La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ a _______ in Spanish in reference to its ________.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ a _______ in Spanish in reference to its ________."— Transcripción de la presentación:

1 I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ a _______ in Spanish in reference to its ________ and __________. I can ____________ words in Spanish from their singular form, by using one of the three rules. I can __________the two different ways to tell time in Spanish. I can __________ what it means to speak in the ____________. explain pluralize noun 3 rd person categorize non-scripted question gendernumber describe

2 La Improvisación 2 a Recuerden: 10 preguntas en total… = 5 preguntas de cada persona. I can respond to a non-scripted question and resume a normal conversation in Spanish. Practiquen Uds. con sus compañeros…

3 Each person will ask equal amount of questions. Greetings Names How each person is feeling Where each person is from The age of each person Birthdays for each person The day and date Classroom objects needed for the class Farewells 1 2 3 4 5 6 & 7 8 ¿Cuántas preguntas hay? ¡Y dos preguntas más!

4 La interrupción C: Disculpe… A: Hola. (Then turn to B) Quiero presentarte a mi amigo/amiga, (nombre de C ). (Te presento a mi amigo/amiga (nombre de C ). B: Mucho gusto / un placer / encantado/a. C: El gusto es mío….¿Cómo te llamas? B: Me llamo _______ (Mi nombre es _____). C: Una pregunta a la persona A y una pregunta a B A/B/C: Adiós… I can respond to a non-scripted question and resume a normal conversation in Spanish.

5 I can categorize a noun in Spanish in reference to its gender and number. I can pluralize words in Spanish from their singular form, by using one of the three rules.

6 I. Define La concordancia ___________________ (2 pts) II. In Spanish, nouns are categorized as either _____________ or ___________, and either ___________ or ___________ (4 pts) Los artículos ___________________ IV. There are two types of articles in Spanish. List the types and complete the charts. Include the definitions. (10 pts) III. List the rules to determine when a noun is masculine or feminine. Provide a Spanish example for EACH rule and one exception. (9 pts) 1. 2. 3. Exception: 1. 2. 3. 4. Exception: masculinofeminino

7 V. Label each noun with the correct translation. (10 pts) 1)(the) _____ silla 2)(some) _____ revistas 3)(a) _____ ventana 4)(the) _____ alumno 5)(the) _____ televisores 6)(some) _____ móviles 7)(a) _____ sacapuntas 8)(some) _____ maestros 9)(the) _____ reloj 10)(the) _____ alumnas VI. Change each word from singular to plural or from plural to singular. (10 pts) 1) un reloj6) unas cajas 2) la lección7) las ventanas 3) una mujer8) unos lápices 4) un pez (fish)9) las vacaciones 5) El diccionario10) los borradores Si termine temprano, trabaja en el duplicado 12

8 I can categorize a noun in Spanish in reference to its gender and number. I can pluralize words in Spanish from their singular form, by using one of the three rules.

9 Cambien de papel. Saquen una pluma de color diferente. Escriba CP (tu nombre)

10 I. Define La concordancia Gender and Number Agreement (2 pts) II. In Spanish, nouns are categorized as either masculine/masculino or feminine/feminino, and either singular or plural (4 pts) el = thelos = the la = thelas = the un = a / anunos = some una = a / anunas = some Los artículos definidosLos artículos indefinidos IV. There are two types of articles in Spanish. List the types and complete the charts. Include the definitions. (10 pts) III. List the rules to determine when a noun is masculine or feminine. Provide a Spanish example for EACH rule and one exception. (9 pts) 1. Ends in O libro 2. Ends in OR profesor 3. Refers to a male being padre Exception: el mapa 1. Ends in A la mesa 2. Ends in TAD or DAD dificultad 3. Ends in CIÓN or SIÓN vacación 4. Refers to a female being madre Exception: el sacapuntas masculinofeminino

11 V. Label each noun with the correct translation. (10 pts) 1)(the) la silla 2)(some) unas revistas 3)(a) una ventana 4)(the) el alumno 5)(the) los televisores 6)(some) unos móviles 7)(a) un sacapuntas 8)(some) unos maestros 9)(the) el reloj 10)(the) las alumnas VI. Change each word from singular to plural or from plural to singular. (10 pts) 1) un reloj unos relojes6) unas cajas una caja 2) la lección las lecciones7) las ventanas la ventana 3) una mujer unas mujeres8) unos lápices un lápiz 4) un pez (fish) unos peces9) las vacaciones la vacación 5) El diccionario los diccionarios10) los borradores el borrador Vale 45 puntos

12 Saquen por favor… y una pluma de color diferente llll La

13 El primer lado escrito Act. 1 La hora Act. 2 ¿Qué hora es? Duplicado 1.4 Telling Time El segundo lado con sus compañeros Act. 3 El día de Marta Síntesis I can describe the two different ways to tell time in Spanish.

14 Práctica de los números…. Con el juego… Repaso de una meta vieja… I can recite and spell the numbers 0 - 199.

15 La Gente…people

16 El amigo / La amiga Los amigos Las amigas

17

18 Los niños el niño la niña

19 (el chico, el muchacho, el joven) (la chica, la muchacha, la joven) Los chicos, los muchachos, los jóvenes

20 Los novios la novia el novio

21 el hombre (hay dos hombres) la mujer (hay tres mujeres)

22 la señora el perro el señor feo la señorita el joven

23 Los maestros / los profesores el maestro (el profesor) la maestra (la profesora)

24 El director

25 Los estudiantes / los alumnos la estudiante (la alumna) el estudiante (el alumno)

26 La policía el policía la policía

27 ¿Cómo se llama él? ¿Cómo se llama ella? Él se llama George Lopez. Ella se llama Jennifer Lopez. I can explain what it means to speak in the 3 rd person.

28 ¿Cómo se llaman ellos? Ellos se llaman los Griffin. I can explain what it means to speak in the 3 rd person.

29 ¿Cómo se llama el director de la escuela? ¿Cómo se llaman los maestros de matemáticas? ¿Cómo se llama el hombre? ¿Cómo se llama tu compañero/a? ¿Cómo se llama tu mejor amigo/a? ¿Cómo se llama el muchacho? I can explain what it means to speak in the 3 rd person.

30 Las preguntas…del primer año Las preguntas Las respuestas 19)¿Qué día es mañana? Mañana es __________. 20)¿Cuál es la fecha de mañana? (Mañana) es el ___ de ________. 21)¿Cuándo es el cumpleaños de ______. El cumpleaños de ____ es el __ de ___. 22)¿Qué hora es? Es la una. (o) Son las ______. 23)¿A qué hora es __________? A la una. (o) A las ______. 24)¿Cómo se llama él / ella? Él / Ella se llama ______. 25)¿Cómo se llaman ellos / ellas? Ellos / Ellas se llaman ______. I can explain what it means to speak in the 3 rd person.

31

32

33 LaLa Duplicado 12 Estudien Uds. La improvisación 2 (es la próxima clase) La lista de preguntas y respuestas El vocabulario de la hora y la gente Los números 0-199 (NM #1 es la próxima clase)


Descargar ppt "I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ a _______ in Spanish in reference to its ________."

Presentaciones similares


Anuncios Google