Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Describes self and others.
el 9 de noviembre Escribe un párafo de, a lo menos, 8 frases completas: ¿Cómo eres tú? ¿Cómo no eres tú?
2
Describe yourself and others:
Describes self and others. el 8 de noviembre Describe yourself and others: How do you say pretty, good-looking, ugly? (2 ways) tall and short? (2 ways), brunette, blonde, red-headed ? (2 ways) How do you say young and old? (old-2 ways) Why are there 2 ways to call someone “ugly”? What do you call each form of the adjective? When do you use a masculine adjective? When do you use a feminine adjective? How do you change a masculine adjective to a feminine one? What about “young”?
3
Use grammar terms to say how Spanish works:
Describes self and others. el 9 de noviembre Describe your and others’ personality by correctly placing adjectives that agree: How do you say nice, mean, silly, serious, funny, boring, ambitious, lazy, intelligent, good and bad ? What are their feminine forms? Use grammar terms to say how Spanish works: What part of speech are those? Where do they go in relationship to the noun they describe?
4
¡Represéntalo! ¿Cómo es?
Describes self and others. ¡Represéntalo! ¿Cómo es? ¿Cómo es BobEsponja? Es gracioso (cómico). Es simpático. Es perezoso. Es ambicioso. Es inteligente. Es antipático. Es aburrido. Es serio.
5
Describes self and others.
Number your paper 1 – 6. Listen to the descriptions of these students and write the letter of the student you hear being described:
6
? Translate each word for word! ¿Cómo es el muchacho?
Describes self and others. ? Translate each word for word! ¿Cómo es el muchacho? Él es un alumno simpático. No es un alumno antipático. Él es un alumno gracioso. No es un alumno muy serio. Él es un alumno perezoso. No es un alumno ambicioso. Él es un alumno cómico. No es un alumno aburrido.
7
Placing adjectives AFTER nouns
Describes self and others. Placing adjectives AFTER nouns the white house La Casa Blanca the “house - white” the big river El Río Grande the “river - big”
8
___ es ___ alumn_ antipátic_. una a a No es un_ alumn_ simpátic_. a a
Describes self and others. ¿Cómo es? ¿Cómo es la muchacha? Ella ___ es ___ alumn_ antipátic_. una a a No es un_ alumn_ simpátic_. a a a Ella ___ es ___ alumn_ seri_. una a a No es un_ alumn_ gracios_. a a a Ella ___ es ___ alumn_ ambicios_. una a a No es un_ alumn_ perezos_. a a a Ella ___ es ___ alumn_ aburrid_. una a a No es un_ alumn_ cómic_. a a a
9
Putting adjectives after their nouns: ¿Cómo es el amigo?
Describes self and others. Putting adjectives after their nouns: ¿Cómo es el amigo? Look at the picture and make some assumptions. Answer in complete sentences using “NO WAY!”: Modelo: ¿Es un amigo gracioso? ¡De ninguna manera! Es un amigo serio. ¿Es un amigo bueno? ¿Es un amigo simpático? ¿Es un amigo alto? ¿Es un amigo viejo?
10
Putting adjectives after their nouns: ¿Cómo es el amigo?
Describes self and others. Putting adjectives after their nouns: ¿Cómo es el amigo? ¿Es un amigo bueno? ¿Es un amigo simpático? ¿Es un amigo alto? ¿Es un amigo viejo? ¡De ninguna manera! Es un amigo malo. ¡De ninguna manera! Es un amigo antipático. ¡De ninguna manera! Es un amigo bajo. ¡De ninguna manera! Es un amigo joven.
11
Describes self and others.
¿Qué tipo de alumno eres tú? Take out conversation practice #1: Modelo: ¿Eres tú un(a) alumno(a) __________ ? Sí, yo soy un(a) alumno(a) __________. or No. Yo no soy un(a) alumno(a) __________. ambicioso (a) ambicioso (a) ambicioso (a) Alumn__: Sí No ambicios__ perezos__ simpátic__ antipátic__ aburrid__ cómic__ seri__ gracios__ buen__ mal__ First, do you need O’s or A’s to ask these questions?
12
Describes self and others.
¿Qué tipo de profesor(a) es? Take out conversation practice #1: Modelo: ¿Es un(a) profesor(a) __________ ? Sí, es un(a) profesor(a) __________. or No. No es un(a) profesor(a) __________. ambicioso (a) ambicioso (a) ambicioso (a) Profesor__: Sí No ambicios__ perezos__ simpátic__ antipátic__ aburrid__ cómic__ seri__ gracios__ buen__ mal__ First, do you need O’s or A’s to ask these questions?
13
Describes self and others.
¿Cómo soy yo? ¡OJO! No matter how friendly you think you can be with me in OUR culture, you may NEVER use “tú” with a teacher in the Hispanic culture or the Spanish language! Ask students to describe YOU! their teacher!
14
Describes self and others.
Activity 4 - Worksheet 1. ¡De ninguna manera! Es un alumno ambicioso. 2. ¡De ninguna manera! Es una muchacha simpática. 3. ¡De ninguna manera! Es un amigo gracioso. 4. ¡De ninguna manera! Es una profesora ambiciosa. 5. ¡De ninguna manera! Yo soy una amigo/a guapo/a. 6. ¡De ninguna manera! Yo soy una amigo/a joven. 7. ¡De ninguna manera! Yo soy una amigo/a inteligente. 8. ¡De ninguna manera! Yo soy una amigo/a cómico/a. 9. ¡De ninguna manera! Es un señor bueno.
15
Use grammar terms to say how Spanish works:
Describes self and others. el 8 de noviembre Describe your and others’ personality by correctly placing adjectives that agree: How do you say nice, mean, silly, serious, funny, boring, ambitious, lazy, intelligent, good and bad ? What are their feminine forms? Use grammar terms to say how Spanish works: What part of speech are those? Where do they go in relationship to the noun they describe?
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.