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Evaluating How Well a Company’s Present Strategy is Working

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Presentación del tema: "Evaluating How Well a Company’s Present Strategy is Working"— Transcripción de la presentación:

1 Chapter 4: Analyzing a Company’s Resources and Competitive Position Chapter Outline
Evaluating How Well a Company’s Present Strategy is Working Sizing Up a Company’s Resource Strengths and Weaknesses and Its External Opportunities and Threats Analyzing Whether a Company’s Prices and Costs are Competitive Assessing a Company’s Competitive Strength Identifying the Strategic Issues that Merit Managerial Attention Evaluar que tan bien la presente estrategia de la compañía esta trabajando. Estimar las fortalezas y debilidades de los recursos internos y las amenazas y oportunidades externas Analizar si los precios y costos de la empresa son competitivos Determinar la competitividad de la empresa Identificar la situación en particular que Merece Atención Gerencial

2 Company Situation Analysis: The Key Questions
1. How well is the company’s present strategy working? 2. What are the company’s resource strengths and weaknesses and its external opportunities and threats? 3. Are the company’s prices and costs competitive? 4. Is the company competitively stronger or weaker than key rivals? 5. What strategic issues merit managerial attention? ¿Qué tan bien es la presente estrategia de trabajo de la empresa? ¿Dónde están las fortalezas, debilidades, oportunidades y amenazas de la empresa? ¿Son los precios y costos de la empresa competitivos? ¿Es la competitividad de la empresa mas fuerte o débil que los principales rivales? ¿Qué situaciones estratégicas merecen atención gerencial? Chapter 4 Firm Analysis

3 Identifying the Components of a Single-Business Strategy

4 How Well Is the Present Strategy Working?
Qualitative assessment -- What is the strategy? Competitive strategy Competitive scope Recent competitive moves Functional strategies Quantitative assessment -- What are the results? Is company achieving its financial and strategic objectives? Is company an above-average industry performer?

5 What Are the Firm’s Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats ?
S W O T represents the first letter in S trengths W eaknesses O pportunities T hreats For a company’s strategy to be well-conceived, it must be matched to both Resource strengths and weaknesses Best market opportunities and external threats to its well-being FODA F ortalezas O portunidades D ebilidades A menazas Para que la estrategia de la empresa este bien concebida debe cumplir con lo siguiente: Fortalezas y debilidades de los recursos La mejor oportunidad en el mercado y buen conocimiento de las amenazas externas Chapter 4 Firm Analysis

6 Identifying Resource Strengths and Competitive Capabilities
A strength is something a firm does well or an attribute that enhances its competitiveness Valuable competencies or know-how Valuable physical assets Valuable human assets Valuable organizational assets Valuable intangible assets Important competitive capabilities An attribute that places a company in a position of market advantage Alliances or cooperative ventures with partners Fortaleza es algo que la empresa hace bien o aquel atributo que ayuda con la competitividad Competencias valiosas o know-how Valiosos activos físicos Valiosos activos humanos Valiosos activos organizacional Valiosos activos intangibles Capacidades competitivas importantes Atributos que colocan la empresa en una posición ventajosa en el mercado Alianzas o arreglos de cooperación con otras empresas Chapter 4 Firm Analysis

7 Competencies vs. Core Competencies vs. Distinctive Competencies
A competence is the product of organizational learning and experience and represents real proficiency in performing an internal activity A core competence is a well-performed internal activity that is central (not peripheral or incidental) to a company’s competitiveness and profitability A distinctive competence is a competitively valuable activity that a company performs better than its rivals Competencia es el producto de aprendizaje organizacional y experiencia y representa una gran ganancia en el resultado de la actividad interna Una competencia principal es una buen resultado de la actividad interna que es central (no perimetral o incidental) para la competitividad y rentabilidad de la empresa Una competencia distintiva es una valiosa competitivamente que mejora los resultados de la compañía en relación a sus rivales Chapter 4 Firm Analysis

8 Identifying Resource Weaknesses and Competitive Deficiencies
A weakness is something a firm lacks, does poorly, or a condition placing it at a disadvantage Resource weaknesses relate to Inferior or unproven skills, expertise, or intellectual capital Lack of important physical, organizational, or intangible assets Missing capabilities in key areas Debilidad es algo que la compañía hace pobremente o condición puesta como desventaja Las debilidades se relacionan con: Destrezas, especialización o capital intelectual inferiores o no capacitados Falta de capital físico, organizacional o intangible Falta de habilidades en algunas de las áreas principales Chapter 4 Firm Analysis

9 Identifying a Company’s Market Opportunities
Opportunities most relevant to a company are those offering Good match with its financial and organizational resource capabilities Best prospects for profitable long-term growth Potential for competitive advantage Las oportunidades más relevantes para una compañía son aquellas que ofrecen: Buena combinación con sus habilidades financieras y organizacionales de sus recursos Buenos prospectos para un rentable crecimiento a largo plazo Potencial de ventaja competitiva Chapter 4 Firm Analysis

10 Identifying External Threats
Emergence of cheaper/better technologies Introduction of better products by rivals Entry of lower-cost foreign competitors Onerous regulations Rise in interest rates Potential of a hostile takeover Unfavorable demographic shifts Adverse shifts in foreign exchange rates Political upheaval in a country Chapter 4 Firm Analysis

11 The Three Steps of SWOT Analysis

12 Are the Company’s Prices and Costs Competitive?
Assessing whether a firm’s costs are competitive with those of rivals is a crucial part of company analysis Key analytical tools Value chain analysis Benchmarking Determinar si los costos de la compañía con respecto a sus rivales es una parte crucial para el análisis de la empresa Principales herramientas de análisis Análisis de la cadena de valor Benchmarking Chapter 4 Firm Analysis

13 The Concept of a Company Value Chain
A company’s business consists of all activities undertaken in designing, producing, marketing, delivering, and supporting its product or service A company’s value chain consists of a linked set of value-creating activities performed internally The value chain contains two types of activities Primary activities -- where most of the value for customers is created Support activities -- facilitate performance of the primary activities El negocio de una empresa consiste en todas las actividades involucradas en diseño, producción, mercadeo, distribución y apoyo de un producto o servicio La cadena de valor de una empresa consiste en interconectar las secciones de actividades que adhieren valor a los resultados internos La cadena de valor posee dos tipos de actividades Actividades primarias – donde la mayoría del valor a los consumidores es creado Actividades de soporte – contribuyen en la ejecución de las actividades primarias Chapter 4 Firm Analysis

14 Representative Company Value Chain
Chapter 4 Firm Analysis

15 Representative Value Chain for an Entire Industry
Chapter 4 Firm Analysis

16 Benchmarking Costs of Key Value Chain Activities
Focuses on cross-company comparisons of how certain activities are performed and the costs associated with these activities Purchase of materials Payment of suppliers Management of inventories Getting new products to market Performance of quality control Filling and shipping of customer orders Training of employees Processing of payrolls Hincapié en la comparación cruzada de empresas en como ciertas actividades son realizadas y los costos asociados a las mismas Adquisición de materia prima Pago a los proveedores Administración de inventarios Colocar nuevos productos en el mercado Resultados del control de calidad Producción y envío de las ordenes de los clientes Entrenamiento de los empleados Pago de la nomina Chapter 4 Firm Analysis

17 What Determines Whether a Company Is Cost Competitive?
Cost competitiveness depends on how well a company manages its value chain relative to how well competitors manage their value chains When costs are “out-of-line,” the “high-cost” activities can exist in any of three areas in the industry value chain 1. Suppliers’ activities 2. Company’s own internal activities 3. Forward channel activities Competitividad en costos depende de como la compañía maneja su cadena de valor en relación a como la competencia maneja la suya Cuando los costos están “fuera de línea” las actividades de “alto costo” existen en cualquiera de las siguientes tres áreas de la cadena de valor: Actividades de los proveedores Las actividades internas de la compañía Actividades de las cadenas de distribución Chapter 4 Firm Analysis

18 Translating Performance of Value Chain Activities into Competitive Advantage
Chapter 4 Firm Analysis

19 How Strong Is the Company’s Competitive Position?
Overall competitive position involves answering two questions How does a company rank relative to competitors on the important factors that determine market success? Does a company have a net competitive advantage or disadvantage vis-à-vis major competitors? Una posición global involucra contestar las siguientes preguntas: ¿Cómo esta la empresa posicionada en relación a la competencia en factores importantes para la determinación del éxito en el mercado? ¿Tiene la compañía alguna ventaja competitiva o desventaja en relación a sus principales competidores o viceversa? Chapter 4 Firm Analysis

20 What Strategic Issues Merit Managerial Attention?
Based on the results of both industry and competitive analysis and an evaluation of a company’s competitiveness, what items should be on the company’s “worry list” ? Requires thinking strategically about Pluses and minuses in the industry and competitive situation Company’s resource strengths and weaknesses and attractiveness of its competitive position Basado en los resultados de la competitividad de ambos la industria y la empresa, ¿cuáles son aquellas cosas que deben preocupar a la empresa? Requiere del pensamiento estratégico acerca de: Ganancias y perdidas en la industria y su situación competitiva Las fortalezas y debilidades de sus recursos y su atractivo en la posición competitiva Chapter 4 Firm Analysis


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