Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
AUTORE HAUETAN OINARRITUTA EGINDAKO LANA DA: Carlos Velázquez Callado Jesús Vicente Ruiz Omeñaca Pere Pujolas eta Jose Ramón Lago Lasarteko Gorputz Hezkuntzako mintegia
2
1.-KONTZEPTUAK Jolas kooperatiboa Ikaskuntza kooperatiboa
Helburuan interdependentzi positiboa Rolak eta ardurak Kolaborazio = kooperazio Trebetasun sozialak Taldearen autoebaluazioa Interakzio sustatzailea
3
1.1-JOLAS KOOPERATIBOA = IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
1.-Jolas Kooperatiboa edo ekintza kooperatiboa kontzeptua, partaideen artean lehiarik ez dagoenean bakarrik erabiliko da. 2.-Talde kiroletan, “kolaborazio-oposizio” kontzeptua erabiliko da eta inola ere ez “kooperazio-oposizio”. 3.-Jolas kooperatiboa eta ikaskuntza kooperatiboa desberdindu behar dira: a)Jolas kooperatiboa ludikoa da, eta ikaskuntza baliabide bezala erabili daiteke, edo ez. b)Ikaskuntza kooperatiboa metodologia bat da, eta bere xede nagusia ikaskuntza da. 4.-Ikaskuntza kooperatiboak egoera lehiakorrak izan ditzake, jolas kooperatiboak ordea, ez du lehiarik onartzen.
4
1.2-IKASKUNTZA KOOPERATIBOAREN EZAUGARRIAK
a)”Helburuen interdenpendentzi positiboa” (ikasle bakoitzak bi ardura nagusi ditu: ikaskuntza pertsonala eta kideena). b)Taldearen barruan ikasle bakoitzaren ardura bermatu behar da. c)Ikasleen jabetza mailaren ebaluaketa (tadearen autoebaluazioa eta egindako lanaren hausnarketa). d)”Interakzio sustatzailea”: iraindu eta baztertu beharrean, animatu eta integratzea suposatzen du. Adib. akats baten aurrean, irainaren bidez abixua eman beharrean, era positiboan hobetu beharrekoa azaldu. e)Taldearen eta kideen arteko trebetasunak: trebetasun sozialen ikaskuntza ezinbestekoa da (komunikazioa, kudeaketa, gatazken regulazioa eta lidergo trebeziak).
5
2.-HELBURUAK 1.-Gorputz Hezkuntzari dagozkion ikaskuntza helburuak garatu eta lortzea 2.-Ikaskide guztiak lankidetzan eta elkarlanean aritzea, elkar laguntzea helburuak lortzeko eta norbere ahalmenak ahalik eta gehien garatzeko. Horretarako, helburua zein den argi eduki behar dute. Egokia da ere, emaitzak taldeen artean erakustea. 3.-Trebetasun sozialak garatzea eta gatazkak konstruktiboki garatzea 4.-Ikaskuntzarako motibazioa sustatzea 5.- Kooperazio giroa sortzea eskolako esparru desberdinetan.
6
3.-LAN ILDOAK A.-Gelako klima soziala: KOHESIOA Ikasleen rol aktiboa
Erabakitzeko askatasuna Adostutako arauak Helburu indibidualak Egitura kooperatiboa Aniztasunaren balorazioa Kideen arteko laguntza Irakasle-ikasle ebaluaketa
7
B)Talde hetereogeneoak oinarri
Emaitza nabariak lortu arte taldea mantendu Hasieran talde txikietan lan egin Ikaslearen rola Ikaskuntza helburuak argi
8
C)Irakaslearen rola Ikaskuntzaren erreferentetik laguntzailera Helburuak eta edukiak argi
9
D)Egitura kooperatibo baliagarriak
Jolas asmakizuna, “enfoque colectivo de juegos” (Kirchner, 2005) Pentsatu, partekatu eta jardun “piensa, comparte y actua (Grineski, 1996) Aurkikuntza zuzendua, “descubrimiento guiado” (Velazquez, 2003) Taldeko markagailua, ”marcador colectivo” (Orlick, 1990) Nik egin, guk egin, “yo hago, nosotros hacemos” (Velazquez, 2003) Puzzlea (Aronson, 1978) Jolas kooperatiboa, “juego cooperativo” (Grineski, 1996) Elkarrekiko irakaskuntza, “enseñanza reciproca” (Mosston, 1978)
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.