Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Hoy es lunes, el 16 de octubre. Esponja: Usa el verbo “ser” para explicar de dónde son las personas. Ella, Montevideo Tú, Colombia Nosotros, Perú Marcela y Marcos, la República Dominicana Vosotras, Madrid Los estudiantes, Cuba Please grab a textbook from the shelf! Workbook page 16 due Wednesday!
2
Verbo Nuevo: “gustar” p. 39 en el libro APUNTES: Gustar = to “like” (more like to please) me gusta = it pleases me (I like) nos gusta = it pleases us (we like) te gusta = it pleases you (you like) os gusta = it pleases you all (you all like) le gusta = it pleases him/her (he/she likes) les gusta = it pleases them/ (they like) le gusta = you (formal) (you like) les gusta = it pleases you all (you all like) (just fyi: “gustan” = they please ______ (___ like multiple things))
3
Actividades (Activities)
¿Qué te gusta hacer? (What do you like to do?): correr = to run bailar = to dance comer = to eat leer = to read trabajar = to work cantar = to sing patinar = to skate escribir = to write nadar = to swim Do not use with specific people or pronombres! These are the “infinitive” or base forms of these verbs. To use them, follow this model: Me gusta comer. = I like to eat. (Eating pleases me.) No nos gusta trabajar. = We don’t like to work. (Work does not please us.)
4
TAREA p (MP) due martes p. 16 (MP) due miércoles
5
¡Buenos Días, Buenas Tardes! Take out your workbooks!
Hoy es martes, el 17 de octubre. Esponja: ¿Qué significa? El chico es un amigo. La mujer es la Sra. Estrada. Francisco es estudiante. El hombre es doctor. El Sr. Fuentes es policía. Alma es la muchacha. Take out your workbooks! If you missed the map test or retake, please come and schedule a make up for those!
6
Corregimos p. 14 y 15 (MP) Tarea: p.16 due miércoles
7
Verbo Nuevo: “gustar” p. 39 en el libro APUNTES: Gustar = to “like” (more like to please) me gusta = it pleases me (I like) nos gusta = it pleases us (we like) te gusta = it pleases you (you like) os gusta = it pleases you all (you all like) le gusta = it pleases him/her (he/she likes) les gusta = it pleases them/ (they like) le gusta = you (formal) (you like) les gusta = it pleases you all (you all like) (just fyi: “gustan” = they please ______ (___ like multiple things))
8
Actividades (Activities)
¿Qué te gusta hacer? (What do you like to do?): correr = to run bailar = to dance comer = to eat leer = to read trabajar = to work cantar = to sing patinar = to skate escribir = to write nadar = to swim Do not use with specific people or pronombres! These are the “infinitive” or base forms of these verbs. To use them, follow this model: Me gusta comer. = I like to eat. (Eating pleases me.) No nos gusta trabajar. = We don’t like to work. (Work does not please us.)
9
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Hoy es miércoles, el 18 de octubre. Esponja: Use the information provided to explain what people like or dislike. los niños, (no), nadar Elisa, (sí) bailar nosotros, (sí) cantar usted, (no), patinar tú, (sí), trabajar Raúl, (no) escribir Let’s talk about your upcoming assessments! Map retake will be next Tuesday (Oct. 24) after school!
10
Práctica p. 39, Actividad 16 (1-5) ¿Qué les gusta hacer?
11
Práctica p. 40, Actividad 17 (con una pareja)
12
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Hoy es jueves, el 19 de octubre. Esponja: ¿Cómo se dice?: I like to eat. We like to run. He likes to swim. They don’t like to sing. You like to write. You all (Spain) don’t like to skate. Let’s talk about your first presentations! (Due Nov. 6) Please take out your workbook when you finish!
13
1st Quarter Presentation!
You will work with ONE partner! (By yourself is ok too!) Ms. T will assign you a Spanish-speaking country You’ll have a prompt to follow with guiding questions Research will take place in class on 10/25-10/26 You will need to make citations!
14
Corregimos p. 16 (MP) Bring your workbooks tomorrow!
15
Introducciones p. 41, Actividad 19
To make a “familiar” introduction use this format: Te presento a _______________. To make a “formal” introduction use this format: Le presento a _______________.
16
Práctica p. 41, Actividad 19 (1-4)
17
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Hoy es viernes, el 19 de octubre. Esponja: Which article would you use to complete each sentence? (Hint: Use your article notes): Necesito ______ bolígrafo para clase. (indefinite) Le gusta comer ______ hamburguesas. (definite) La mujer vive en ______ casa. (definite) “Abran ______ libros, estudiantes,” dice la maestra. (definite) ______ estudiantes son de México. (indefinite) _______ chica vive en el apartamento. (indefinite)
18
Listening Activities p. 9 MP 10
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.