Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porAndrés Chávez Cano Modificado hace 7 años
1
¡Buenos días! Las metas de hoy… Para tener éxito… Trabajo del timbre:
¿¡Están listos, estudiantes?! Trabajo del timbre: Give Sra. M. or Srta. J. your homework! Have a seat & be ready to go! Las metas de hoy… Para tener éxito… We are learning (to)… create new and interesting questions understand what the end-of-unit project is all about and know how to successfully begin it use a wide variety of regular and irregular verbs in familiar and unfamiliar contexts think on our feet and expand on our thoughts in the target language We’ll know we’re successful when we can… make a variety of questions (6 or more) for each word given to our collaborative groups utilize the project materials (description, check lists, timeline, rubrics, and examples to prepare for the project design our own survey questions & get them okayed by the teacher respond to their peers’ survey questions with ease in pure Spanish
2
¿Dónde están los errores?
10 ¿Dónde están los errores? Yo debo más verduras. Mis compañeros correr mucho. Mucho estudiantes comen helado. Mis amigos gusta la pizza. Muchas personas come el almuerzo. Me gusta las frutas porque es bueno para la salud. Creo las verduras son para mantener la salud. Mi clase prefiere come las grasas.
3
Ahora, ¡las preguntas! Work as a team. Use a pencil.
15 Ahora, ¡las preguntas! Work as a team. Use a pencil. Create relevant questions and record on your mind map. Try to make questions that: address all aspects of lifestyle & health are both general & specific use different verbs
4
Finalmente, ¡el proyecto!
15 Finalmente, ¡el proyecto! Read through the task & rubric on your own. Look at the examples of student work from previous years. Pass samples around until Sra. M. or Srta. J. says to stop. Discuss with Sra. M. or Srta. J.& ask any questions you might have.
5
Las Preguntas Design your questions. Be creative!
Raise your hand to get help from Srta. J. or Sra. M. Get a teacher’s initials next to each question to verify that you are ready to survey! Begin surveying peers in Spanish & recording results. 30
6
Use the project timeline
La Encuesta Begin surveying peers in Spanish & recording results. Remember: You need NO LESS than 30 people surveyed and your goal is 50+ for greater accuracy. Survey in ACP Survey before and after school Survey while waiting for sports practice to begin Survey over the phone Survey while waiting for the bus/waiting by the doors Survey, survey, survey as many Reaganites as possible! Use the project timeline 10
7
¡Buenos días! Give Sra. M. your homework!
¿¡Están listos, estudiantes?! Trabajo del timbre: Give Sra. M. your homework! Have a seat & be ready to go! Las metas de hoy… Para tener éxito… We are learning (to)… discuss/write about our lifestyles and preferences, especially pertaining to our health, and revise our work use a wide variety of regular and irregular verbs in familiar and unfamiliar contexts create new and interesting questions think on our feet and expand on our thoughts in the target language understand what the end-of-unit project is all about We’ll know we’re successful when we can… use/hear/understand all of the vocabulary and structures from unit 3 and revise & explain errors conjugate verbs , such as: comer, beber, deber, creer, compartir, hacer, tener, preferir, querer, poder, gustar, and encantar, with accuracy make a variety of questions (4 or more) for each word given to our collaborative groups respond to each created questions with answers that are understandable, complex, and more than one sentence in length
8
¿Cómo se escribe…? I eat a sandwich. She eats an apple.
You eat a fruit salad. Maxwell drinks a water. My family shares pizza. Alex & Ivan drink orange juice. Verbos regulares: comer beber compartir
9
¿Cómo se escribe…? Yo como un sándwich. Ella come una manzana.
Tú comes una ensalada de frutas. Maxwell bebe un agua. Mi familia comparte pizza. Alex y Ivan beben jugo de naranja. Verbos regulares: comer beber compartir
10
¿Cómo se escribe…? Verbos iregulares: querer preferir tener I want a hot dog and french fries. You (formal) prefer coffee with milk. He wants eggs without cheese. We prefer toast with butter. They are hungry and thirsty.
11
¿Cómo se escribe…? Verbos iregulares: querer preferir tener Yo quiero un perrito caliente y papas fritas. Ud. prefiere café con leche. Él quiere los huevos sin queso. Preferimos pan tostado con mantequilla. Ellos tienen hambre y sed.
12
¿Cómo se escribe…? I think that breakfast is good.
Verbos : creer + que deber hacer comer beber ser I think that breakfast is good. She should exercise more. You shouldn’t eat ice cream every day. They think that I should drink more water. I don’t think that you are healthy.
13
¿Cómo se escribe…? Yo creo que el desayuno es bueno.
Verbos : creer + que deber hacer comer beber ser ¿Cómo se escribe…? Yo creo que el desayuno es bueno. Ella debe hacer más ejercicio. Tú no debes comer helado todos los días. Ellos creen que yo debo beber más agua. Yo no creo que tú eres saludable.
14
¿Cómo se escribe…? Verbos : gustar encantar hacer comer I love to exercise. You like peas. We love fruits and vegetables. You don’t like to eat breakfast. You all love cookies and milk.
15
¿Cómo se escribe…? Verbos : gustar encantar hacer comer Me encanta hacer ejercicio. A ti te gustan los guisantes. A nosotros nos encantan las frutas y verduras. A ti no te gusta comer el desayuno. A Uds. les encantan galletas y leche.
16
¿Cómo se escribe…? Verbos : estar + de acuerdo ser I agree that bacon is bad for my health. She agrees that green beans are delicious. We don’t agree that lemonade is tasty. Max & Sam agree that cakes are good but they are not healthy.
17
¿Cómo se escribe…? Verbos : estar + de acuerdo ser Yo estoy de acuerdo que el tocino es malo para la salud. Ella está de acuerdo que las judías verdes son deliciosas. No estamos de acuerdo que la limonada es sabrosa. Max & Sam están de acuerdo los pasteles son buenos pero no son saludables.
18
¿Cómo se escribe…? with without because but instead of more than that
17. less 18. It’s necessary that… 19. too (much) 20. enough 21. occasionally 22. our ¿Cómo se escribe…? with without because but instead of more than that although 9. when 10. like 11. many 12. never 13. always 14. sometimes 15. three times a week
19
¿Cómo se escribe…? con sin porque pero en vez de más que/de que aunque
17. menos 18. es necessario (que) 19. demasiado/a/os/as 20. bastante 21. de vez en cuando 22. nuestro/a/os/as ¿Cómo se escribe…? con sin porque pero en vez de más que/de que aunque 9. cuando 10. como 11. mucho/a/os/as 12. nunca 13. siempre 14. a veces 15. tres veces cada semana
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.