La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

7th Grade Review.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "7th Grade Review."— Transcripción de la presentación:

1 7th Grade Review

2 Subject Pronouns words that take the place of a noun
(Singular) Pronombres Pronouns I You (informal) He She You (formal) Yo Él Ella Usted

3 **HINT: YO TÚ USTED ÉL ELLA ÉL TÚ ELLA YO USTED
If you are talking ABOUT YOURSELF, use _______________ If you are talking TO someone, use _______________ OR _______________ If you are talking ABOUT SOMEONE, use _______________ OR ______________ YO USTED ÉL ELLA ÉL 1. your father, when you are talking about him _______________ 2. a close friend you are talking to _______________ 3. a female friend you are talking about _______________ 4. you, talking about yourself _______________ 5. a teacher you are talking to _______________ ELLA YO USTED

4 Subject Pronouns words that take the place of a noun
(Plural) Pronombres Pronouns We You all (informal) They (b, b &g) They (g) You all (formal) Nosotros(as) Vosotros(as) Ellos Ellas Ustedes

5 **HINT: nosotros(as) vosotros(as) ustedes ellos ellas ellos vosotros
If you are talking ABOUT a group of people & yourself, use ______________ If you are talking TO a group of people, use ______________ OR _______________ If you are talking ABOUT a group of males OR males & females, use _______________ If you are talking ABOUT a group of females, use _______________ nosotros(as) vosotros(as) ustedes ellos ellas ellos 1. ___________ talking about your parents 2. __________ talking to a group of friends 3. __________ talking about Ana and Julia 4. __________ talking to an elderly couple 5. __________ talking about yourself and your best friend (both female) 6. __________ talking about yourself and your brother vosotros ellas ustedes nosotras nosotros

6 Verbs: “AR” ayudar bailar caminar cantar cocinar comprar contestar
dibujar enseñar escuchar (música) esquiar estudiar hablar jugar levantar pesas llegar to help to dance to walk to sing to cook to buy to answer to draw to teach to listen to (music) to ski to study to talk to play (games / sports)* to lift weights to arrive

7 Verbs: “AR” llevar mirar (la televisión) montar en bicicleta
montar en monopatín nadar necesitar pasar pasar tiempo con amigos patinar practicar deportes preguntar preparar terminar tocar trabajar usar (la computadora) to carry, wear to watch (television) to ride a bike to skateboard to swim to need to pass, hand in to hang out with friends to skate to play / practice sports to ask to prepare to finish, to end to play (an instrument) to work to use (computer)

8 Verbs: “ER” aprender beber comer comprender correr leer vender
hacer (yo hago) ver (yo veo) to learn to drink to eat to understand to run to read to sell to do (to make) exercise* to see*

9 Verbs: “IR” abrir compartir escribir recibir vivir to open to share
to write to receive to live

10 To talk about what YOU (yourself) LIKE to do, use these phrases:
¡ME GUSTA! To talk about what YOU (yourself) LIKE to do, use these phrases: __________ gusta + infinitive. = I like to __________. Me gusta __________ + infinitive = I prefer to _________. ¡A mí_______________! = Me too! Me más también To talk about what YOU (yourself) DON’T LIKE to do, use these phrases: No __________ gusta + infinitive. = I do not like to __________. No me gusta __________ + infinitive = I do not like________ at all. No me gusta _____ infinitive _____ infinitive.= I do not like neither __ nor __. ¡A mí_______________! = Me either! me nada ni ni tampoco 10

11 Gustar + Infinitive wksht.
¡ME GUSTA! To talk about what OTHER people LIKE, use: Te ____________ correr = You like to run. ________ gusta correr. = He/She likes to run. ¿Te gusta correr? = Do _____ like to run? ¿Le gusta correr? = Does __________ like to run? ¿Qué te gusta más? = What do you _______________? gusta Le you he/she prefer ***Review: Gustar + Infinitive wksht. 11

12 “AR” verb endings -o -amos -áis -as -a -an

13 “ER” verb endings -o -emos -éis -es -e -en

14 “IR” verb endings -o -imos -ís -es -e -en

15 Definite Articles (el, la, los, las)
1. ____________ abuelos viejos 2. ____________ arte interesante 3. ____________ clase de español 4. ____________ cuaderno de escribir 5. ____________ mujeres bonitas 6. ____________ playa grande el la el las la

16 Indefinite Articles (un, una, unos, unas)
1. ____________ día nuevo 2. ____________ lápices amarillos 3. ____________ flor rosada 4. ____________ fotos familiares 5. ____________ estudiantes buenos 6. ____________ agua mineral unos una unas unos un

17 Irregular Verbs

18 SER – to be soy somos sois eres es son

19 ESTAR – to be (feelings / location)
estoy estamos estáis estás está están

20 IR – to go voy vamos vais vas va van

21 Jugar + A – to play (sport / game)
juego jugamos jugáis juegas juega juegan

22 Los Deportes el béisbol el fútbol el hockey el tenis el vóleibol
el fútbol americano el baloncesto el básquetbol el golf baseball soccer hockey tennis volleyball football basketball golf

23 Adjectives

24 Adjectives aburrido artístico atrevido deportista* desordenado difícil
divertido estudioso fácil generoso gracioso impaciente ordenado perezoso práctico reservado serio simpático sociable talentoso trabajador boring artistic daring athletic disorganized; messy difficult fun studious easy generous funny impatient organized; neat lazy practical reserved; shy serious nice outgoing talented hard-working

25 Adjectives masculine feminine masculine & feminine
usually ends with “o” usually ends with “a” usually ends with “e” usually ends with a consonant end with “or” end with “ora”

26 Actividad 5, p. 8 Gloria es atrevida. Lola es sociable.
Felipe es gracioso. Marisol es talentosa. Juan es desordenado. Carolina es perezosa.

27 Adjectives MUST agree with nouns masculine vs. feminine
singular vs. plural Plural ADD “S” if the adjective ends with a vowel. ADD “ES” if the adjective ends with a consonant.

28 Adjective Practice el carro los carros la flor las flores
el estudiante los estudiantes la estudiante las estudiantes bonito bonitos bonita bonitas popular populares

29 Actividad 18, p. 20 Juanita y yo somos perezosos.
Ana y Maria son generosas. Joaquín y Luis son atrevidos. Claudia y Marisa son deportistas. Los estudiantes son talentosos. Natalia y Angelito son trabajadores.

30 Question Words

31 Question Words Question Words ¿Adónde? ¿Cómo? ¿Cuál? ¿Cuáles? ¿Cuándo?
¿Cuánto(a)(os)(as)? ¿Dónde? ¿Por qué? ¿Qué? ¿Quién(es)? ¿Con quién(es)? ¿Dé dónde? (to) Where? How? Which? Which ones? When? How much? How many? Where? Why? What? Who? With who? From where?


Descargar ppt "7th Grade Review."

Presentaciones similares


Anuncios Google