La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Alejandro Arangua Rovira Kenneth Alonso Muñoz

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Alejandro Arangua Rovira Kenneth Alonso Muñoz"— Transcripción de la presentación:

1 Alejandro Arangua Rovira Kenneth Alonso Muñoz
Patrons de Disseny Alejandro Arangua Rovira Kenneth Alonso Muñoz

2 Índex Introducció Patrons de Creació Patrons de Comportament
Patrons Estructurals Patrons Arquitectònics

3 Introducció Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software(1994) Patrons Gof(Gang of four) Erich Gamma Richard Helm Ralph Johnson John Vlissides

4 Patrons de Creació Singleton Factory Method Abstract Factory
Builder(PDF) Prototype

5 Creational patterns Singleton
Motivació Assegurar-nos que una classe té una sola instància. Donar un punt d'accés global a un objecte. Diagrama Exemple: Gestor de finestres

6 Creational patterns Factory Method
Motivació Definir una interfície per crear objectes deixant a les subclasses que decideixin quin tipus crear. Diagrama <-abstract Exemple: Volem crear dispositius i no sabem si volem crear sensors, alarmes o altres.

7 Creational patterns Factory Method
Exemple: Exemple: Volem crear dispositius i no sabem si volem crear sensors, alarmes o altres. public Document CreateDocument(String type){ if (type.isEqual("html")) return new HtmlDocument(); if (type.isEqual("proprietary")) return new MyDocument(); if (type.isEqual("pdf")) return new PdfDocument (); }

8 Creational patterns Abstract Factory
Motivació Crear una família d’objectes sense especificar el tipus. Diagrama Exemple: Crear productes sense haber de saber el tipus.

9 Creational patterns Abstract Factory
Exemple: Exemple: Crear productes sense haber de saber el tipus.

10 Creational patterns Prototype
Motivació Especificar els tipus d’objectes a crear a traves d’un prototipus. Diagrama <-interface Prototype es interficie ConcretePrototype implementen els metodes. Exemple: concrete1 es cuadrat i concrete2 es cub.

11 Patrons de Comportament
Chain of responsability Command Interpreter Iterator Mediator Memento(PDF) Observer Strategy Template Method Visitor State

12 Behavioral patterns Chain of Responsability
Motivació Evitar lligar la classe que envia una petició a classes que les atenen. Diagrama <-interface Exemple:

13 Behavioral patterns Command
Motivació Encapsular una petició en un objecte. Diagrama <-interface

14 Behavioral patterns Interpreter
Motivació Donat un llenguatge, definir una representació per la seva gramàtica amb un interpretador. Obtenir tokens i desar-los per el seu posterior ús. Diagrama

15 Behavioral patterns Iterator
Motivació Accedir als elements de un agregat de manera transparent a la seva representació. Diagrama <-interface

16 Behavioral patterns Mediator
Motivació Encapsular com una sèrie d’objectes interactuen. Diagrama <-interface

17 Behavioral patterns Observer
Motivació Com definir dependències 1 a * de manera que quan un canviï, els altres objectes siguin avisats. Diagrama abs/int-> <-abs/int

18 Behavioral patterns Observer
Exemple:

19 Behavioral patterns Strategy
Motivació Fer intercanviables una família d’algorismes de manera que en temps d’execució variï el seu comportament. Diagrama

20 Behavioral patterns Strategy
Exemple:

21 Behavioral patterns Template Method
Motivació Definir l’esquelet d’algorismes delegant altres passos a subclasses Diagrama

22 Behavioral patterns Visitor
Motivació Definir noves operacions sense modificar les classes implicades. Diagrama <-abs/int

23 Behavioral patterns Visitor
Exemple

24 Behavioral patterns State
Motivació Canvia el comportament d’un objecte quan canvia el seu estat. Diagrama <-abstract COMPROVAR

25 Patrons Estructurals Adapter Bridge Compoite Decorator Flyweight (PDF)
Proxy Facade

26 Structural patterns Adapter
Motivació Convertir la interfície d’una classe en un altre que espera el client. Diagrama <-interface

27 Structural patterns Adapter
Exemple:

28 Structural patterns Bridge
Motivació Desacoblar l’ús d’una classe de la seva implementació per tal de que puguin variar independentment. Diagrama

29 Structural patterns Bridge
Exemple:

30 Structural patterns Composite
Motivació Unir objectes en forma de arbre per tal que es tinguin jerarquies. Diagrama

31 Structural patterns Decorator
Motivació Afegir més responsabilitats dinàmicament a un objecte. Diagrama

32 Structural patterns Decorator
Exemple:

33 Structural patterns Proxy
Motivació Proveir una classe que controli les referencies a un objecte. Diagrama

34 Structural patterns Facade
Motivació Proveir una interfície simplificada a un codi més extens. Abstraure les classes dels objectes que en fan us. Diagrama

35 Patrons Arquitectònics
Tipus: Data integration Dissenys per combinar dades de diferents fonts en un visor que les unifiqui. Data Architecture Disseny de les dades per definir i usar un estat objectiu i la necessitat de desar aquests estats. Business Intelligence Disseny de tècniques per tal de identificar, extraure i classificar dades per a posteriors anàlisis de negoci. Master Data Management Disseny de eines i processos per definir i gestionar les dades de l’administrador, es a dir, no transaccionals de la organització. Data modeling Disseny de models de dades(anàlisi i requeriments) per processos de negoci.

36 Architectural patterns Model-View-Controller
Motivació Independitzar el màxim possible les tres capes de Dades, Interfície i controlador. Avançar en paral·lel les tres capes tant en la programació com la fase de proves. Diagrama

37 Bibliografia Patterns for Parallel Programming
Timothy G. Mattson (Author) Beverly A. Sanders (Author) Berna L. Massingill (Author)

38 Bibliografia http://www.oodesign.com/

39 Preguntes?


Descargar ppt "Alejandro Arangua Rovira Kenneth Alonso Muñoz"

Presentaciones similares


Anuncios Google