La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Para hacer ahora Write as many numbers (in words) as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Para hacer ahora Write as many numbers (in words) as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you."— Transcripción de la presentación:

1 Para hacer ahora Write as many numbers (in words) as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about this topic before we study it together.

2 Hoy es __________.

3 La cita del día

4 Unit 1: ¡Empecemos! Let’s Begin! INB pagina ____
Unit Goal: Students will be able to introduce themselves and others and exchange essential personal information in the target language. Topic: Los Números Essential Question: How is giving your age, phone number and done differently in Spanish? Today’s Objective: Demonstrate the ability to recall the numbers 1 through 30.

5 Rate yourself (use upper left corner of your page)
1 – I need help, I m totally lost 2 – I need more practice 3 – I got it! 4 – I can even teach others

6 Identify: Para hacer ahora
5  16  29  30  2  13  22  7  11  20 

7

8 Unit 1: ¡Empecemos! Let’s Begin! INB pagina 33
Unit Goal: Students will be able to introduce themselves and others and exchange essential personal information in the target language. Topic: Los Números Essential Question: How is giving your age, phone number and done differently in Spanish? Today’s Objective: Demonstrate the ability to recall the numbers 1 through 30.

9 Los números 1  uno 2  dos 3  tres 4  cuatro 5  cinco 6  seis
7  siete 8  ocho 9  nueve 10  diez

10 Los números 11  once 12  doce 13  trece 14  catorce 15  quince
16  dieciséis 17  diecisiete 18  dieciocho 19  diecinueve 20  veinte

11 Los números 21  veintiuno 22  veintidós 23  veintitrés
24  veinticuatro 25  veinticinco 26  veintiséis 27  veintisiete 28  veintiocho 29  veintinueve 30  treinta

12 Practice

13 Práctica: Using words 2 + 7 = 9 = 26 = 19 = 30

14 Ejemplo (práctica) Dos + cinco = siete Siete + once = dieciocho
Uno + diez = once Trece + cuatro = diecisiete

15 Más práctica 1) = 20 2) = 5 3) = 23 4) = 28

16 Más práctica 1) diecisiete + dos = 2) once + once = 3) trece + nueve =
4) uno + veintinueve =

17 Más práctica 1) diecisiete + dos = diecinueve
2) once + once = veintidós 3) trece + nueve = veintiuno 4) uno + veintinueve = treinta

18 Más práctica 1) tres+once=catorce
2) cinco+cinco=diez 3) veinte+uno= veintiuno 4) cuatro+siete=once 5) dieciocho+dos=veinte 1) 2+9=11 2) 19+3=22 3) 4+4=8 4) 20+9=29 5) 1+8=9

19 Bell ringer Write down your phone # using words 0 – cero 

20 Grading Time Pages # of stamps Total Points Pgs. 12 - 25 28 32 5) 28
4.5) 25 – 27 4) 3.5) 19 – 21 3) 17 – 18 2) 15 – 16 1) 14 or below

21 Now you are ready to know the key to go up to 1,000,000,000!
31 – treinta y uno 32 – treinta y dos (an so forth …) 40 – cuarenta – cuatrocientos 50 – cincuenta – quinientos 60 – sesenta –seiscientos 70 – setenta – setecientos 80 – ochenta – ochocientos 90 – noventa – novecientos 100 – cien ,000 - mil 101 – ciento uno ,000,000 – un millón 102 – ciento dos … and so forth 200 – docientos 201 – docientos uno … and so forth 300 – trecientos

22 Los números Actividades – INB pg. 32
Divide your INB pg. 32 into 2 sections (either vertical or horizontal) Label each section: Actividad 1 Actividad 2 Actividad 1: You will work with your winter partner Actividad 2: You will work with your similar interest partner

23 Actividad 1 INB pg. 32 Each pair will receive bags of various items.
Each pair must take turns counting the contents in the bag . Draw a colorful picture of the ítems you received. Record your findings on our INB pg 32. Please do not break, drop or eat any of the items provided!

24 Hola, ¿Cuántos años tienes?
Tengo doce años Spanish4Teachers.org

25 1) Hola, ¿Cuántos años tienes?
2) Tengo doce años, ¿ y tú? 1) Hola, ¿Cuántos años tienes? 3) Tengo trece años Spanish4Teachers.org

26 Tiene = he/she or formal
Tienes / Tiene What is the difference between Tienes and Tiene?? ¿Cuántos años tienes? Tengo siete años ¿Cuántos años tiene tu padre? (Él) tiene cuarenta años ¿Cuántos años tiene tu madre? (Ella) tiene treinta y seis años Tienes = you Tiene = he/she or formal Spanish4Teachers.org

27 Tienes / Tiene/Tengo Tienes (tú) Tiene (él/ella) (also formal)
Tengo (yo) Spanish4Teachers.org

28 Practice ALL three ¿Cuántos años tienes? Tengo …. años.
¿Cuántos años tiene ella? Ella tiene … años. ¿Cuántos años tiene el? El tiene … años. ¿Cuántos años tiene Mrs. Miller?  Mrs. Miller tiene … años.

29 ¿Cuál es tu teléfono? ¿Cuál es tu teléfono?
Mi telefono es dos, veintiséis, catorce, treinta y tres Spanish4Teachers.org

30 Bell ringer: Answer in complete sentences
1. ¿Cuántos años tienes? 2. ¿Cuántos años tiene Mrs. Miller? 3. ¿Cuántos años tiene tu padre?? 4. ¿Cuál es tu teléfono?  Add new questions to your collection! 1. ¿Dónde vives? Where do you live? Vivo en … I live in … 2. ¿Dónde vive? Where does he/she live? or Where do you live? (formal) Vive en … He/she lives in …

31 Más práctica ¿De dónde eres? (informal) Soy de ______. ¿De dónde es?
(singular he/she/it or formal) Es de ________. ¿De dónde son? (plural) Son de ______.

32 Actividad 2 – Race!! INB pg. 32 2 – 10 = represent the same amount
Each pair will receive some cards of a deck of cards. Students will split the cards into two equal piles. Each student will flip a card over. Students will race to say the sum of the numbers when added together. 2 – 10 = represent the same amount Jack = 11 Queen = 12 King = 13 Ace = 14 Joker = 100

33 BINGO

34 Más práctica to remember
Más práctica to remember! Record a conversation between you and your similar interests partner and text to Mrs. Miller’s 1. Greet 2. Ask how he/she feels 3. Ask where he/she is from 4. Ask where he/she lives 5. Ask for his/her age 6. Ask for his/her father’s age 7. Ask for his/her mother’s age 8. Ask for his/her phone # 9. Farewell

35 Now that you know to count and spell Spanish numbers …
… here are more questions to ask and respond! Informal (tu) Formal) (usted) Respond ¿Cómo estás? ¿Cómo está? Estoy … ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama? Me llamo … ¿Cuál es tu nombre? ¿Cuál es su nombre? Mi nombre es … ¿Cuál es tu apellido? ¿Cuál es su apellido? Mi apellido es … ¿De dónde eres? ¿De dónde es? Soy de … ¿Dónde vives? (new) ¿Dónde vive? Vivo en … ¿Cuál es tu telefono? ¿Cuál es su telefono? Mi teléfono es ¿Cuántos años tienes? ¿Qué edad tienes? ¿Cuántos años tiene? ¿Qué edad tiene? Tengo …

36 Asking about someone else …
Question Respond ¿Cómo está? Está … ¿Cómo se llama? Se llamo … ¿Cuál es su nombre? Su nombre es … ¿Cuál es su apellido? Su apellido es … ¿De dónde es? Es de … ¿Dónde vive? Vive en … ¿Cuál es su telefono? Su teléfono es… ¿Cuántos años tiene? ¿Qué edad tiene? Tiene … años.

37 Scientific Method – Put it all Together!


Descargar ppt "Para hacer ahora Write as many numbers (in words) as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you."

Presentaciones similares


Anuncios Google