurri handian, zailtzen du ikasleen garapen pertsonal, sozial eta akademikoa. Horrek, geroago, marjinazio eta gizarte-bazterketa egoerak sorrarazten ditu. Absentismoak ongi “antzematen” ditu beste arazo batzuk: tratu txarrak, berdinen arteko erasoa, osasun-problemak, besteak beste. Familia, oinarrizko faktorea da, eskola-absentismoa ulertu eta konpontzeko. Jeneroak ez dauka zerikusirik absentismoarekin.

14 ONDORIOAK (2) Beharrezkoa da Ikastetxeek aukera irekiagoak eskaintzea, ohiko irakaskuntza baino irekiagoak direnak, hain zuzen, eta autonomia garatzea, curriculuma egokitu eta erantzun diferentzialak lantzeko xedez. Arrisku eta babes gabeko egoeratan ezinbestekoa da zerbitzuen (hezkuntzakoak, sozialak eta espezializatuak) jokabide erantzunkidea, antzeman, jakinarazi eta esku-hartzeko.

15 HOBETZEKO PROPOSAMENAK (1)
Erakundeen aldetik esku-hartze bereizia absentismo handia dagoen zonalde eta ikastetxeetan. Heziketa-proposamenak familia eta profesionalentzat. Jarduera prebentiboa Haur Hezkuntzan. Kasuen lehentasuna derrigorrezko eskolatzearen hasieran (Lehen H.ko 1. maila), %50 baino gehiagoko faltak dituztenetan eta Lehen Hezkuntzatik DBHra iragateko unean. Protokoloan aurreikusiak dauden baldintzak betetzea: komunikazioa, epeak eta koordinazioa.

16 HOBETZEKO PROPOSAMENAK(2)
Absentismo tasa altua duten ikastetxeetako Udala eta Hezkuntza Sailaren artean Lankidetzarako hitzarmenak izenpetzea . Plan bereziak egitea zenbait auzo eta udalerritarako, pobrezia eta gizarte-bazterketako tasa altuengatik ekintza integral bat behar baldin badute. Fiskaltzarekin ezarria dagoen koordinazioa jarraitzea. Absentismoaren arautegi berrian jaso diren errekerimenduak hedatzea hiru erakundeetako profesionalen artean.

17 ESKERRIK ASKO ZUEN ARRETAGATIK


Descargar ppt "2012/04/25 PROGRAMA PARA GARANTIZAR EL DERECHO HEZKUNTZARAKO ESKUBIDEA"

Presentaciones similares


Anuncios Google