La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

HISTÒRIA Inaugurem el 27 d’octubre de 2013 Ho anunciem dos mesos abans, el dia que ens donen les claus. Les claus com l’inici d’alguna cosa.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "HISTÒRIA Inaugurem el 27 d’octubre de 2013 Ho anunciem dos mesos abans, el dia que ens donen les claus. Les claus com l’inici d’alguna cosa."— Transcripción de la presentación:

1

2

3

4

5 HISTÒRIA Inaugurem el 27 d’octubre de 2013
Ho anunciem dos mesos abans, el dia que ens donen les claus. Les claus com l’inici d’alguna cosa

6 RELACIÓ Podem començar un projecte sent conscients de la realitat.
La realitat ens diu: La gent no llegeix Els llibres no es venen Els llibres de poesia no es compren PERÒ I SI …

7 RELACIÓ … EL PROBLEMA NO ÉS EL QUÈ SINÓ EL COM? HI HA LECTORS VARIATS
QUE USEN LLIBRES EN DIFERENTS FORMATS QUE VOLEN LLEGIR I QUE LLEGEIXEN EN SILENCI INDIVIDUALMENT

8 RELACIÓ PERÒ ÉS LA LECTURA UNA ACTIVITAT
A) INDIVIDUAL B) SOCIAL VOTS A FAVOR D’UNA I ALTRA OPCIÓ

9 RELACIÓ SOSTINC QUE EL MÉS IMPORTANT DE LA LECTURA NO ÉS EL MOMENT LECTOR EL MOMENT MÉS IMPORTANT ÉS: EL MOMENT DE TRIAR LA LECTURA EL MOMENT DE COMENTAR-LA LA LECTURA NOMÉS ÉS EL MOMENT EL LLIBRE ÉS L’INSTRUMENT EL QUE IMPORTA ÉS LES RELACIONS QUE ESTABLIM A PARTIR DE LA TRIA I L’OPINIÓ

10 RELACIÓ SI ACCEPTEM AQUESTA TESI, EL MODEL DE LLIBRERIA CANVIA.
SEGONS EL DIEC: Comerç de llibres. 1 2 f. [IMI] [LC] Botiga on es venen llibres.  SEGONS EL DICCIONARIO DE LA RAE: Tienda donde se venden libros. La penúltima bondat. Josep Maria Esquirol. Quaderns Crema i Acantilado.

11 GOSEM DISCUTIR LES DEFINICIONS OFICIALS?
I si botiga de llibres és un espai on la gent entra a comprar llibres que ja saps quins són d’entrada? Aquell lloc on entrem i ni tan sols diem bon dia a qui ens atén? En resum: una botiga-botiga. El que importa és la caixa perquè és un negoci. No hi ha cap més objectiu que aquest. És dolent això? NO! Ha d’existir.

12 LA LLIBRERIA I si definíssim la llibreria com un espai en el qual:
És un negoci, sí. Però com a l’exèrcit, VALOR SE LE SUPONE. No li pregunten en aquell que vol soldat si té valor. Se suposa que el té perquè sinó no s’apuntaria voluntari a una institució que té per objectiu fer la guerra (encara que la guerra sigui per defensar la pau)

13 LA LLIBRERIA A banda de ser un negoci què més defineix a la llibreria, perquè aquesta és la definició del diccionari. La identitat = el llibreter o llibretera que dirigeix la institució. L’espai = la tria de títols està marcada per l’espai disponible. L’objectiu final: promoció de la lectura. Si la promovem aconseguim més lectors. Si hi ha més lectors, hi haurà possibilitats de vendre més.

14 LA LLIBRERIA La literatura és una arma en sí mateixa:
El públic se sent confortat llegint frases que li donen la raó o l’esperonen o li diuen allò que vol sentir. Autors/es, traductors/es, editors/es, són agents que volen promocionar els seus llibres. Convèncer-los per fer activitats diferents a les presentacions. Els caps de setmana són bons moments per dedicar-se a la lectura i a compartir-la.

15 LA PISSARRA RECUPERAR ELS CLÀSSICS.
COM? QUE NO T’HAS LLEGIT A LA RECERCA DEL TEMPS PERDUT DE MARCEL PROUST? UN DIJOUS CADA 15 DIES A LES 21:30 h

16 COM PROMOVEM? TREBALLANT MOLT, ÉS CLAR.
Fa 20 anys no existien les xarxes socials, els webs, els blogs… tot això estava a les beceroles. Per fer promoció dels actes tenies diferents opcions: Si tenies diners podies fer publicitat a mitjans de comunicació (premsa, ràdio i televisió). Algú recorda algun anunci de llibreria en mitjans? Si no en tenies podies fer cartells, fer fotocòpies i penjar-les als comerços amics. La possibilitat de difusió era limitadíssima.

17 LA DIFUSIÓ AVUI Tenim xarxes socials a la nostra disposició.
Tenim eines com els blogs o els mailings. No són gratuïtes: demanen del nostre temps i dedicació. Cada any es publiquen 85,000 títols. Com fer que algun d’aquests títols soni? O tens una bona editorial o tens una bona comunicació.

18 PROJECTAR LA IDENTITAT
No confondre les xarxes com un espai de publicitat. Usem-la per explicar com són. No per posturejar. Expressem-nos en llibertat. I no confonguem el diàleg amb l’olla de grills. El diàleg es pot fer en grups reduïts, entre persones. Mai entre persones que no es coneixen perquè abans no s’han escoltat.

19

20

21 PARAULES CLAU COMPARTIR COMUNITAT IDENTITAT RESPECTE PASSIÓ PACIÈNCIA
CREACIÓ

22 Edifici Juanita. Al costat del mercat. Metro Poblenou
GRÀCIES! Ç ENS TROBAREU A C/Pons i Subirà, 3. Edifici Juanita. Al costat del mercat. Metro Poblenou Barcelona-Poblenou

23


Descargar ppt "HISTÒRIA Inaugurem el 27 d’octubre de 2013 Ho anunciem dos mesos abans, el dia que ens donen les claus. Les claus com l’inici d’alguna cosa."

Presentaciones similares


Anuncios Google