La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Spanish 1& 2 Week 4.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Spanish 1& 2 Week 4."— Transcripción de la presentación:

1 Spanish 1& 2 Week 4

2 Math for the last two weeks: agosto 28-31
8+3 ocho mas tres es igual a once 7+6 siete mas seis es igual a trece 5+10 cinco mas diez es igual a quince 4+9 cuatro mas nueve es igual a trece 11+5 once mas cinco es igual a dieciséis septiembre 5-8 9+3 nueve mas tres es igual a doce 8+6 ocho mas seis es igual a catorce 15+2 quince mas dos es igual a diecisiete 11+7 once mas siete es igual a dieciocho

3 Student Objectives week of 9/5-8
lunes: Labor Day martes:Students will write the 7 days of the week from memory miercoles: Students will write 12 months jueves: Students will review for test through Quizlet and will complete listening activity. viernes: school canceled due to Hurricane Irma

4 Bell Ringer martes el cinco de septiembre
math: 9+3 Spanish 1 and 2 Write all 7 days of the week without looking at anything for help. Don’t cheat because you need to know what you don’t know for the test Friday your homework: Daily schedule due tomorrow

5 Homework: Make a time line of your day starting with the time you wake up to the time you go to bed. List the times down the left leaving a space to write the time in Spanish next to it, then write the activity. example: 6:00am seis de la mañana I wake up

6 Daily Schedule: 6:00 las seis de la mañana, get up, me levanto 6:10 las seis y diez, shower, me ducho 6:30 las seis y media, eat breakfast, me desayuno 6:45 las seis y cuarenta y cinco, get dressed, me visto 7:10 las siete y diez, salir para la escuela 7:25 las siete y veinticinco llegar a la escuela 7:29 las siete y veintinueve primer periodo- español 8:26 las ocho y veintiseis segundo periodo 9:20 las nueve y veinte tercero periodo

7 10:14 las diez y catorce cuarto periodo
11:08 las once y ocho quinto periodo 11:56 las once y cincuenta y seis Horas de Oficina 12:26 las doce y veintiseis Almuerzo 1:02 la una y dos sexto periodo 1:56 la una y cincuenta y seis séptimo periodo 2:45 dos y cuarenta y cinco la escuela termina 3:00 las tres de la tarde práctica futbolística 6:00 las seis la comida 9:00 las nueva acostarme

8 Question words: palabras de preguntas (NOTES)
¿Dónde? Where? ¿Cuál? Which? / What? ¿A qué hora? At what time? ¿Quiénes? Who? (plural) ¿Quién? Who? (singular) ¿Qué? What? ¿Cuándo? When? ¿Adónde? To where? ¿Cómo? How? ¿Por qué? Why? ¿De dónde? From where?

9 YouTube video on question words: Jingle Bells tune
Trip to the Bakery Review the months of the year Days of the week:

10 Bell Ringer miércoles el seis de septiembre 8+6=
Write out the twelve months of the year from memory, don’t cheat see what you know. Then check your answer. Question #2 on the test is this so make sure you now how to spell each word. hint make sure the ending is bre not ber and watch for the “I” instead of “E”

11 Colors Colores rosado = pink rojo= red púrpura/morado= purple gris= grey azul= blue verde= green turquesa= turquoise amarillo=yellow anaranjado/china=orange blanco=white negro=black oro=gold plata=silver marrón/café=brown crema=beige

12 Color assignment: Make a color chart for all the colors in your notes
Fold a copy sheet of paper so you have 16 squares. Draw a picture and write the color in Spanish and English for each color. Grading rubric: 2 points each picture(30) 2 points each Spanish color word(30) 2 points each English color word(30) 5 points neatness 5 points readability

13 Bell Ringer el siete de septiembre
15+2 = Write the following times in Spanish 7:22am Son las siete y veintidos de la mañana 2:46pm 10:30pm No Test Tomorrow because there is no school: Study over the next few days.

14 Agenda: Ask Questions Go over colors and project Review days, months (whiteboards) Grades

15 Ask the following questions to your partner:
¿Cual dia sigue Domingo? ¿Que dia es el partido? ¿Cual dia salimos una hora temprano? ¿Cuales son los dias del fin de semana? ¿Que dia entregamos los Bell Ringers? ¿Cual dia empieza con una jota? ¿Cual dia es tu favorito?

16 . ¿Cual es la fecha de tu cumpleaños? ¿Cual mes: empesamos la escuela? empieza las vacaciones de verano? empieza un año Nuevo? empieza el otoño? empieza la primavera?

17 Where: Where are you from? Where are you headed? Where are your parents?
Where do you go to school? Where do you get your doughnuts?rosquillas When: When do you go surfing? When is your birthday? When do you get your license?

18 Telling what time something will happen:Decir a qué hora sucede algo
¿A qué hora es…? el servicio? a las once la fiesta? a las nueve y media el partido? a las siete su clase de matemáticas?

19 Who: Who is your 2nd period teacher?
Who is your best friend? What: What is your lock combination? What are your parents like? What makes you happy or annoyed? What is your favorite color, football team, movie, pastime,food, animal, music, book, technology

20 Quiz: on a 3x5 card write name, date, period in the upper right hand corner, conjugate the verb estudiar Singular Plural yo nosotros usted vosotros el/ella ellos

21 Agenda: Finish workbook pages, correct Bell Ringers Listen to students say their alphabet and spell their name, address, and phone.

22 Who: Who is your 2nd period teacher?
Who is your best friend? What: What is your lock combination? What are your parents like? What makes you happy or annoyed? What is your favorite color, football team, movie, pastime,food, animal, music, book, technology

23 Spanish 1: Get out the10 questions you wrote for homework
Spanish 1: Get out the10 questions you wrote for homework. Two for each of the question words on page13. Examples: Who is your 4th period teacher? ¿Quién es tu maestro cuarto period? What does caliente mean? ¿Que significa caliente? What do you do in your spare time? ¿Que haces en tu tiempo libre?

24 Where: Where are you from?
Where are you going to college? Where do you go to school? Where do you get your doughnuts? (rosquillas) When: When do you go surfing? When is your birthday? When do you get your license?

25 Spanish 1: Add onto the previous exercises
Spanish 1: Add onto the previous exercises. On page 14 do execise 18, on page 15 do 19 & 20. Write your birthdate out in this way, Yo naci (el veinticuatro de diciembre, mil novecientos sesenta y uno). Then ask everyone acording to the model on page 15. A. ¿Cuándo es tu cumpleaños? B. Es el …….

26 ¿Cual mes celebramos: la Navidad?
el dia de la Independencia? el dia de las madres? el dia de Acción de gracias? el dia de San Valentín?

27 Spanish 2: Go over page 5 in text
Spanish 2: Go over page 5 in text.Write 5 sentences using estoy and 5 using soy. Do exercise 7 page 5 Write an . Go over Gramática page 6. Add exercise 9 to paper. Go over Gramática page 10. Write 10 things you like to do- translate to Spanish. Ask ¿Que le gusta hacer? Answer: Me gusta….

28 Spanish 2: Ask people if they like to do your prefered activities
Spanish 2: Ask people if they like to do your prefered activities. ¿Le gusta….? Answer: Si, me gusta….o No, no me gusta….. Page 11 Work book People and things Homework: Make a family tree. Include grandparents, parents, uncles, aunts, cousins, sisters, and brothers.

29 Wednesday: Bell Ringer Conjugate Abrir
Write out 5+7=? in Spanish. Spell 1)lapis (pencil) 2)bolígrafo (pen) out loud to your partner

30 Thursday Bell Ringer: Conjugate Cerrar
Write out 8+6=? in Spanish. ocho mas seis es igual a catorce Spell 1)libro (book) 2) papel (paper) out loud to your partner

31 Friday Bell Ringer: Conjugate Explicar
Write out 10+1=? in Spanish. Spell 1)regla (ruler) 2)pegamento(glue) “pega” out loud to your partner

32 Telling Time: Decir la hora
To say the hour ¿Qué hora es? 1:00 Es la una 3:00 son las tres 3:15 son las tres y cuarto 3:30 son las tres y media 3:45 son las cuatro menos cuarto 3:35 son las tres y treinta

33 Ajenda: Spanish 1&2 Bell Ringer / grade the week’sBell ringers -25 if blank –4 for each item Make flash cards of question words ¿Quién (who) ¿Qué (what) ¿Dónde(where) ¿Cuándo(when) ¿Cómo(how) ¿Por qué(why) Ask your partner all the questions from your script.

34 Review of conjugated verbs: caminar, estudiar, leer, hacer, escribir,
pensar Conjugate Hablar Write the following math problem substituting the numbers for Spanish. example: 8+9= 17 ocho más nueve es igual a diecisiete. dieciseis 10 +6 =16 diez mas seis es igual a


Descargar ppt "Spanish 1& 2 Week 4."

Presentaciones similares


Anuncios Google