La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

28 de enero. Warm-Up #69 Given the subject and verb, write a complete sentence in the preterite. 1.Ustedes servir 2.Maria y Jose pedir 3.El pez morir.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "28 de enero. Warm-Up #69 Given the subject and verb, write a complete sentence in the preterite. 1.Ustedes servir 2.Maria y Jose pedir 3.El pez morir."— Transcripción de la presentación:

1 28 de enero

2 Warm-Up #69 Given the subject and verb, write a complete sentence in the preterite. 1.Ustedes servir 2.Maria y Jose pedir 3.El pez morir 4.Mi madre dormir 5.Ella seguir

3 1.Ustedes servir 1.Ustedes sirvieron la comida en la mesa. 2.Maria y Jose pedir 1.Ellos pidieron comida china para la cena. 3.El pez morir 1.El pez murió anoche. 4.Mi madre dormir 1.Mi madre durmió en su habitación. 5.Ella seguir 1.Ella siguió las instrucciones.

4 Notas: repaso reflexive stem- changing verbs  Is used to indicate that the subject does something to or for him or herself  Lavarse – to wash oneself  Levantarse – to get (yourself) up  Have “se” attached to the verb

5 Reflexive Pronouns Yo- me Tú- te El/ella/ud.- se Nos.- nos Ellos/ellas/uds.- se

6  Yo -í  Tú -iste  Ud. -ió Repaso: -ir verb endings (preterite)  Nosotros -imos  Uds. -ieron

7 To conjugate  1. Preterite tense verb endings for –ir verbs  -í, –iste, -ió, -imos, -ieron  2. Pronouns  (me, te, se, nos, se)  3. The pronoun agrees with the subject  4. Identify the stem and what it changes to  (e  I, o  u)

8  Steps: 1.Identify if the stem needs to be changed (based on subject) 1.Yes, an e to I change (ellos) 2.Identify which pronoun needs to be used for the “Se” 1.Ellos= se 3.Move the “se” of the reflexive verb to the front 1.Se divertir 4.Change the stem and the ending 1.Stem: divert-  divirt- 2.Ending: -ir  -ieron 3.Se divirtieron Divertirse- to have fun will always be reflexive ellos divertirse

9  Steps: 1.Identify if the stem needs to be changed (based on subject) 1.Yes, an e to I change (ella) 2.Identify which pronoun needs to be used for the “Se” 1.Ella= se 3.Move the “se” of the reflexive verb to the front 1.Se vestir 4.Change the stem and the ending 1.Stem: vest-  vist- 2.Ending: -ir  -ió 3.Ella se vistió Vestirse- to dress (oneself) ella vestirse

10 Sentirse- to feel Él sentirse  Steps: 1.Identify if the stem needs to be changed (based on subject) 2.Identify which pronoun needs to be used for the “Se” 3.Move the “se” of the reflexive verb to the front 4.Change the stem and the ending

11 Sentirse- to feel Él sentirse

12 Dormir vs dormirse  Dormir- to sleep  Pablo durmió ocho horas.  Dormirse- to fall asleep  Marisol se durmió en la cama.

13 Morir vs. morirse  Morir- to die (an expected death)  Ella murió anoche. Tuvo 100 años.  Morise- to die (en unexpected death)  Mi gato se murió anoche.

14 Repetir vs. repetirse  Repetir- to repeat  La profesora repitió las instrucciones.  Repetirse- to repeat oneself  Mi madre se repitió mil veces.


Descargar ppt "28 de enero. Warm-Up #69 Given the subject and verb, write a complete sentence in the preterite. 1.Ustedes servir 2.Maria y Jose pedir 3.El pez morir."

Presentaciones similares


Anuncios Google