Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porCésar Aguilera Correa Modificado hace 7 años
1
Día número 25—español 1 ACT 1: Times after the 30 min mark
Correct the ACT & the HW Read Bulletin Learn the Time Song Continue with APUNTES #6A y B to Tell Time in Spanish REVIEW Question Word Song Practice questions for the Formal Conversation Review Stress Rules then Practice Pronunciation with Cognates Review big numbers
2
6:35 2. 4:45 a) a) b) b) c) c) CORREGIR ACT#1 CORREGIR LA TAREA
ESTAMPAR LA TAREA MIENTRAS HACEN ACT#1 Pg C El 22 de septiembre ACT #1: Times after the 30 min mark ADD NOTES: Three ways to say a time after the 30 minute mark: a) Subtract (menos) the minutes from the next hour (tradicional) b) Say how many mins are missing (falta/n) until the next hour (2nd tradicional way) c) Say the time as if you were looking at it on a digital clock Escribe las horas de 3 formas: 6: :45 a) a) b) b) c) c) Son las siete menos veinticinco. Son las cinco menos cuarto/quince. Falta un cuarto para las cinco. Faltan quince para las cinco. Faltan veinticinco para las siete. Son las seis y treinta y cinco. Son las cuatro y cuarenta y cinco. CORREGIR ACT#1 CORREGIR LA TAREA
4
You should see one of these two pages when you “Finish” the LEARN and SPELLER activities.
5
Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip
Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it. LEER EL BOLETÍN
6
Listen to and Practice with the Time Song from Singing the Basics
Listen to and Practice with the Time Song from Singing the Basics
7
Translate & Sing: Es la una son las dos Son las tres Son las cuatro Estoy perezoso (lazy) Este verano (summer) Me gusta comer y ver la televisión Me levanto A las nueve Me desayuno A las diez yo me visto A las once Al mediodía veo el Jerry Springer show! (Repeat chorus) A las cinco O cinco y cuarto Yo cocino El arroz A las cinco y media Cocino pollo A las seis menos cuarto Yo como los dos
8
MEMORIZA y PRACTICA la canción
Question Word Song (Jingle Bells Tune) ¿Por qué? = Why? ¿Cuándo? = When? ¿Qué? = What? ¿Dónde? = Where? ¿Cuánto? = How much? ¿Cómo? = How? ¿Quién es? = Who is there?
9
LA TAREA: Do Quizlet for Question Words and CATCH UP on all others. Remember to continue until you get one of the pages that says Congratulations, you’re done or Round 1 Complete. PRACTICE from English to Spanish so you learn how to spell the words too! Send me an if you complete any of the late work so I can go back and record your finished work.
10
La Tarea: Study notes COMPLETE the “LEARN” & “SPELLER” on QUIZLET.COM for question words, numbers by 10s and numbers by 100s. You can get LATE CREDIT for NÚMEROS 1-20, NÚMEROS & MESES. PLEASE practice from ENGLISH SPANISH. MAKE SURE you complete the whole round otherwise it won’t show up as completed. Send me an to let me know you did past-due work. Practice pronunciation using pronunciation and spelling rules. Write any words you’re not sure how to say from the back of the GREEN pronunciation guide or from PPT on line.
11
APUNTES #6B: La hora= Telling time in Spanish
El 20 de septiembre pg B APUNTES #6B: La hora= Telling time in Spanish PPT Telling Time—simplified
12
Pg B Nombre Per ___ El 20 de septiembre APUNTES #6A / y quince
/ menos quince y veinticinco menos veinticinco menos veinticinco menos veinticinco menos veinticinco / y treinta
13
Practica la Conversación Formal
Greet Buenos/as ___ ¿Cómo está usted? Name: ¿Cómo se llama usted? Cultural Note: First, (Middle), Dad’s last, Mom’s maiden Me llamo … Spell: ¿Cómo se escribe su apellido? Se escribe… B-E-R-N-A-L. Describe: ¿Cómo es usted? alto/bajo/simpático/antipático/guapo/feo/trabajador/perezoso. Soy … Age: ¿Cuántos años tiene usted? 12= doce 13= trece 14= catorce 15= quince Tengo # años. B-day: ¿Cuándo es su cumpleaños? enero, febrero, marzo, abril, mayo, junio, julio agosto, septiembre, octubre, noviembre, diciembre Mi cumpleaños es el # de
14
Review: STRESS RULES for correct pronunciation
¡Cuidado (careful)! Muchas palabras son muy similares al inglés, ¡pero están en español! Words that end in N, S, or a Vowel are naturally stressed on the second-to-last syllable. EX: A-na 2. Words that end in a consonant except N or S, are naturally stressed on the last syllable. EX: Mi-guel 3. Words that don’t follow these rules have a written accent mark to indicate the correct pronunciation. Jo-sé PRACTICE WORDS on BACK OF GREEN PRON GUIDE or on SraBernal.Weebly.com and CIRCLE or WRITE any that you’re not sure how to say.
15
importante inferior superior extraordinario interesante romántico
Spanish/English Cognates importante inferior superior extraordinario interesante romántico fantástico ridículo sentimental terrible responsable pesimista optimista idealista realista generoso independiente tímido dinámico invitar visitar
16
Go to this website to hear the Spanish Pronunciaton:
APUNTES: Los números grandes—on a handout pg A Go to this website to hear the Spanish Pronunciaton: 10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien 101 = ciento uno 200 = doscientos 300 = trescientos 400 = cuatrocientos 500 = quinientos 600 = seiscientos 700 = setecientos 800 = ochocientos 900 = novecientos 1.000= mil 1.001 = mil uno = un millón NOTE: Don’t use the extra “ands” that we use in English. EX 101=one hundred and one ALSO: They use a period where we use a comma.
17
El 21 de septiembre Practica los números con tu compañero. RECUERDA de cambiar (change) de color.
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.