La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

ESPAÑOL 2-4 HONORES.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "ESPAÑOL 2-4 HONORES."— Transcripción de la presentación:

1 ESPAÑOL 2-4 HONORES

2 ACT Q.O.D. #20 jueves-viernes 7-8 septiembre 2017
DATO CULTURAL: The United States has almost 40 million native Spanish speakers. By 2050, it will become the largest Spanish-speaking country in the world. ¿Cómo se dice “You all are doing exercises right now” en español? -Uds. están haciendo ejercicios ahora mismo. GET ALL 3 SHEETS FROM THE TABLE! ACT Q.O.D. #20 jueves-viernes 7-8 septiembre 2017 SETUP: ESPAÑOL 2-4 -HONORES CRUCIGRAMA PREGUNTAS (1-3) REGULAR PRESENT TENSE (1-10) HORAS 1/3/7 DEBIDO HOY: B/C/E, THEN KAHOOT! D. AGREEMENT (1-5) LAS ESTRELLAS (1-8) PRESENT PROGRESSIVE (1-4) IR+A+PLACE (1-5)

3 ACT Q.O.D. #20 jueves-viernes 7-8 septiembre 2017
DATO CULTURAL: The United States has almost 40 million native Spanish speakers. By 2050, it will become the largest Spanish-speaking country in the world. ¿Cómo se dice “You all are doing exercises right now” en español? -Uds. están haciendo ejercicios ahora mismo. GET ALL 3 SHEETS FROM THE TABLE! ACT Q.O.D. #20 jueves-viernes 7-8 septiembre 2017 SETUP: ESPAÑOL 2-4 -HONORES CRUCIGRAMA PREGUNTAS (1-3) REGULAR PRESENT TENSE (1-10) TODO DEBIDO HOY D. AGREEMENT (1-5) LAS ESTRELLAS (1-8) PRESENT PROGRESSIVE (1-4) IR+A+PLACE (1-5)

4 7-8 septiembre 2017 TODAY’S OBJECTIVES:
1. TLW- Answer questions in the target language using basic biographical information. 2. TLW- State the time in the target language. 3. TLW- Use transitional words in order to elaborate in the target language. TLW- Differentiate the two verbs “to be” in the target language. TLW- Describe nouns correctly using Noun and Adjective agreement. TODAY’S OBJECTIVES:

5 Why should you be bilingual?
Being bilingual improves your memory. Being bilingual makes one smarter. Learning a second language makes it easier to learn other languages. Knowing another language can open doors for you in the job market. Studying a foreign language will improve your skills in your native language.

6 -IDIOMATIC EXPRESSIONS
B. PREGUNTAS (1-3) Cuando tú tienes frío, ¿Qué te gusta llevar? (3 artículos de ropa) 2. Cuando tú tienes hambre, ¿Qué te gusta comer? (4 comidas) 3. Cuando tú tienes dolor del estómago, ¿Qué tipo de medicina tomas? (Pepto Bismol=bismuto, m.) APUNTES: -VL 1-5B -IDIOMATIC EXPRESSIONS -LA ROPA -LA COMIDA -LOS NÚMEROS

7 -REGULAR PRESENT TENSE
C. REGULAR PRESENT TENSE (1-10) She is going to Sunday school. I am not going to the waterpark. You all are going to the family reunion. He and I are going to play fetch with the dog. Ms. Ford is not going outside. APUNTES: -REGULAR PRESENT TENSE -VERB LISTS 5B -IR AND HACER

8 -REGULAR PRESENT TENSE
C. REGULAR PRESENT TENSE (1-10) I am making cookies. Mother is not making homemade ice cream. Dr. Hunter is making a piñata. We are doing arts and crafts. The boys are doing a treasure hunt. APUNTES: -REGULAR PRESENT TENSE -VERB LISTS 5B -IR AND HACER

9 D. AGREEMENT (1-5) 1. The girls are healthy, interesting,
and well-behaved. He is not old, selfish, and mean. I am (4 adjetivos, 37-74) The students are (2 adjetivos, 75-92) I am (3 adjetivos, 75-92) APUNTES: -NOUN & ADJ. AGREEMENT -LOS ADJETIVOS

10 E. LAS ESTRELLAS (1-8) ¿Cuándo nació Bruno Mars? 2. ¿De dónde es él?
3. ¿Cuántos años tiene él? 4. ¿Cuál es su talla y peso? 5. Describe Bruno Mars usando 3 adjetivos. ¿Cuál es su nombre de nacimiento? ¿Cuál fue su sobrenombre cuando él era joven? 8. ¿Cuál instrumentos musicales toca él? LOS DATOS PERSONALES 8 October 1985/Wakiki, Hawaii/31 years 5’5”, 146 lbs./…/Peter Gene Hernandez “Little Elvis” drums, keyboard, guitar (VER INSTRUMENTOS MUSICALES)

11 F. PRESENT PROGRESSIVE (1-4)
Right now, I am watching T.V. At this moment, we are spending time with family. She is sending an at this second. 4. You all are cleaning the house right now. APUNTES: -PRESENT PROGRESSIVE -VERB LISTS 5

12 -IR+A+PLACE/LOS LUGARES
G. IR+A+PLACE (1-5) You and I are going to the restaurant at 6:30. I am going to the ice rink at 4:39. She is going to the airport at 5:00. Ms. Ford is going to the corner store at 1:00. Father is going to the pawn shop at 3:15. APUNTES: -IR+A+PLACE/LOS LUGARES

13 ESPAÑOL 1 HONORES

14 ACT Q.O.D. #20 jueves-viernes 7-8 septiembre 2017
DATO CULTURAL: The United States has almost 40 million native Spanish speakers. By 2050, it will become the largest Spanish-speaking country in the world. ¿Cómo se dice “You all are doing exercises right now” en español? -Uds. están haciendo ejercicios ahora mismo. GET ALL 3 SHEETS FROM THE TABLE! ACT Q.O.D. #20 jueves-viernes 7-8 septiembre 2017 SETUP: ESPAÑOL 1 -HONORES CRUCIGRAMA PREGUNTAS (1-3) REGULAR PRESENT TENSE (1-10) TODO DEBIDO HOY D. AGREEMENT (1-3) LAS ESTRELLAS (1-7) PRESENT PROGRESSIVE (1-4) IR+A+PLACE (1-5)

15 7-8 septiembre 2017 TODAY’S OBJECTIVES:
1. TLW- Answer questions in the target language using basic biographical information. 2. TLW- State the time in the target language. 3. TLW- Use transitional words in order to elaborate in the target language. TLW- Differentiate the two verbs “to be” in the target language. TLW- Describe nouns correctly using Noun and Adjective agreement. TODAY’S OBJECTIVES:

16 Why should you be bilingual?
Being bilingual improves your memory. Being bilingual makes one smarter. Learning a second language makes it easier to learn other languages. Knowing another language can open doors for you in the job market. Studying a foreign language will improve your skills in your native language.

17 AYUDA PARA TU CRUCIGRAMA
A TRAVÉS: red- rojo suit- traje coat- abrigo 32. orange- anaranjado ABAJO: to be able/can- poder to watch- mirar shoes- zapatos to scuba dive- bucear 22. to walk- caminar APUNTES: VERB LISTS 1-3/LA ROPA/LOS SALUDOS

18 -IDIOMATIC EXPRESSIONS
B. PREGUNTAS (1-3) APUNTES: -VL 1-5B -IDIOMATIC EXPRESSIONS -LA ROPA -LA COMIDA -LOS NÚMEROS ¿Qué te gusta hacer durante el verano? (2 verbos, VL 5B) -Durante… ¿Adónde te gusta ir cuando tú tienes dinero? (3 lugares) dinero=money 3. ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué día es hoy?

19 -REGULAR PRESENT TENSE
C. REGULAR PRESENT TENSE (1-10) She is going to Sunday school. I am not going to the waterpark. You all are going to the family reunion. He and I are going to play fetch with the dog. Ms. Ford is not going outside. APUNTES: -REGULAR PRESENT TENSE -VERB LISTS 5B -IR AND HACER

20 -REGULAR PRESENT TENSE
C. REGULAR PRESENT TENSE (1-10) I am making cookies. -(hacer galletas) Yo hago galletas. 7. Mother is not making homemade ice cream. Dr. Hunter is making a piñata. We are doing arts and crafts. The boys are doing a treasure hunt. APUNTES: -REGULAR PRESENT TENSE -VERB LISTS 5B -IR AND HACER

21 D. AGREEMENT (1-3) 1. I am (4 adjetivos, 37-74)
APUNTES: -NOUN & ADJ. AGREEMENT -LOS ADJETIVOS 1. I am (4 adjetivos, 37-74) The students are (2 adjetivos, 75-92) I am (3 adjetivos, 75-92)

22 E. LAS ESTRELLAS (1-7) ¿Cuándo nació Bruno Mars? 2. ¿De dónde es él?
3. ¿Cuántos años tiene él? 4. ¿Cuál es su talla y peso? 5. Describe Bruno Mars usando 3 adjetivos. ¿Cuál es su nombre de nacimiento? 7. ¿Cuál instrumentos musicales juega él? LOS DATOS PERSONALES 8 October 1985/Wakiki, Hawaii/31 years 5’5”, 146 lbs./…/Peter Gene Hernandez drums, keyboard, guitar (VER INSTRUMENTOS MUSICALES)

23 F. PRESENT PROGRESSIVE (1-3)
At this moment, we are spending time with family. 2. She is sending an at this second. You all are cleaning the house right now. -(limpiar la casa) Uds. están limpiando la casa ahora mismo. APUNTES: -PRESENT PROGRESSIVE -VERB LISTS 5

24 -IR+A+PLACE/LOS LUGARES
G. IR+A+PLACE (1-5) You and I are going to the restaurant. I am going to the ice rink. She is going to the airport. Ms. Ford is going to the corner store. -(la bodega) Ella va a la bodega. Father is going to the pawn shop. APUNTES: -IR+A+PLACE/LOS LUGARES

25 Notes- ir+a+place “Ir” is a Spanish verb. It means “to go”
“a” means “to the”. If the place you’re going to is a masculine noun, “a” becomes “al” If the place you’re going to is a feminine noun, “a” becomes “a la” Conjugate- To conjugate means to “change” a verb from its infinitive to make it agree with the subject in the sentence. Infinitive- An infinitive is an unchanged, or, unconjugated verb. For example, the infinitive for the verb to go is “ir”, the infinitive for the verb to eat is “comer” Subject pronoun- A subject pronoun is the subject of a sentence. There are 9 subject pronouns: I, you (fam), he, she, you (fs), we, they (masc.), they (fem), you all. 7. Subject Pronouns in Spanish Yo- means “I” tú- means “you” (fam) Use this “you” with anyone you can call by his/her first name. él- means “he” ella- means “she” Ud.- means “you” (formal singular) Use this “you” with an adult Nosotros- means “we” ellos- means “they” (masc.) ellas- means “they” (fem.) Uds.- means “you all”

26 5 conjugations of the verb “ir”
*everyone (todo el mundo)- 3º sing. (él/ ella/ Ud.) *no one (nadie)- 5 conjugations of the verb “ir” yo- voy (I am going) tú- vas (you fam. are going) él- va (he is going) ella- va (she is going) Ud.- va (you fs. are going) nosotros- vamos (we are going) ellos- van (they masc. are going) ellas- van (they fem. are going) Uds.- van (you all are going) él, ella and Ud. will ALWAYS have the same conjugations! ellos, ellas, and Uds. will ALWAYS have the same conjugations!

27 Los lugares- The places (1-75)
31. bedroom- el dormitorio 32. classroom- la clase 33. office- la oficina 34. work- el trabajo 35. mountain- la montaña 36. city- la ciudad 37. lake- el lago 38.stadium- el estadio 39. place- el lugar 40. sea- el mar 41. monument- el monumento 42. country- el país 43. amusement park- el parque de diversiones 44. theater- el teatro 45. zoo- el zoológico 46. movies- el cine 47. downtown- el centro 48. gym- el gimnasio 49. garage- el garaje 50. supermarket- el supermercado 51. mall- el centro comercial 52. park-el parque 17. museum- el museo 18. palace- el palacio 19. pyramid- la pirámide 20. school- la escuela 21. skyscraper- el rascacielos 22. store- la tienda 23. White House- La Casa Blanca 24. windmill- el molino de viento 25. beach- la playa 26. university- la universidad 27. kitchen- la cocina 28. bathroom- el baño 29. den- el cuarto de estar 30. living room- la sala arch- el arco barn- el establo building- el edificio castle- el castillo church- la iglesia doghouse- la perrera elevator- el ascensor factory- la fábrica farm- la granja home- el hogar house- la casa hut- la choza igloo- el iglú library- la biblioteca lighthouse- el faro market- el mercado

28 bank- el banco 54. beauty shop- el salón de belleza barber shop- la peluquería island- la isla 57. high school- el colegio 58. basement- el sótano 59. attic- el desván 60. ocean- el Océano (Pacífico, Atlántico,Índico,Ártico) 61. river- el río 62. auditorium- el auditorio 63. cafeteria- la cafetería game- el partido (de baloncesto, de fútbol americano) party- la fiesta temple- el templo mosque- el mosque hospital- el hospital bridge- el puente hall- el pasillo car wash- el lavado de autos gas station- la estacion de servicio waterpark- el parque aquático bookstore- la librería bakery- la panadería clinic- la clínica

29 Apuntes: Present Progressive
The present progressive is a verb tense that is used to tell what one is doing right now, at this moment; an action that is in progress. The present progressive requires 3 parts in the answer: subject pronoun (yo,tú,él,ella,Ud.,nosotros,ellos,ellas,Uds) a form of the verb estar (to be) yo- estoy (I am) nosotros- estamos (we are) tú- estás (you fam. are) *él ellos *ella está( he,she, you fs. are) ellas están *Ud everyone is/ it is Uds. *Todo el mundo (everyone) *“It” c. the main verb in the participle/gerund form (-ing form) If the verb is an –ar verb, take the last two letters off of the infinitive and add –ando. If the verb is an –er/-ir verb, take the last two letters off of the infinitive and add -iendo THERE ARE NO STEM CHANGES IN THE PRESENT PROGRESSIVE!

30 INFINITIVES ARE IN PURPLE!
Ejemplos Right now, I am studying (estudiar) Ahora mismo, yo estoy estudiando She is talking/speaking (hablar) Ella está hablando They are not cooking (cocinar) Ellos no están cocinando Ms. Ford is not walking (caminar) Ella no está caminando At this moment, you (fam.) are not swimming (nadar) - En este momento, tú no estás nadando The girls are traveling (viajar) now. Ahora, ellas están viajando Now, you and I are walking (andar) Nosotros estamos andando ahora Barack Obama is eating (comer) Él está comiendo Llueve (llover, o-ue)- NO STEM CHANGE! -It is raining. 10. Mrs. Cooper is running (correr) - Ella está corriendo

31 Key Words for the Present Progressive
Right now- ahora mismo {ah-or-rah} {mees-mo} 2. Now- ahora {ah-or-rah} ***Now can be placed at either the front, or the end of the sentence*** 3. At this moment- En este momento {in} {ay-stay} {mo-men-toe} At this second- En este segundo {in} {ay-stay} {say-goon-doe}

32 Question Words Present Progressive
What are you (fam.) doing? -¿Qué estás haciendo tú? 2. What is/are he/she/you (fs) doing? -¿Qué está haciendo (él)? -¿Qué está haciendo (Sophia)? -¿Qué está haciendo (Ud.)? 3. What are they/you all doing? -¿Qué están haciendo (ellos)? -¿Qué están haciendo (Lauren y Lisa)? -¿Qué están haciendo (Uds.)?

33 ESPAÑOL 2 HORA 6

34 ACT Q.O.D. #20 jueves-viernes 7-8 septiembre 2017
DATO CULTURAL: The United States has almost 40 million native Spanish speakers. By 2050, it will become the largest Spanish-speaking country in the world. ¿Cómo se dice “You all are doing exercises right now” en español? -Uds. están haciendo ejercicios ahora mismo. GET ALL 3 SHEETS FROM THE TABLE! ACT Q.O.D. #20 jueves-viernes 7-8 septiembre 2017 SETUP: ESPAÑOL 2-HORA 6 CRUCIGRAMA PREGUNTAS (1-3) REGULAR PRESENT TENSE (1-5) TODO DEBIDO HOY D. AGREEMENT (1-3) LAS ESTRELLAS (1-7) PRESENT PROGRESSIVE (1-3) IR+A+PLACE (1-3)

35 7-8 septiembre 2017 TODAY’S OBJECTIVES:
1. TLW- Answer questions in the target language using basic biographical information. 2. TLW- State the time in the target language. 3. TLW- Use transitional words in order to elaborate in the target language. TLW- Differentiate the two verbs “to be” in the target language. TLW- Describe nouns correctly using Noun and Adjective agreement. TODAY’S OBJECTIVES:

36 Why should you be bilingual?
Being bilingual improves your memory. Being bilingual makes one smarter. Learning a second language makes it easier to learn other languages. Knowing another language can open doors for you in the job market. Studying a foreign language will improve your skills in your native language.

37 AYUDA PARA TU CRUCIGRAMA
A TRAVÉS: red- rojo suit- traje coat- abrigo 32. orange- anaranjado ABAJO: to be able/can- poder to watch- mirar shoes- zapatos to scuba dive- bucear 22. to walk- caminar APUNTES: VERB LISTS 1-3/LA ROPA/LOS SALUDOS

38 B. PREGUNTAS (1-3) ¿Qué te gusta hacer durante el verano?
APUNTES: -VL 1-5B ¿Qué te gusta hacer durante el verano? (2 verbos, VL 5B) -Durante el verano, me gusta (…) ¿Adónde vas tú hoy? (3 lugares) 3. ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué día es hoy?

39 -REGULAR PRESENT TENSE
C. REGULAR PRESENT TENSE (1-5) She is going to Sunday school. -(ir a la escuela dominical) Ella va a la escuela dominical. 2. I am not going to the waterpark. 3. You all are going to the family reunion. 4. I am making paper flowers. 5. You (fam.) are making snow cones. APUNTES: -REGULAR PRESENT TENSE -VERB LISTS 5B -IR AND HACER

40 D. AGREEMENT (1-3) 1. I am (4 adjetivos, 37-74)
APUNTES: -LOS ADJETIVOS D. AGREEMENT (1-3) 1. I am (4 adjetivos, 37-74) The students are (2 adjetivos, 75-92) I am (3 adjetivos, 75-92)

41 E. LAS ESTRELLAS (1-7) ¿Cuándo nació Bruno Mars? 2. ¿De dónde es él?
3. ¿Cuántos años tiene él? 4. ¿Cuál es su talla y peso? 5. Describe Bruno Mars usando 3 adjetivos. ¿Cuál es su nombre de nacimiento? 7. ¿Cuál instrumentos musicales juega él? LOS DATOS PERSONALES 8 October 1985/Wakiki, Hawaii/31 years 5’5”, 146 lbs./…/Peter Gene Hernandez drums, keyboard, guitar (VER INSTRUMENTOS MUSICALES)

42 F. PRESENT PROGRESSIVE (1-3)
At this moment, we are spending time with family. 2. She is sending an at this second. You all are cleaning the house right now. -(limpiar la casa) Ahora mismo, Uds. están limpiando la casa. APUNTES: -PRESENT PROGRESSIVE -VERB LISTS 5

43 -IR+A+PLACE/LOS LUGARES
G. IR+A+PLACE (1-3) She is going to the airport. Ms. Ford is going to the corner store. Father is going to the pawn shop. -Él va a la casa de empeños. APUNTES: -IR+A+PLACE/LOS LUGARES

44 Notes- ir+a+place “Ir” is a Spanish verb. It means “to go”
“a” means “to the”. If the place you’re going to is a masculine noun, “a” becomes “al” If the place you’re going to is a feminine noun, “a” becomes “a la” Conjugate- To conjugate means to “change” a verb from its infinitive to make it agree with the subject in the sentence. Infinitive- An infinitive is an unchanged, or, unconjugated verb. For example, the infinitive for the verb to go is “ir”, the infinitive for the verb to eat is “comer” Subject pronoun- A subject pronoun is the subject of a sentence. There are 9 subject pronouns: I, you (fam), he, she, you (fs), we, they (masc.), they (fem), you all. 7. Subject Pronouns in Spanish Yo- means “I” tú- means “you” (fam) Use this “you” with anyone you can call by his/her first name. él- means “he” ella- means “she” Ud.- means “you” (formal singular) Use this “you” with an adult Nosotros- means “we” ellos- means “they” (masc.) ellas- means “they” (fem.) Uds.- means “you all”

45 5 conjugations of the verb “ir”
*everyone (todo el mundo)- 3º sing. (él/ ella/ Ud.) *no one (nadie)- 5 conjugations of the verb “ir” yo- voy (I am going) tú- vas (you fam. are going) él- va (he is going) ella- va (she is going) Ud.- va (you fs. are going) nosotros- vamos (we are going) ellos- van (they masc. are going) ellas- van (they fem. are going) Uds.- van (you all are going) él, ella and Ud. will ALWAYS have the same conjugations! ellos, ellas, and Uds. will ALWAYS have the same conjugations!

46 Los lugares- The places (1-75)
31. bedroom- el dormitorio 32. classroom- la clase 33. office- la oficina 34. work- el trabajo 35. mountain- la montaña 36. city- la ciudad 37. lake- el lago 38.stadium- el estadio 39. place- el lugar 40. sea- el mar 41. monument- el monumento 42. country- el país 43. amusement park- el parque de diversiones 44. theater- el teatro 45. zoo- el zoológico 46. movies- el cine 47. downtown- el centro 48. gym- el gimnasio 49. garage- el garaje 50. supermarket- el supermercado 51. mall- el centro comercial 52. park-el parque 17. museum- el museo 18. palace- el palacio 19. pyramid- la pirámide 20. school- la escuela 21. skyscraper- el rascacielos 22. store- la tienda 23. White House- La Casa Blanca 24. windmill- el molino de viento 25. beach- la playa 26. university- la universidad 27. kitchen- la cocina 28. bathroom- el baño 29. den- el cuarto de estar 30. living room- la sala arch- el arco barn- el establo building- el edificio castle- el castillo church- la iglesia doghouse- la perrera elevator- el ascensor factory- la fábrica farm- la granja home- el hogar house- la casa hut- la choza igloo- el iglú library- la biblioteca lighthouse- el faro market- el mercado

47 bank- el banco 54. beauty shop- el salón de belleza barber shop- la peluquería island- la isla 57. high school- el colegio 58. basement- el sótano 59. attic- el desván 60. ocean- el Océano (Pacífico, Atlántico,Índico,Ártico) 61. river- el río 62. auditorium- el auditorio 63. cafeteria- la cafetería game- el partido (de baloncesto, de fútbol americano) party- la fiesta temple- el templo mosque- el mosque hospital- el hospital bridge- el puente hall- el pasillo car wash- el lavado de autos gas station- la estacion de servicio waterpark- el parque aquático bookstore- la librería bakery- la panadería clinic- la clínica

48 Apuntes: Present Progressive
The present progressive is a verb tense that is used to tell what one is doing right now, at this moment; an action that is in progress. The present progressive requires 3 parts in the answer: subject pronoun (yo,tú,él,ella,Ud.,nosotros,ellos,ellas,Uds) a form of the verb estar (to be) yo- estoy (I am) nosotros- estamos (we are) tú- estás (you fam. are) *él ellos *ella está( he,she, you fs. are) ellas están *Ud everyone is/ it is Uds. *Todo el mundo (everyone) *“It” c. the main verb in the participle/gerund form (-ing form) If the verb is an –ar verb, take the last two letters off of the infinitive and add –ando. If the verb is an –er/-ir verb, take the last two letters off of the infinitive and add -iendo THERE ARE NO STEM CHANGES IN THE PRESENT PROGRESSIVE!

49 INFINITIVES ARE IN PURPLE!
Ejemplos Right now, I am studying (estudiar) Ahora mismo, yo estoy estudiando She is talking/speaking (hablar) Ella está hablando They are not cooking (cocinar) Ellos no están cocinando Ms. Ford is not walking (caminar) Ella no está caminando At this moment, you (fam.) are not swimming (nadar) - En este momento, tú no estás nadando The girls are traveling (viajar) now. Ahora, ellas están viajando Now, you and I are walking (andar) Nosotros estamos andando ahora Barack Obama is eating (comer) Él está comiendo Llueve (llover, o-ue)- NO STEM CHANGE! -It is raining. 10. Mrs. Cooper is running (correr) - Ella está corriendo

50 Key Words for the Present Progressive
Right now- ahora mismo {ah-or-rah} {mees-mo} 2. Now- ahora {ah-or-rah} ***Now can be placed at either the front, or the end of the sentence*** 3. At this moment- En este momento {in} {ay-stay} {mo-men-toe} At this second- En este segundo {in} {ay-stay} {say-goon-doe}

51 Question Words Present Progressive
What are you (fam.) doing? -¿Qué estás haciendo tú? 2. What is/are he/she/you (fs) doing? -¿Qué está haciendo (él)? -¿Qué está haciendo (Sophia)? -¿Qué está haciendo (Ud.)? 3. What are they/you all doing? -¿Qué están haciendo (ellos)? -¿Qué están haciendo (Lauren y Lisa)? -¿Qué están haciendo (Uds.)?


Descargar ppt "ESPAÑOL 2-4 HONORES."

Presentaciones similares


Anuncios Google