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¡Videojuegos para todos!

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Presentación del tema: "¡Videojuegos para todos!"— Transcripción de la presentación:

1 ¡Videojuegos para todos!
Angel Jaramillo-Alcázar Quito, Ecuador – 10 Noviembre de 2017

2 Agenda Introducción ¿Videojuegos para todos?
Lineamientos de accesibilidad Conclusiones

3 Introducción: Videojuegos
In the present, the video games industry has taken a significant role in the production of software. This sector generated $91 billion worldwide in The mobile game segment was the largest with $41 billion [23].

4 Introducción: Videojuegos
Pong Space Invaders In the present, the video games industry has taken a significant role in the production of software. This sector generated $91 billion worldwide in The mobile game segment was the largest with $41 billion [23].

5 Introducción: Mercado Videojuegos
In the present, the video games industry has taken a significant role in the production of software. This sector generated $91 billion worldwide in The mobile game segment was the largest with $41 billion [23].

6 Introducción: Mercado Videojuegos
In the present, the video games industry has taken a significant role in the production of software. This sector generated $91 billion worldwide in The mobile game segment was the largest with $41 billion [23].

7 Introducción: Industria Software
In the present, the video games industry has taken a significant role in the production of software. This sector generated $91 billion worldwide in The mobile game segment was the largest with $41 billion [23]. 106,5 Fuente:

8 Introducción: Población Mundial
7500 millones en el 2017 In the present, the video games industry has taken a significant role in the production of software. This sector generated $91 billion worldwide in The mobile game segment was the largest with $41 billion [23].

9 ¿Videojuegos para todos?
In the present, the video games industry has taken a significant role in the production of software. This sector generated $91 billion worldwide in The mobile game segment was the largest with $41 billion [23].

10 ¿Videojuegos para todos?
15% población tiene algún tipo de discapacidad (OMS) 1100 millones In the present, the video games industry has taken a significant role in the production of software. This sector generated $91 billion worldwide in The mobile game segment was the largest with $41 billion [23].

11 ¿Videojuegos para todos?
Sven Van de Wege (Blind Warrior) - Ceguera In the present, the video games industry has taken a significant role in the production of software. This sector generated $91 billion worldwide in The mobile game segment was the largest with $41 billion [23].

12 ¿Videojuegos para todos?
Ben Breen (Sightless Kombat) - Ceguera In the present, the video games industry has taken a significant role in the production of software. This sector generated $91 billion worldwide in The mobile game segment was the largest with $41 billion [23]. “The gaming industry needs to support more visually impaired gamers, definitely.  We aren't getting much help from other communities as well - certain gaming sites just don't seem to appreciate that blind people can play games” Ben.

13 ¿Videojuegos para todos?
Mike Begum (Brolylegs) - Artrogriposis In the present, the video games industry has taken a significant role in the production of software. This sector generated $91 billion worldwide in The mobile game segment was the largest with $41 billion [23].

14 ¿Videojuegos para todos?
Michael Phillips – Atrofia muscular en la columna In the present, the video games industry has taken a significant role in the production of software. This sector generated $91 billion worldwide in The mobile game segment was the largest with $41 billion [23]. @wholeexpanse

15 Lineamientos de Accesibilidad
-Web Content Accessibility Guidelines es la última versión de las pautas de accesibilidad del contenido en la Web del World Wide Web Consortium (W3C) es un organismo que genera recomendaciones y estándares que permiten el crecimiento del World Wide Web Dirigido por Tim Berners Lee, l creador original del URL (Uniform Resource Locator, Localizador Uniforme de Recursos), del HTTP (HyperText Transfer Protocol, Protocolo de Transferencia de HiperTexto) y del HTML (Hyper Text Markup Language, Lenguaje de Marcado de HiperTexto), que son las principales tecnologías sobre las que se basa la Web. -section 508 es un programa de accesibilidad del gobierno de los Estados Unidos que asegura que las entidades de gobierno adquieran y desarrollen lo relacionado a TIC cumpliendo ciertas normas y estándares -BBC Accessibility Standards and Guidelines se aseguran que los productos de la BBC sean accesibles para la mayor cantidad de audiencia posible.

16 Lineamientos de Accesibilidad: BASICOS
Configurar el teclado (T) Tamaño, Color y Fuente del texto (V) Tutoriales (C) Niveles de Dificultad (T)

17 Lineamientos de Accesibilidad: INTERMEDIO
Grabar el avance del juego (M) Ruido Ambiental como Texto (A) Interfaz Gráfica Personalizable (M)

18 Lineamientos de Accesibilidad: AVANZADO
Dispositivos adicionales(M) Velocidad del juego(M, C) Text to Speech(V)

19 Conclusiones Accesibilidad es de suma importancia para las personas con discapacidad. Algunos lineamientos son buenas practices de desarrolladores de software y muchas de ellas están presentes en varios videojuegos. El mercado de los videojuegos se encuentra en crecimiento y la incorporación de lineamientos de accesibilidad los volvería más atractivos a los usuarios finales. In the present, the video games industry has taken a significant role in the production of software. This sector generated $91 billion worldwide in The mobile game segment was the largest with $41 billion [23].

20 Trabajo Futuro In the present, the video games industry has taken a significant role in the production of software. This sector generated $91 billion worldwide in The mobile game segment was the largest with $41 billion [23].

21 Angel Jaramillo-Alcázar
@pickel_agja Angel Jaramillo-Alcázar In the present, the video games industry has taken a significant role in the production of software. This sector generated $91 billion worldwide in The mobile game segment was the largest with $41 billion [23].


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