Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
BELLWORK: SPANISH I
2
How many countries have Spanish as their official language?
lunes, el 12 de septiembre Directions: Write ONLY the answer down for the following questions. How many countries have Spanish as their official language? How many “extra letters” does the Spanish alphabet have in comparison with the English alphabet.
3
miércoles, el 28 de septiembre
Unscramble the words to create sentences. 1. señora / noches / buenas 2. Clarisa / llama / se
4
martes, el 13 de septiembre
Name 3 Spanish-Speaking countries. DO NOT include Spain OR Mexico!
5
miércoles, el 14 de septiembre
Name all Spanish-Speaking countries that are found in “El Caribe” (The Carribean) .
6
jueves, el 15 de septiembre
What continent/area is Peru located on? What continent/area is Guatemala located on? What continent/area is España located on? (Your choices are bulleted -to the right - on the board)
7
viernes, el 16 de septiembre
ANSWER THE FOLLOWING QUESTIONS ABOUT YOURSELF IN COMPLETE SPANISH SETNENCES (use your vocabulary list/p. 35) ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás?
8
jueves, el 22 de septiembre
Translate the following sentences into Spanish. Use your vocabulary list to help. 1. I’m from Michigan.:______________ 2. See you later.:_________________
9
viernes, el 23 de septiembre
Directions: Choose the area that the following countries fall within. Your choices are: North America, Central America, South America, The Caribbean, Europe, Africa Guatemala Perú La República Dominicana
10
Answer the following question in a complete Spanish sentence.
lunes, el 26 de septiembre Answer the following question in a complete Spanish sentence. ¿De dónde eres? `
11
martes, el 27 de septiembre
Directions: unscramble the words to create sentences. Write the unscrambled sentence on your bellwork sheet. 1. que / tengo / irme 2. bien / gracias / estoy
12
jueves, el 29 de septiembre
Copy down the following sentence. Then, underline the verb and circle the subject. 1. Julieta es de Sevilla, España.
13
(wait for new bellwork sheet) What is the definition of a chicano?
lunes, el 3 de octubre (wait for new bellwork sheet) What is the definition of a chicano?
14
martes, el 4 de octubre Answer the following questions in COMPLETE SPANISH sentences. ¿Quién es ella? ¿Quién es él?
15
miércoles, el 5 de octubre
Answer the following question in a complete Spanish sentence. ¿De dónde es Shakira? (Colombia) ¿De dónde es Antonio Banderas? (España)
16
Translate the following pronouns: Nosotras_______________
jueves,el 6 de octubre Translate the following pronouns: Nosotras_______________ Vosotros:_______________
17
viernes, el 7 de octubre. GRAMMAR 1.1 QUIZ WILL BE WEDNESDAY OCTOBER 12 (Subjects and Verbs in a sentence & Subject Pronouns) Write the Subject pronoun you would use to talk about the following people 1. Tú y Mario: __________________ 2. Mario y yo :__________________
18
1. la clase y tú: _______________________
lunes, el 10 de octubre For each of the following, write the corresponding subject pronoun In Spanish. 1. la clase y tú: _______________________ 2. Roberto y Luís: ____________________
19
martes, el 11 de octubre Rewrite the following sentence. Then, underline the verb, circle the subject. 1. Ella es mi amiga, Cristina.
20
Unscramble the following terms to create complete Spanish sentences.
El 12 de octubre Unscramble the following terms to create complete Spanish sentences. gracias / estoy / muy bien es / mi compañera / ella / de clase
21
1. Éste es Rosa. Ella es una compañera de clase.
jueves, el 13 de octubre Translate the following sentences into English. 1. Éste es Rosa. Ella es una compañera de clase. 2. Soy un estudiante de Cousino HS.
22
List 5 items commonly seen on “ofrendas” for Día de los Muertos.
viernes, el 14 de octubre List 5 items commonly seen on “ofrendas” for Día de los Muertos.
23
What time is it? _______________________________
el lunes, el 17 de octubre Turn to page 35 in your textbook. Translate the following terms to Spanish using chapter 1.2 list (second half of page) What time is it? _______________________________ It’s ….o’clock_______________________
24
What is done on October 31st? Who is celebrated/honored on November 1?
lunes, el 17 de octubre Answer the following questions about Día de los Muertos in English. What is done on October 31st? Who is celebrated/honored on November 1?
25
martes, el diez y ocho de octubre
What American holiday is most like Día de los Muertos? What is the name of the festive “bread” for DDLM? (en español)
26
miércoles, el 19 de octubre
Write the Spanish number that completes each math problem. 1. ocho + cuatro :__________________ 2. veintiuno – doce: ___________________ 3. treinta - quince:___________________ 4. catorce + seis: _________________
27
viernes, el veintiuno de octubre`
Write the Spanish number that completes each math problem. Dieciocho – siete=______________________ Doce + trece= __________________________ Siete x dos =__________________________ Treinta – veinte =_______________________`
28
lunes, el veinte y cuatro de octubre
Fill in the blanks with the correct form of SER (only write down short answer). Eva ____________de Cuba. Nosotros__________amigos. Tú y ella __________de Bolivia. Yo __________de España.
29
martes, el veinte y cinco de octubre
Answer the following questions in complete Spanish sentences. 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué fecha es hoy?
30
miércoles, el veinte y seis de octubre
Write the sentence as a NEGATIVE STATEMENT using the word no. Ana es una estudiante en mi clase. Tú eres un compañero de clase.
31
jueves, el veinte y siete de octubre
Answer the following questions (en inglés) about DDLM: Where is DDLM celebrated? Why do they celebrate it?
32
viernes, el veinte y ocho de octubre
1. What was your favorite “Ofrenda” that you saw yesterday in the media center and WHY? -Make sure you have your book! You need it! GO GET IT! (if absent, explain what an ofrenda is)
33
martes, el primero de noviembre
Directions: Write the correct word to describe these people. (Vocab 2.1) BANCO DE PALABRAS (WORD BANK): gracioso, bajo, morena, active, inteligente Luis no es alto. Es ___________. Teodorno no es serio. Es _____________. Brenda es rubia. No es ___________. Angelica es muy inelectual. Es ___________.
34
miércoles, el dos de noviembre
Fill in the blanks with the correct form of SER. (Just write form of SER you used to fill in blank) Julia y Jamie no ____________atléticos . Nosotros ____________inteligentes. Tú __________ trabajador. Yo__________ extrovertido. Vosotros__________ cómico.
35
jueves, el tres de noviembre
Translate the following 2 sentences into Spanish using your knowledge from SER AND ADJECTIVES (grammar lesson yesterday). She is athletic. They (all boys) are hardworking.
36
viernes, el cuatro de noviembre
Directions: Write the Spanish word form of the following numbers. CLUE: After 30 all numbers must be written as three words instead of one. Look at the model for an example. MODELO: : cincuenta y cuatro 43 88 91
37
lunes, el siete de noviembre
Directions: Write the Spanish word form of the following numbers. CLUE: After 30 all numbers must be written as three words instead of one. 53 71 42
38
miércoles, el nueve de noviembre
Directions: Answer the following question in a complete Spanish sentence. ¿Cuándo es tu cumpleaños?
39
jueves, el diez de noviembre
WRITE NO BELLWORK (FOR NOV. 10)
40
viernes, el once de noviembre
Directions: Rewrite the following words and phrases in lowercase, adding accents, tildes, and punctuation when needed. 1. hasta manana 2. De donde eres 3. tu
41
lunes, el catorce de noviembre
Directions: Answer the following question with a complete Spanish answer. Please write number in word form. 1. ¿Cuántos años tienes?
42
martes, el quince de noviembre
Match each answer with the correct question. Es muy perezoso. Hoy es el tres de septiembre. Es la profesora de español. Soy de Miami. ¿Quién es? ¿Cómo es Jorge? ¿Qué día es hoy? ¿De dónde eres?
43
jueves, el diecisiete de noviembre
Write the following different foods in Spanish: 1. Mexican Food 2. Chinese Food 3. Italian Food
44
viernes, el diez y ocho de noviembre
Directions: Translate the following sentences into English. Use your 2.2 vocab. List or pg. 73 to help. 1.Me gustan los deportes. 2. ¿Te gustan las verduras?
45
Translate the following sentences into Spanish. I am 15 years old.
lunes, el 21 de noviembre Translate the following sentences into Spanish. I am 15 years old. I like Chinese food.
46
lunes, el veintiocho de noviembre
Mari is full of questions for her new neighbor, Jorge. Fill in her questions with the best question word. Use Jorge’s answers as cues. (use p. 52) 1. ¿ _________ estás? (Estoy bien, gracias.) 2. ¿ __________ te llamas? (Me llamo Jorge.) 3. ¿ _________ eres? (Soy de Puerto Rico.) 4. ¿ _________es tu cumpleaños? (Es el 10 de enero.) 5. ¿ _________eres? (Soy un poco serio y bastante active.)
47
martes, el veintinueve de noviembre
Directions: Decide whether you would use GUSTA or GUSTAN with the following items in a sentence. 1. las frutas 2. La pizza 3. Los animals 4. La mesa 5. El libro
48
miércoles, el treinta de noviembre
Directions: Fill in the blank using the correct object pronoun. (Only need to write your pronoun as your answer) 1. A usted ______ gustan los deportes. 2. A Elisa no ______ gusta la comida china. 3 . A nosotros ______ gustan las películas de terror. 4. ¿A quiénes ______ gusta la pizza. 5. A Emilio y a Daniel no _____gustan los libros de amor.
49
jueves, el primero de diciembre
Directions: Answer the following question with a complete Spanish sentence. ¿Te gusta la música pop?
50
martes, el seis de diciembre
Directions: Complete each statement with de, del, de la, de los, de las. Las fiestas _______________ chicos son divertidos. Ella es _________Cuba. Las películas _________ciencia ficción son interesantes. La fiesta _________ amiga es aburrida. El carro __________ profesor es bueno.
51
miércoles, el siete de diciembre
Unscramble the words to make logical sentences. 1. gusta / helado / me / el 2. da / me /igual 3. italiana / sí / la / gusta / comida / me
52
jueves, el ocho de diciembre
Use your 3.1 Lista de Vocabulario….write 3 Spanish VERBS from your list and their ENGLISH translations. 1. __________ : ___________ 2.__________ : ___________ 3.__________ : ___________
53
viernes, el nueve de diciembre
Diana and Julio are discussing different types of movies. Complete their conversation using ¿por qué? and porque. JULIO: No me gustan las películas de ciencia ficción. DIANA: ¿ (1)__________ no te gustan? JULIO: (2) ___________ son tontas y aburridas. ¿Y tú? ¿ (3) _________te gustan? DIANA: Me gustan (4) ____________son interesantes.
54
martes,el trece de diciembre
Directions: Translate the following sentences into Spanish. Use your 3.1 Vocab list and knowledge of “Gustar”. I don’t like magazines. We like the mall.
55
miércoles, el catorce de diciembre
Directions: Match these people with what they want to do according to what they like. (just write out number and letter) A Juan le gusta el ejercicio. Me gustan las películas de amor. A Ana y a Tomás les gustan los libros de aventuras. Te gusta la música clásica. A Julieta le gusta la comida china. Quieres escuchar música. Quiere comer. Quiero alquilar videos. Quiere jugar al básquetbol. Quieren leer novelas.
56
viernes, el diez y seis de diciembre
Completa la conversación. Usa el “word bank” (banco de palabras) para ayudar. GERARDO: ¿Quieres (1)________al centro commercial? MARIA: No, no quiero. ¿Quieres (2)_________________ videos? GERARDO: No, no quiero, Quiero (3) _____________ ejercicio. MARIA: ¿Quieres (4)______________ al básquetbol? GERARDO: No, no me gusta el básquetbol. ¿Quieres (5)____________en bicicleta? MARIA: Está bien. Buena idea. jugar gustar ir alquilar hacer montar
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.