Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Lección 26 para el 23 y 24 de abril
¿Qué hiciste en la ciudad?
2
Warm up – Translate the following sentences
1) I went to the post office to send a letter. 2) You went to the pharmacy to buy shampoo. 3) He went to the hospital to see the doctor. (yo) fui al correo para enviar una carta. (tú) fuiste a la farmacia para comprar champú. (Él) fue al hospital para ver al médico.
3
Hoy es _______ el _________ de abril
Hoy es _______ el _________ de abril. Warm up: errands in the past Essential question: Are you able to write about what errands you did in the past? Objective: Student is able to write about doing errands in the past. Review of ir with para Intro of verb hacer in preterite tense Verbal quiz using ir and hacer jueves veinticuatro
4
Calendario – 21 o 22 de abril Self assess for last class:
Am I able to write sentences about where I went and what errands I did in the past? Yes Somewhat Not yet
5
¿Qué tiempo hace? Llueve. Hace frío.
6
¿Qué tiempo hace? Hace sol. Hace calor.
7
¡No Olvides! (Don’t forget)
Rubrics signed by parents and student were due onThursday, 04/16!- 25 pts. You may turn it in for 20 pts. this week. Schoolnotes.com – account was due 04/16 (25pt) Must be able to access power point files TEACHER NAME: NAN WILLIAMS SCHOOL ZIP CODE: 32205
8
Make up quiz and absences
Anyone who missed possessive prounoun quiz must make it up by 05/02. Retakes after school only 2 Ways to review – both on schoolnotes.com Quizlet.com Possessive Prounoun Review – a powerpoint on my files
9
Makeup work All makeup work for week ending 04/11 is due this Thursday for B period and this Friday for A period. Please hand in any paragraphs due today. I will set aside time at end of class to work with you on one of them. Check last slide of power points listed on schoolnotes.com. 2 copies of paragraph
10
Makeup after school – week beginning 04/28
I have workshops and a parents meeting next week. I will only be available for after school makeup on Tuesday and Wednesday after school.
11
Drill – Quehaceres y diversiones
(yo) Fui al correo para enviar una carta Fue aburrido (tú) Fuiste al gimnasio para hacer ejercicio Fue difícil Ella fue al consultorio para ver al medico. Fue serio (nosotros) Fuimos al cine para ver una película Fue graciosa Mis amigos fueron al estadio para mirar the Jaguars Fue divertido
12
Errands in the city Los quehaceres en la ciudad
13
(yo) ___al _____ para ____ el museo.
centro fui ver El centro
14
Los quehaceres (errands)
correo Fui al ________ para ________ una carta. enviar
15
Los quehaceres (errands)
banco (tú) Fuiste al _______ para_______ un cheque. cobrar
16
The gas station llenar la estación de servicio
(Él) fue a ______________________ para ________ el tanque. llenar
17
Sports store (nosotros) fuimos a ________________ la tienda deportivo
para _________ una _________ de tenis. la tienda deportivo raqueta comprar
18
Pelota = ball (nosotros) fuimos a ________________ la tienda deportivo
para _________ una _________ (ball). la tienda deportivo pelota comprar
19
Los quehaceres = errands
farmacia (yo) fui a la ________ para comprar _________ (soap). jabón
20
Neighborhood barrio jugar
Ellos fueron al ________ para _______ en el parque.
21
Movie theatre ver cine (yo) Fui al ____ para ____ una _______ .
película
22
The stadium estadio mirar
(yo) Fui al ___________ para ______ un partido. mirar
23
The doctor’s office consultorio ver médico
(tú) Fuiste al _____________ para _____ al ________. médico
24
To return a book (nosotros) Fuimos a la _________ para ________ un libro . biblioteca devolver
25
New vocab – to check out a book
sacar un libro = to check out a book
26
To check out a book (yo) Fui a la _________ para ______ un libro .
biblioteca sacar
27
To exercise gimnasio Homer fue al __________ para _____________ .
hacer ejercicio
28
El verbo hacer(to do/to make) preterite (past tense)
(yo) hice = I did/I made (tú) hiciste = you did/you made (él ) hizo= he did/he made (ella) hizo = he did/he made (Ud. hizo= you (formal) did/made (nosotros/as) hicimos = we did/we made (ellos) hicieron= they did/they made (ellas) hicieron= they did/they made (Uds.) hicieron = You (formal plural) did/made
29
Translations: Ask what people did at a certain time of the day?
¿Qué hiciste a las seis de la mañana? ¿Qué hizo tu padre a las tres de la tarde? ¿Qué hicieron tus amigos a las nueve de la noche? What did you do at 6:00 am? What did your father do at 3:00 pm? What did your friends do at 9:00 pm?
30
Example answers ¿Qué hiciste a las seis de la mañana? ¿Qué hizo tu padre a las tres de la tarde? ¿Qué hicieron tus amigos a las nueve de la noche? Fui al hospital para ver el medico. Mi padre fue al correo para enviar una carta. Mis amigos fueron al parque para jugar
31
Write your own replies ¿Qué hiciste a las seis de la mañana? ¿Qué hizo tu padre a las tres de la tarde? ¿Qué hicieron tus amigos a las seis de la noche?
32
Work with a partner Practice your conversation and your partners version. I will call on some groups to speak and other students to translate their conversation, so listen carefully. Both will be for a grade. Then complete hacer worksheet.
33
Make up paragraph for 4/23 and 4/24
Follow the model on slide 30 asking and answering questions with verb hacer. Add one more question asking what we did last week (la semana pasada) and also answer the question. – 8 sentences Write 2 copies of paragraph. List date of absence and date submitted no later than 2 weeks from date of absence. No credit given until student has read and answered questions in Spanish.
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.