Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Alejandro Arangua Rovira Kenneth Alonso Muñoz
Patrons de Disseny Alejandro Arangua Rovira Kenneth Alonso Muñoz
2
Índex Introducció Patrons de Creació Patrons de Comportament
Patrons Estructurals Patrons Arquitectònics
3
Introducció Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software(1994) Patrons Gof(Gang of four) Erich Gamma Richard Helm Ralph Johnson John Vlissides
4
Patrons de Creació Singleton Factory Method Abstract Factory
Builder(PDF) Prototype
5
Creational patterns Singleton
Motivació Assegurar-nos que una classe té una sola instància. Donar un punt d'accés global a un objecte. Diagrama Exemple: Gestor de finestres
6
Creational patterns Factory Method
Motivació Definir una interfície per crear objectes deixant a les subclasses que decideixin quin tipus crear. Diagrama <-abstract Exemple: Volem crear dispositius i no sabem si volem crear sensors, alarmes o altres.
7
Creational patterns Factory Method
Exemple: Exemple: Volem crear dispositius i no sabem si volem crear sensors, alarmes o altres. public Document CreateDocument(String type){ if (type.isEqual("html")) return new HtmlDocument(); if (type.isEqual("proprietary")) return new MyDocument(); if (type.isEqual("pdf")) return new PdfDocument (); }
8
Creational patterns Abstract Factory
Motivació Crear una família d’objectes sense especificar el tipus. Diagrama Exemple: Crear productes sense haber de saber el tipus.
9
Creational patterns Abstract Factory
Exemple: Exemple: Crear productes sense haber de saber el tipus.
10
Creational patterns Prototype
Motivació Especificar els tipus d’objectes a crear a traves d’un prototipus. Diagrama <-interface Prototype es interficie ConcretePrototype implementen els metodes. Exemple: concrete1 es cuadrat i concrete2 es cub.
11
Patrons de Comportament
Chain of responsability Command Interpreter Iterator Mediator Memento(PDF) Observer Strategy Template Method Visitor State
12
Behavioral patterns Chain of Responsability
Motivació Evitar lligar la classe que envia una petició a classes que les atenen. Diagrama <-interface Exemple:
13
Behavioral patterns Command
Motivació Encapsular una petició en un objecte. Diagrama <-interface
14
Behavioral patterns Interpreter
Motivació Donat un llenguatge, definir una representació per la seva gramàtica amb un interpretador. Obtenir tokens i desar-los per el seu posterior ús. Diagrama
15
Behavioral patterns Iterator
Motivació Accedir als elements de un agregat de manera transparent a la seva representació. Diagrama <-interface
16
Behavioral patterns Mediator
Motivació Encapsular com una sèrie d’objectes interactuen. Diagrama <-interface
17
Behavioral patterns Observer
Motivació Com definir dependències 1 a * de manera que quan un canviï, els altres objectes siguin avisats. Diagrama abs/int-> <-abs/int
18
Behavioral patterns Observer
Exemple:
19
Behavioral patterns Strategy
Motivació Fer intercanviables una família d’algorismes de manera que en temps d’execució variï el seu comportament. Diagrama
20
Behavioral patterns Strategy
Exemple:
21
Behavioral patterns Template Method
Motivació Definir l’esquelet d’algorismes delegant altres passos a subclasses Diagrama
22
Behavioral patterns Visitor
Motivació Definir noves operacions sense modificar les classes implicades. Diagrama <-abs/int
23
Behavioral patterns Visitor
Exemple
24
Behavioral patterns State
Motivació Canvia el comportament d’un objecte quan canvia el seu estat. Diagrama <-abstract COMPROVAR
25
Patrons Estructurals Adapter Bridge Compoite Decorator Flyweight (PDF)
Proxy Facade
26
Structural patterns Adapter
Motivació Convertir la interfície d’una classe en un altre que espera el client. Diagrama <-interface
27
Structural patterns Adapter
Exemple:
28
Structural patterns Bridge
Motivació Desacoblar l’ús d’una classe de la seva implementació per tal de que puguin variar independentment. Diagrama
29
Structural patterns Bridge
Exemple:
30
Structural patterns Composite
Motivació Unir objectes en forma de arbre per tal que es tinguin jerarquies. Diagrama
31
Structural patterns Decorator
Motivació Afegir més responsabilitats dinàmicament a un objecte. Diagrama
32
Structural patterns Decorator
Exemple:
33
Structural patterns Proxy
Motivació Proveir una classe que controli les referencies a un objecte. Diagrama
34
Structural patterns Facade
Motivació Proveir una interfície simplificada a un codi més extens. Abstraure les classes dels objectes que en fan us. Diagrama
35
Patrons Arquitectònics
Tipus: Data integration Dissenys per combinar dades de diferents fonts en un visor que les unifiqui. Data Architecture Disseny de les dades per definir i usar un estat objectiu i la necessitat de desar aquests estats. Business Intelligence Disseny de tècniques per tal de identificar, extraure i classificar dades per a posteriors anàlisis de negoci. Master Data Management Disseny de eines i processos per definir i gestionar les dades de l’administrador, es a dir, no transaccionals de la organització. Data modeling Disseny de models de dades(anàlisi i requeriments) per processos de negoci.
36
Architectural patterns Model-View-Controller
Motivació Independitzar el màxim possible les tres capes de Dades, Interfície i controlador. Avançar en paral·lel les tres capes tant en la programació com la fase de proves. Diagrama
37
Bibliografia Patterns for Parallel Programming
Timothy G. Mattson (Author) Beverly A. Sanders (Author) Berna L. Massingill (Author)
38
Bibliografia http://www.oodesign.com/
39
Preguntes?
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.