Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Día número 22 Español 1—Acelerado
LEER el Boletín El 18 de septiembre
2
Cambiar de asientos Find out your new partner’s Nombre Edad (Age)
Cumpleaños Número de teléfono ¿Cómo está? Where they live: ¿Dónde vives? Vivo en ____.
3
Nombre: ¿Cómo te llamas? Me llamo ___ ___ ___
Find out your new partner’s Nombre: ¿Cómo te llamas? Me llamo ___ ___ ___ Edad: ¿Cuántos años tienes? Tengo # años. Cumpleaños: ¿Cuándo es tu cumpleaños? Mi cumpleaños es el # de mes de año. Número de teléfono: ¿Cuál es tu número de teléfono? Mi número de teléfono es (#-##) #-## - ##-##. ¿Cómo está? ¿Cómo estás? Estoy (bien, así así, enfermo/a, cansado/a, etc.) ¿Dónde vive? ¿Dónde vives? Vivo en (city, state, or country).
4
Día número 22 Español 1—Acelerado
ESSENTIAL QUESTIONS What cultural practices have you learned so far? What Hispanic values do they demonstrate? GOALs To speak Spanish at least 90% of the time To learn the Spanish Alphabet and Spelling Rules To learn the months and the numbers 0—33 and by 10s to 100 To learn useful phrases for communicating in Spanish To learn how to say when your birthday is and how old you are To learn how to ask for someone’s phone number and say your own To learn how to ask where someone lives
5
La Tarea MEMORIZE the alphabet, months and numbers 1-33 and by 10s in Spanish. PRACTICE asking and answering all the questions you’ve learned so far. STUDY anything you weren’t sure about today. Edward, SEND me an with the info I asked for. Make sure to sign up for Google Classroom and Quizlet. Per 1: 29 out of 36 students signed in to Google Classroom Per 2: 27 out of 38 students signed in Per 3: 32 out of 35 students signed in
6
Hello IB, AP, and Honors Teachers!
Will you please help me get the word out to your students to register for updates from my website? These updates will come out regularly throughout the school year and will need to reach students in grades 9-12 taking an honors class. If using Google Classroom, would you please send out a message to your IB, AP, and Honors classes to please visit the link below and subscribe to updates from my blog? I have included an image that may be attached for students as well. Thank you again for your help! Kira
7
Make sure your NOMBRE, FECHA y PERIODO está en el papel.
GRADING RUBRIC for dialogue #1: (10) Grammar (10) Variety of Voc (20) Fluidity/Memorization (10) Pronunciation/Acting EVERYONE needs their own typed copy to turn in for grammar grade. Make sure your NOMBRE, FECHA y PERIODO está en el papel.
8
REPASA el voc Nuevo (new)
‒ also ‒ well, ‒ See you later! ‒ you ‒ your ‒ you (formal) ‒ your (formal) / his / her ‒ I can / Can I? ‒ you can / Can you? ‒ you can / Can you? (pol) ‒ you have / Do you have? ‒ last name ‒ How many? How much? ‒ When? Where? también bueno, or pues, Con = With Sin = Without ¡Hasta luego! tú tu usted / Ud. su Puedo / ¿Puedo? Puedes / ¿Puedes? Puede / ¿Puede usted? Tienes / ¿Tienes? Apellido ¿Cuántos? ¿Cuánto? ¿Cuándo? ¿Dónde?
9
La Cultura #1: La independencia de México C
Indice # 1 Sem Cuaderno Español 1--Accelerado Fecha Actividad MAKE SURE YOUR NAME, PERIOD, TITLE & PG # are on ALL papers! Página SECCIÓN A Cuaderno de espiral con APUNTES A Indice para el cuaderno de 3 argollas = (This table of Contents) SECCIÓN B PRÁCTICAS Práctica #1: B el de agosto B SECCIÓN C INFORMACIÓN CULTURAL El 18 de septiembre La Cultura #1: La independencia de México C SECCIÓN D INFORMACIÓN DE CONSULTA (Reference Material) Notebook/Binder Instructions (verde) D Procedimientos de la clase (Amarillo) el 14 de septiembre Los Números (blanco) Unused Pases de Tarea DO NOT include your current Crónica!
10
LA CULTURA #1: El día de Independencia de México
Pg C Nombre Per __ El 18 de septiembre LA CULTURA #1: El día de Independencia de México Mira (watch) el video y escribe la información importante. Mexican Independence Day Explanation ;_ylc=X1MDOTY3ODEzMDcEX3IDMgRiY2sDJTIyNjgxZWQ4NWIzZ2NqMCUyNmIlM0QzJTI2cyUzRDNyJTIyBGZyA21jYWZlZQRncHJpZANXRnhzMm4uMlEx MjhuclFxUlBuVjFBBG10ZXN0aWQDbnVsbARuX3JzbHQDNjAEbl9zdWdnAzAEb3JpZ2luA3ZpZGVvLnNlYXJjaC55YWhvby5jb20EcG9zAzAEcHFzdHIDBHBxc3 RybAMEcXN0cmwDNDgEcXVlcnkDZW5nbGlzaCB0cmFuc21pc3Npb24gb2YgbWV4aWNhbiBpbmRlcGVuZGVuY2UgZGF5BHRfc3RtcAMxNDczOTk5MDAyB HZ0ZXN0aWQDbnVsbA-- ?gprid=WFxs2n.2Q128nrQqRPnV1A&pvid=eWx79zYzLjJkBc1BVjgyYAe0NzYuOQAAAAAWFVxc&p=english+transmission+of+mexican+independence+da y&ei=UTF-8&fr2=p%3As%2Cv%3Av%2Cm%3Asa&fr=mcafee#id=3&vid=9ef3a11c649cde7d577a12692ec8d22b&action=view
11
LA CULTURA #1: El día de Independencia de México
Pg C Nombre Per __ El 18 de septiembre LA CULTURA #1: El día de Independencia de México Mira el video y escribe la información importante. El Grito en Puebla
12
¿Cuál es la fecha de independencia de México?
Didn’t finish answering these in class: ¿Cuál es la fecha de independencia de México? ¿En qué año empezó (started) la Guerra de Independencia de México? ¿En qué año ganó (did win) México su independencia? ¿Qué es “El Grito de Dolores”? ¿Quién es una persona importante? ¡Es el 16 de septiembre!
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.