Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
L’ENERGIA, TAN QUOTIDIANA I TAN DESCONEGUDA.
L'ÚS DE L'ENERGIA L’ENERGIA, TAN QUOTIDIANA I TAN DESCONEGUDA.
2
En un inici era el sol … … la font de la vida.
3
Seguint la cadena … fotosíntesi …
… foc … aigua … … aliments …
4
… energia motriu animal...
… i humana.
5
… solar tèrmica i fotovoltaica…
… geotèrmica… Mareomotriu… … biomassa i biocombustibles... … solar tèrmica i fotovoltaica… ...l’eòlica: la més estesa de les alternatives.
6
… nuclear: la més cara i la més perillosa.
Hidràulica, carbó, petroli, gas… … nuclear: la més cara i la més perillosa.
7
Ús insostenible de l’energia
8
EL MODUS DE VIDA A LES CIUTATS: altera el clima del planeta.
9
En el tercer món el consum per persona és mínim....
10
... i necessita de grans quantitats d’energia.
… en el primer món es multiplica… ... i necessita de grans quantitats d’energia.
11
Un hindú produeix 1 tona de CO2 a l’any… … un nordamericà 12.4 tones.
I un europeu?
12
El model socioeconòmic del món desenvolupat i l’activitat industrial,
ESCALFEN EL PLANETA…
13
INEVITABLE. … I emeten gasos d’efecte hivernacle…
… que provoquen un CANVI CLIMÀTIC: INEVITABLE.
14
L’escalfament global…
… es manifesta… … en qualsevol zona de la terra…
15
… amb sequeres, manca d’accés a l’aigua potable…
… i afecta, sobretot, a les zones més pobres… … amb sequeres, manca d’accés a l’aigua potable… … i migracions a la desesperada.
16
La deforestació massiva acaba amb els pulmons del planeta…
… la pujada del nivell de la mar i els fenòmens atmosfèrics violents tenen efectes que són percebuts en nombroses zones i espècies.
17
els conflictes socials …
Malalties tropicals podrien arribar a Europa… … perdríem qualitat de vida i augmentarien els conflictes socials … … que provocarien destrucció i guerres… … per al control de l’energia
18
Hem d’exigir als poders econòmics….
… i polítics que agafin mesures reals per frenar el consum i la degradació del medi ambient.
19
Cada europeu és responsable de l’emissió d’11 tones de gasos d’efecte hivernacle.
20
I mentre el 74% de les subvencions se’n van cap a les energies més contaminants…
·Combustibles fòssils ·Nuclear.
21
… només el 26% va cap a les renovables.
22
I això ens hauria de fer qüestionar el nostre model de vida…
23
… Som realment conscients que quan encenem el llum…
24
… les xemeneies no callen?
25
Ús SOStenible de l’energia
26
Desenvolupament sostenible: desenvolupament respectuós amb les persones i el medi ambient…
27
…sense posar en perill la capacitat de les generacions futures.
28
Què puc fer jo a nivell col·lectiu?
29
Estalviar: l’energia millor emprada.
30
Hem de canviar el nostre model de vida per un altre que no necessiti tant de consum d’energia.
31
Utilitzar les energies netes i sistemes eficients:
Solar, eòlica… Elements de baix consum.
32
Usar més el transport col·lectiu, la bici o caminar.
Usar menys el cotxe. Usar més el transport col·lectiu, la bici o caminar.
33
Els biocombustibles per a un…
...transport públic i ecològic.
34
La construcció bioclimàtica per a un…
…estalvi energètic eficient.
35
Carrils bici i una ciutat pensada per a les persones.
36
un sol arbre absorbeix una tona de CO2 durant la seva vida.
Reforestar: un sol arbre absorbeix una tona de CO2 durant la seva vida.
37
Per què no se subvencionen?
Els biocarburants. La construcció bioclimàtica. Els mitjans de transport ecològics col·lectius i individuals.
38
Què puc fer jo al centre educatiu?
39
Instal·lar aparcaments de bicicletes als centres i fomentar-ne l’ús.
La bicicleta: el transport escolar... ...ideal. Instal·lar aparcaments de bicicletes als centres i fomentar-ne l’ús.
40
Implantar sistemes eficients d’il·luminació: bombetes de baix consum.
41
Usar bé l’energia: apagar els llums que no s’estiguin utilitzant.
42
Utilització d’energies renovables i criteris bioclimàtics als edificis.
43
L’educació ambiental…
…és fonamental per a la solució…
44
…i com a mesura immediata biodiesel per a la calefacció del centre.
45
No generar residus: (paper d’alumini, envasos de plàstic…) i…
46
... reciclar els que es produixen.
47
Compartir cotxe: Cada litre de benzina cremada emet a l’atmosfera 2’5 quilos de CO2.
48
Per què no portar l’ecologia de l’escola a casa?
49
Per què no s’implanten? Les energies renovables als centres.
Les bombetes de baix consum. La construcció bioclimàtica. Els biocarburants per a transport escolar i calefacció.
50
Què puc fer jo a casa?
51
Regula el termostat dels aparells de fred/calor:
baixa el termostat 2 graus a l’hivern i augmenta’l 2 graus a l’estiu i … … evitaràs l’emissió de 900 quilos de CO2 a l’any.
52
Apaga els aparells electrònics que no estiguis utilitzant,
estalviaràs l’emissió de milers de quilos de CO2 a l’any.
53
Empra menys aigua calenta,
estalviaràs l’emissió de 225 quilos de CO2 a l’any.
54
Ús d’energies renovables:
- Solar fotovoltaica. - Solar tèrmica.
55
Utilitza electrodomèstics eficients tipus A.
56
“Precicla:” *Preciclar: “reduir els residus abans de comprar.”
Evita comprar productes amb molt d’embolcall. Reduint un 10% el teu fems pots estalviar 545 quilos de CO2 a l’any.
57
Canvia a bombetes de baix consum i…
…apaga les que no utilitzis. El canvi d’una sola bombeta estalvia l’emissió de 400 quilos de CO2 a any.
58
Por què no se subvencionen?
La construcció bioclimàtica. Els electrodomèstics eficients. Les bombetes de baix consum.
59
A mode d’epíleg:
60
Només tenim una terra …
61
… hem d’actuar avui per no perdre…
62
… les meravelles que ens ofereix…
63
… la naturalesa …
64
… en definitiva,el planeta.
65
FI
66
AGRAÏMENTS: BIEL MARTORELL PERE PAU SINTES ANDREU LOZANO
VICTOR CASTELL DAMIÀ TIMONER
67
REALITZAT PEL SEMINARI D’AMBIENTALITZACIÓ DE CENTRES ESCOLARS
68
MÚSICA: “EL FUNÀMBUL” DE DAMIÀ TIMONER.
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.