Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porMyrtle Rodgers Modificado hace 6 años
1
If you have your lines written I will look at them now.
Antes de empezar – write the following words in a T-chart; use your books, dictionaries, friends to figure out what the word are in English. contestar llevar mirar sacar usar If you have your lines written I will look at them now.
2
Personal & Cultural Expression Ustedes podrán preguntar y hablar sobre
Learning Spanish helps me express myself & learn about others. Gol de la semana: Ustedes podrán preguntar y hablar sobre Tu día en la escuela. Capítulo 2
3
Prueba –Capítulo 2 8-9 de octubre, miércoles-jueves
Oral presentation, memorize the following: Todos los días yo VERB. El lunes mi FAMILY MEMBER + VERB. El miércoles mi FAMILY MEMBER + VERB. El viernes nosotros VERB. Los fines de semana mis amigos VERB. The above statements must be written on a sheet of paper in order for the teacher to follow along.
4
Tarea (lunes/martes) – create your five lines for your oral assessment
Tarea (lunes/martes) – create your five lines for your oral assessment. If you have it ready by Monday/Tuesday, then I will correct it and return it to you. This is also your Monday homework. If you decide not to do this over the weekend, you can do it Monday/Tuesday, but then I will NOT review it before you submit it and present. .
5
Antes de empezar – write the following words in a T-chart; use your books, dictionaries, friends to figure out what the word are in English. contestar llevar mirar sacar usar To answer/reply To wear To watch To take out To use
6
Actividad – use the verbs in the box to complete the sentences about what different activities take place during school; you will need to conjugate the verbs. necesitar hablar dibujar usar practicar enseñar patinar bailar Lupe y Guillermo _____________ mucho en la clase de arte. Tú _____________ la computadora en la clase de tecnología. Yo _____________ una calculadora y una carpeta para la clase de matemáticas. Tomás y yo ___________ deportes en la clase de educación física. ¿Quién ______________ la clase de ciencias naturales? Marta _______________ mucho en la clase de español.
7
Página 74-75, escuchamos jcd-0287
You will hear Alicia make several statements about her school day and schedule. Give a “thumbs-up”sign if what she says is true or a “thumbs-down” sign if what she says is false. Falso/false cierto/true
8
¿Qué hacen? nosotras Mi hermano ellos Mi hermana Mi padre Mi familia
9
Actividad – complete the sentences with the provided verbs; be sure to use your notes to conjugate it correctly; all are written in the “Yo” form. En clase, ________ (to answer) muchas preguntas. En general, ________ (to wear) jeans y una camiseta a la escuela. No ___________ (to watch) la televisión si hay examen mañana. Si estudio mucho, _________ (to take out) buenas notas. __________ (to use) la computadora para buscar información en Internet.
10
Dos manos arriba o una mano arriba
Página 84, Actividad 13, jcd-0288 You will hear eight –ar verbs. If the ending tells you one person is performing the action, raise one hand. If the ending tells you more than one perosn is doing something, raise both hands.
11
En un círculo; switch asking and answering questions.
Preguntas ¿Cómo estás? ¿Qué hace tu familia los fines de semana? ¿Cómo eres tú? ¿Qué día es hoy? ¿Cómo es la clase de español? ¿Qué hace tu p/madre todos los días? ¿Qué haces tú después de clases? ¿Quién enseña la clase de inglés? ¿Qué hora es? ¿Qué es la fecha? ¿Qué hacen tus hermanos después de clases? En un círculo; switch asking and answering questions.
12
Antes de salir - in you composition books answer the questions using the verb correctly in complete sentences. ¿Quién enseña la clase de negocios (business)? _______________________________________ ¿Tú estudias español? ¿Qué necesitas para la clase de matemáticas? ¿Qué haces los sábados?
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.