Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los números 0-21,30-31.
Advertisements

Los números The numbers en español.
Week #4 Numbers. Numbers 0cero 1uno 2dos 3tres 4cuatro 5cinco 6seis 7siete 8ocho 9nueve 10diez 11 11once 12doce 13trece 14catorce 15quince 16dieciséis.
Los Números 0-20.
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
Los números del 0 al 100 The numbers 0 to 100.
CERO.
Hoy es el siete de octubre, es lunes. La pregunta: ¿Cómo se dice… en Español? La tarea: Unas hojas de práctica.
LOS NÚMEROS cero 1 – uno “un” in front of masculine nouns “una” in front of feminine nouns 2- dos 3 – tres 4- cuatro 5 – cinco 6 – seis 7 –
?Sabes Que? Lunes el 22 de septiembre
Cero.
Hoy es martes, el 13 de noviembre
Los Números Maestra Diaz Northwoods Park Middle school year.
C. #21,martes,29/1/13 Clima de hoy: _________________ Complete the patterns. 1. cincuenta _______, setenta. 2. ochenta, _______, cien. 3. dieciocho, veinte,
Capítulo 1 Vocabulario 2 Los Números La Fecha Los Días de la Semana Los Cumpleaños.
Chapter 1-Part 2 Vocabulary
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
Uno 1.
Los números.
Copie las palabras: Los Números 0-20: Cero Siete Uno Ocho
Rutina 1.¿De dónde eres? 2.¿Cómo estás? 3.¿Cómo te llamas? 4.¿De dónde es Sra. Kameya? 1.¿De dónde eres? 2.¿Cómo estás? 3.¿Cómo te llamas? 4.¿De dónde.
Los números.
REPASO DE LOS NÚMEROS
The date: The Numbers 1-100, the Days, and the Months.
 For each number, say it out loud in Spanish and then write it down on your notes.  If there is not a space on your notes for a particular number, do.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
(to begin) Vocabulario Los números
¿Qué día es?¿Cuál es la fecha de…?  Answer with a day of the week.  Hoy es… (today is…)  Mañana es… (tomorrow is…)  *Days are not capitalized in Spanish.
Los Números.
Páginas en sus libros de español.  1 uno11 once21 veintiuno  2 dos12 doce22 veintidós  3 tres13 trece23 veintitrés  4 cuatro14 catorce24 veinticuatro.
Uno 1.
Hoy es viernes el cuatro de septiembre SWBAT identify numbers to 1,000 Use numbers to express age HAGAN AHORA: What are 2 questions to ask someone his/her.
Catorce 14.
Los Numeros.
Para Empezar Numbers p. 7 Cero 0 Uno 1 Dos 2 Tres 3.
Numbers Spanish I Chapter 2. Numbers can be written in two ways: 1 wordtreintiuno 3 wordstreinta y uno.
Capítulo 1 Vocabulario 2 Los Números La Fecha Los Días de la Semana Los Cumpleaños.
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
Paul R. Widergren 2006 fin.
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
{ Learning Objective Be able to recognise numbers 1 – 100 in Spanish and tell time.
Los números. Uno – 1 Dos – 2 Tres – 3 Cuatro – 4 Cinco – 5 Seis – 6 Siete – 7 Ocho – 8 Nueve – 9 Diez - 10.
NUMBERS
Los Números. Cero Uno Dos Tres Cuatro Cinco.
La Fecha The Date. Los días de la semana lunes : Monday martes: Tuesday miércoles: Wednesday jueves: Thursday viernes: Friday sábado: Saturday domingo:
Hoy es el siete de octubre, es lunes. La pregunta: ¿Cómo se dice… en Español? La tarea: Unas hojas de práctica.
LOS NúMEROS Del 1 al 101.
Unidad 2 Los Números La Fecha Los Días de la Semana Los Cumpleaños.
Los números The numbers. 0 to 10  1 uno  2 dos  3 tres  4 cuatro  5 cinco  6 seis  7 siete  8 ocho  9 nueve  10 diez.
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Dates in Spanish:.  For example: 1984 will be read as one thousand nine hundred and eighty-four.  In order to read numbers, you have to know the following:
Preparación Hoy es miércoles, el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 DUE NOW: Write the number: Dieciséis_____veinte_____quince____.
SPANISH I SEMANA CUATRO. PARA EMPEZAR Please write the number of your age in Spanish!
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
¿Qué hora es? Capítulo 1 Vocabulario 2. LOS NÚMEROS cero uno dos tres cuatro cinco seis siete ocho nueve diez.
Uno 1 Dos 2 Tres 3 Cuatro 4 Cinco 5 Seis 6 Siete 7.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
¡H OLA CLASE ! Copy the I Can statement in your notebook I can understand and use numbers from
Proposito # 2: ¿Cómo repasamos las fechas y los numeros?
Objetivo: students will practice the numbers 0-20,
Agenda -Lesson 5. Days of the week
Los Numeros
Los números diez.
Los Números p. 7.
0 – 100 (Cero-cien) en español
Put away everything and have a pencil and an eraser.
Los Números de 30 a 100 Notes #11 2/23/2019 Notes #11 2/23/2019
Write the number: siete ___ diecinueve ___ nueve ___ veintiuno ___
DUE NOW: Write in Spanish the following months:
Hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many.
Transcripción de la presentación:

Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno ___ cero___veintiséis ___ diez ___treinta ___ once___veinte ___ quince __catorce____ Write in Spanish the days of the week: (write properly with accents) _________,________,__________ ______________________________ ___________

Agenda 8:25 Due Now (attendance) 8:30 Turn in dialogue page if you haven’t yet Return homework. 8:40 Happy birth day song 8:45 8:50 Practice days of the week with song basho calendar pg 9:00 Review numbers 1-31 Game fly swatter 9:10 Review numbers :20 Practice your phone number. Face partner 9:30 Introduce question Que dia es hoy? 9:25 Practice with elbow partner as a class days of the week 9:30 P15, Exercise 8.(Homework too) 9:45 Exit Ticket:. 8:25 Due Now (attendance) 8:30 Turn in dialogue page if you haven’t yet Return homework. 8:40 Happy birth day song 8:45 8:50 Practice days of the week with song basho calendar pg 9:00 Review numbers 1-31 Game fly swatter 9:10 Review numbers :20 Practice your phone number. Face partner 9:30 Introduce question Que dia es hoy? 9:25 Practice with elbow partner as a class days of the week 9:30 P15, Exercise 8.(Homework too) 9:45 Exit Ticket:. Htt ps://

Objectives Objetivos  Students will be able to understand numbers from 0 a 100. by practicing and asking age and phone number.  ¿Cuántos años tienes? How old are you?  ¿Cul es tu numero de telefono?  What is your phone number?  Students will know correctl all 7 days of the week  What day is today?  What day is tomorrow?

¿Cuál es tu número de teléfono? 30 treinta 41 cuarenta y uno 31 treinta y uno50 cincuenta 32 treinta y dos60 sesenta 33 treinta y tres70 setenta 34 treinta y cuatro80 ochenta 35 treinta y cinco90 noventa 36 treinta y seis99 noventa y nueve 37 treinta y siete100 cien 38 treinta y ocho 39 treinta y nueve 40 cuarenta

¿Cuántos años tienes? How old are you?

Days of the week or Días de la semana ¿Qué día es hoy? Hoy es lunes. Today is Monday. ¿Qué día es mañana? Mañana es martes. Tomorrow is Tuesday.

What day is today? ¿Qué día es hoy? Hoy es jueves, 3 de septiembre  ¿Qué día es hoy? What day is today?  ¿Qué día es mañana? What day is tomorrow? Hoy es lunes. Mañana es martes

Números de 0 a 30 0 cero 1 uno11 once21 veinti uno 2 dos12 doce22 veint i dós 3 tres13 trece23 veint i trés 4 cuatro14 catorce24 veint i cuatro 5 cinco15 quince25 veint i cinco 6 seis16 dieciséis26 veint i seis 7 siete17 diecisiete27 veint i siete 8 ocho18 dieciocho28 veint i ocho 9 nueve19 diecinueve29 veint i nueve 10 diez20 veinte30 treinta

Números de 31 a treinta 41 cuarenta y uno 31 treinta y uno50 cincuenta 32 treinta y dos60 sesenta 33 treinta y tres70 setenta 34 treinta y cuatro80 ochenta 35 treinta y cinco90 noventa 36 treinta y seis99 noventa y nueve 37 treinta y siete100 cien. 38 treinta y ocho 39 treinta y nueve 40 cuarenta

EXIT TICKET: Name & Period  Write in English:  Cuántos años tienes?  ¿Cual es tu numero de teléfono?  ¿Qué día es hoy?  ¿Qué día es mañana?

Homework for next class.  Write on notebook Ex 8 pg 15 of Textbook  Prepare for a quiz :  Greetings: when is FORMAL and when it is INFORMAL  Greetings according to time of the day  Numbers,  Days of the week..