Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
ROMÁNICO ESCULTURA Y PINTURA
2
Nos séculos XI e XII, prodúcese un renacemento das artes figurativas, un gran desenvolvemento da escultura, debido á finalidade didáctica que ten. A Igrexa, nesta época en que a cultura só estaba ao alcance duns privilexiados, preocupouse de ensinar a relixión con arranxo a un método práctico: facendo sinxelos catecismos e tratados relixiosos en pedra para que os homes gravásenos na súa mente cos ollos. O lugar onde se plasman estes catecismos son os templos, estes aparecen recubertos de esculturas, sobre todo no exterior con obxecto de atraer a atención dos fieis que transitan. Esta finalidade eminentemente instructiva e a súa plena integración no edificio é esencial para comprender o seu extraordinario desenvolvemento e importancia e, ao mesmo tempo é a que dá orixe ás súas características.
3
CARACTERÍSTICAS XERAIS
4
TEMÁTICA
5
Función didáctica (“catecismo pétreo”)
Duda de Santo Tomás Santo Domingo de Silos
6
Función moralizante. Lujuria y Avaricia. San Pedro in Moisacc
7
Función ornamental. Capitel de Silos
8
Temática simbólica Lucha contra el mal
9
Simbología. Almas se liberan De contacto con tierra
10
SUBORDINADA Á ARQUITECTURA
12
VALORES ESTÉTICOS
13
Características generales I Tímpano Santa Fe de Conques
Simetría Perspectiva jerárquica División en Frisos superpuestos Horror vacui Figuras ocupan todo Adaptación Al marco Características generales I Tímpano Santa Fe de Conques
14
Características generales II
Isocefalia Expresionismo (Rasgos muy marcados) Rigidez, hieratismo Alargamiento Del canon Antinaturalismo Características generales II Pentecostés Santo Domingo de Silos
15
PORTADAS
16
Románico: Arquitectura, Características Comunes
Portada: lo más recargado para atraer a la gente, abocinada al revés. Arquivoltas con figuras radiales, geométricas o vegetales. Jambas también rehundidas con escultura. Parteluz si es grande. Dintel y Tímpano con decoración en escena única.
17
TEMAS DAS PORTADAS
18
Iglesia de Notre-Dame des Miracles MAURIAC (Cantal, Francia)
ASCENSIÓN. Iglesia de Notre-Dame des Miracles MAURIAC (Cantal, Francia)
19
PENTECOSTÉS. Magdalena de vezelay
20
Cristo en Maxestá. Pantocrator.
Cristo apocalíptico Moissac
21
Xuízo final SAN LAZARO DE AUTUN
22
ESCULTURA EN FRANCIA
23
LANGUEDOC
24
SANTA FE DE CONQUES
31
SAN PEDRO IN MOISSAC
32
San Pedro in Moissac
33
Tímpano. Visión Apocalipsis
Cristo en Majestad Tetramorfos Ancianos músicos Olas del Mar de cristal Círculos De fuego Tímpano. Visión Apocalipsis San Pedro in Moissac
39
BORGOÑA
40
MAGDALENA DE VEZELAY
41
Tímpano. Magdalena de Vezelay
42
PROVENZA
43
SAN TROFIMO DE ARLÉS
44
SAINT GILLES DU GARD
45
ESPAÑA
46
A CATEDRAL DE SANTIAGO
47
CAPITEL CON ESCENAS DE SANTA FE
48
Portada de las Platerías. Santiago de Compostela
Claseshistoria Portada de las Platerías. Santiago de Compostela
51
Arte románico Escultura
Fachada de Platerías. Portada de Platerías Es la fachada del brazo sur del crucero La portada es de los primeros años del S. XII Doble puerta abocinada Encima, un friso lleno de figuras colocadas con un cierto desorden Sigue una cornisa Arriba vanos con arcos lobulados Otras figuras y relieves decoran columnas, contrafuertes y muros Tema: naturaleza humana y divina de Cristo Autores: Maestro Esteban Maestro de la Traición Maestro del Cordero Maestro de la Transfiguración
52
Portada dereita Natureza humana
54
Portada esquerda Natureza divina
57
MESTRE ESTEBAN
58
Arte románico Escultura
Tímpano da esquerda. Natureza divina de Cristo As tentacións de Cristo Autor: Mestre Esteban Ollos avultados Carrillos inchados Beizos carnosos Pelo desordenado Pernas cruzadas. Antinaturalismo Pliegues das túnicas formando ondas paralelas Portada de Platerías Adúltera o Eva
60
Arte románico Escultura
Portada de Platerías : Outras obras do mestre Esteban Creación de Adán El Rey David
63
MESTRE DA TRAIZÓN
64
Arte románico Escultura
Portada de Platerías Tímpano da derecha: resalta a natureza humana de Cristo Epifanía Pasión de Cristo curación do cego-miragre Autor: Maestro da Traición. figuras case de vulto redondo Milagro Epifanía Pasión
66
Portada de Platerías : Outras obras do mestre da traizón
68
MESTRE DO CORDEIRO
69
PANTOCRATOR
70
MESTRE DA TRANSFIGURACIÓN
71
Mestro da Transfiguración
Figura de la Transfiguración Anuncia aspectos formales y técnicos del Maestro Mateo
73
Portada de Platerías : outras esculturas
Demonios Crismón
74
SAN ISIDORO DE LEÓN
75
PORTADA DEL CORDERO
76
PORTADA DO PERDÓN
77
ESCULTURA EXENTA
78
Románico: Escultura Exenta
La talla románica es en madera policromada. Representa al Cristo Crucificado, a la Virgen sola o al Teótocos. · El Crucificado aparece ricamente vestido o semidesnudo, sin expresión de dolor, cuerpo rígido, siempre vivo, con rasgos duros, no bello (Jesús vence al dolor y a la muerte, es el Cristo divino y no el humano). El Teótocos es también rígido, tanto la madre como el niño que va en el centro de las rodillas, ambos frontalistas, inexpresivos, hieráticos, no humanos y con las facciones geométricas.
79
Escultura exenta. Cristo de Batlló
80
Esculturas exentas. Virgen trono de Dios
81
PINTURA
82
8.1.-PINTURA MURAL 1. Técnica: pintura ao fresco. Aparece sobre todo nos muros e bóvedas das ábsidas por ser as sitios mais visibles dos templos. 2. Deriva do mosaico e pintura bizantina, do paleocristiano e das miniaturas prerrománicas (carolingia, otoniana e mozárabe). 3. Características: - Adaptación ao marco arquitectónico - Función didáctica - Simbolismo - Temas iconográficos - Abstracción de formas. 4. As composicións: as figuras son esquemáticas, xeométricas, abstractas, simbólicas, case antinaturalistas, expresivas, ríxidas , frontais, sen movemento, cubertas de roupaxes con pliegues simétricos e paralelos, pois. non busca a perfección das formas, a beleza, senón que as figuras transmitan aos fieis a mensaxe de Cristo. 5. Peculiaridades que son especificamente pictóricas como: a.-Os lugares de representación en ábsidas, bóvedas, muros, frontais de altar, libros de miniaturas... b.-Aínda que a escultura aparece ás veces policromada, a cor é un elemento predominantemente pictórico. É unha pintura onde o debuxo está moi marcado por liñas grosas, negras ou de claro-escuro, onde non existe a perspectiva, o volume, xa que logo é unha pintura plana, bidimensional, con leves efectos de modelado. 6. Tendencias: a pintura ofrece unha gran unidade. Con todo, apréciase a existencia de 2 tendencias, as dúas de orixe bizantino: -Na zona catalá, de tendencia Italo-bizantina: chámase así porque está centrada en Italia, esténdese desde alí a outros países europeos. Caracterízase porque mantén un estilo netamente bizantino (colorido rico en contrastes, figuras ríxidas, solemnes...). -Na zona castelá de tendencia Franco-bizantina (chamado así porque foi en Francia onde se constituíu). Tendencia caracterizada polos seus fondos claros e polo realismo expresivo que anima ás figuras. 7. Formas, a pintura, ao ter que desenvolverse sobre unha superficie plana, é ilusionista, é dicir, ten que dar aparencia de volume, non como a escultura cuxo propio soporte é de seu volumétrico. Aínda así, tanto escultura como en pintura, no románico non se preocupan en exceso de ser fiel reflexo da realidade, posto que a función desta arte é que os fieis pensen máis no mundo transcendente , no mundo do máis aló que no mundo terreal, polo cal o realismo non é vital para estes artistas.
83
Características específicas pinturas. Pantócrator San Isidoro de León
División de superficie En bandas Colores Puros y uniformes Pinturas planas. Bidimensionalidad Luz uniforme Colores buscan Armonía cromática No fieles a naturaleza Predominio Del dibujo Características específicas pinturas. Pantócrator San Isidoro de León
84
TENDENCIAS
85
ITALIO-BIZANTINA Ábside. San Clemente de Tahull
86
FRANCO-BIZANTINA Pantócrator San Isidoro de León
87
TEMAS REPRESENTADOS a. O tema principal é o Pantocrátor (Deus Todopoderoso, Creador e Xuzgador) representado na bóveda da ábsida central encerrado na mandorla (símbolo do resplandor da divindade de Cristo), rodeado de anxos ou dos símbolos dos Evanxelistas (tetramorfos). b. Nos muros das ábsidas represéntanse en franxas á Virxe cos apóstolos, profetas e santos (a mesma distribución dos mosaicos bizantinos). c. Outras veces, o Pantocrátor cede o seu posto á Virxe co Neno. d. Os muros laterais do templo cóbrense con temas do Antigo e Novo Testamento, dispostos en grandes zonas horizontais subdivididos en cadros.
88
SAN CLEMENTE DE TAHULL
89
San Clemente de Tahull Simetría Geometrización Claseshistoria
90
SANTA MARÍA DE TAHULL
91
Ábside. Santa María de Tahull
92
Detalles. Santa María de Tahull
93
SAN ISIDORO DE LEON
94
Bóvedas. San Isidoro de León
95
Anunciación a los pastores.
San Isidoro de León
96
Degollación de los Inocentes
La última Cena San Isidoro de León
97
EL PÓRTICO DE LA GLORIA
98
Arte románico Escultura
Clasificación: Pórtico de la Gloria Autor: Maestro Mateo y su taller Transición al gótico tanto en la escultura como en la arquitectura Puerta oeste de la catedral de Santiago Material: piedra (granito y mármol).Policromado Arte románico Escultura Pórtico de la Gloria
99
ALZADO
100
CRIPTA
104
ARCADA CENTRAL
105
Arte románico Escultura
Pórtico de la Gloria Arco central. Tema: El árbol de Jessé (naturaleza humana) En posición sedente: el apóstol Santiago( acoge al peregrino) Intermediario entre la tierra y la gloria En el tímpano: La Gloria (naturaleza divina) Cristo Juez que muestra las llagas Ángeles con los instrumentos de la Pasión Los evangelistas Los elegidos Los 24 ancianos del Apocalipsis con instrumentos musicales Detrás del parteluz, el maestro Mateo arrodillado
106
Arte románico Escultura
Pórtico de la Gloria – Aspectos de contenido Mensaje del fin del miedo al dios Juez. Mensaje de esperanza en la salvación. Cristo aparece como Redentor Santiago aparece como intermediario entre la tierra y el cielo Recibe al peregrino Su rostro es amable y acogedor Nos habla del contexto de una ciudad llena de entusiasmo artístico y religioso: Santiago Ejerció influencia en catedrales posteriores: Orense Tuy Chartres
109
SAN JUAN
110
Santiago de Compostela
Cristo en Majestad Ancianos músicos Ángeles con Símbolos de la pasión Elegidos Apóstol Santiago Árbol de Jessé Parteluz y tímpano. Santiago de Compostela
115
ARCADA DEREITA
116
Arte románico Escultura
Pórtico de la Gloria arco derecho Tema : El Juicio Final Elegidos y condenados
120
ARCADA ESQUERDA
121
Arte románico Escultura
Pórtico de la Gloria arco izquierdo Tema: anástasis Las tribus de Israel Creador, Adán y Eva El Paraíso
124
ESTATUAS COLUMNA
125
Arte románico Escultura
Pórtico de la Gloria: pilastras que separan los arcos. Tema En las columnas adosadas a las pilastras que separan los arcos: Profetas, a la izquierda Jeremías Daniel Isaías Moisés Apóstoles, a la derecha Pedro Pablo Santiago Juan Profetas Mayores Ápóstoles
126
Santiago de Compostela
Profetas. Antiguo Testamento Apóstoles. Nuevo Testamento Jambas. Santiago de Compostela
127
JEREMIAS DANIEL ISAÍAS MOISES
128
Jeremías, Daniel, Isaías Moises
129
Pedro Pablo Santiago juan
135
OBRAS MESTRE MATEO
137
OBRAS OUTROS MESTRES
139
Arte románico Escultura
Pórtico de la Gloria Aspectos formales y técnicos Frontera entre el románico y el gótico Del gótico: Expresividad, interrelación Expresión natural Separación del marco arquitectónico Pliegues naturales de la ropa En la bóveda arcos apuntados y bóveda de crucería Con Daniel la Edad Media empezó a sonreír
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.